Izričit stav „Fijata” da u kragujevačkom pogonu nema mesta za konkurentsku firmu doveo je u ćorsokak pregovore države i američkog „Dženeral motorsa“ oko sklapanja „astre klasik“ u „Zastavinoj“ fabrici. Pregovori, ipak, nisu prekinuti, pa još uvek postoji mogućnost da se vremešni „Opelov“ model proizvodi u centru srpske automobilske industrije. „Politika“ saznaje da se traži drugo rešenje, odnosno lokacija izvan fabričkog kruga „Zastave“. Prema rečima Vlada Vučkovića, člana Gradskog veća za privredu, na poslednjem sastanku menadžmenta DŽM i predstavnika Ministarstva za ekonomiju upravo se o tome razgovaralo.– Sasvim je razumljivo što „Fijat“ ne prihvata da se u njegovoj fabrici sklapa automobil konkurentskog proizvođača. Zato država i grad tragaju za drugim rešenjem, odnosno za povoljnom lokacijom u bližem ili širem okruženju „Zastave“. Problem je što svaka lokacija podrazumeva i infrastrukturno opremanje. To, praktično, znači da se mora izvesti precizna računica o visini ulaganja, odnosno koristi koju bi doneo posao sa američkim gigantom. Ipak, najvažnije je da se pregovori nastavljaju, a obe strane su pokazale zainteresovanost i dobru volju da se oni okončaju na obostrano zadovoljstvo – rekao je Vučković za „Politiku“.
„Zastava“ i „Dženeral motors” su, podsetimo, potpisali petogodišnji ugovor o sklapanju „Opelovog“ modela u Kragujevcu, a za njegovu realizaciju osnovana je i potpuno nova firma „Zastava ADŽM“. Ugovorom je predviđena godišnja proizvodnja od 10.000 „astri klasik“, koje bi se sklapale u pomenutom preduzeću. Država je prethodno donela odluku o bescarinskom uvozu 8.500 „astri klasik“ do kraja 2008. godine, a namera je bila da se DŽM brzo pozicionira na srpskom tržištu. Taj deo ugovora je ostao na snazi, a do sada je na domaćem tržištu, po ceni od 11.000 evra, prodato oko 6.000 „Opelovih“ modela. Naime, od pre nekoliko godina nemački „Opel“ posluje u okviru američkog „Dženeral motorsa”.
martin_krpan je napisal/-a:Še preden je FIAT pohopsal Zastavo, je ta tovarna podpisala pogodbo z GM o proizvodnji stare Astre Classic v Srbiji (avto bi nosil ime Zastava 20). Vendar so se po italjanskem nakupu zadeve zakomplicirale, saj FIAT ne želi v Zastavinih (torej svojih) pogonih proizvajati modela konkurenta.
Zato se o proizvodnji Astre že dalj časa ni nič pisalo in se je že zdelo, da je posel propadel. A očitno ni tako - Zastava in GM se še pogajata in iščeta novo lokacijo za proizvodnjo Astre. Če se bo našla sprejemljiva rešitev za obe strani, bomo kmalu spet dobili Ople ''made in Serbia''.Izričit stav „Fijata” da u kragujevačkom pogonu nema mesta za konkurentsku firmu doveo je u ćorsokak pregovore države i američkog „Dženeral motorsa“ oko sklapanja „astre klasik“ u „Zastavinoj“ fabrici. Pregovori, ipak, nisu prekinuti, pa još uvek postoji mogućnost da se vremešni „Opelov“ model proizvodi u centru srpske automobilske industrije. „Politika“ saznaje da se traži drugo rešenje, odnosno lokacija izvan fabričkog kruga „Zastave“. Prema rečima Vlada Vučkovića, člana Gradskog veća za privredu, na poslednjem sastanku menadžmenta DŽM i predstavnika Ministarstva za ekonomiju upravo se o tome razgovaralo.– Sasvim je razumljivo što „Fijat“ ne prihvata da se u njegovoj fabrici sklapa automobil konkurentskog proizvođača. Zato država i grad tragaju za drugim rešenjem, odnosno za povoljnom lokacijom u bližem ili širem okruženju „Zastave“. Problem je što svaka lokacija podrazumeva i infrastrukturno opremanje. To, praktično, znači da se mora izvesti precizna računica o visini ulaganja, odnosno koristi koju bi doneo posao sa američkim gigantom. Ipak, najvažnije je da se pregovori nastavljaju, a obe strane su pokazale zainteresovanost i dobru volju da se oni okončaju na obostrano zadovoljstvo – rekao je Vučković za „Politiku“.
