Malo sem se nasmejal ob branju nekaterih, pa vendarle, vsak nekaj sliši, nekaj vidu, pove mu prijatelj ki je nekoga videl, zato pa nastane zmešnjava iz vsega.
Poliranje je zelo delikatna zadeva, tako tehnološko kot strokovno.
Najprej takole, imamo več vrst poliranja;
obnovitev barve
odstranjevanje prask
"polnjenje" prask (pasta temelji na silikonu, primerno za prodajo vozila)
odstranjevanje "meglice" kot posledica lakiranja površine
To so osnovne vrste poliranja, o zaščiti laka po poliranju pa kasneje.
Pri strojnem poliranju z ustreznim tamponom in ustrezno pasto odstranimo praske iz laka.
Kaj se zgodi?
S temperaturo, ki se ustvari s trenjem tampona in ustrezne paste segrejemo lak in praske se "zlijejo" skupaj, saj lak pri ustrezni temperaturi spremeni strukturo.
Ko dosežemo željeno, se pravi odstranimo maksimalno prask, potem odvisno od stanja, poliranje nadgradimo z ostalimi fazami, kjer se odstranijo hologrami, itd...
Na koncu še malo o zaščitah...
Zaščite lakiranih površin ločimo po dolgotrajnosti zaščite - obstojnosti.
Ne bom delal reklam za določene proizvode in ustvaril prerekanje, saj nekdo prisega na
eno nekdo na drugo zaščito.
Najslabša zaščita je vosek, nekje med srednje spadajo zaščite na osnovi naftnih derivatov, med najboljše pa nano zaščite.
Pri nano zaščitah je marsikateri "stari maček" skeptičen, zagovarja svoje itd, vendar če je vozilo pravilno pripravljeno za zaščito z nano produkti, potem je rezultat fantastičen in dolgotrajen.
Glede "ročnega poliranja"
Izguba časa.
To vam bo povedal vsak profesionalec.
Zakaj? Na hitro...
Pri ročnem poliranju ne ustvarimo določene temperature potrebne za zalivanje laka kot sem omenil zgoraj, delamo napače gibe, ne dobimo nobenega efekta in uničujemo svoje zdravje in okončine
Tako kot je nekdo že omenil pred mano, zakaj potem ličarji in profesionalci poliramo strojno?
Verjemite, ne zaradi hitrosti, če je lak bolj poškodovan, tisti ki polirate ročno veliko prej spolirate avto (ne s takim efektom razumljivo) kot tisti, ki to počnemo strojno.
Kar ste videli na Youtubu ali podobno, kjer se karkoli dela ročno..
Ročno se lahko nanaša zaščita kot je vosek itd,
ne pa polira in odstranjuje poškodbe iz laka.
za "amatersko mazanje" avta doma, kateri vztrajate pri tem pa mogoče tole:
Ne priporočam vam, da se spravite "mazati" avtomobile s temnejšimi laki, da to počnete v senci na ohlajenem laku in da zaščitite vse plastične površine.
Tudi če naredite dobro, se vam bo po parih pranjih zadeva pokazala kot da niste nič naredili (paste na silikonski osnovi) oziroma boste imeli avto še bolj spraskan (posledica slabe gobice, katera pride ob pasti)
Tako, nekaj na hitro o tem, upam da sem komu s tem pomagal pri boljšem razumevanju poliranja.
Če ima kdo kako vprašanje lahko kontaktira tudi na
klemen@poglejpoglej.si
Brez zamere, LP