Nekaj tehničnih podatkov
dolžina 14 cilindrskega motorja je 26 m, prostornina enega cilindra je 1.820 l, skupna 14-cil. izvedbe je 25.480 litrov (!), moč te izvedbe je 108.920 konjev, največji navor je 7,6 milionov Nm (??) pri 102 obratih na minuto, isti obrati kot za največjo moč, teža je 2.086 ton, povprečna poraba pri najbolj ekonomičnem režimu je 6.000 litrov na uro. To je en izmed motorjev z največjim izkoristkom na svetu - čez 50%.
Main data
Cylinder bore ..................................960 mm
Piston stroke ................................ 2500 mm
Speed ..................................... 92 - 102 rpm
Mean effective pressure at R1 ........18.6 bar
Piston speed ................................... 8.5 m/s
Toploto izpuha uporablja za generator pare, ki poganja turboalternator na paro za vse potrebe elektrike, hkrati pa uporablja paro še za ostale potrebe in tako še veča energetski izkoristek.
Na slikah se vidi, kako bat ni direktno povezan z gredjo zaradi zmanjšanja "mehanskega stresa".
več na tem linku
http://www.wartsila.com/en,shippower,0, ... 4318,,.htm






PS Če kdo ve, naj pove, zakaj dvotaktnih dizlov praktično ni v avtomobilski industriji?