„Zastava“ i „Dženeral motors” su, podsetimo, potpisali petogodišnji ugovor o sklapanju „Opelovog“ modela u Kragujevcu, a za njegovu realizaciju osnovana je i potpuno nova firma „Zastava ADŽM“. Ugovorom je predviđena godišnja proizvodnja od 10.000 „astri klasik“, koje bi se sklapale u pomenutom preduzeću. Država je prethodno donela odluku o bescarinskom uvozu 8.500 „astri klasik“ do kraja 2008. godine, a namera je bila da se DŽM brzo pozicionira na srpskom tržištu. Taj deo ugovora je ostao na snazi, a do sada je na domaćem tržištu, po ceni od 11.000 evra, prodato oko 6.000 „Opelovih“ modela. Naime, od pre nekoliko godina nemački „Opel“ posluje u okviru američkog „Dženeral motorsa”.
http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomij ... el.lt.html
Generalni direktor Grupe "Zastava vozila" Zoran Radojević izjavio je Tanjugu "da postoje inicijative da se kragujevački automobili proizvode u afričkim zemljama".
"Postoje inicijative i zainteresovanost pojedinaca iz inostranstva da se kompletan sadašnji program proizvodi u Africi, ali u ovom trenutku još ne možemo da kažemo da je to namera koja je potpuno izvesna", rekao je Radojević.
On je naveo da je jedna od tih inicijativa da se model "florida" proizvodi u Kongu, ali nije želeo da navede koji su to pojedinci koji stoje iza tih inicijativa.
On je naglasio da je reč o početnim interesovanjima da se u afričkim zemljama proizvode sadašnji modeli "Zastave", jer se se od idućeg meseca u pogonima Fabrike automobile ukida proizvodnja "zastave 101", "floride" i "juga" zbog ugovora sa FIAT-om, dodajući da se "poslovodstvo u to neće mešati".
"To je obaveza Agencije za privatizaciju i Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja", rekao je Radojević i podsetio da je "Zastava" svojevremeno izvozila u 74 zemlje, medju kojima u u afričke zemlje.
"Zastava" u Egipat još, u delovima, izvozi automobil ''zastava 128'', koji se već deset godina ne proizvodi za domaće tržište.
Reč je o automobilu čija je proizvodnja počela 1980. godine minulog veka i do danas je proizvodeno oko 250.000 tih vozila. Nešto više od 100.000 je prodato kupcima iz Afrike.
Tamošnje firme koje godišnje uvezu oko 2.000 ''zastava 128'', u rasklopljenom stanju, osvojile su 40 odsto proizvodnje rezervnih delova za taj automobil.
Potpisivanjem ugovora izmedju Srbije i FIAT-a o zajedničkom ulaganju u kraguejvačku "Zastavu", a potom i osnivanje zajedničkog privrednog društva "FIAT automobili Srbija" predvidjeno je da se ukine proizvodnja sadašnjih modela automobile u pogonima kragujevačke fabrike automobila.
Zvanično nije precizirano šta će biti sa opremom i proizvodnim linijama za proizvodnju tih modela automobila, osim da će nešto od opreme zadržati FIAT.
"Zastava" je dobila upite od državnih institucija dve afričke zemlje - Konga i Senegala i pojedinih firmi iz Rusije u kojima se interesuju kako mogu da otkupe licencu i tehnologiju za proizvodnju “keca”, “juga” i “floride” čije je gašenje najavljeno za početak narednog meseca.
Prema rečima Zorana Radojevića, generalnog direktora Grupe “Zastava vozila”, sve te upite kragujevačka fabrika je prosledila Ministarstvu ekonomije koje je nadležno za dalje raspolaganje “Zastavinom” imovinom.
- Postoji interesovanje za određenu opremu iz “Zastave”, ali ćemo prvo sačekati da “Fijat” odredi koje su mu mašine potrebne, pa tek onda doneti odluku - kaže Nebojša Ćirić, državni sekretar u Ministarstvu ekonomije. - Oprema koju preuzima “Fijat” spada u državni ulog Srbije u novo preduzeće. Tek posle toga ćemo sa stručnim službama “Zastave” odlučiti šta je najbolje učiniti sa ostatkom. Trenutno smo mišljenja da je opremu najbolje prodati kao celinu.
Kako “Novosti” saznaju, bar još dve države su zainteresovane da preduzmu tenologiju za proizvodnju još koji dan aktuelnih “Zastavinih” modela. Ovaj program je, kažu u “Zastavi”, i dalje interesantan za industrijalizaciju brojnih zemalja u razvoju.
To najbolje potvrđuje i plasman “zastave 128”, popularne “osmice” u Egipat. Bez obzira što je proizvodnja tog modela u kragujevačkoj fabrici ukinuta pre deset godina, egipatsko preduzeće “El Nasko” i dalje traži da uvozi ovaj model u rasklopljenom stanju. “Zastava” to već od narednog meseca neće moći da učini. Pojedine firme iz Alžira su se interesovale za “floridu”, a pregovori sa indijskim TATA motorsom, o prodaji opreme za “keca” su prekinuti zbog pregovora sa “Fijatom”.
Na vest o prodaji linije za proizvodnju zupčanika jednoj slovenačkoj firmi, sindikat “Zastave” je zapretio štrajkom. Sindikalci su poslovodstvo Grupe “Zastava vozila” upitali kako to da ta oprema odgovara Slovencima, a ne valja našim preduzećima u kooperaciji, koja još nisu privatizovana. Samo na toj liniji može da se uposli 500 radnika i da se uspešno proizvodi za izvoz. Nakon tog protesta, sa Ministarstvom ekonomije dogovoreno je da se oprema iz “Zastave” ne prodaje dok se ne ponudi domaćim preduzećima.
Nemamo ništa protiv prodaje naših presa, koje su jedinstvene i koje ne mogu da se koriste u novoj fabrici niti u pratećoj “Zastavinoj” industriji - kaže Zoran Mihajlović, predsednik Samostalnog sindikata fabrike automobila. - I karoserija gde se sklapaju postojeći modeli je neupotrebljiva bez proizvodnje tih automobila, tako da je vest da neko hoće da otkupi tu tehnologiju dobra i mi se tome nećemo protiviti.
Poslednji srpski automobil napravljen je juče u kragujevačkoj „Zastavi“. Posle 55 godina, otkako je fabrika počela da proizvodi vozila, sa montažne trake je sišao crveni „kec“ sa brojem 1.273.532. Posle njega, ostala su prazna mesta, a radnici su ostali da skupljaju alat i da pakuju preostale delove.
Od naredne nedelje, sve linije za montažu „nacionalnog programa“ počinje da demontira novi vlasnik, a u isto vreme i da sa radnicima pojedinačno razgovare kako bi se videlo ko će ostati tu, ko hoće, a ko neće da radi dalje. Fabrika koja je nekada imala 53.000 radnika, danas ih ima 2.700. Njih 1.200 se izjasnilo da će da napusti fabriku i da ode ili u penziju, ili da uzme otpremninu i da čeka novi posao.
Poslednji „kec“ je crvene boje. Okićen je cvećem. Njega su ispratili samo radnici. Oni, obučeni u plave mantile, su na haubu lepili veliki papir sa pesmom, oproštajnom, koju su sami sastavili. Neke žene su pustile suzu.
Upravna zgrada koja se renovira i čeka Italijane, podrumi puni vode i loma, opšti nered.
modri D. je napisal/-a:Kje je zdaj Renault, da bi pomagal oživet našo ljubo Zastavo - bi mel raje Yugo Sandero kot pa Dacio
martin_krpan je napisal/-a:V Zastavi so z dnem 12. 3. pričeli proizvajati Fiat Punto. Za proizvodnjo uporabljajo kar stroje, na katerih so izdelovali že Zastavo 10, ki tako odhaja v zgodovino.
Zanimanje kupcev za stari Punto je v Srbiji zelo veliko zaradi subvencioniranih kreditov, ki jih zagotavlja vlada pri zamenjavi 10 ali več let starih avtomobilov. Ne vem pa, ali ugodne kredite dobiš samo pri nakupu Punta ali tudi drugih, uvoženih avtomobilov.
http://auto.blog.co.yu/blog/auto/vesti/ ... -punta-188
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov