esem je napisal/-a:Andraz3d je napisal/-a:Problem je v tem, da folk, ki nima nobene oblikovalske izobrazbe, ne dojema takih zadev. Kar povsem razumem. Tudi ne-pesniki tezko dojemamo kvaliteto preserna, samo ne upamo v njej dvomiti, ker je kvaliteta bila tolikokrat opevana.
Cehovsko zagovarjanje in zapiranje še nikoli dolgoročno ni bilo verodostojno, niti produktivno. Se pa oblikovanje glede izobrazbe deli na obrtniški "strojni" del (banalno rečeno - kako neko obliko spravit na trak) in čisti dizajnerski del (oblikovanje kot tako, uporaba optičnih povdarkov, tudi op. zakonov itd). In to zadnje je namenjeno širokim množicam, s tem pa so le-te tudi verodostojni "končni" ocenjevalci - kar se kaže tudi v prodaji! In smo spet tam, da bi nekateri pripisovali zasluge dobre prodaje kar samemu Bangle-u - kljub polemičnosti, kljub delnemu vračanju stran od Bangle-ove linije sprememb, kljub že prej zgrajenemu image-u BMW-ja.
Sicer pa je nazoren že ta "samo ne upamo o njej dvomiti"! Je to res samo nepotreben (!) strah ali kar malce abotno ponavljanje ultimativne cehovske dogme? Avtomobili niso delani za oblikovalce, delani so za prodajo, za množice. To ni intimna izpoved, je sicer podpis, a tak, da ustreza splošni klimi (zato tudi hvaljenje Prešerna, ne glede na resnično kvaliteto (ki sicer ponekod tudi je), ta tu ni pomembna, pomemben je podpis v Času), že prej zgrajenem image-u, mora biti korak pred časom - a v pravo smer. Koliko so Bangle-ove spremembe korak v pravo smer, nazorno kaže vračanje. Kaj torej ostane od Bangle-ovega zapopadenja "BMW klime"?Andraz3d je napisal/-a:Bangle v resnici predstavlja precejsnji premik v oblikovanju, vsaj toliksen kot Patrick Le Quément, ki je sicer bolj eskperimentiral, a bil slabsi v realizaciji.
Ne vem (in mi je vseeno), kakšno zvezo ima Patrick Le Quément z Bangle-om, me pa res zanima, kje vidiš te silne premike? V "metuljčkastih" lučeh? V korejskih ali japonskih posnemovalcih? V polemičnosti in delnem vračanju? V tem, da jih je rešil slepe ulice, a zapeljal v novo? V veličastnem (a kritičnem, zaboga!) odzivu BMW skupnosti na njegove spremembe?
Še največji premik je sama polemičnost, novodobno pop-zvezdništvo oblikovalcev (znotraj avto-stroke) in sam prihod/odhod. Je to res dovolj za salve slavospevov?
lp
blagovne znake potrebujejo oblikovalske premike v drugo smer in to periodicno, sploh ce je ciljna skupina taka kot je. Jasno, da lahko na celotno rec gledamo tudi tako kot ti in moram reci, da imas generalno precej stvari prav, s tem da je tako moje kot tvoje mnenje bolj ali manj stvar interpretacije ene in iste stvari, z gravitiranjem v, dejmo temu rect, osebnostne vzdihe in mnenja.
Glede mnozic kot ultimativnega ocenjevalca, tega bi se sam izogibal, ker te mnozice so po zakonu povprecne v vseh pogledih. Torej, mnozica ne more bit dogmaticni, papežki ocenjevalec. Je pa res, da se financni uspeh meri na podlagi reakcije mnozice. Sam to ni povsem primerljiva zadeva in presezki se še nikoli v zgodovini niso zgodili zaradi mnozic, temvec zaradi posameznikov.
Vracanje nazaj v primeru BMW je zagotovo posledica Bangla samega in reakcij njegovih na njegove poteze. In dejstva, da se je v blagovni znamki potrebno periodicno nasloniti na konzervatizem, ker je le-ta najbolj varen. In vracanje nazaj ni dokaz slabega dela Bangla.