Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
biasko
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 31
Pridružen: Pe dec 29, 2006 5:38 pm

električni avto

Napisal/-a biasko Če feb 08, 2007 4:41 pm

Živjo!

Zanima me vaše mnenje o električen avtu. Ko sem gledal dokumentarec WHO KILLED ELECTRIC CAR me je kar srh spreletel, kaj dela nafta. V dokumentarcu je videt da bi lahko bile električni pogon avto prihodnosti ali morda hybrid.

Ker to mi gre na živce ker se tolko onesnažuje.

če hoče kdo videt dokumentarc, je na partis.si ali pa na mininova.org
 
Uporabniški avatar
MacTron
Administrator a.com
 
Prispevkov: 8423
Pridružen: To sep 10, 2002 9:55 pm
Kraj: Dezela Kranjska

Re: električni avto

Napisal/-a MacTron Če feb 08, 2007 5:03 pm

nekaj o tem smo ze povedal...
http://www.avtomobilizem.com/forum/view ... +elektriko

sicer pa neki hybridi so obstali oz. se nekako uporabljajo toda sedaj je treba spet
pomislit koliko baterij (acc) je potrebno za taksno delovanje oz. zadvoljivo
npr: pri notebooku ko delas z njim vsak dan zdrzi baterija vedno manj
1leto 4h 2leto 2-1,5 3leto 30min... v tem je tudi en velik ?
  • skupnost | znanje | tehnika | napredek | a.com
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1976
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Napisal/-a Polo78 Če feb 08, 2007 6:44 pm

Dejstvo je, da bi npr. Američani lahko že zdavnaj iznašli bolj napredno, učinkovito in okolju prijazno energijo za cestna prevozna sredstva, v kolikor ne bi tiste milijarde $$$ namenili za vojno v Iraku, ki je po Vietnamu itak daleč največja napaka njihove administracije z Bushmanom na čelu. :roll: Na drugi strani je pa tu potem še naftni lobi, ki je izredno močan in ki se ne bo pustil kar tako. Oboji so mafija v pravem pomenu besede. Medtem pa se Zemlja pregreva, naravne katastrofe bodo iz leta v leto večje, Američani pa istočasno nonšalantno trdijo, da izpustov toplogrednih plinov za voljo njihovega gospodarstva že ne bodo šli zmanjšat. :evil:
Antiznačkar po prepričanju
 
biasko
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 31
Pridružen: Pe dec 29, 2006 5:38 pm

Napisal/-a biasko Če feb 08, 2007 7:33 pm

aha nisem vedel da že obstaja tema o tem. Noja, kakorkoli. Jaz bi takoj priusa nabavil če bi bil kakšen miljon ceneje. Čeprav mi ni preveč všeč.
 
Uporabniški avatar
Media3
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 537
Pridružen: Po jan 03, 2005 8:49 pm

Napisal/-a Media3 Če feb 08, 2007 7:41 pm

biasko je napisal/-a:aha nisem vedel da že obstaja tema o tem. Noja, kakorkoli. Jaz bi takoj priusa nabavil če bi bil kakšen miljon ceneje. Čeprav mi ni preveč všeč.

Tale prius je bl wonabe!
Pa še cena joj!
 
Uporabniški avatar
enzospotenzo
Novinec
 
Prispevkov: 239
Pridružen: Ne jan 07, 2007 10:17 pm
Kraj: Den Haag,cell No.1

Napisal/-a enzospotenzo Če feb 08, 2007 7:47 pm

Polo78 je napisal/-a:Dejstvo je, da bi npr. Američani lahko že zdavnaj iznašli bolj napredno, učinkovito in okolju prijazno energijo za cestna prevozna sredstva, v kolikor ne bi tiste milijarde $$$ namenili za vojno v Iraku, ki je po Vietnamu itak daleč največja napaka njihove administracije z Bushmanom na čelu. :roll: Na drugi strani je pa tu potem še naftni lobi, ki je izredno močan in ki se ne bo pustil kar tako. Oboji so mafija v pravem pomenu besede. Medtem pa se Zemlja pregreva, naravne katastrofe bodo iz leta v leto večje, Američani pa istočasno nonšalantno trdijo, da izpustov toplogrednih plinov za voljo njihovega gospodarstva že ne bodo šli zmanjšat. :evil:

...Kjotski sporazum čaka na njihov podpis...
It is better to lose a moment in your life than your life in a moment.
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1976
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Napisal/-a Polo78 Če feb 08, 2007 7:51 pm

Ki ga nočejo podpisat... :roll:
Antiznačkar po prepričanju
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Če feb 08, 2007 7:55 pm

Je pa še nekaj, kar mislim da do sedaj ni noben upošteval: Recimo, da bi res šli skoraj vsi na električne avte, ki bi po možnosti imeli še zmogljive baterije, ki bi jih lahko napolnili v le nekaj minutah. Pač se zato polnijo z soraznerno velikim tokom (teoretična kapaciteta baterije = čas polnjenja × tok polnjenja). No, in kaj bi se zgodilo, ko bi vsi hoteli polniti baterije, naprimer čez noč? Kolaps električnega omrežja :?: :?
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
lublancan
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2785
Pridružen: To maj 04, 2004 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a lublancan Če feb 08, 2007 7:58 pm

sebaveh je napisal/-a:Je pa še nekaj, kar mislim da do sedaj ni noben upošteval: Recimo, da bi res šli skoraj vsi na električne avte, ki bi po možnosti imeli še zmogljive baterije, ki bi jih lahko napolnili v le nekaj minutah. Pač se zato polnijo z soraznerno velikim tokom (teoretična kapaciteta baterije = čas polnjenja × tok polnjenja). No, in kaj bi se zgodilo, ko bi vsi hoteli polniti baterije, naprimer čez noč? Kolaps električnega omrežja :?: :?


no tok pa spet ne potegne en akumulator, sploh pa ponoč laufajo bojlerji, pralni stroji in še kej, poleg tega pa nekatere tovarne in pisarne porabijo takrat manj energije

bi ble pa res potrebne nove elektrarne (seveda ne na premog, nafto)
podpis
 
Uporabniški avatar
mastr1
Novinec
 
Prispevkov: 113
Pridružen: Po jul 03, 2006 3:59 pm
Kraj: Dolenjska

Napisal/-a mastr1 Če feb 08, 2007 8:12 pm

Polo78 je napisal/-a: Oboji so mafija v pravem pomenu besede. Medtem pa se Zemlja pregreva, naravne katastrofe bodo iz leta v leto večje, Američani pa istočasno nonšalantno trdijo, da izpustov toplogrednih plinov za voljo njihovega gospodarstva že ne bodo šli zmanjšat. :evil:

Če bi hoteli podpisat kjotski sporazum, bi njihovo gospodarstvo propadlo, ker bi stalo preveč denarja, da bi izpolnjevali določene kriterije.Imajo preveč zastarelo tehnologijo.Prej niso nič vlagali, če pa hoteli zdaj vse na enkrat, ..... :x
Danes je težko biti glup-je prevelika konkurenca!!
 
Uporabniški avatar
enzospotenzo
Novinec
 
Prispevkov: 239
Pridružen: Ne jan 07, 2007 10:17 pm
Kraj: Den Haag,cell No.1

Napisal/-a enzospotenzo Če feb 08, 2007 8:24 pm

Evo Američani in el. avtomobili.
Podjetje Tesla ma roadstarja na el. pogon.
Motor (zasnova): 3-fazni, 4-polni elektromotor, nameščen sredinsko
Največja moč (kW/KM pri 1/min): 185/251 pri okrog 8200
Največji navor (Nm pri 1/min): 271 pri 0-6000
Menjalnik: 2-stopenjski robotizirani
Pogon: zadaj
Podvozje spredaj: Posamične obese, vzmetne noge, dvoja trikotna prečna vodila, stabilizator
Podvozje zadaj: Posamične obese, vzmetne noge, dvoja trikotna prečna vodila
Premer zavornih kolutov s/z (mm): 300 (hlajene)/310
Platišča (s/z): 5,5J × 16/7,5J × 17
Gume (s/z): 175/55 R 16/225/45 R 17
Medosna razdalja (mm): 2352
Dolžina × širina × višina (mm): 3946 × 1873 × 1127
Masa praznega vozila (kg): 1134
Pospešek 0-100 km/h (s): cca 4
Največja hitrost (km/h): več kot 209 kilometrov na uro
Domet z enim polnjenjem akumulatorja (km): 400

AM
več na...http://www.avto-magazin.si/novice/?n=999
Zadnjič spremenil enzospotenzo, dne Če feb 08, 2007 8:42 pm, skupaj popravljeno 2 krat.
It is better to lose a moment in your life than your life in a moment.
 
Uporabniški avatar
kolesar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2913
Pridružen: Pe sep 15, 2006 3:24 pm
Kraj: štajerska

Napisal/-a kolesar Če feb 08, 2007 8:36 pm

te tesline avte so tko razprodal da se jim je kar smejal...

pač prihodnost je pred vrati...

samo morjo biti pravi interesi..

veliko bi bilo rugačnega če bi bil v ameriki bolj ekološki predsednik
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Če feb 08, 2007 11:01 pm

Polo78 je napisal/-a:....Oboji so mafija v pravem pomenu besede. ....


