Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

plin v gumah

Napisal/-a Dariooo Po okt 30, 2006 11:39 pm

Zdravo
no pred kakim mesecem sem bil pri vulkanizerju in mu reku da naj mi gume sprazne in naj mi da ponovno plin not, kajti ko sem imel prej plin sem 1x pumpal zrak in mi on odgovori da je to najslabse kaj lahko naredim da mesam plin z zrakom.Ime tistega plina ne vem. ok vse in prav.

samo sem jaz pol razmisljal kaj je on naredil.Je pac gumo izpraznil in pol napumpak not plin.Samo fora v temu je da ko je on gumo spraznil ni naredil vakuma not ampak je se ostalo neki zraka, tako da v bistvu je on tudi naredil isto kot jaz da je mesal zrak pa ta plin.
kaj vi misliste o tem?

Lep pozdrav
Slika
 
Uporabniški avatar
seeman66
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 782
Pridružen: Sr okt 05, 2005 10:16 pm

Napisal/-a seeman66 Po okt 30, 2006 11:49 pm

Po logiki NATEG
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Dariooo Po okt 30, 2006 11:55 pm

ma ne no ni lih nateg...ker itaq vsem tko pumpa ker kaj lahko drugo naredis, saj avto nima zracnice, da lahko celo izpraznes...
samo on se je zafrknil s tem ko mi je uno reku da sem js naredil veliko napako, glede na to da je on tudi, torej moja ni bla napaka in bi mi lahko on samo gume napumpal na prave bare...
oz pa ko sm js zrak pumpal sm napumpal vecji delez zraka pa sm lahko res zajebal...ne vem niti js no...zato sm pa tu uprasal, ce je kak fulkanizer maybe oz se razume na to ;)
LP
Slika
 
Uporabniški avatar
AgitatoR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4443
Pridružen: To jun 15, 2004 3:09 pm
Kraj: Rbn 104

Napisal/-a AgitatoR To okt 31, 2006 12:02 am

Potemtakem bi moral gumo najprej losat iz felte da bi zrak maksimalno izločil.
Ta plin je itak en komercialni nateg. Sej ne voziš formule.
U ti mater kakšna kolona je danes. Še dobr, da sm taprvi.
Bencin je zakon. Probej se zadevati z dizlom. Neizvedljivo.
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass To okt 31, 2006 3:36 am

Tudi zrak je zmes plinov... mamo vsi plin(e) v gumah. :P
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem To okt 31, 2006 4:33 am

po moje daje kr helij not - da so manjše mase, je nekje prebral
 
Uporabniški avatar
Mad
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2828
Pridružen: So apr 22, 2006 11:50 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Mad To okt 31, 2006 5:32 am

esem je napisal/-a:po moje daje kr helij not - da so manjše mase, je nekje prebral
... Ne helij temveč Dušik, ker naj bi najmanj spreminjal lastnosti (imel čez celo leto isti tlak v pnevmatikah pri različnih zunanjih temperaturah) L.p. Mad
kinkyllama & Yoni fun club ...
 
Uporabniški avatar
martk
Uporabnik
 
Prispevkov: 837
Pridružen: Ne jun 27, 2004 9:26 pm

Napisal/-a martk To okt 31, 2006 8:17 am

Jaz sem enkrat za foro (kolega dela pri vulkanizerju) filal gume 145/75/13 (se mi zdi) na katri, pa v mrazu ali na soncu , takoj zjutraj ali po pol ure divjanja s feltno do asfalta in ogledalom po tleh (zeloo različni pogoji) NISEM opazil razlike. Katro sem navedel, ker ima res take gume, da bi se morala poznati razlika. Take nategavščine pa še ne. Pa da je treba ves plin v gumi zamenjat, pa da se ne smeta navaden zrak pa tale karkoliže mešat... BULLSHIT. Če se komu gre toliko za pritisk v gumah, ga lahko preveriš na vsaki pumpi, in to zastonj. Ko greš tankat, al pa recimo 2*mesečno je več kot dovolj.
P.S. pišem o razliki med zrakom in tem plinom(dušikom)
LP
Martin
 
wiliamskis
Novinec
 
Prispevkov: 179
Pridružen: Po jun 05, 2006 12:15 pm

Napisal/-a wiliamskis To okt 31, 2006 8:33 am

Ja, jst mam tud napumpane s t.i. plinom že 2let, pa bi vprašu, če kdo ve ZAKAJ ne smeš doma malo pripumpat z zrakom :evil:
A ves ka je moč??? Ko biku tako v rit pihneš, da se mu rogovi zravnajo!!!
 
Uporabniški avatar
Cimpi
Novinec
 
Prispevkov: 235
Pridružen: So feb 11, 2006 10:56 am
Kraj: Maribor

Napisal/-a Cimpi To okt 31, 2006 8:41 am

Veliko vprašanj ampak le malo odgovorov.
Mene tudi zanima zaj si bom kupil nove gume še nevem kakšne in me zanima če bi jih dal nafilat z plinom (dušik) ali bi kr pustil obični zrak??
Lp
 
Uporabniški avatar
vorteks
Novinec
 
Prispevkov: 128
Pridružen: Če apr 20, 2006 7:23 am
Kraj: lublana

Napisal/-a vorteks To okt 31, 2006 8:48 am

... Ne helij temveč Dušik, ker naj bi najmanj spreminjal lastnosti (imel čez celo leto isti tlak v pnevmatikah pri različnih zunanjih temperaturah) L.p. Mad


Poleg tega, je meni znano tudi to, da dušik ne povzroča oksidacije, tako kot navadn zrak (še posebi na jeklenih platiščih).


Lp
SlikaSlika
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
simply
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3065
Pridružen: Sr nov 30, 2005 7:03 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a simply To okt 31, 2006 8:56 am

imel čez celo leto isti tlak v pnevmatikah pri različnih zunanjih temperaturah)


No to je dejansko res, ampak ne velja za gume.Če bi napisal približno isti tlak bi bilo pa ok.;)

Sicer pa imamo skoraj vsi nekaj dušika v gumah, koliko pa ga je v zraku ( skoraj 80% ).

Probali so pa z različnimi plini ( predvsem v F1 ) izbrali pa so dušik zaradi tega ker je kemijsko nereaktiven oziroma je delo z njim precej enostavno, še posebej pri navadnih temperaturah kjer reagira samo z eno snovjo. Sicer pa je tudi tako, da nikoli ne veš kakšna je zmes, ki ti jo vulkanizer napumpa v gumo. Definitivno to ni samo dušik ( kar pa je neproblematično ).
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Dariooo To okt 31, 2006 9:16 am

wiliamskis je napisal/-a:Ja, jst mam tud napumpane s t.i. plinom že 2let, pa bi vprašu, če kdo ve ZAKAJ ne smeš doma malo pripumpat z zrakom :evil:


pomojem se daje ta plin dusik zato ki nima te lasnosti da pri spremembi temperature spremeni svoj volumen
s segrevanjem vecas volumen plina
s hlajenjem se volumen plina mansa
in zato se kao daje ta plin not, da imas v gumi vec al manj priblizen pritisk....
samo kot sem ze povedal itaq ostane neki zraka not tako da....
in doma pomojem jih ne smes filat z zrakom zato da pustis kakega jurija pri vulkanizerju ;) he he
aja....pa se mi zdi da ni lih dusik...ne vem no

LP
Slika
 
Uporabniški avatar
just_in
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2119
Pridružen: Pe jun 27, 2003 11:40 am
Kraj: gorenjska :)

Napisal/-a just_in To okt 31, 2006 9:51 am

je dušik :)

če ne pa nafilaš z zrakom pa daš rdeče ventilčke gor, pa maš plin :)
Slika
 
Uporabniški avatar
simply
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3065
Pridružen: Sr nov 30, 2005 7:03 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a simply To okt 31, 2006 10:26 am

Sigurno je dušik.

No sicer pa se uporablja dušik predvsem zaradi drugih razlogov ( ne pa zaradi ohranjanja istega tlaka ). To je zaradi oksidativnosti kisika kjer guma ( notranja plast ) " oksidira" in po nekaj letih povzroči počasno izpusčanje zraka. Dušik je pa neoksidativen.

Je pa še ena stvar, ki je praktično zanemarljiva ampak zanimiva.

Molekule kisika so večje od molekul dušika. In vsaka stvar ima pore ( drobne luknjice ), gledano na mikro nivoju. Tako tudi gume. Ampak kot sem rekel, stvar je zanemarljiva.

Vsekakor pa to ni nič posebnega oziroma se dušik oziroma dušikov oksid veliko uporablja v avtomobilizmu.
 
Uporabniški avatar
Mad
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2828
Pridružen: So apr 22, 2006 11:50 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Mad To okt 31, 2006 3:40 pm

simply je napisal/-a:Sigurno je dušik.

No sicer pa se uporablja dušik predvsem zaradi drugih razlogov ( ne pa zaradi ohranjanja istega tlaka ). To je zaradi oksidativnosti kisika kjer guma ( notranja plast ) " oksidira" in po nekaj letih povzroči počasno izpusčanje zraka. Dušik je pa neoksidativen.

Je pa še ena stvar, ki je praktično zanemarljiva ampak zanimiva.

Molekule kisika so večje od molekul dušika. In vsaka stvar ima pore ( drobne luknjice ), gledano na mikro nivoju. Tako tudi gume. Ampak kot sem rekel, stvar je zanemarljiva.

Vsekakor pa to ni nič posebnega oziroma se dušik oziroma dušikov oksid veliko uporablja v avtomobilizmu.
... Dušikov trioksid ;) ...
kinkyllama & Yoni fun club ...
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI To okt 31, 2006 4:07 pm

Sem že enkrat pisal pa bom še enkrat. Jaz sem imel pred prvo zamenjavo gum za zimske navaden zrak not. Med drugim ko sem čekiral pritiske po vožnjah in tudi vmes sem opazil da pritisk vedno skače gor dol. Poleg tega je bila guma znotraj popolnoma mokra in je imela celo nekaj vode.
Dal sem plin in od takrat je pritisk nonstop enak, nič ne dopumpavam in guma je popolnoma suha. Torej ni noben nateg. Kdor to misli naj pač daje not navaden zrak - boli mene.
Anyway da odgovorim Dariotu. Moj vulkanizer vrže po menjavi gum zrak ven tako, da nafila na pol gumo z plinom, jo spusti skoraj do konca in potem ponovno nafila do konca kakor je treba, tako ostane skoraj 100% securpneus plina noter.
Na koncu lepo zategnem matice in vedno na servisu opozorim lolete, naj mi ne šlatajo gum in se raje osredotočijo na to kar jim rečem. ;)
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
ANJCI
TÜV ekspertinja
 
Prispevkov: 1376
Pridružen: So jun 18, 2005 5:45 pm

Napisal/-a ANJCI To okt 31, 2006 5:03 pm

Glede plina v pnevmatikah...Secur Pneus, Linde plin itd...

PREDSTAVITEV : VIR Secur Pneus

Čas je za zamenjavo zraka

Dovolj je bilo navadnega zraka! Čas je za uporabo SECUR PNEUS, tehnologije in mešanice plinov visokih zmogljivosti za polnjenje pnevmatik.
Uporabniki SECUR PNEUS boste cenili rezultate dolgotrajnih preizkušanj v razvojnih oddelkih letalske tehnologije ter v tekmovalnem avtomobilizmu. SECUR PNEUS Vam nudi tehnologijo, ki je bila do sedaj nedosegljiva udeležencem cestnega prometa. Danes SECUR PNEUS predstavlja praktično rešitev vsem voznikom, ki zahtevajo od pnevmatik najboljše rezultate, optimalne stroške ter visok nivo aktivne varnosti.
Več kilometrov

''Zrak'' SECUR PNEUS zagotavlja konstanten tlak v pnevmatikah trikrat dlje kot pa komprimiran zrak iz okolice: tako je pnevmatika, napolnjena s SECUR PNEUS, manj podvržena negativnemu delovanju, ki nastane pri premalo napolnjenih pnevmatikah. To pomeni, da lahko s pnevmatiko prevozimo več kilometrov, zmanjša pa se tudi poraba goriva.

''Zrak'' SECUR PNEUS je inerten, kar pomeni, da je brez kisika in nečistoč, ki so običajno prisotne v komprimiranemu zraku. Te povzročajo razpokanje plašča pnevmatike in zmanjševanje njene elastičnosti. SECUR PNEUS tako podaljšuje življenjsko dobo Vaših pnevmatik.
Večja varnost

SECUR PNEUS dopolnjuje varnost med pnevmatiko in Vašim vozilom. Princip je zelo preprost: SECUR PNEUS v notranjosti pnevmatik izniči nastanek vnetljivih mešanic, ki so lahko ob povišani temperaturi vzrok za eksplozijo pnevmatike. Točen tlak polnjenja pnevmatik pa zagotavlja varno manevriranje v kritičnih trenutkih.

SECUR PNEUS - takojšnja večja varnost.

Maksimalna zmogljivost

Konstanten tlak v pnevmatiki zagotavlja maksimalen oprijem s cestiščem, medtem ko odsotnost vlage odpravlja nezaželene spremembe tlaka ob spremembah temperature pnevmatike.
Oprijem s cestiščem
in konstantnost obnašanja pnevmatik sta dva velika razloga, ki narekujeta uporabo SECUR PNEUS v tekmovalnem avtomobilizmu in sta prav tako zelo pomembna pri vsakdanji vožnji. SECUR PNEUS: tekmovalna tehnologija tudi na Vaših avtomobil

KAKO DELUJE :

ECUR PNEUS je osnovan na zelo preprostem principu. Komprimiran zrak za polnjenje, ki se je uporabljal do sedaj, je poln pnevmatiki nezaželjenih elementov kot so kisik, olje in vlaga, ki negativno vplivajo na življenjsko dobo gum. SECUR PNEUS teh škodljivih elementov ne vsebuje in hkrati preprečuje njihov nastanek.
SECUR PNEUS ne vsebuje kisika

Kisik je običajno glavni povzročitelj eksplozij pnevmatik. Povišanje temperature pospešuje spontano zgorevanje v notranjosti pnevmatike. Kisik je tudi glavni krivec, da pada začetni tlak polnjenja.
SECUR PNEUS ne vsebuje olja

Pri polnjenju pnevmatik s komprimiranim zrakom vnesemo v pnevmatiko tudi nekaj oljnih hlapov. Njihova prisotnost v pnevmatikah pospešuje staranje pnevmatik, ob spajanju s kisikom pa tvori gorljivo mešanico.
SECUR PNEUS ne vsebuje vlage

Običajni kompresorji vnašajo v pnevmatike tudi vlago. Prisotnost vlage povzorča spremembo tlaka v pnevmatikah ter pripomore k oksidaciji in staranju delov, kot so plašč, ventil, zračnica in platišče.

PREDNOSTI :

Prednosti pri prevozu težkih tovorov

Prednosti SECUR PNEUS pridejo še posebej do izraza pri avtobusih, tovornih vozilih ter ostalih gradbenih in industrijskih strojih.

Poleg že omenjenih prednosti prinaša še sledeče ekonomske prednosti:

* krajši čas polnjenja pnevmatik
(približno 1/3 časa polnjenja s komprimiranim zrakom)

* daljši čas ohranjanja enakega tlaka v pnevmatikah
(3 x daljši kot s komprimiranim zrakom)
in s tem manjša frekvenca ustavljanj, kontrole tlaka ter polnjenja pnevmatik

* daljša življenjska doba pnevmatik in boljša ohranitev osnove za nadaljnje obnavljanje; SECUR PNEUS zagotavlja večjo kvaliteto in varnost za daljši čas.

SECUR PNEUS zagotavlja prednosti vsem, ki vsak dan uporabljajo težka vozila. Popolna izločitev vnetljivih mešanic v pnevmatikah drastično zmanjšuje nevarnosti eksplozije pnevmatik, ki so posledica povišanja temperature v notranjosti pnevmatike. Ta običajno nastane zaradi nezadostnega tlaka pnevmatik pri polnih obremenitvah vozil.
Prednosti pri avtodomih, bivalnih prikolicah, kombiniranih vozilih in motornih kolesih

Našteta vozila so med letom običajno izpostavljena daljšim postankom. V tem času so pnevmatike podvržene staranju in s tem spremembam mehanskih lastnosti, kar zmanjšuje varnost njihove uporabe.

Mešanice inertnih plinov SECUR PNEUS popolnoma preprečujejo staranje pnevmatik ter ohranjajo njihove mehanske lastnosti nespremenjene. SECUR PNEUS je majhna pozornost, ki pa zagotavlja veliko večjo varnost.....

VIR Secur Pneus

Ps
Pri nas je poleg Secur Pneusa še nekaj ponudnikov. Razlikujejo se po barvi kapic Tb ventilov ( rdeča, plava, rumena, zelena ...) . Največji proizvajalec pri nas poleg uvoženega Secur Pneusa je Linde plin.

Pravilna polnitev :

Pravilna polnitev "plina" je izvedena tako, da izpustiš pnevmatiki zrak. Nato jo napolniš s "plinom" na 1 bar z ventilom obrnjenim navzdol in jo ponovno spustiš,. Plin z takim načinom polnjenja potegne s seboj še ostali zrak iz pnevmatike. Napolniš jo s plinom do pritiska katerega določa proizvajalec vozila za nameščeno dimenzijo pnevmatik...

;)
Rezultati "plina" :
* konstanten tlak v pnevmatikah, manjša obraba pnevmatik ter manjša poraba goriva
* do 75% manj eksplozij gum zaradi segrevanja
* zmanjšanje oksidacije zračnic, ventilov, plaščev in platišč za več kot 20%
* stabilen tlak pri segretih gumah
Zadnjič spremenil ANJCI, dne To okt 31, 2006 5:53 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Dariooo To okt 31, 2006 5:10 pm

ANJCI to je lepo napisano...pomojem kr tvoj clanek je za v tovarno znanja....hvala vsem za pomoc...
naslednjic bom kej naucil vulkanizerja ;)
LP
Slika
 
Uporabniški avatar
simply
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3065
Pridružen: Sr nov 30, 2005 7:03 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a simply To okt 31, 2006 5:35 pm

To imaš prav, da ti ostane skoraj 100% plina SECURPNEUS plina noter.

Ampak to ni enako 100% dušiku oziroma da imaš gume 100 % napolnjenje z dušikom.

To je nemogoče doseč v vulkanizerski stroki.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov