Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

vprašanje: bencin vs turbodizel na bolj konkretnem primeru

Napisal/-a sonic Po maj 10, 2004 10:23 am

Sem glihkar prebral celo sosednjo temo bencin:dizel, ampak še ne vem odgovora na vprašanje, ki se mi poraja te čase, ko nameravam kupit drug avto. Namreč nimam dosti pojma o prednostih in slabostih bencinarja in dizla.

Konkretno razmišljam o nakupu rabljenega golfa IV (letnik 1999-2001) in ker je na trgu veliko turbodizlov, bi mogoče vzel tudi takega (1.9 TDI). Sicer bi raje bencinarja, ampak 1.6 litrskega, tudi 1.8 bi bil še sprejemljiv (več pa ne - stroški). Bencinar 1.4 ter SDI odpadeta.

SITUACIJA: vozim se vsak dan vsaj enkrat (zjutraj tja, popoldne nazaj) na kratki relaciji cca 4-5 kilometrov (LJ.Rudnik-center ali LJ.Rudnik-Bežigrad, včasih tudi obvoznica). Omembe vrednih zastojev od Rudnika do centra ni nikoli, niti zjutraj, dosti se da peljati v četrti prestavi. Pa še kaki krajši izletki za vikend (včasih malo daljši), pa seveda nekaj potovanj na morje in v Celovec... Naredim mogoče 15.000 km letno.

A je pri takih potrebah smiselno vzeti (rabljenega) turbodizla, če bi slučajno dobil dobro ponudbo, ali naj vztrajam pri iskanju bencinskega motorja? Kaka športnost me ne zanima preveč; sicer je fino, če avto zna skočit (zato nočem 1.4 bencinarja, tudi ne SDI), ampak dirkam ne. Sem enkrat peljal prijateljevega golfa IV z 1.6 bencinskim motorjem in za moje potrebe ima kar dovolj zmogljivosti. Slišim pa, da so dizli na splošno bolj prožni v nizkih obratih (treba manj šaltat in tiščat v obrate), kar bi mi bilo nabrž kar všeč.

Koliko je, realno gledano, dizel bolj (ali morda manj?) tvegan glede pogostosti okvar in stroškov popravil?

Misliti mi je pa dal tale članek:
https://www.theaa.com/portal/appmanager/cbg/live?_nfpb=true&adv_1_actionOverride=/pageflow/advice/nested/showAdvice&adv_1adviceType=ThingsToConsider&adv_1title=fuel&_pageLabel=page_advice

V članku piše, da je za kratke vožnje dizel boljši. Prej pa sem nekje slišal, da je pa za (turbo)dizle slabo, če ga pogosto na kratke vožnje voziš (da se kao mašina prej zj*be, če ga hladnega goniš - no sicer jaz vozim ponavadi zelo zmerno).

Jasno mi je, da s svojo vožnjo (majhno št. prevoženih km) ne bom blazno prišparal z dizlom, ampak mi gre bolj za to, ali je ne glede na to turbodizel zame še vedno upoštevanja vredna možnost.

Za odgovore se vnaprej najlepše zahvaljujem!
 
Uporabniški avatar
_spirit_
Novinec
 
Prispevkov: 362
Pridružen: So avg 23, 2003 4:02 am
Kraj: Koper

Napisal/-a _spirit_ Po maj 10, 2004 10:51 am

Po moje je vse odvisno od tega po kakšni ceni dobiš bencinca in po kakšni dizla ;)
 
Uporabniški avatar
dgrejtest
Uporabnik
 
Prispevkov: 1270
Pridružen: Ne mar 31, 2002 8:16 pm

Napisal/-a dgrejtest Po maj 10, 2004 12:33 pm

jaz sem sel enkrat za hec računat porabo oz. razliko v stroskih bencin/dizel.
u glavnem sem zracunu, da se investicija povrne po 70 tkm... po tvoje je to 4 leta.. s tem da nisem uposteval drazjih servisov dizla...

pero
[img]http://peter.si21.com/celica/celi_sig.jpg[/img]
 
frza
Novinec
 
Prispevkov: 308
Pridružen: To jun 10, 2003 5:47 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a frza Po maj 10, 2004 12:37 pm

Ne bistvo, katerga ti navajaš je v tem, da dizli porabijo nekaj več časa zato, da se ogrejejo....nobenega avta pa ni priporočljivo mrzlega tiščat....pač, dokler se motor ne segreje voziš normalno, brez nabijanja obratov in mučenja motorja....ko se pa segreje pa po gasu :twisted: :twisted: :twisted:
Slika
 
frza
Novinec
 
Prispevkov: 308
Pridružen: To jun 10, 2003 5:47 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a frza Po maj 10, 2004 12:41 pm

dgrejtest je napisal/-a:jaz sem sel enkrat za hec računat porabo oz. razliko v stroskih bencin/dizel.
u glavnem sem zracunu, da se investicija povrne po 70 tkm... po tvoje je to 4 leta.. s tem da nisem uposteval drazjih servisov dizla...

pero


Dražjih servisov :?: :?:

Sam nisi pa računu, da ko ga bo prodaju bo tut neki več iztržu, kot pa če bi bil bencic....ker če gledaš golfa 3, je cena med bencinarjem al pa dizlom skor podvojena.... :shock:
Slika
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon Po maj 10, 2004 12:45 pm

4-5 km je glih tolk da se avto segreje (voda, olje še niti ne tolk), pa ga spet ugasneš. :roll: Slabo, še posebi za turbodizla, ki ima turbino, večjo kompresijo itd. TD bi se mogu vozit na daljše relacije kot to.

Drgač so pa VWjevi TDI motorji znani po tem, da imajo navor na majhnem območju vrtljajev, v katerem trgajo gate (od prbl. 2500o/min do 3500), pod in nad tem so pa bolj tako tako. Turbo lukna je pa itak.

Čisto za info. npr. BMWjevi turbodizli (in vsi na common rail) so bolj uglajeni, vlečejo malo manj, ampak zato na večjem območju vrtljajev in je občutek, kot da so bolj leni. To pomeni manj prestavljanj ob pospeševanju,... Turbo lukna je tud še vedno.

Moj nasvet: za kratke relacije bencinar.
Slika
 
Uporabniški avatar
D.J.
Uporabnik
 
Prispevkov: 1166
Pridružen: So nov 09, 2002 10:21 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a D.J. Po maj 10, 2004 12:49 pm

Za tvoj primer je sigurno boljši bencinar :!:
Izognite se nerazumnim kaznim za prehitro vožnjo - www.radardetektor.si
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Po maj 10, 2004 12:57 pm

Jaz sem zamenju iz bencinca na dizla. In to iz R5 1.1 na 1.6D. Men pač ni za neko norenje in za men dost potegne(res da si včasih zaželim več moči ampak ni omembe vredno). Na leto nardim po 40kkm in sem lih zadnjič računal pa sem u pol leta prihranu 60 tisoš SIT. vzdrževanje u tem pol leta pa me je prišlo 40 tisoč SIT. Sicer pravš da delaš mal km na leto.To sicer ne šteje tok, ker kvarijo se tko vsi avtomobili.Pri TDI-ju pa je treba pač mal bolj bit pazljiv na temp. mašine zarad turbine.
Po postu sodeč pa si umirjen voznik ki ima rad moč u nizkih vrtljajih. Tko da se nagibam bolj k dizlu.Servisi pa niso nč kaj dost dražji če dobiš dobro ohranjen vzdrževan avto in pa če potem sam delaš redne servise.
Pa če te zvok ne mot pa vonj bpo nafti...... pol pa kr v nakup :)
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI Po maj 10, 2004 2:00 pm

Mogoče ti lahko jaz kaj priporočim ker imam prijatelja ki je bil ravno v taki situaciji in je ravno takšen voznik kakor ti. Pred leti je kupil passata bencinarja 1.8 brez T ker je ravno tako cvikal zaradi kratkih relacij in turbin, pol je pa kasneje zamenjal zadevo za earbljenega A3 19.tdi 90 KM in mu že 3 leta popolnoma neproblematično deluje. Izredno je zadovoljen, uživa v navoru ker dejansko lepo potegne brez šaltanja in se več ali manj vozi v isti prestavi po lokalni cesti. Ima veliko krajših relacij vsaki dan in tut za servise ne daje preveč. Po mojem bi blo dobr da vzameš potemtakem TDI 90 KM, ker niso preveč našponani in tut lepo delujejo; toliko o izkušnjah. Drugače pa ti povem še nekaj v zvezi TDI, namreč vse težje je prodati VW bencinarja sploh pa golfa s približno temi konji kot bi jih ti rad imel, passata je komaj zamenjal za dizla, pa še to so ga vzeli ker je stalna stranka tako da premisli če nebi raje TDIja - ga bo dosti lažje prodat za dobro ceno.

P.S. bral sem raziskavo v avtobildu kar se tiče krajših relacij; bencinarji so tukaj v minusu ker bencin redči olje tako da viskoznost olja pada in vse slabše podmazuje ker se redči, nasprotno pa je pri dizlu kjer se to ne dogaja, še posebej na krajših relacijah ko se motor še segreva in gradi pritisk olja; dizli so dejansko boljši glede tega na krajše relacije

LP
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
_spirit_
Novinec
 
Prispevkov: 362
Pridružen: So avg 23, 2003 4:02 am
Kraj: Koper

Napisal/-a _spirit_ Po maj 10, 2004 2:51 pm

dgrejtest je napisal/-a:jaz sem sel enkrat za hec računat porabo oz. razliko v stroskih bencin/dizel.
u glavnem sem zracunu, da se investicija povrne po 70 tkm... po tvoje je to 4 leta.. s tem da nisem uposteval drazjih servisov dizla...

pero


Si sploh prebral kaj je napisal?? :?
Kupuje rabljenega in ne novega! Kako pol lahko računaš po koliko km bi prišel s ceno noter, če ne veš niti po kakšni ceni ga bo kupu...
 
Uporabniški avatar
_spirit_
Novinec
 
Prispevkov: 362
Pridružen: So avg 23, 2003 4:02 am
Kraj: Koper
 
Uporabniški avatar
Asterix
Uporabnik
 
Prispevkov: 1385
Pridružen: To nov 26, 2002 10:11 am

Napisal/-a Asterix Po maj 10, 2004 8:11 pm

ko je hladno, vedno pustim prizganega 10 minut, pa potem grem...
Kadim Lord, vozim Ford, v Avstriji mešam mord.
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Po maj 10, 2004 8:47 pm

Asterix je napisal/-a:ko je hladno, vedno pustim prizganega 10 minut, pa potem grem...


Ja samo to je kao slabo ker avto le še dlje časa deluje hladen in je večja obraba. Spelal naj bi takoj samo pol vsaj nekaj mint vozil z nizkimi obrati.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
Quik
Novinec
 
Prispevkov: 395
Pridružen: So mar 15, 2003 2:34 pm
Kraj: Gorenjska

Napisal/-a Quik Po maj 10, 2004 8:50 pm

Jaz bom naslednje leto prvic imel dizla(zima) tko da me zdj RES zanima kaj al treba cakt al ne
Pa da se tebi odogovrim oz. dam svoje mnenje. Sem lastnik TDI-ja sam ce bos mel najvec voznje 5/6km ti bi priporocov bencin, ce bos pa delov velik izletov pa mybe tud TDI :twisted:
 
Uporabniški avatar
_spirit_
Novinec
 
Prispevkov: 362
Pridružen: So avg 23, 2003 4:02 am
Kraj: Koper

Napisal/-a _spirit_ Po maj 10, 2004 9:09 pm

andrej777 je napisal/-a:
Asterix je napisal/-a:ko je hladno, vedno pustim prizganega 10 minut, pa potem grem...


Ja samo to je kao slabo ker avto le še dlje časa deluje hladen in je večja obraba. Spelal naj bi takoj samo pol vsaj nekaj mint vozil z nizkimi obrati.


Vse skupaj je samo en bla bla bla...
Dam za primer avto, ki sem ga vozil kadar sem opravljal izpit - Seatovo Ibizo 1,9SDI. Koliko ljudi je že prevozil ta avto veš sam, kakšna so speljevanja, spuščanje v visoke obrate, crkavanje motorja in pa predvsem ogrevanja katerega je malo nič... Kadar sem imel jaz avto v rokah, je imel 185.000km. Avto je delal ravno tako, kot dela zdaj moj 1,9TDI. Če ne bi vedel, si sploh ne bi predstavljal da ima toliko km! In še nekaj, dizli so tudi zato bolj vzdržljivi, ker se vrtijo na nižjih obratih kot bencinci!
 
Uporabniški avatar
ThARippA
Novinec
 
Prispevkov: 317
Pridružen: Ne apr 11, 2004 7:44 pm

Napisal/-a ThARippA Po maj 10, 2004 9:25 pm

Asterix je napisal/-a:ko je hladno, vedno pustim prizganega 10 minut, pa potem grem...


Avto na mestu segrevati je slabše kot počakati nekaj sekund in se takoj umirjeno odpeljati.

sonic: defenitivino bencinarja. Kupovati rabljen avto z turbino je prava loterija, saj imajo tako avti povprečno čez 100K kilometrov (kar navadno pomeni obnovitev oz. menjavo turbine v roku 50.000 km - 100.000 oz. 500.000 sit), poelg tega pa se ti zaradi kratkih razdalj in malega števila kilometrov razlika sploh ne bo poznala. Sicer je res, da boš dizla lažje in dražje prodal, a avto kupuješ zato, da ga boš vozil, ne da ga boš prodal!

1.6 je čisto dobra izbira.
 
Uporabniški avatar
_spirit_
Novinec
 
Prispevkov: 362
Pridružen: So avg 23, 2003 4:02 am
Kraj: Koper

Napisal/-a _spirit_ Po maj 10, 2004 9:28 pm

ThARippA je napisal/-a:
Asterix je napisal/-a:ko je hladno, vedno pustim prizganega 10 minut, pa potem grem...


Avto na mestu segrevati je slabše kot počakati nekaj sekund in se takoj umirjeno odpeljati.

sonic: defenitivino bencinarja. Kupovati rabljen avto z turbino je prava loterija, saj imajo tako avti povprečno čez 100K kilometrov (kar navadno pomeni obnovitev oz. menjavo turbine v roku 50.000 km - 100.000 oz. 500.000 sit), poelg tega pa se ti zaradi kratkih razdalj in malega števila kilometrov razlika sploh ne bo poznala. Sicer je res, da boš dizla lažje in dražje prodal, a avto kupuješ zato, da ga boš vozil, ne da ga boš prodal!

1.6 je čisto dobra izbira.


Jap, se strinjam z ThARippO, starost in prevoženi km znajo bit edini problem.
 
Uporabniški avatar
Daco
Uporabnik
 
Prispevkov: 1461
Pridružen: To jan 28, 2003 1:49 pm
Kraj: Medvode

Napisal/-a Daco Po maj 10, 2004 10:19 pm

Ma jst ne vem kaj tok panicarite s temi turbinami? A vam turbine crkavajo v roku 3-4 let al kako? Kako to, da folku delajo turbine tudi po 10 let brez potrebe po menjavi?

No drugac bi mu pa jst tut svetoval bencinarja. Dela kratke relacije, poraba ni toliko visja da bi zdaj full prisparal. Itak pa ne dela veliko kilometrov. Pa se registracija je za 1.6 masino cenejsa (misilm cestnina), v primerjavi s 110 konjskim TDIjem pa tudi zavarovanje. Je pa res da sta to dva razlicna avtomobila. Jaz ce bi izbiral med 1.6 motorjem in 90 konjskim TDIjem bi izbral bencinarja. 110 konjski TDI je cist druga zgodba, sam se mu ga pomoje ne splaca imeti.
Slikaodkleni svojo Nokio brezplačno - www.odkleni.si
 
Uporabniški avatar
ThARippA
Novinec
 
Prispevkov: 317
Pridružen: Ne apr 11, 2004 7:44 pm

Napisal/-a ThARippA Po maj 10, 2004 10:31 pm

Daco: nikoli ne veš, kako je z avtom ravnal prejšnji lastnik. V Avtomagazinu so, na primer, pri A4 avant 2.5 TDI multitronic do 100.000 km menjali menjalnik, turbino in pogonsko gred.
 
Uporabniški avatar
Daco
Uporabnik
 
Prispevkov: 1461
Pridružen: To jan 28, 2003 1:49 pm
Kraj: Medvode

Napisal/-a Daco Po maj 10, 2004 10:36 pm

No to je tudi res, sam osebno raje kupim avto od 5.lastnika kot od novinarjev. Pa je vecja verjetnost da bo tisti avto od 5.lastnika v veliko boljsem stanju :lol:
Slikaodkleni svojo Nokio brezplačno - www.odkleni.si
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov