Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Življenska doba turbin

Napisal/-a INFINITI To nov 23, 2004 5:52 pm

Skoraj pri vsaki debati opažam da se govori o nakupu bencinarja vs. turbodizla. Pa je vedno nekakšen strah glede cene vzdrževanja, kajti ko odpove turbina so stroški kr visoki. Zdej, veliko je bilo že napisanega o temu kako se je treba obnašat z turbinami, če hočeš da ti dolgo služijo. Ampak dejansko me zanima na konkretnih primerih kakšna je življenska doba teh turbin na določenih tipih motorja - glede na proizvajalčevo specifikacijo in kakšni so kej stroški.
Torej lastniki turbakov javite se, da malo podebatiramo o temu, če je to res takšen bav-bav, ali bolj kliše (stroški itd...)
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
{Grega}
Novinec
 
Prispevkov: 228
Pridružen: So nov 06, 2004 8:49 pm

Napisal/-a {Grega} To nov 23, 2004 6:02 pm

Mene zanimajo tudi izkušnje pri bencinskih motorijh s turbinami (poleg turbo dizlov).

LP G.
 
Uporabniški avatar
matcho
Uporabnik
 
Prispevkov: 1019
Pridružen: Če jan 09, 2003 7:25 pm

Napisal/-a matcho To nov 23, 2004 8:08 pm

Meni že turbina dela 6 let, in sem do sedaj mogo na turbini zamenjat samo eno sponko, da je cev lepo spet nazaj držala gor (cena: 1000 SIT, sponka in delo).

Gre pa se za turbo dizla.
Slika
 
ToniTic
Novinec
 
Prispevkov: 344
Pridružen: So maj 25, 2002 8:28 am
Kraj: Maribor

Napisal/-a ToniTic To nov 23, 2004 8:12 pm

Sicer ni avto ampak kombi Citroen Jumper 2.5TD, star 7 let in ima preko 300.000 km. Z motorjem je že blo marsikaj (prijelo bat, tesnilo glave 2x, počena glava,...), turbina pa še vedno dela normalno.
 
Uporabniški avatar
RedBull™
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4315
Pridružen: So maj 08, 2004 8:47 am

Napisal/-a RedBull™ To nov 23, 2004 8:18 pm

če delaš lepo z turbino oz motorjem (da ga ne priganjaš pa potem takoj ugasneš) mora turbina zdržat dobo motorja. se zgodi kljub primerni vožnji da dobi luft ampak redko.
Ko grobar s ceste me bo pobral,vedite da redbull smrti se ni bal.
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d To nov 23, 2004 8:48 pm

Pri turbinah na dizlih ni panike tolko, ker ne dosegajo takih obratov, manjse so pa se manj druka dajejo.

Rade so crkovale pri starejsih vozlih kot so r5 turbo, fiat uno turbo itd...
Zivljenska doba pa je odvisna od tega kak se dela z njo.
Isto kot da sprasujes za motor kolko km bo laufal, lahko da nebo dosego 100k km ali pa bo sel 300k km
 
Uporabniški avatar
mito155
Uporabnik
 
Prispevkov: 1099
Pridružen: So jan 17, 2004 12:15 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a mito155 To nov 23, 2004 8:54 pm

šmeks je napisal/-a:če delaš lepo z turbino oz motorjem (da ga ne priganjaš pa potem takoj ugasneš) mora turbina zdržat dobo motorja. se zgodi kljub primerni vožnji da dobi luft ampak redko.


Že res sam je vprašanje za kaksen avto. Moj avto ima overboosta 1,6 bara, kar pomeni da pri rednem pritiskanju sigurno ne bo zdržala 300k km.
Luft bo pa dobila vsaka, ker moras vedeti da se vrti ležaj na puši parkat hitreje od obratov motorja. Zato se tudi obrablja veliko hitreje. Ko bodo pa znali narediti puše in pa ležaje neuničljive, takrat bodo pa turbine tudi neuničljive.

lp
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst To nov 23, 2004 9:02 pm

Turbina načeloma zdrži dost kilometrov, ampak je pa očutljiva na nepravilno ravnanje. To je problem pri rabljenih avtomobilih, nikoli ne veš kako je prejšnji lastnik delal z avtomobilom.

Drugač pri mojem nissanu je življenjska doba turbine po izkušnjah lastnikov tam med 150 in 300kkm. Je pač malo bolj športen avto in se turbina več suče. Ampak tudi če vsakih 150kkm (če voziš res hitro) menjaš turbino za 150k sit to ni tak hud strošek kot se nekaterim zdi.
 
Uporabniški avatar
iLLoGiC
Novinec
 
Prispevkov: 274
Pridružen: Pe feb 06, 2004 6:11 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a iLLoGiC To nov 23, 2004 9:12 pm

iKst je napisal/-a:Drugač pri mojem nissanu je življenjska doba turbine po izkušnjah lastnikov tam med 150 in 300kkm. Je pač malo bolj športen avto in se turbina več suče. Ampak tudi če vsakih 150kkm (če voziš res hitro) menjaš turbino za 150k sit to ni tak hud strošek kot se nekaterim zdi.


Torej te po tvoji teoriji stane en kilometer vožnje s turbino 1 SIT...
Tak gledano ni to nič, pri 150k km se pa že pozna :lol:

Kaj se pa zgodi če turbina ne dela, ti se pa vseeno voziš? Mislim, če je sploh mogoče...
Po moji logiki bi šlo, če se turbina nebi sukala bi pač wastegate bil nonstop odprt :P
No, kak je s tem? Sprašujem ker me zanima če moraš to pol takoj obvezno menjat, al lahko počakaš, da našparaš recimo... S tem da vzameš v zakup da bo mel motor 1/3 al pa 1/2 manjšo moč. Še enkrat ponavljam, če je sploh mogoče, da me nebo pol kiri že za jajce obeso pa se drl da se sploh ne moreš vozit... Zadne čase se sploh nebi čudo :roll:
Govoril sem...
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst To nov 23, 2004 9:16 pm

Dodaj ta 1 tolar na km ostalim stroškom pa boš videl da ni tako hudo. Poleg tega govorim za dost hitro vožnjo pri športnem avtomobilu. Pri kakšnem TDIju je življenjska doba še 2x daljša lahko.

Če pa turbina ne dela se pa lahko voziš ponavad, sam avto ne gre nikamor. Pa če ti kje olje pušča ni ravno najboljše, ampak načeloma ni težav.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko To nov 23, 2004 11:12 pm

Načeloma ni blema če turbina crkne....Moj kolega se je vozu s turbo petko menda več ko pol leta..... šla je neki podobnega kot pač 1.4 navadna petka. Fora (kok se men zdi je u nečem drugem) da se materiali nekak navadijo na nižji pristisk delovanja.... ne vem kak bi reku temu ampak ne dela kot bi moral...... in pol daš turbino nazaj.... in bum. nem trdil da je tko ampak poznam kaj se je zgodlo pol s tisto petko ko model turbino porihtu..... od vtrgane dihtunge na glavi do počene glave...... do pregrevanja..... model je nazadnje menju motor z navadnim 1.4 pa se še zdej vozi.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Skull23
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2128
Pridružen: Po okt 14, 2002 11:28 am
Kraj: Kolomban

Napisal/-a Skull23 To nov 23, 2004 11:50 pm

garretova turbina tukaj na 1.9 tdi, 310.000 km and running...
 
fiat gt
Novinec
 
Prispevkov: 297
Pridružen: Če jul 29, 2004 11:03 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a fiat gt Sr nov 24, 2004 6:29 am

no tako kot jih je reklo ze dosti.....ce ravnas prav z turbino.......bi mogla zdrzat dobo motorja.....sicer so pa.....izjeme...............prijatelj ki ima tudi puntota turbo........tud predelanega.....za drage je se ni menjal do sedaj pa ma tm okol 200.tisoc km,zase pa tega se nemorm trdit ceprav je punto ze predelan.......ma pa sam 54.000 km.....tko da bomo vidli v nadaljevanju!! :roll:
 
mistral1
Novinec
 
Prispevkov: 146
Pridružen: Pe okt 25, 2002 12:28 pm

Napisal/-a mistral1 Sr nov 24, 2004 7:19 am

na golfu TDI 90 KS, kupljen nov, vedno paženo kako se vozi in je šla pri 40.000 km. to je samo moja izkušnja in ne splošno mnenje.
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon Sr nov 24, 2004 8:22 am

Podobno, Megane 1.9dCi, šla po kakih dveh letih (če!), pa je bil vedno vožen dokaj počasi na relaciji Logatc-Kranj.
Slika
 
Uporabniški avatar
VW freak
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 13
Pridružen: Sr nov 24, 2004 8:25 am
Kraj: Žalec

Napisal/-a VW freak Sr nov 24, 2004 8:30 am

Jz mam Passata 1.9 TDI 90 KM ( 115 KM s čipom, ki ga sicer bolj redko vklaplam ), pa mam 350.000 km, turbina in motor še vedno tečeta ko ura :P
Sam da je VW TDI !!!
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Sr nov 24, 2004 8:54 am

Neoplan 316 shd B 380KM... bitrbo... 450.000km prve trbine. :lol: :lol: :lol: :lol: Sm mal heca. Kre tuki samo turbine tolk koštajo kot en cel clio tako da morjo tolk zdržat.

V sosednji vasi je mel en ko je pošiljke zarvažal transporterja 2.5 TDI z 600.000km in še z prvo turbino in brez velikih posegov v motor. Samo je pa avto res delal dolge relacije iz ene strani slo na drugo. Če se ga je vžgalo se ni ugasnu prej ko po nekaj 100km. Tut to pove nekaj da je mel tolk kilometrov star je bil pa 4-5 let
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
peters
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 503
Pridružen: To avg 05, 2003 12:17 pm
Kraj: PTUJ

Napisal/-a peters Sr nov 24, 2004 9:21 am

Poleg pravilne uporabe je pomembno tudi vzdrževanje.
Dosti lastnikov menjava olje pogosteje, kot to zahteva servisna knjiga.
Novi megani in clioti (recimo 1.5 dci) imajo menjavo olja predvideno na 30 kkm, kar je po mojem mnenju absolutno predolga doba, predvsem zaradi turbine. Imamo Cliota 1.5 dci 80 KM in pri 50kkm že slišim, da se turbina nenormalno oglaša. Le upam lahko, da bo še šla en čas.
 
sector
Novinec
 
Prispevkov: 101
Pridružen: Pe okt 18, 2002 6:42 am

Napisal/-a sector Sr nov 24, 2004 11:03 am

fiat za svoje nove 1.3l dizle zagotavlja vsaj 300.000km zivljenske dobe brez vecjih popravil. vstet je tudi tisti polzek :lol:
ob primerni uporabi seveda.
turbina R5GTT je brez tezav zdrzala vse obremenitve do 160k km. imam izkusnje z novim avtomobilom. seveda je bila vseskozi cuvana in gnana samo z ogretim oljem..
 
mbvito
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 25
Pridružen: Pe okt 08, 2004 1:57 pm

Napisal/-a mbvito Sr nov 24, 2004 11:40 am

načeloma turbine z normalno uporabo in vzdrževanjem avta ne boš kar tako uničil.
važna je redna menjava olja in to takega ,ki ne pušča usedlin saj se v nasprotnem primeru zamaši tlačna cev za mazanje turbine.
zelo pomemben je tudi zračni filter, da ni predolgo zamašen saj v tem primeru pride umazanija mimo filtra in načne turbino.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 9 gostov