Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
meganeman
Novinec
 
Prispevkov: 382
Pridružen: To dec 10, 2002 2:11 pm
Kraj: Velenje

4×4 vs. AWD vs. quattro

Napisal/-a meganeman Če feb 24, 2005 9:04 am

Lep pozdrav, najprej bi vam povedal kar sem nasel o zgodovini vseh teh stirikolesnikov. Jeepov 4×4 je bil razvit okoli leta 1945, Subarujev AWD leta 1972 in Audijev Quattro leta 1980 (Serijska proizvodnja), da ne bo kdo pameten, kako je quattro prvi stirikolesni pogon:) Torej ne bi rad, da bi bila tale debata v smislu kreganja in grajanja, kako je eden zanic in drug dober:) Jst bi sam rad, cul iz prve roke, torej tistih, ki imajo izkusnje s temi pogoni. Moj foter ma Jeepa, tako da ta Quadra track II pogon dosti dobro poznam, kjer je moznost 80% proti 20% in se ti lahko zgodi, da ti zakopljeta sprednja leva in zadnja desna guma:) Vendar me to precej moti, saj ko pohodis plin avtomobil misli, da mora hitro pospesit in da 80% na zadnji par koles, zato na snegu in pesku Jeep koplje kot BMW:) Zaradi tega mi je boljsi AWD, ki je stalno 50% - 50%, vendar je na asfaltu zaradi tega pocasnejsi kot BMW z zadnjim pogonom. Ko pa pride sneg, voda in pesek pa je mnogo hitrejsi. (Ne me zastopiti napacno, nikakor se ne bi branil Quatttra:) Na Quattro pogon se na zalost prav nic ne spoznam in bi bil vesel vsakega komentarja, tako kot tudi komentarje ostalih pogonov, dokler se ne bomo kregali kateri je najboljsi, saj vsi vemo, da ima vsak svoje prednosti in slabosti:)
PS: Na zalost je anketa neki zastekala:( SQL Error : 1064
Zadnjič spremenil meganeman, dne Po feb 28, 2005 8:29 am, skupaj popravljeno 6 krat.
I have a need, the need for speed! Meganeman over and out...
Slika
 
Janez Blond
Novinec
 
Prispevkov: 231
Pridružen: Sr feb 09, 2005 9:00 pm

Napisal/-a Janez Blond Če feb 24, 2005 9:20 am

Jeepov pogon ni stalno širikolesni, vem za pretekle različice cherokiyev k so pogon zjebal če so se pelal več kokr 80 s štirikolesnim pogonom. AWD-ja ne poznam nam komentiral.

Quattro ja kaj nej rečem, poglej video od novega RS4 k ti na zasneženo skakalnico zleze, pol ni tok švoh. Moja izkušnja je pa ta da naslednja kola bodo quattro.
 
Uporabniški avatar
mistervegas
Uporabnik
 
Prispevkov: 863
Pridružen: Sr sep 15, 2004 12:45 am
Kraj: Ptuj, okolica

Napisal/-a mistervegas Če feb 24, 2005 9:22 am

 
Uporabniški avatar
mistervegas
Uporabnik
 
Prispevkov: 863
Pridružen: Sr sep 15, 2004 12:45 am
Kraj: Ptuj, okolica

Napisal/-a mistervegas Če feb 24, 2005 9:37 am

Janez Blond je napisal/-a:Jeepov pogon ni stalno širikolesni, vem za pretekle različice cherokiyev k so pogon zjebal če so se pelal več kokr 80 s štirikolesnim pogonom. AWD-ja ne poznam nam komentiral.

Quattro ja kaj nej rečem, poglej video od novega RS4 k ti na zasneženo skakalnico zleze, pol ni tok švoh. Moja izkušnja je pa ta da naslednja kola bodo quattro.



ta audi je komaj v tretji ali četrti poskus to ratal, in dvomim da tokrat bi naj bilo brez pomoči
 
maky
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6663
Pridružen: Po okt 28, 2002 10:33 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a maky Če feb 24, 2005 9:39 am

mistervegas je napisal/-a:
Janez Blond je napisal/-a:Jeepov pogon ni stalno širikolesni, vem za pretekle različice cherokiyev k so pogon zjebal če so se pelal več kokr 80 s štirikolesnim pogonom. AWD-ja ne poznam nam komentiral.

Quattro ja kaj nej rečem, poglej video od novega RS4 k ti na zasneženo skakalnico zleze, pol ni tok švoh. Moja izkušnja je pa ta da naslednja kola bodo quattro.



ta audi je komaj v tretji ali četrti poskus to ratal, in dvomim da tokrat bi naj bilo brez pomoči

kašne pomoči? kabel je bil tam za varnost in za spust.
res pa je da je v tretje poskusu prišel gor z spajki...
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
Mrcina
Uporabnik
 
Prispevkov: 831
Pridružen: To jun 29, 2004 10:55 am
Kraj: Kočevje

Napisal/-a Mrcina Če feb 24, 2005 9:39 am

Janez Blond je napisal/-a:Jeepov pogon ni stalno širikolesni, vem za pretekle različice cherokiyev k so pogon zjebal če so se pelal več kokr 80 s štirikolesnim pogonom. AWD-ja ne poznam nam komentiral.

Quattro ja kaj nej rečem, poglej video od novega RS4 k ti na zasneženo skakalnico zleze, pol ni tok švoh. Moja izkušnja je pa ta da naslednja kola bodo quattro.


Cheerokiji so imeli problem s 4x4 pogon... Po knjigi si lahko 4x4 vključil samo v snegu in blatu, na asfaltu bolje da ne. Če si imel vklopljen 4x4 pogon je spredaj vse ful trpelo (polosovine, nekaj pri menjalniku, to je šlo pri nas, cene pa ufff). Tako si recimo pozimi 4x4 pogon lahko vklopil oz. je bilo priporočljivo da ga vklopiš le, če je cesta zasnežena. Čim je bila zadeva tam tam je postalo zaj*** 4x4 nisi smel imeti vklopljen zaradi asfalta, ko si pa pripeljal na kakšen poledenel ali zasnežen del je bila pa fešta. POleg tega naš cheeroke ni imel nič v smeri ABS, ASR in je tudi zaradi visokega težišča (pa tudi slabih amortizerjev in povprečnih gum na konkretno našem) in zadnjega pogona imel izredno slabo lego na mokri in poledeneli cesti. Konkretno si se dosti lažje peljal po vmesni cesti z mojim renaultom 19. Oziroma je za cheeroke bilo bolje, da si šel čez zasneženo njivo (z vklopljenim 4x4) kot pa po deloma očiščeni cesti (brez 4x4) :D. Problem je bil še v pomanjkanju mehanske špere in si lahko obstal, če kolesa niso bila na isti podlagi...

Seveda je bila zgodba na terenu&blatu drugačna, hočem samo povedati, da je za normalno uporabo cheerokejev pogon slab...

No, sedaj imamo pa kangooja 4x4, ta ima pa sprednji pogon in po potrebi se priklopi še zadnji. Za vozit se po cesti v takih razmerah kot so sedaj dosti bolje od jeepa. Seveda se na terenu ne more primerjat, predvsem ker v nasprotju s cheerokejem nima reduktorja. Ima pa cel kup el. pomagal, ABS, ASR, ESP. Ki pa ne delujejo vedno najbolje, predvsem ASR mi je že parkrat živce požrl. Poleg tega je avto nižji od jeepa in ima slabše gume (a cenejše :D :D )

V glavnem, za normalno uporabi po zasneženi cesti je zagotovo boljši avtomatsko priklopljivi sistem, kot pa ročno, sploh če je ročno priklapljanje omejeno tkao kot pri jeepu...

LP Mrcina
Pod pokrovom pa (že) 86 hrčkov...
dihtunga.press
 
Uporabniški avatar
meganeman
Novinec
 
Prispevkov: 382
Pridružen: To dec 10, 2002 2:11 pm
Kraj: Velenje

ZANIMIVO

Napisal/-a meganeman Če feb 24, 2005 9:55 am

Vsajk dan zves kaj novega, samo ce se ne prepiramo, je placa za vse stiri kolesnike:)
Foter ma Grand Cherokeeja in nima problemov z pogonom, ker je ze tanov QD2 noter, drugace se pa ne da 4 kolesnega pogona izklopit (Reduktor je pa carski on je pa skoz 50%-50%, sam lahka sam 80 km/h gres) sam se korigira in lahka gre tud 80 % moci na eno gumo, sam to je varljivo, tako kot sm cul tudi od vas, zato pa je bolj primerno za po terenu, njabrz:) kot, da se bos s takim avtom vozu po terenu, heheh
noro glede Audija, a je filmcek tud na slovenski spletni strani? Sam kokr jst vem ma tist audi ene 450 konjev, tam bi rabu 8×8, da nebi kopalo, a?:)
I have a need, the need for speed! Meganeman over and out...
Slika
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec Če feb 24, 2005 10:02 am

discovery 91l je mel reduktor s 4. fazami če se nemotm
tale jeep ne sme met vkloplenga reduktorja zato ker ma samo 100% oz 98% diferencial, kar pomeni da ob zavijanju na ''dobri'' podlagi- kjer ne drsi, polomiš pol osovine
se je zgodilo prijatlu pr discoveriyu l95, ker je pozabu izklopt 98% diferencial
ko se pogovarjate o letncah pa me zanima kje ste spustl land roverja, kdaj so biliže narejeni njegovi jeepi 107 in 109 če se ne motm. sej je že defender 30 let na tržišču
ne me držat za besedo pr letncah :oops:
lp
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če feb 24, 2005 10:42 am

Tudi AWD lahko prenaša moč iz prednjega na zadnji pogon.
Sam imam 4WD(4X4) od subaruja in zadeva deluje odlično - brez kakršnekoli pritožbe.
Reduktor je tudi odličen, samo hitrost je maximalno okoli 60km/h v peti prestavi.


Audijev quattro se s subarujevim AWD sploh ne more primerjat.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
meganeman
Novinec
 
Prispevkov: 382
Pridružen: To dec 10, 2002 2:11 pm
Kraj: Velenje

AWD

Napisal/-a meganeman Če feb 24, 2005 11:39 am

Nebivedu, na zalost nimam Subaruja, ampak koker jst vem ma AWD od Subaruja stalno 50% proti 50%, kar je men zelo vsec:) Smo pa rekli, da ne bomo govorili, kateri je boljsi in kateri je zanic, ker vsi RULAJO! Vsaj za nas, ko mamo sam 2 pogon:) Kljukec, lepo to da si omenu se Discoverije, valda ima se mnogo avtov 4 kolesni pogon in tud o njih bi radi kej culi, a ne? Sicer pa ce bi bil zanic ga kraljica ne bi imela:) Plus tega da so tud Camel Trophy furali z njimi, noro! Se pomnete tovarisi.
I have a need, the need for speed! Meganeman over and out...
Slika
 
Uporabniški avatar
cheno
Uporabnik
 
Prispevkov: 861
Pridružen: So dec 13, 2003 12:06 am
Kraj: Laibach

Napisal/-a cheno Če feb 24, 2005 11:49 am

fora quattro-ta je to da ima torsenov sredinski diferencial(torsen - torque sensing), to pomeni da če zdrsnejo sprednja kolesa preusmeri moč na zadnja kolesa, torseno diff. je čist mehanska zadeva, sicer je to super diferencial samo ne pride do izraza zato ker ima quattro odprt sprednji in zadnji diferencial. torej če ti zakoplje npr: prednje levo in zadnje desno kolo ostaneš na mestu, ker ima odprta differenciala. "pravi" quattro imajo A4,A6 in A8. A3 in TT nimata sredinskega torsenovega diferenciala, torej imajo vse tri diff. odprte.

Subaru(legacy) ima sredinsko visko sklopko ki jo kontrolira računalnik in razporeja moč na prednja/zadnja kolesa po potrebi, torej če zdrsnejo prednja kolesa da več moči na zadnja. Pri normalni vožnji ima subaru odprta sprednji in zadnji diff. ko pa vključiš reduktor se zaklene zadnji diff. Tako "logiko" pogona ima 14let star legacy, vmes so pa že kaj novega naredili.

Subarujeva visko sklopka in audi-jev torsenov diff. imata enako vlogo(razporejata moč na kolesa ki imajo oprijem)

BTW: audi ni izumil Torsenov diff. ampak so ga izumili američani, pa ne mislite da sem pristaški ampak napišem zato da se ne bo kdo hvalil, kwa je audi izumil. In edini pravi pravi quattro je imel Audi quattro(S1 ki je tekmoval na rally-ju, za ta avto so naredili quattro)

4x4 od cherokija pa ne poznam
"glas boxerskega puhala"
 
Uporabniški avatar
le-gasi
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 39
Pridružen: Pe jan 07, 2005 9:20 am

Napisal/-a le-gasi Če feb 24, 2005 11:53 am

tud quattro pogon (passat, a4, a6, a8 ) je stalen 50-50 sam ma za razliko od subaruja, namesto samozapornega sredinskega diferenciala z lsd, ravno tako samozaporni torsen diferencial :!:

a3 in golf pa imata haldex sklopko-stalni pogon na prednja kolesa
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: AWD

Napisal/-a nebivedu Če feb 24, 2005 12:29 pm

meganeman je napisal/-a:Nebivedu, na zalost nimam Subaruja, ampak koker jst vem ma AWD od Subaruja stalno 50% proti 50%, kar je men zelo vsec:) Smo pa rekli, da ne bomo govorili, kateri je boljsi in kateri je zanic, ker vsi RULAJO! Vsaj za nas, ko mamo sam 2 pogon:) Kljukec, lepo to da si omenu se Discoverije, valda ima se mnogo avtov 4 kolesni pogon in tud o njih bi radi kej culi, a ne? Sicer pa ce bi bil zanic ga kraljica ne bi imela:) Plus tega da so tud Camel Trophy furali z njimi, noro! Se pomnete tovarisi.


meganeman - se opravičujem za izpad - tist kter je boljši
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
stealth
Novinec
 
Prispevkov: 405
Pridružen: Če feb 10, 2005 8:02 pm

Napisal/-a stealth Če feb 24, 2005 2:01 pm

mene pa zanima če kdo kaj ve o mitsubishijevem AWD pogonu ? Da se ne kvari to že vem :)

LP
M.
Dodge Stealth Twinturbo AWD
 
Janez Blond
Novinec
 
Prispevkov: 231
Pridružen: Sr feb 09, 2005 9:00 pm

Napisal/-a Janez Blond Če feb 24, 2005 2:37 pm

Ok se strinjam s postom kjer nekdo pravi da je za vse štirkolesne pogone dost tržnega prostora.
Mormo še neki vedt da Jeepov štirikolesni pogon je bolj terenska različica, audijev quattro pa bolj cestna, za boljši oprijem pri pospešku ki je boljši od pospeška na smo zadnji kolesni par, zato so to tud v f1 prepovedal.

Ne bedarije govort da so ga z zajlo vlekl....smo pred leti že vidl na slovenski televitiji kako so z prejšnim A6 quattro avant se fural po smučišču, seveda navzgor.
Sicer pa ni avto narejen da bi se po skakalnici vozil.
Se je pa po drugi strani za prašat če nucamo stalni štirikolesni pogon kot ga ima audi, saj je poraba kar nekaj večja od dvokolesnega, vendar je pa v vseh razmerah špica in pomoje po legi tudi najboljši od konkurence (govorim za pogon za na cesto in ne teren). Mogoče je kombinacija BMW-jevega x pogona in bivšega VW pogona kjer ni stalno štirikolesno gnan, bolj ekonomičen.

Drgač pa v glavnem mate tisti velik za povedat k mate sam prednji pogon pa še to tko švoh mašince da komi kdaj zakople....
 
Uporabniški avatar
Nejko87
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1848
Pridružen: Ne maj 02, 2004 9:42 pm
Kraj: Loka

Napisal/-a Nejko87 Če feb 24, 2005 3:05 pm

lada niva ma stalni 4x4, reduktor, in pa 100% zaporo difereniciala. če wam kj pomaga
lp
s zastopm d štorkla prnese otroka... sam d pajk odnese avto... tega pa nam nkol zastopu....
 
Uporabniški avatar
Župa
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 510
Pridružen: Sr dec 24, 2003 9:33 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Župa Če feb 24, 2005 4:15 pm

le-gasi je napisal/-a:tud quattro pogon (passat, a4, a6, a8 ) je stalen 50-50 sam ma za razliko od subaruja, namesto samozapornega sredinskega diferenciala z lsd, ravno tako samozaporni torsen diferencial :!:

a3 in golf pa imata haldex sklopko-stalni pogon na prednja kolesa


Msilm da Passat nima quattro pogona veš, ampak ma 4motion pogon, ki je isti kot pri golfu se pravi haldex sklopko

lp
NIC HUDEGA NI, CE SE VAM NIC NE DA.
VAZNO JE, DA SE VAM NIC NE VZAME!
 
|MaTeJ|
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 42
Pridružen: Sr jun 25, 2003 11:22 am

Napisal/-a |MaTeJ| Če feb 24, 2005 4:19 pm

a ima kdo kak link do tistega audijevega filmčka?

sicer pa pogon na vsa štiri kolesa je res zakon!
sam ga imam sedaj že na drugem avtomobilu in je res razlika očitna! sploh zdej ko so take razmere :)
 
Uporabniški avatar
De_Tomaso
Uporabnik
 
Prispevkov: 963
Pridružen: Pe mar 12, 2004 1:02 am

Napisal/-a De_Tomaso Če feb 24, 2005 5:10 pm

Torsen na sredi in spredaj ter zadaj odprt diferencila je malo nagajiva zadeva. Sploh na slabih podlagah in pri velikih močeh motrojev.

Prav tako se pri konstrukcijah Torsnov tipa A in B pojavlja problem prenosa prevelikh navorov na prednjo os na meji zdrsa. To so tudi bile in so težave Quatrov.

Obstajajo pa tudi proizvajalci, ki uporabljajo Torsen C za sredinski diferencial in Torsen B na zadnji osi. ;)
Vprašanje podnebnih sprememb zaradi naše potrošnje ni vprašanje stroškov, ampak vprašanje naše morale.
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec Če feb 24, 2005 5:16 pm

fantje
gosence na avto pa gasa :lol:
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 14 gostov