No, no, pretiravat res ni treba. Za sodelovanje z Mafijo se vsak sam odloči (tistih, ki jih prisilijo, je skoraj zanemarljiv procent), medtem ko smo vpliva Bushmanske vlade in naftnih lobijev deležni čisto vsi - Američani in Neameričani. Poleg tega napad na Irak ni bila napaka, kot je bila v Vietnamu (tja so pač padli brez razmišljanja, predvsem hladna vojna oz zmaga nad rdečkarji jih je motivirala).

Irak je bil od začetka projekt ravno teh naftnih lobijev in seveda še nekaterih orožarskih ipd firm, oboji pa so imeli (še imajo) tesne povezave s takorekoč vsemi najbolj vplivnimi ljudmi iz Bushmanove administracije, vključno z Bushmanom. Prvinski namen Iraške avanture je bil čim večji profit za te konkretne lobije, ne glede na posledice, pa tudi, če se svet zruši.

Napaka bi npr. bila, če bi pred napadom dejansko mislili, da je tam orožje za mn. uničevanje ter da Irak podpira terorizem in bi to bil pravi razlog okupacije Iraka. Te Bushmanske laži je zdaj spregledala tudi večina Američanov (razen Rupla seveda), vendar je bila nepopravljiva škoda storjena že zdavnaj, svet pa se bliža vojni civilizacij/religij.

V ponazoritev zaslužkov, ki jih imajo naftarji, poglejmo tale citat:
ExxonMobil earns record $39.5 billion in 2006

Posted Feb 2nd 2007 1:34PM by Chris Shunk
The oil empire that is ExxonMobil generated $39.5 Billion in profits in 2006 by providing to us the one thing we need most, good old-fashioned oil. A big reason for what amounts to the largest profit ever in U.S. history is the $3 per gallon gasoline that ruined our love for SUVs and trucks last year. Gas prices fell towards the end of the year, but ExxonMobil had already made its money by that point.

Many lawmakers want to heavily tax ExxonMobil for being too wealthy, but the oil guys point out that they spend a lot of money finding more oil so they can keep the crude coming. As it turns out, it's more expensive to drill a mile deep in the middle of the ocean than it is to poke a straw in the Saudi Arabian desert. Yeah, they're buying back a lot of stock too, but at least they're giving us the energy we need whenever we need it, which is better than the alternative.

[Source: The Car Connection]


Seveda ostali (procentualno) ne zaostajajo dosti. Vprašajmo se, kam gre ta denar. Del ga gre za podkupovanje znanstvenikov, da zavračajo opozorila o globalnem segrevanju.
As if they didn't already have enough... Exxon still trying to pay off scientists?

Posted Feb 2nd 2007 5:04PM by Jeremy Korzeniewski
To go along with our previous coverage of the newest report on global warming by the Intergovernmental Panel on Climate Change, the Guardian in the U.K. is reporting that the American Enterprise Institute is offering $10,000 each to any scientist willing to undermine the I.P.C.C.'s report. The AEI is funded by... drumroll... ExxonMobil.

Again, according the the Guardian, "The AEI has received more than $1.6m from ExxonMobil and more than 20 of its staff have worked as consultants to the Bush administration. Lee Raymond, a former head of ExxonMobil, is the vice-chairman of AEI's board of trustees." And, they also offered travel expenses. "The letters were sent by Kenneth Green, a visiting scholar at AEI, who confirmed that the organization had approached scientists, economists and policy analysts to write articles for an independent review that would highlight the strengths and weaknesses of the IPCC report."

I think that they were kind of cheap on this one. I mean, if they made $1,252.54 every second last year, they could have ponied up more than that! A measly ten seconds of their time (in profit) to each scientist. For shame.

Tad Murty, Nigel Lawson and David Bellamy, all of whom believe that humans do not contribute anything to global warming, all are to be in London on Monday to refute the findings of the I.P.C.C. The Guardian reports that this London meeting is being paid for by ExxonMobil as well.

If you don't believe in global warming, or don't think that humans have anything to do with it... remember: despite the fact that I don't disagree with the findings of the I.P.C.C., I'm just reporting the news, I don't write it.


V marsikaterem poročilu oz predlogih delovanja se Bushmanska administracija sklicuje ravno na te "neodvisne" znanstvenike in njihove "izsledke" kot izgovoru, da npr ne podpiše Kyotskega protokola + vse ostalo.

Seveda morajo preprečevat tudi druge informacije. To počnejo npr takole:

Science teachers reject free copies of "An Inconvient Truth" under pressure from ExxonMobil

Posted Nov 28th 2006 1:56PM by Sam Abuelsamid
The National Science Teachers Association was offered 50,000 free copies of the Al Gore documentary An Inconvenient Truth for classroom use. The group however decided to decline the offer because they didn't want to upset Exxon\Mobil. The oil company is a major financial supporter of the organization and decided it wasn't worth the risk of upsetting a contributor. The NSTA said they didn't want to offer any political endorsement of the film and saw little benefit to the group or it's members in accepting the DVDs. In their rejection letter to producer Laurie David, they said that accepting the DVDs would place, "unnecessary risk upon the [NSTA] capital campaign, especially certain targeted supporters." One of those supporters is the ExxonMobil Corp." Clearly, the group cares more about keeping the flow of oil money going than they do in providing kids exposure to a viewpoint contrary to that of the oil companies.

[Source: BoingBoing]


Ne pozabimo tudi, da je Bushman (v zameno za ogromno finančno pomoč pri izvolitvi) kot enega prvih ukrepov sprostil iskanje in črpanje nafte v Severnem morju in na Aljaski, kar je dejansko izredno nevarno početje (nezmožnost očiščenja in samoregeneracije narave). Se kdo spomne nesreče tankerja Exxon Valdez?

Da se vrnem na zaslužke z Bushmanom povezanih naftnih lobijev. Se vam zdi, da naftne družbe (vsaj zaradi priporočila o zmanjšanju odvisnosti ZDA od uvoza energentov) velik del teh dobičkov vlagajo v nove, morda bolj ekološke tehnologije? Tu so podatki za Exxon:


$39.5 billion profit in one year = $39,500,000,000.00 = $759,615,384.62/week = $108,219,178.08/day = $4,509,132.42/hour = $75,152.21/minute = $1,252.54/second.

I could do a lot with $1,200 a second. What does Exxon Mobil do with it? Paying off scientists in an effort to mislead the public on global warming and pressuring teachers not to show An Inconvenient Truth in schools. In the mean time, Exxon only spends 0.1 percent of its total annual capital investment on sustainable technologies such as renewable energy.

Other oil companies, like ConocoPhillips and Shell, also made billions last year. Phillips made $15.55 billion and Shell earned $4.37 billion (just in the last three months of the year). Again, these are profit numbers, not revenue.




Poglejmo še, kaj se trenutno dogaja na tem polju (bolj "ekološkega prometa"). Američani investirajo nemale vsote v raziskave alternativnih virov in pogonov. Od tega daleč največ v takoimenovano "vodikovo ekonomijo" in v nekatere vrste biogoriv (predvsem biodizel in bioetanol). Poglejmo, kaj se skriva za to "podporo".

Vodikova ekonomija vključuje pogon transportnih sredstev na vodik in to tako na gorivne celice (na vodik - npr Honda FCX) kot na motorje z notr. izgorevanjem z vodikom kot zamenjavo za bencin (npr BMW 7 Hydrogen). Po mnenju velike večine obveščenih laikov in znanstvenikov je VE povsem zgrešena stvar zaradi več razlogov:

    1. Potrebne so ogromne investicije za ustrezno pridobivanje in distribucijo vodika

    2. Hkrati so potrebne ogromne investicije v nadzor distribucije vodika. Ne pozabimo - vodik naj bi se distribuiral po cevovodih pod pritiskom ali utekočinjen (ohlajevanje na več kot - 200 st Celzija). Zaradi načina distribucije bi bila le-ta zelo občutljiva na kakršnekoli teroristične napade ali tudi samo nesreče - in tu ne govorimo o varovanju recimo kvadratnega kilometra prostora okoli neke jedrske elektrarne, ampak o stotisočih kilometrih cevovodov pod pritiskom.

    3. Seveda je za samo pridobivanje vodika potrebna ogromna količina energije. Le-ta je potrebna tudi za distribuiranje, v avtu na gorivno celico ima tudi le-ta (g. c.) precejšnje izgube, hkrati pa vodik dokaj hitro izhlapi tudi iz dobro zatesnjenih tankov - ponovne izgube. Že sama energetska računica se ne izide, kaj šele ekonomska.

    4. V navezavi na tretjo točko (uhajanje iz cevi in rezervoarjev) je vodik izredno nevaren za ozonski plašč - precej bolj kot dosedanji polnilni plini v sprejih. Močneje kemično reagira, je dosti lažji in gre hitro ves navzgor in najvišje v najbolj občutljive dele atmosfere (že stratosfere). Bi lahko hitro ostali brez ozona- vse bi bilo ena sama luknja.

    5. V vsakem primeru bi do večinske uveljavitve vodikove ekonomije moralo preteči več desetletij, kar je za naš bogi planet milo rečeno prepozno. Marsikomu bolje obveščenemu se zdi, da je verjetno prepozno že sedaj, še posebno s krepitvijo novih tigrov (Indija, Kitajska itd), kar bo onesnaževanje še precej povečalo (ponekod na Kitajskem je že toliko onesnaževanja, da že sprejemajo nekatere ukrepe za omejevanje le-tega).

Seveda bi lahko naštel še nekaj razlogov o nesmiselnosti uveljavljanja vodikove ekonomije, a bodi dovolj.

Zakaj ob vseh teh razlogih proti vodikovi ekonomiji le-to Bushmanova administracija tako podpira? Razlogov je več, vendar sta glavna verjetno dva:
    1. VE bi zaradi naštetih razlogov prinesla popolno centralizacijo distribucije vodika in še bolj nadzora le-te, kar bi posledično pomenilo popolno odvisnost in nadzor naših življenj od vlade in maloštevilnih megakorporacij. Kaj je lepša vaba in motiv od takega monopola?
    Ob tem se Orwellov 1984 lahko skoraj skrije. Le malo SciFi knjig ali filmov je ponudilo tak črn scenarij. Bushman et & verjetno v tem vidijo realno možnost.

    2. Hkrati bi VE zahtevala ogromne finančne, tehnološke in kadrovske investicije, ki so jih sposobne le megakorporacije. Tako bi le-te ohranjale svoj monopol (in postavljale nove Bushmane na oblast). Začaran Orwellov krog je tako sklenjen.


Glede biodizla in bioetanola je stvar tudi dokaj jasna. Amerika je s svojim farmerskim sistemom sposobna v veliki meri zadostiti lastnim potrebam po energiji, seveda pa bi pri tem ogromni presežki hrane, ki zdaj vsaj malo pomagajo nekaterim v Afriki, izginili (po nekaterih projekcijah neodvisnih am. inštitutov ne bi bilo dovolj pridelovalne zemlje (za bioenergijo in za hrano) niti za same ZDA). To pomeni dvoje:

    1. Hrana bi se močno podražila

    2. Marsikje bi ljudje (še bolj kot sedaj) masovno umirali od lakote. Kar zaradi odvisnosti od le-te spet pomeni večji vpliv in nadzor ZDA v svetu in kontrolno pozicijo na trgu hrane in bioenergentov.

Seveda so tu še ogromni dobički pridelovalcev/proizvajalcev bioenergentov ter spet vpliv in nadzor ZDA in megakorporacij. Kaj naj si Orwellovska oblast še zaželi?

Parkinsonovi zakoni karierizma in birokracije pravijo med drugim tudi, da vsakdo rine navzgor toliko časa, dokler ne postane povsem nesposoben resnega dela in inventivnosti oz po domače "se mu zalomi". Tako je bilo v zgodovini tudi s skoraj vsemi velikimi civilizacijami. Če bodo ZDA uspele uveljaviti VE, smo na dobri poti, da nas potegnejo s sabo. Kar sicer že počnejo, vendar tu pa tam še lahko vdihnemo, povratek na gladino se zdi še možen. Povdarek je predvsem na "se zdi"!


Kakšne so alternative?
Ena so vsekakor tehnološki/znanstveni preboji kot npr ultrakondenzatorji (glej temo o EEStor baterijah v Vozilih prihodnosti). Seveda bodo tudi klasične baterije (pa ne svinčene - npr LiIon ali kakšne variante "nanobaterij") napredovale. Možno je tudi, da bodo uspeli z gorivnimi celicami, ki ne bodo delovale na čisti vodik, ampak na npr. metanol ali nek drug obnovljiv vir.

Tudi pri biogorivih obstaja alternativa - biobutanol, ki je stokrat primernejši od bio(m)etanola zaradi dosti manjše korozivnosti, higroskopičnosti, večje prilagojenosti različnim motorjem, podobne energetske vsebnosti kot bencin in še marsikaj. Naj bi trenutno imel samo eno pomanjkljivost - višjo ceno - vendar so ga šele začeli raziskovati v Angliji (ZDA takih predlogov spet niso podprle) , stvari so še odprte. Kar seveda ne velja za našo Nafto iz Lendave, kjer se že preusmerjajo na biodizel. Verjetno zaradi zahteve politike po 10-20 % deležu biodizla - evropski cilji pač. Bomo videli.

Na tem linku http://www.autobloggreen.com/2007/02/07 ... e-most-pa/
je naštetih 10 sedaj dostopnih el. avtov (z nadaljnimi linki na predstavitve teh avtov). Citiram


The Top Ten electric vehicles you can buy right now (for the most part)


Posted Feb 7th 2007 1:24PM by Sebastian Blanco
I think all the news of the Tesla Roadster and the Chevy Volt that came out since last summer has reminded a lot of people that there are some serious contenders to the gasoline engine. The electric vehicle (EV) community certainly thinks 2006 was a good year for EVs. In fact, the past has seen some truly cool EVs, and the list of retired EVs is long and, for some, emotional: the EV1, the Ranger EV, the RAV4 EV and so on. But there should be no time for mourning and instead a look toward the future. Actually, we don't even need to guess what great EVs are coming down the pipe, there are already some wicked cool EVs available today. If you're ready to get off the gas in 2007, consider one of these, the Top Ten Electric Cars of 2007 (Aside from the Roadster, which certainly deserves the Number 1 spot, the list is in no real order).

Tesla Roadster - This car has reinvigorated the EV market like no other. While technically no one can buy it this year (all 100 vehicles that will be available later in 2007 have already been spoken for, I can't help but place it at No. 1. With a 0-60 time beneath four seconds and a look that makes you just want to hop in and drive, the Roadster.

več o tem avtu

foto galerija Tesla roadster
http://www.autobloggreen.com/photos/tesla-roadster/

UEV Spyder - Universal Electric Vehicle's Spyder made an impressive debut at the Santa Monica Alt Car Expo last December, even though I heard a lot of people ask, "Is this the Tesla?" This EV will be available with different battery configurations at different price levels (some comparable to the Roadster). You don't hear so many people talk the Spyder up, but it seems to share many of the same qualities that make the Roadster so exciting: speed, zero emissions, and sports-car styling.

več o tem avtu


Phoenix SUT – Yeah, it's expensive ($45,000), but EVs aren't cheap. Heck, retired Toyota RAV4 EVs regularly go for more than $50,000 on eBay, and the batteries in those things are old. Phoenix has been working with Altairnano Technologies on new batteries and is bringing this sports utility truck to market with better range than the RAV4 (but, admittedly, not as much size). Phoenix says they hope to sell 500 SUTs by the end of the year. Perhaps a better name will pump up sales.

več o tem avtu

Miles ZX40 – While the Spyder and the Roadster don't really ask the driver to make any sacrifices (aside from in the bank account), EVs like those from Miles are not a replacement for a "standard" car, but a solid contender for second vehicle for certain families or individuals, or as a main vehicle for those who don't have to go very far. The Miles ZX40 is like a lot of NEVs – limited to a top speed of 25 mph, a range of around 50 miles per charge and a price of about $12,000-$20,000. (We don't actually know the price of the ZX40, but other NEVs are priced in this range). Another Miles model, the OR70, can go 35 mph.

več o tem avtu

ZENN – Another player in the NEV field, ZENN's cars are "zero emission, no noise." Get it? ZENN. These NEVs have a lower range than Miles' offerings (only about 35 miles) and are a bit smaller, too. When I drove one in D.C. last year the battery was on its last legs and in need of a charge, but still drove well. The various options can add up to $2,500 to the $12,500 base price. But the most exciting part about ZENN's offerings are yet to come: the EESTOR ultra capacitor is still shrouded in mystery, but the potential is great for this new EV power source (as is the disappointment if the EESTOR doesn't live up to the hype).

več o tem avtu

GEM e2 – Yes, they look funny. No, they can't go very far or very fast. But GEM electric vehicles have been available for years and the company has a wide range of models available (two through six seats, with or without a flatbed) and prices ($7,000-$12,500). GEMs are used around the country on various campuses, but models like the e2 are obviously targeted to home users.

več o tem avtu


Smart EV - Available in Switzerland and the UK, the tiny Smart EVs are zero-emission versions of their fossil-fuel drinking cousins. These cars share the easy-parking abilities and unique styling of the standard Smarts, but are only available in the fortwo configuration and only to "to blue chip companies who are happy to meet our requirements to power the cars using only renewable energy sources," says Smart UK. Conversions for your standard Smart are also available.

več o tem avtu

Mullen L1X-75 – Some of our readers are skeptical of Hybrid Technologies, maker of the Mullen L1X-75, saying their press releases promise more than they can ever deliver. The L1X-75 certainly promises a lot - 100-mile range on a 4-6 hour charge - and this comes at a price ($125,000). Still, the sports car look will attract the eye of those you zip by, and I'd certainly give one a whirl.

več o tem avtu

G-Wiz EV – available in the UK (and desired by Sir Elton John), the G-Wiz costs a little bit (£8,299 to £6,999) more than some of the short-range EVs in America, but you get something extra in England, too: exemption from certain taxes and London congestion charges and free parking in some areas. There are even free charging stations in some locations.

več o tem avtu

Kurrent – A tiny and very distinctive-looking NEV, the Kurrent's price ($10,600) includes home delivery because, as American Electric Vehicle president Scott Thornton told AutoblogGreen, if AEV allowed the Kurrent to be sold at just any dealership, the customer might not be able to drive it home thanks to U.S. laws that restrict NEVs to roads with a posted speed limit of 35 mph or below. Lead-acid batteries deliver a range of about 40-mile range.


več o tem avtu

foto galerija Kurrent (from Ptuy, Corromandya)
http://www.autobloggreen.com/photos/aev-kurrent/

For Number 10, I cannot ignore all of the homemade EVs and converted EVs. People have been creating their own electric vehicles for year, and the trend continues. Za primer, preberi več tu , tu in tu .


There are more EVs available today, and if you feel I should've included any in this Top Ten list, add it yourself in the comments. Also, there are a lot of upcoming EVs to get excited about - Tesla's WhiteStar sedan, Zap!'s Lotus APX - so if you're sick of gassing up your car, consider going all-electric. They're not for everyone, but they might be perfect for you.





Če koga ti problemi bolj zanimajo, priporočam eno izmed strani, ki vsakodnevno objavljajo nove članke s tega področja - npr

http://www.autobloggreen.com ,

kjer objavljajo pregled raznih člankov od vsepovsod (dnevno 20+), hkrati imajo uporabne linke (tudi med komentarji). Za avtorja teme -med drugim je napisana cela serija člankov o temi "Who killed the electric car?"


Postografija
Glej še teme o Gorivnih celicah, o Tesla avtu, o Avtih na el., o Altairnano baterijah in o BMW 7 Hydrogen, večinoma v Vozilih prihodnosti in še kaj.


dolg pozdrav

.
Zadnjič spremenil esem, dne Pe feb 09, 2007 12:23 am, skupaj popravljeno 6 krat.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Če feb 08, 2007 11:09 pm

sebaveh je napisal/-a:Je pa še nekaj, kar mislim da do sedaj ni noben upošteval: Recimo, da bi res šli skoraj vsi na električne avte, ki bi po možnosti imeli še zmogljive baterije, ki bi jih lahko napolnili v le nekaj minutah. Pač se zato polnijo z soraznerno velikim tokom (teoretična kapaciteta baterije = čas polnjenja × tok polnjenja). No, in kaj bi se zgodilo, ko bi vsi hoteli polniti baterije, naprimer čez noč? Kolaps električnega omrežja :?: :?


Ravno obratno, s tem bi (časovno itd) optimizirali proizvodnjo el. en., hkrati bi optimizirali prenosno omrežje, kar pomeni tudi, da bi bila el. en. cenejša (oz bi bili profiti večji) ob hkratnem povečanju (dolgoročno) zanesljivosti odjema.
 
Uporabniški avatar
kolesar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2913
Pridružen: Pe sep 15, 2006 3:24 pm
Kraj: štajerska

Napisal/-a kolesar Pe feb 09, 2007 12:13 am

irak ma najbolšo nafto na svetu!!! najbol kvalitetno!!
je tudi ena najbolših za bitumne ki pa so zelo dragi in takih naft je malo...

drugače pa tista najnovejša elektrarna če se ne motim je na vodik v franciji ki jo je eu naredil je samo za raziskave ker sama sebe komaj preživlja ker se ni dosti razvit vodik...

je pa vsekakor zanimivo spremljati napredek..

marsikdo kaj pogrunta, pa če bi se vsi skupaj vsedli......
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Pe feb 09, 2007 12:21 am

kolesar je napisal/-a:irak ma najbolšo nafto na svetu!!! najbol kvalitetno!!
je tudi ena najbolših za bitumne ki pa so zelo dragi in takih naft je malo...

drugače pa tista najnovejša elektrarna če se ne motim je na vodik v franciji ki jo je eu naredil je samo za raziskave ker sama sebe komaj preživlja ker se ni dosti razvit vodik...

je pa vsekakor zanimivo spremljati napredek..

marsikdo kaj pogrunta, pa če bi se vsi skupaj vsedli......


Poskusna fuzijska elektrarna (ITER) v Franciji se šele gradi oz se bo gradila. Šele nekaj mesecev nazaj so se končno dogovorili o kraju (Francija), zavirali so Japonci, ki so želeli, da se kot pogoj za sodelovanje gradi pri njih. To je edina res realna alternativa (in hkrati v sozvočju z el. avti) ob naraščajoči porabi elektrike.
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1976
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Napisal/-a Polo78 Pe feb 09, 2007 12:27 am

esem je napisal/-a:
Polo78 je napisal/-a:....Oboji so mafija v pravem pomenu besede. ....


No, no, pretiravat res ni treba. Za sodelovanje z Mafijo se vsak sam odloči (tistih, ki jih prisilijo, je skoraj zanemarljiv procent), medtem ko smo vpliva Bushmanske vlade in naftnih lobijev deležni čisto vsi - Američani in Neameričani. Poleg tega napad na Irak ni bila napaka, kot je bila v Vietnamu (tja so pač padli brez razmišljanja, predvsem hladna vojna oz zmaga nad rdečkarji jih je motivirala).


Napad na Irak ni bila napaka? :shock: Ja mogoče iz vidika razvitega sveta, zato da bomo imeli bolj poceni nafto, res ne. Ampak tako razmišljanje je zelo egocentrično, sploh ob dejstvu koliko nedolžnih civilov je umrlo in jih še vsak dan v Iraku umre. Kot sem rekel, tiste milijarde USD bi rajši namenili za razvoj alternativnih virov energije (kakršnihkoli že) in bi imel cel svet več koristi vključno z Američani, ki bi lahko potem to tudi patentirali.

Z mafijo sem pa mislil na vladno mafijo. Ta je še dostikrat hujša od tiste klasične sicilijanske oz. katere druge mafije.
Antiznačkar po prepričanju
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Pe feb 09, 2007 12:40 am

Daj se malo potrudi in vsaj definiraj napako! Napaka je, če nekaj hočeš (na podlagi nekih informacij in razmišljanj), pa se naknadno izkaže, da nisi imel prav, da si se torej zmotil. Vsa stvar v Iraku pa ni bila napaka, ampak zavestna načrtovana svinjarija z vsemi potrebnimi informacijami. Oni se niso zmotili, zavestno so šli v to. Ali morda res misliš, da je Bushman hotel prinesti Mir in Demokracijo v Irak. Briga to njega, hotel je naftnim in orožarskim prijateljem priskrbet dobiček, ne glede na posledice!! To o Husseinu, diktaturi, Al Kaidi, orožju za množično uničevanje, miru, demokraciji etc je bil samo pesek v oči domači in mednarodni javnosti. Oni so natančno vedeli, kaj je res in kaj ni. Res pa je, da so mislili, da bodo stvari bolje uredili, ampak - ponavljam - to ni bilo bistvo, cilj namena in načrtov o okupaciji. Bistvo je bilo zadovoljiti lobije in prijatelje, ne glede na posledice. Eni k temu dodajajo tudi postavljanje spomenikov samemu sebi ("Veliki Vodja, ki bo očistil svet od osi zla" - božje poslanstvo) in vpletajo celo frojdistične nagibe a la "He wants to kill my dad".

Iz konteksta mojega pisanja je to o napaki več kot dovolj razvidno. Kot je razvidno tudi to, da je vsakršna Mafija mačji prdec proti Bushmanovi vladavini (povrh še ukradeni na volitvah).

Posledice okupacije Iraka pa niso samo v razsuti državi s stotisočimi mrtvih, kar je sicer tragedija sama po sebi. Tu so še državljanska vojna, destabilizacija celotne regije in bližajoča vojna civilizacij/religij. To za ves svet, ne samo razviti, tudi ni napaka, ampak tragedija in možna pot samomora človeštva. Druga pot je seveda ekološki samomor. Imamo torej alternative!?! V slogi je moč!?! :P :shock:
lp
 
Uporabniški avatar
ga-ma
Novinec
 
Prispevkov: 448
Pridružen: Sr jul 28, 2004 9:48 am

Napisal/-a ga-ma Pe feb 09, 2007 1:48 am

kaj pa slovenski avto na elektriko? mamo celo svetovni patent. poznam lastnika patenta.
so pa razvili že marsikaj boljšega kot teslini avti na elektriko, ampak so stvari cenzurirano zginile v arhiv.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost