Sicer problema ni vec, pa bom vseen napisu kaj je blo in kaj sem naredu. Zna bit uporabno, vsekakor cenjse kot nova kljucavnica (35k), pa mislim da je to tudi dokaj pogost problem.
Mam Golfa IV 1.6 Highline. Pred enim letom, se mi pozimi ni vec prizigala una rdeca lucka na sopotnikovih vratih, ko so vrata odprta. Ce si mal bl mocno butnu vrata, je zacela svetit, ko si jih ponovno odpru. Prejsnje poletje tega problema ni blo, letos pozimi pa ze spet in se je to zavleklo se naprej v pomlad. Ko sem to omenil na servisu sem dobil odgovor, da je zanic stikalo v kljucavnici in da lahko kupim novo za 35k. To se mi je zdel prevec, tko da sem stvar pac pustil. Problem je, da potem tudi avto ne ve, ali so sopotnikova vrata odprta ali ne, kar je dokaj motece: ne prizgejo se luci v avtu, v skrajnem primeru lahko kljuce tako zaklenes v avto. Dons se mi je pa lih dal sraufat, pa sem se lotu.
Orodje:
Kratek in dolg krizn sraufncigr,
kljuc 10
Torx kljuci (Podobno kot inbus, samo da ma krake ven (tko k na mobitelih) 6 krakov)
se neki podobnga Torxom, samo da ma 12 krakov, velikosti 10 (Vidi se pr strani vrat, dva sraufa)
Dve bucki in multimeter
Pa se kej, kar sm pozabu
ops:
Najprej se odsraufa 3 sraufe (Torx (gre tud s faznbrieferjem)) na dnu tapete, nato se enega kriznega na notranji strani tapete. Odstranis pokrov na drzalu vrat in odsraufas oba sraufa (krizna). Nato se tapeto od spodaj navzgor na straneh odmakne od vrat, da uni cepki popustijo. Na koncu se tapeto dvigne gor, da se loci od vrat. Odklopis kontakt za lucko, pr kljuki pa stikalu za sipe premikat odsraufas en krizn srauf, odklopis konektor za strom in spravis to stvar ven iz tapete. Odklopis zajlo za odpirat vrata iz te stvari.
Zdej zgleda tko da ni tapete, je pa en pleh uspodi, pa zvocnik se vid pa motorcek za sipo. Pr unih golfih k majo za na roke dvigat sipo je postopek mal drgacn, samo z iznajdljivostjo se vse nardi. Odpres une dve veliki lukni k sta pokriti z gumo. Spustis sipo tako da skoz tisti dve luknji vidis srauf.Odsraufas sraufa (pr starem mehanizmu kljuc 10, pr novem torx ~35, Ce je torx, ne poskusat tega z navadnim sraufncigrom, ker se zjebe glavo sraufa) samo ne do konca, samo tolk da tiste "klesce" z gumo popustijo. Dvignes sipo (z rokam) cist gor, tko da ostane gor. Ce ne, jo prilepis. "Potrgas" ven vse une kable k so s cepki prtrjeni na pleh, odklopis vse kontakte k lahko (zvocnik, motorcek, visokotonc, spegu). Na strani vrat poisces plasticen cepek (mal nad kljucavnico, cca 1cm premera) ga odstranis in poisces tm notr en torx srauf ~15-20. Ta srauf odsrafuas (se ga ne da dokonca) in iz zunanje strani vrat "zruvas" ven kljucavnico (tja kamor gre kljuc). Tuki je zdej lukna in pogledas kljuko iz te lukne, najdes en plasticen zatic k drzi zajlo, ga "zruvas" iz kljuke. Od strani vrat odsraufas kljucavnico (dva una tacudna kljuca z 12 kraki, st. 10. Tega ne poskusat niti s torxom 40, ker ne gre in se unici navoj... ni dost manjkal pa pol tud s tapravim ne bi mogu odraufat).
Potem odsraufas vse (~10) sraufe, k drzijo pleh. Pol poskusas ta pleh spravt stran od vrat (se pr dihtungi prlep gor, tko da je treba bit kr mocn). Ko to rata je treba ta pleh spravt ven iz vrat. To pa tko, da najprej spodnji sprednji del potegnes ven (mogoce pleh uspredi mal dvignes) potem pleh spredi spustis tok dol, da lahko zgorn del nosilcev sipe dobis ven in pleh z zvocnikom, motorckom in kljucavnico je zuni. Odklopis un kabl pr kljucavnici, in ga spravs vn iz pleha. Zdej lahko se kljucavnico locis od pleha, samo mislm da ni nujno potrebno.
Pol pogledas kljucavnco in najdes nekje spodaj eno mikro stikalo (vid se, k gresta dve zicki notr) in opucas vse okol tipke pa se mal naspricas z npr wdjem. Pol preveris ce stikalo dela. Jest sm zapicu v vsak kabel eno bucko, pa multimeter gor in simuleru odpiranje in zapiranje vrat. Ko ugotovis da dela, vzames bucki ven in zalimas kablcka z izolirtrakom. Ce ne dela... je treba pa verjetno stikalo ven zbezat, in it po novga v stacuno. Se vseen najmanj 100x ceneje kot cela kljucavnica. Potem pa vse zgoraj napisano od uspodi navzgor :P
Jest sm za vse skupaj porabu prblizno 3 ure, s tem da sem najmanj eno uro in pol po celi vasi iskal potrebno orodje, pol ure sm se pa zafrkavu, k se cesa ni dal stran dobit, k sm kje kej pozabu. Tko da, ce znas in mas vse potrebeno orodje je ena ura se prevec.
Upam, da bo tale "roman" komu pomagu. Ce sm kej pozabu me opozorte pa bom popravu, ce pa kej pokvarte, pa nism jest kriv ;P . Se opomba: jest nism delu cist tkole, ampak sm najprej odstranu pleh brez kljucavnice in sele potem kljucavnico, kar pa mislm da ni prov, pa se vec dela je. Nism vedu
Bi blo pa pomoje dobr ce bi vsak napisu kej, kar popravi in bi se to potem zbralo al v en del foruma al pa en pododdelk strani in bi pocas nastala kr lepa "bazica" Popravi sam in ne placuja 100x vec za servis.