Uporabniški avatar
MacTron
Administrator a.com
 
Prispevkov: 8424
Pridružen: To sep 10, 2002 9:55 pm
Kraj: Dezela Kranjska

Napisal/-a MacTron To okt 16, 2007 5:59 pm

BAGGIO je napisal/-a:pozimi, ko na cesti ni snega, so letne gume vedno boljše od zimskih!


ti to govoris za idealne pogoje torej kopna "zgreta" cesta, sonce 10°C...
ne pa ob strani sneg... topljenje na cesto in 2°C ali pa pod -

dobro ves da letne vec nimajo pravih lastnosti pod 7°C :idea:
  • skupnost | znanje | tehnika | napredek | a.com
 
Uporabniški avatar
martk
Uporabnik
 
Prispevkov: 837
Pridružen: Ne jun 27, 2004 9:26 pm

Napisal/-a martk To okt 16, 2007 6:03 pm

BAGGIO je napisal/-a:pozimi, ko na cesti ni snega, so letne gume vedno boljše od zimskih!

V hudem mrazu je letna guma "plastična"
Drugače mam pa 2 kompleta koles, menjam jih takrat, ko to zahteva zakon ali vremenske razmere. Ko se zvozijo, se pač zvozijo. Več kot 2 sezoni pa pri meni guma ne zdrži. Prej sem vozil celo leto z m+s, pa ko so sprednje šle, sem dal zadaj nove, zadnje naprej.... Če niso bile slučajno na jesen vse 4 slabe. Potem sem menjal vse. Ta varianta je ena od cenejših (z nalitimi gumami se nočem igrat, sem že videl posledice slabo nalite gume), samo te prikrajša za užitek v vožnji poleti, če primerjamo letne vs. zimske. Pa še glasnejše so zimske (velika večina njih :D )
LP
Martin
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Sr okt 17, 2007 9:09 am

MacTron je napisal/-a:
BAGGIO je napisal/-a:pozimi, ko na cesti ni snega, so letne gume vedno boljše od zimskih!


ti to govoris za idealne pogoje torej kopna "zgreta" cesta, sonce 10°C...
ne pa ob strani sneg... topljenje na cesto in 2°C ali pa pod -

dobro ves da letne vec nimajo pravih lastnosti pod 7°C :idea:


Zanimivo a ne, da neodvisni testi kažejo popolnoma drugo sliko in da so letne boljše tudi pri temperaturah globoko pod ničlo.

Pred leti so podoben test naredili pri Avtomagazinu, kateremu je Sava donirala komplet svojih letnih gum in komplet zimskih. In rezultati: letna je absolutno boljša in le v ekstremnih razmerah (sneg na cestišču) je "zmagala" zimska M+S. Če najdem ta članek ga tudi prilepim.

Ko greš na vožnjo v mrzlem jutru je res, da ima M+S prednost ampak po nekaj kilometrih se tudi letna guma ogreje in potem je in ostane prednost na letni gumi.

Se pa verjetno najbolje obnese v takih razmerah letno-zimska guma, ki ma načeloma profil letne gume brez ekstremnih kanalov in lamel ter strukturo zmesi, ki je značilna za M+S gume.
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Sr okt 17, 2007 9:57 am

Aha našel... upam, da pri AM-ju ne bodo "hudi" name, ker tole javno objavljam ampak zadeva je zanimiva in bi bilo škoda, da bi šla v pozabo in da bi ostala samo "resnica" gumarskih lobijev in raznoraznih "stručkotov" iz t.i. "svetov za tralala..."
Priponke
gume stran1.jpg
gume stran2.jpg
gume stran3.jpg
 
Uporabniški avatar
16v-TwInGo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 27
Pridružen: So okt 01, 2005 1:01 pm
Kraj: around

Napisal/-a 16v-TwInGo Sr okt 17, 2007 10:16 am

Zimske so za zimo letne pa za poletje tle nimaš kej!
Twingo car!;)
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5064
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Sr okt 17, 2007 10:51 am

MacTron je napisal/-a:dobro ves da letne vec nimajo pravih lastnosti pod 7°C :idea:

X,(sedaj "amerikano") me je v parih postih prepričeval v nasprotno... :lol:
 
syncmaster
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 30
Pridružen: Če apr 21, 2005 1:47 pm

Napisal/-a syncmaster Sr okt 17, 2007 12:25 pm

Zimske so dobre za zimo. Problem nastane, ko se vprašaš, kaj je sploh zima.

Žal za naše pisce zakonov zima predstavlja do ure natančno določeno časovno obdobje, medtem ko je zima za nas voznike vremenski oz. klimatski pojav, ki že zdavnaj ni več v časovnem okviru november-marec...

lanska "zima" je bila po novem letu dejansko le še pomlad in vprašanje je, ali ni k tako velikemu številu mrtvih na cestah pripomoglo lepše vreme in posledično slabši performans zimskih gum v dejansko pomladnih pogojih. Odsotnost zime pa je tudi podaljšala časovno obdobje v katerem se vozniki izživljajo prek meja zmogljivosti svojih avtomobilov. Pozimi skor ni mrtvih, ker se folk boji snega, lani je pa vse postalo kar naenkrat navidezno varno. Rezultati so v statistiki...

Lani še nisem imel novega avtomobila, letos pa bom, če bo vreme zopet takšno, nataknu gor nove letne gume in ketne v prtljažnik. Če je kaj nujnega pa pride sneg so pa tu itak za to službeni avtomobili :lol:
 
kixs
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 760
Pridružen: Sr feb 09, 2005 5:06 pm

Napisal/-a kixs Sr okt 17, 2007 12:38 pm

Lani sem imel skoz letne in ketne v avtu. Letos bo po vsej verjetnosti enako.

Kot pa testi dokazujejo, je to cisto pravilna odlocitev. Razen v zimskih razmerah, ko se sneg oprijemlje cestisca. Kar pa je nekaj dni na leto.

LP
Slika
 
Uporabniški avatar
Kritik
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 624
Pridružen: Po mar 13, 2006 10:43 am
Kraj: Laibach / Mengeš

Napisal/-a Kritik Sr okt 17, 2007 12:58 pm

@BBoss: No lej, sej se ne bom kregal s tabo, jest si bom dal gor zimske UG7, ti pa zaradi mene delaj kar te je volja. Obljubim pa nekaj... če bi se zgodilo, da bi nekdo pozimi pičil vame in bo imel letne gume na avtu, ne bo ostalo samo pri zviti pločevini.... :twisted:

Sicer pa, če smo že pri tej debati, letna guma na mrzli podlagi in nizkih temperaturah (-5/-10) težje doseže vašo tako imenovano delovno temperaturo, je treba kar precej hitreje vozit.... Kar pomeni da pri sami mestni vožnji to še vedno ni to. Že sama mrzla in meglena jutra v Laibachu lahko ustvarijo na izpostavljenih odsekih zamrznjeno cestišče.... torej se z letnimi lahko samo drajsaš.... Kupite si zimske gume!
Hyundai - drive your way
Avto z šibkim motorjem je kot sex z kondomom - sej je, ampak ni pa užitek!
 
kixs
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 760
Pridružen: Sr feb 09, 2005 5:06 pm

Napisal/-a kixs Sr okt 17, 2007 1:49 pm

Na mrzlem/toplem suhem cestiscu je letna boljsa.

Na mrzlem/toplem mokrem cestiscu je letna boljsa.

Na poledenelem cestiscu so VSE gume slabe.

Na zasnezenem cestiscu je zimska boljsa.

To je to!
Slika
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Sr okt 17, 2007 3:40 pm

Kritik je napisal/-a:@BBoss: No lej, sej se ne bom kregal s tabo, jest si bom dal gor zimske UG7, ti pa zaradi mene delaj kar te je volja. Obljubim pa nekaj... če bi se zgodilo, da bi nekdo pozimi pičil vame in bo imel letne gume na avtu, ne bo ostalo samo pri zviti pločevini.... :twisted:


Ja kaj pa boš naredil? Če se bo kdo vate počil boš pač dobil kuponček... pazi edino ti, da zaradi svoje prepričanosti v superiornost zimskih gum ne boš v kakšnega drugega počil. Pri daljši zavorni poti zimskih se ti lahko to zelo hitro pripeti, še posebej če bo nekdo pred tabo ustavljal z letnimi.

Če pa si mislil na snežne razmere se pa opravičujem, ker sem malo sarkastičen, takrat boš pa imel absolutno prav, da boš jezen - sam vseeno se izogibaj nasilja, ker take stvari lahko zelo zelo drago stanejo. ;)

Pa samo še to - če bi dobro prebral tudi moje prejšnje poste bi verjetno opazil, da tudi sam nataknem zimske gume, samo takrat se za razliko od nekaterih vsaj zavedam, da je konec normalno hitre vožnje in da do pomladi je potrebno zmanjšati tempo vožnje vsaj za 10-15% , če hočem varno zimo odvozit ;) .
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Sr okt 17, 2007 3:45 pm

kixs je napisal/-a:Na mrzlem/toplem suhem cestiscu je letna boljsa.

Na mrzlem/toplem mokrem cestiscu je letna boljsa.

Na poledenelem cestiscu so VSE gume slabe.

Na zasnezenem cestiscu je zimska boljsa.

To je to!


kratko in jedernato :tomidelej:
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a maniaxxx Sr okt 17, 2007 4:07 pm

če so letne tok slabe pri temperaturah nizjih od 7 stopinj potem dajte ze zdaj zimske gume, ko so jutra zelo mrzla..za popoldan pa nazaj letne :D ..uglavnem, sem popolni nasprotnik zimskih gum čeprav jih bom verjetno letos še dal gor ker jih morm zvozit ( razen če jih ne prodam komu ), ampak gor jih bom dal ko bo sneg in niti dneva prej, pa še takoj ko bo kopno letijo dol...to sem delal lani in je blo čist ok, ker obnasanje avtomobila na zimskih gumah ko ni snega je precej slabse in ne bi rad plačeval kleparja zaradi naših vrlih politikov in gumarskega lobija.

Vožnja poleti z zimskim gumami je pa tak kretenizem svoje vrste, razen ce mas avto ki ne vidi več kot 50 km/h, oziroma se vozi zeloooo malo, takrat je pogojno opravičljivo tako početje. Razmišljam da bi za zimo nabavil celoletne gume in tako zadostil zakonu, še vedno bi bil pa bolj varen kot s zimskimi.
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5064
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Sr okt 17, 2007 7:26 pm

speedfreak je napisal/-a:
Razmišljam da bi za zimo nabavil celoletne gume in tako zadostil zakonu, še vedno bi bil pa bolj varen kot s zimskimi.

..ktere so pa to, pa da piše M+S gor? Sliko prosim...
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Sr okt 17, 2007 11:33 pm

Recimo tale: http://www.mimovrste.com/artikel/2640111217/toyo-vrv-2-all-season-185-60-r14-82h

Sam imam pozimi njeno predhodnico VRV1, moram rečt da je v snegu enkratna, drugače pa normalno uporabna. Finta je ta, da ima bloke na robovih trše in z manj lamel, na sredini pa veliko lamel. Pa široke kanale ima. Zdej kakšna je pa v primerjavi v letnimi ali pa navadnimi zimskimi, ne vem. Na pamet težko govort, verjamem samo testom, kot npr. ta iz AM.
Čeprou, zanima me pa, kakšn pa bi bil test, če bi namesto S3 dali gor tele nove UG7? Še v prid letnim? No, osebno zimske nujno rabim, ker grem vsak tedn pozim smučat v hribe in z letnimi ne bi nikamor prišel.

Pa eni ne pretiravat, ko govorite, da se je nevarno vozit pozimi z zimskimi in da je treba hitrosti zmanjšat zarad zimskih gum. :roll:
lp[/url]
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Če okt 18, 2007 9:07 am

Energetik81 je napisal/-a:Pa eni ne pretiravat, ko govorite, da se je nevarno vozit pozimi z zimskimi in da je treba hitrosti zmanjšat zarad zimskih gum. :roll:


Sicer nisem mislil odgovarjat ampak, ker si se ravno obregnil ob mojo izjavo bom pač odgovoril.

Prvo kot prvo, če si dobro prebral neodvisni test si verjetno videl kaj se dogaja z enimi in drugimi pnevmatikami in da zimske rabijo daljšo zavorno pot in isto velja tudi pri bočni oprijemljivosti cestišča.

Nikjer nisem napisal, da moraš zmanjšati hitrost pod omejitvijo in če je na normalni cesti omejitev 90km/h se pač tudi z M+S pelješ 90... Omenil pa sem dinamiko vožnje in sem mislil predvsem situacije, kjer moraš recimo zmanjšati hitrost zaradi ostrosti ovinka na recimo 80km/h z letnimi, ta isti ovinek pa je treba z M+S gumami odvoziti s hitrostjo 70km/h, da ne bo kakšnih nepredvidenih izletov v naravo.

Če ne verjameš lahko sprobaš tudi sam... predlagam ti kakšen malo bolj gladek asfalt (v SLO to ni problem najti) na ovinku, po možnosti še malo vlažen pa poskusi z enimi in drugimi gumami pri isti mejni hitrosti, ki ga zvozijo letne gume - v bistvu bolje, da ne probaš, če hočeš obdržati cel avto. ;)

Pa tukaj ne nakladam, ker pozimi vozim dva avtomobila z zimskimi gumami (Mazda 6 na Dunlop Wintersport M3 in Golf V ma GY UG7) in delam letno na obeh skupaj cca 60.000km po raznoraznih cestah in vem kako se obnašajo določene gume.

Aja, pa še to Savine S3 so ene boljših lowbudget M+S gum na trgu in v vseh testih (tudi letošnjem) kotirajo izredno visoko. Po drugi strani pa letne intensa niso kaj prida in so bolj povprečne kot ne pa vseeno v direktni primerjavi z lahkoto odnesejo zimske. Da ne rečem, da so kljub temu dejstvu, da letne niso glih biser, so dosegli odlične zavorne poti celo pri 35metrih.

Ma če bi vzel GY F1 in UG7 v primerjavi bi prišli do enakih ugotovitev, če ne bi bila razlika celo bolj očitna.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Če okt 18, 2007 10:16 am

No, hotel sem prej samo povedat, da lahko z obemi vrstami gume voziš normalno po omejitvah. Pri vožnji blizu fizičnih omejitev avta v ovinkih pa ne vem, ker ne divjam. Če bo pa zmrzal, sneg in mokra cesta boš pa itak moral znižati hitrost na ovinkih v vsakem primeru ne glede na gume.
Priznam pa, da me je ta test v AM fasciniral in prej nisem verjel, da pri tako nizkih temp. letna guma prej ustavi avto. Bi pa vseeno rad videl take teste še pri drugih znamkah gum; recimo da se vzame najboljšo med zimskimi in najboljšo med letnimi, pa se primerja. Osebno bom do takrat predvsem pri mokri cesti pri temp. nižjih od recimo 3-4°C še vedno bolj zaupal zimski gumi.

LP
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Če okt 18, 2007 6:09 pm

Test je še v štartu narobe zastavljen, saj so zimske gume drugačnih dimenzij in to sigurno vpliva na meritev.
Predvsem pa že vrabci čivkajo, da so savine s3 primerne le za konkreten sneg in čisto nič drugega, kar lahko potrdim tudi iz lastnih izkušenj.

Letos bom tudi jaz kupil verige in zimske gume montiral kar sam, če bo resnično zapadlo kaj snega vrednega omembe. Drugače pa letne.
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Pe okt 19, 2007 9:15 am

No sej glih zato sm skeptičen. Letne gume so ble 195, zimske 185, poleg tega so S3 znane, da odlične le na snegu, na suhi/mokri podlagi pa ne tolk. Kaj pa vem, jst bi recimo primerju kakšne Alpin A3 pa recimo Bridgestone Turanzo ER300 v dimenziji 185/60 R14, pol bi pa vidl.

lp
 
Uporabniški avatar
Kael
Uporabnik
 
Prispevkov: 1092
Pridružen: Pe maj 11, 2007 5:48 pm
Kraj: Slovenia / Stajerska

Napisal/-a Kael Pe okt 19, 2007 11:16 am

Glede savinih gum: vozil na tem sranju dve sezoni pozimi in te gume so falus palac portugalac: avto mi je drsel v vsakem ovinku, hitro so se obrabile in nasplošno sem bil nezadovoljen z lego - tako, da osebno teh bednih gum ne kupim nikol več. Kar se tič obnašanja v snegu, pa se strinjam. Sam se plužil novozapadli sneg pred sabo z avtom in prišel do vikenda na rogli, medtem ko je npr A6 quattro ostal v snego (kljub zimskim valerjim).

Kar se tiče pa letnih in zimskih gum pa eno vprašanje: imaš letne gume, voziš zjutraj po malo poledenelem cestišču, fukne te v ograjo zaradi neprilagojene hitrosti - ti zavarovalnica krije škodo iz kaska ali ne? Ali drugače: voziš poleti z letnimi gumami, letiš v ograjo, isto vprašanje?...
Vrni se na Aktualno področje: Zimske pnevmatike

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov