Darko Peljhan se vrača
Vrnitev šampiona
Večkratni slovenski rally prvak Darko Peljhan se po krajšem premoru dokončno vrača na avtomobilistično sceno. V sezoni 2004 bo nastopal s povsem novim mitsubishi lancerjem EVO8 skupine N, branil pa bo barve Petrol Racinga.
Darko Peljhan je eno največjih imen slovenskega avtomobilizma. Danes 34-letni Idrijčan je v svoji več kot deset let dolgi karieri osvojil številne naslove. Trikrat je bil državni rally prvak Slovenije (1993, 1994, 1995), dvakrat tudi prvak v formuli 2 (1996, 1999). Ob tem ne gre pozabiti na še nekaj dejstev, ki pričajo o njegovi bogati dosedanji karieri. Zmagal je kar na 17-ih rallyjih za slovensko državno prvenstvo in zabeležil 22 zmag v razredu formule 2. Leta 1995 je postal prvi Slovenec na cilju rallyja za svetovno prvenstvo. To mu je uspelo v Monte Carlu, kjer se je s svojim takratnim VW golfom G60 Rallye boril za uvrstitev v deseterico, a mu je nesreča nato tovrsten dosežek preprečila. Med najboljše je sicer prvič posegel že leto prej. Kot sovoznik Aleša Črnivca se je udeležil prav istega rallyja, leta 1996 pa je uspešno odpeljal tudi rally San Remo v Italiji. Med največja priznanja Darka Peljhana moramo šteti še tri naslove avtomobilista leta Slovenije, v sezoni 1996 pa je bil tudi prvak centralno-evropske cone v formuli 2. Ob začetku tretjega tisočletja se je Darko bolj kot z dirkanjem ukvarjal z organizacijo dirk. Skupaj s svojim dolgoletnim sovoznikom Miranom Kacinom je v svoji rojstni Idriji pripravil dva rallyja za državno prvenstvo, lani pa je Idrija znova gostila celotno izvedbo rallyja Saturnus. Darko se je predstavil v vlogi direktorja rallyja.
Peljhan je svoj povratek na avtomobilistične dirke počasi pripravljal že lansko leto, ko je s subaru imprezo skupine N odpeljal dva rallyja ter eno gorsko-hitrostno dirko. Letošnje leto pa ga znova čaka pravi dirkaški projekt. V začetku leta je pri Vermont Racingu iz Kanade naročil povsem novega mitsubishi lancerja EVO8 skupine N. Vermont Racing je lani pripravljal tudi podoben avtomobil za severno-ameriškega rally prvaka Davida Higginsa. Gre za najnovejšo evolucijo lancerja, ki je svoje prve nastope doživela lani v ZDA in Kanadi. V Evropo ta avtomobil prihaja šele letos. Vrhunski avtomobil skupine N bo za Peljhana vsekakor pravi izziv za lov na svoj četrti naslov državnega rally prvaka Slovenije.
Darko bo na dirkah branil barve Petrol Racinga, ene najbolj uspešnih, prepoznavnih in trofejnih ekip v Sloveniji. V načrtu ima nastope v slovenskem rally prvenstvu, poleg tega pa ga bomo videli tudi na vsaj dveh gorsko-hitrostnih dirkah v Sloveniji (Petrol Sevnica, Petrol Ferrari Ilirska Bistrica). Prisotne pa so tudi želje, da bi odpeljali nekatere izbrane dirke v tujini. V poštev pridejo dirke na področju Hrvaške, Srbije in Črne Gore ter tudi Bosne in Hercegovine.
"Ker Volkswagen nima več primernega avtomobila za udejstvovanje v rallyju, smo se že od začetka odločali predvsem med dvema avtomobiloma. In sicer mitsubishi lancerjem ter subaru imprezo. Začetna ideja je bila tudi taka, da bi avtomobil delali pri nas v podjetju MPI. Tudi zaradi bolj ugodnega vzdrževanja sem se nato odločil za naročilo tega avtomobila pri kanadskem Vermont Racingu. Mitsubishi je sedaj naročen, vmes pa se je zgodil še dogovor s Petrol Racingom. Vsekakor se bomo potrudili, da osvojimo naslov slovenskega državnega prvaka. To se mora v naslednjih dveh sezonah osvojiti," je ob začetku novega projekta povedal Darko Peljhan.
Mitsubishi lancer EVO8 se že lep čas v procesu priprave. Avtomobil bo predvidoma končan konec marca ali začetek aprila, ko naj bi ga Darko lahko tudi že prvič preizkusil. Sredi aprila bi moral biti avtomobil že v Sloveniji, saj se v začetku maja tudi prične slovensko državno prvenstvo. Peljhan bo tako zagotovo popestril dogajanje v letošnji sezoni, saj gre za ljubljenca publike, ki je bil s svojimi vožnjami vedno v igri za najvišje rezultate.
