Vprašanje: Zanima me ali bo potrebno imeti tudi po vstopu v eu izpit za EkB kategorijo za prevoz težjega priklopnika? Zanima pa me tudi do kakšne skupne teže vozil lahko vozim ko naredim izpit EkB kategorije?
Odgovor na vprašanje: Tudi v novem vozniškem dovoljenju obstaja kategorija EkB. Skupna masa priklopnika z zavoro lahko presega skupno maso vlečnega vozila za najvec 50%. Največja dovoljena masa za kategorijo B pa ne sme presegati 3500kg. 3500+(3500+3500/2)=8750.
Kaj pravi zakon?
Tiste prikolice, ki jih lahko vlečemo z vozniškim dovoljenjem "B" kategorije in nimajo prednje osi, opredeljuje ZVCP kot polpriklopnike. Kadar gre za največjo dovoljeno maso do 750 kilogramov, govorimo o lahkem priklopniku. Ta ponavadi nima lastnega zavornega sistema, v prometu pa mora biti označen s ponovljeno registrsko tablico vlečnega avta. Največja dovoljena hitrost skupine vozil (to je vlečno in vlečeno vozilo) je 80 km/h, pri tem pa posebej poudarjamo, da tako velja tudi na avtocestah.
Kdaj B in kdaj B+E?
Izraz največja dovoljena masa skupine vozil pomeni seštevek mase vlečnega in vlečenega vozila ter njunih nosilnosti. Kadar ta presega 3500 kg, mora imeti voznik vozniško dovoljenje kategorije B+E. Enako velja tudi, kadar je največja dovoljena masa priklopnega vozila večja od mase vlečnega vozila.
- Osebni avtomobil NDM 2.500 kg + lahki priklopnik NDM 750 kg = 3250 kg = kategorija B;
- Osebni avtomobil NDM 3.000 kg + lahki priklopnik NDM 750 kg = 3750 kg = kategorija B+E;
- Osebni avtomobil NDM 3.000 kg + lahki priklopnik NDM 450 kg = 3450 kg = kategorija B;
Zavore priklopnika
Lahek priklopnik je lahko brez zavor, vendar le, če skupna masa priklopnika (masa priklopnika in tovora) ne presega polovice mase vlečnega avtomobila skupaj z voznikom. Priklopnik, katerega največja dovoljena masa presega 750 kg, mora imeti delovno zavoro, ki mora biti izvedena tako, da zanesljivo in varno ustavi vozilo. Če največja dovoljena masa priklopnika ne presega 3500 kg, ima lahko delovno zavoro z vztrajnostno krmilno pripravo (naletna zavora), vendar mora imeti še - enako kot priklopnik, ki je brez zavor- pomožno križno zvezo, ki v primeru, da se glavna zveza med vožnjo pretrga, prepreči, da bi priklopnik zavil v stran, oziroma aktivira delovno zavoro priklopnika.
Skupna masa priklopnika z zavoro lahko presega skupno maso vlečnega vozila za največ 50%.
HiM je napisal/-a:Se šteje masa vlečnega vozila v kartončku ali masa, ki jo izmeri gospod v modrem?
MacTron je napisal/-a:Matevz S. je napisal/-a: če se zanaša na podatke iz prometnega dovoljenje ali celo iz knjižice z navodili za uporabo vozila.
kakorkoli tudi lahko toda so ze tiste "male" razlike med variacijami modelov v eni
avtomobilski znamki
Strokovnjak je napisal/-a:Ma kakšne zgrešene ideje imate eni z že opravljenim vozniškim izpitom povrh.![]()
Kolika je največja masa priklopnika z ali brez zavor piše v homologacijskem kartonu vozila in če je slučajno največja dovoljena masa vozila in priklopnika skupaj večja od 3500 kg, potem za tak podvig potrebujete E oziroma E k B kategorijo. In vedno se sešteva največja dovoljena masa obeh vozil, sploh ni važno ali imate kaj na prikolici naloženo ali ne.
lisko je napisal/-a:Čakte zaj mal.....
masa mojga je 1590Kg največja dovoljena masa pa 2200Kg...... kok težko prikolico lahk pol vlečem?
Ker jaz mam vedno v mislih da lahko peljem z b kategorijo avto s prikolico, če skupna masa ne presega 3500Kg. Se pravi 1590 avto pa 1410Kg prikolica..... se motim?
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov