

Mislim, da slika pove vse.

OK: Če še enkrat povzamem:
- masa avtomobila brez vzmetenja M
- nevzmetena masa m
- koeficient vzmeti k
- koeficient dušenja amortzerja b
(model predpostavlja eno samo kolo)
Takšen "monocikel" sem poslal na neravno podlago s periodičnimi gubami.
Nato sem izračunal s kakšno silo deluje takšno vozilo na podlago.
(Za vrednosti parametrov sem vzel tipičen avto (M=1000kg, m=100kg,...)
Rezultat je prikazan na spodnjem grafu. Vrednost 1 pomeni optimalen oprijem (odvisno samo od koeficienta lepenja), vrednost 0 pa ničen oprijem.

Na oseh spodaj se nahajata skrita koeficient vzmeti (Omega) in koeficient dušenja (Gama). Na z-osi pa je oprijem.
Deli grafa, kjer je oprijem 0, predstavljajo vrednosti parametrov vzmeti in dušenja, kjer sploh ni oprijema pri tej vrsti podlage
(to je seveda odvisno od gostote gub na cesti.)

To, kar smo že zmeraj slutili. Pri počasi nagubanih podlagah (asfalt,
lepa cesta, vrednosti Omega < 1) se splača imeti trde fedre in
amortizerje, pri hitro nagubanih podlagah (makedam, Omega > 1) pa je
najboljše imeti mehke fedre in amortizerje.
Torej: Ena sama nastavitev ni dobra za vse primere!