Najbolj hudo izkrivljanje resnice in pakiranje v statistiko je kategorizacija nesreč po vzrokih. Govorimo o tem, da obstajo primarni vzrok, kjer so navedene neprimerna!! hitrost, napačna stran in smer vožnje, napačno prehitevanje, izsiljevanje prednost, itd.
Kje v tej statistiki je alkohol. Ni ga in to zato ker je "samo" kot sokrivec nesreč?!?! Aja, pametne buče so torej pogruntale, da bi se karambol itak zgodil al je voznik alkoholiziran ali ne. Noro.
To je zavajanje brez primere saj je vsakemu jasno, da se je nesreča zgodila zato, ker je bil voznik za volanom pijan in če ne bi bil bi bila verjetnost nesreče tam nekje okrog 1% pri isti situaciji s treznim za volanom.
Najbolj šokantno v vsej te zgodbi je to, da torej statistiki vodijo iste smrtne žrtve na dveh koncih tako recimo pod rubriko neprimerna hitrost, kot pod rubriko alkohol - torej 2x in še dodatno meglijo situacijo in ker nihče ne preveri, da na koncu ni seštevek 100% ampak 140% izgleda situacija pač grozljivo.
Da, lani smo imeli zelo veliko mrtvih (skoraj 300) in kar 40% (ne ni napaka) je bil povzročitelj alkoholiziran in to pri povprečju kar 1,56 promila.
Torej, če ne bi manipulirali s podatki in bi alkohol postavili med primarne vzroke (kamor absolutno sodi) se razmerje poglavitnih vzrokov za smrtne žrtve drastično spremeni.
- alkohol 40%
- neprilagojena hitrost "samo" še 28% (zdaj prikazujejo kot 48%) - pri tem, da vsi verjetno vemo, da neprilagojena hitrost pomeni tudi hitrosti, ki so pod omejitvami.
- itd
Zakaj je tako izkrivljanje? Logično, predstaviti je treba hitrost kot glavni faktor nesreč in upravičiti drastično povečanje kazni, ki bodo polnile račun.
Zakaj pa ne demoniziramo do skrajnosti alkohola? Predvsem zaradi težavne preventivne kontrole. Hitrost merimo na daleč in imamo vedno 100% izplen ustavljenih voznikov saj smo že na radarju lahko ugotovili, da je voznik v prekršku. Po drugi strani pa je treba za kontrolo alkota ustavljati na slepo.
Pri tem se je lani izkazalo , da je bilo "le" cca 8% ustavljenih nad dovoljeno mejo alkohola in to kljub temu, da se največ takih kontrol vrši v petkih in sobotah zvečer, ko je možnost takih prekrškarjev največja. Izplen je torej katastrofalno majhen v primerjavi s količino vloženega dela (ustavljanje, kontrola podatkov, pihanje, ustniki) saj je 92% ustavljanj bilo zastonj in ni bilo potalanih nobenih kazni.
Torej, a kdo še vedno dvomi, da statistika ni k****a in da jo tudi v tem primeru nesramno izkoriščajo v trenutne potrebe vladnih služb in ministerstev?
A hočete še kakšen bombonček? Število žrtev na naših cestah, ki so jih povzročili tujci od kar je postala Slovenija tipična tranzitna država. Podatki so šokantni saj so samo tujci povzročili ali bili sokrivi za cca 20-25% smrtnih žrtev v Sloveniji
In kje je objavljena ta statistika? Nikjer, ker se zadeva namensko skriva, Slovenijo in Slovence pa strašijo kaki balkanci smo v vožnji in da smo veliko slabši od skandinavcev in britancev in da nas je treba strogo kaznovat.
Velika britanija, Finska, Švedska in Norveška pa so v svetu res znane kot prave tranzitne države, a ne dragi Žlender, Zajc & Co.