Nova vozila v prodaji, konceptna vozila in vsa vozila, o katerih lahko (zaenkrat) le sanjamo...
 
Uporabniški avatar
don CONSIGLIO
Don med moderatorji
 
Prispevkov: 2232
Pridružen: Ne mar 28, 2004 11:52 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a don CONSIGLIO Ne mar 27, 2005 8:56 pm

pilgrim je napisal/-a:
M3 je napisal/-a:jaz se samo sprašujem kam bojo potem šle odrabljene baterije teh toyot prius,
ekologija.press nam težijo za ispušne pline kam pa bojo šle potem te
ogromne baterije??? ki seveda imajo določeno življensko dobo.
in verjetno bo vedno več podobnih hibridov kot prius, pa hondin IMA......

we will see......

podobnih pomislekov je v delovi prilogi "na kolesih" mrgolelo v testu PRIUSA (delo, sobota, 5. 3. 2005), tako negativnega testa že dolgo nisem bral. v naslednji številki je sledil odgovor piarovke toyota slovenija. ker se omenjeni članek precej dotika te teme, ga prilagam. V njem je omenjena tudi problematika izrabljenih baterij

Spoštovani!
Zaradi zavajajočega in nekorektnega poročanja v članku z naslovom Toyota prius – daljši test (1.), objavljenega v soboto, 5. marca 2005 v prilogi Na kolesih, želimo v podjetju Toyota Adria d.o.o. javnosti pojasniti nekatere bistvene lastnosti hibridnega vozila prius, ki so bile po našem mnenju bodisi zaradi nestrokovnega podajanja ali površnega poznavanja vozila, nejasne in napačno predstavljene.
Zaradi boljše preglednosti ob naših pojasnilih navajam tudi zavajajoča mnenja pišočih novinarjev:
Delo: »Ob tem je treba pripomniti, da sem se po mestu prav trudil in ko je bilo le mogoče, preklopil na električni pogon.«
Toyota Adria: Vožnja z elektromotorjem - tipka EV, nameščena levo spodaj ob volanu, omogoča kratkotrajno vožnjo izključno na električni pogon. Takšen način delovanja ni namenjen dolgotrajnejši vožnji samo z elektormotorjem, temveč predvsem kratki vožnji na območjih, kjer onesnaževanje ni »zaželeno« (na primer v neprezračenih garažah, peš conah).
Z vključeno EV tipko vozilo, pri hitrosti največ 50km/h, prevozi od 2 do 3 km. Ko se energija iz baterije porabi, se samodejno vključi bencinski motor. V določeni meri se akumulator napolni tudi z zaviranjem in regenerativnim zaviranjem. Teoretično je v času polnjenja baterije, s pomočjo bencinskega motorja, poraba goriva večja. Prius deluje optimalno - torej porabi najmanj goriva takrat, ko delujeta v sinergiji bencinski motor in hibridni sklop.
Delo: »Vprašanje je le, kaj bo z baterijami, ko se bodo obrabile...«
Delo: »Razen če se modno razglašaš za ekologa – ki v bistvu nima pojma, kako zahtevna in energijsko potratna bo čez nekaj let razgradnja teh malih cestnih elektrarn.«
Delo: »...vendar tovarna zamolči, kako je s porabo surovin in energije ter škodljivimi izpusti in ostanki ob izdelovanju in razgradnji zapletenega Priusa.«
Toyota Adria: Tehnologija priusove baterije je podobna tehnologiji baterij (Ni-MH in Ni-Cd), ki jih lahko kupite v trgovini. Proces razgradnje je popolnoma enak kot velja za zgoraj navedene baterije, garancija za priusov hibridni sklop pa je 8 let oziroma prevoženih 160.000 km. Reciklira se lahko kar 90 odstotkov sestavnih delov Priusa, kar je največ od vseh avtomobilov, ki so naprodaj na evropskem trgu. Toyota ima v Evropi že postavljen sistem za zbiranje in recikliranje baterij.
Delo: »...ali ni del varčevanja zaradi večje teže avtomobila preprosto izpuhtel v zrak.«
Toyota Adria.: Teža Priusa znaša 1300 kilogramov, kar je od 80 do 165 kg (odvisno od različice) manj od Toyote Avensis 2.0 D-4D Sedan (obe vozili sta v D – segmentu). Teža primerljivih vozil v istem segmentu je v povprečju od 1300 kg do 1600 kg.
Priusov pogonski sklop (bencinski motor, električni motor, menjalnik in baterija) tehta 230 kg, kar je 17 kg manj, kot tehta pogoski sklop pri Avenisu 2.0 D-4D. HV baterija (39 kg) je zaradi boljše razporeditve teže nameščena neposredno nad zadnjo osjo.
Delo: ».. je požrešnejši od večine sorodno močnih ali dragih dizelskih avtomobilov.«
Delo: »...pri mestni vožnji je nesporno gospodarnejši in čistejši od običajnega dizla.«
Toyota Adria: Po opravljenih EC testih, (večina proizvajalcev navaja podatke o porabi goriva na osnovi teh testov), Priusova poraba goriva v kombiniranem ciklu znaša 4,3 l/100 km. Za primerjavo: vozila istega segmenta v povprečju porabijo najmanj 25 % več goriva.
Delo: »Po količini izpusta ogljikovega dioksida v ozračje ga namreč prekosijo manjši avtomobili z manjšimi turbodizelskimi motorji.«
Toyota Adria: V Evropi je le nekaj vozil z dizelskim motorjem v najmanjšem A segmentu (torej tri razrede nižji avto), ki imajo manjši izpust CO2 na prevožen kilometer kot prius, kar je pravzaprav neprimerljivo; potrebno je dodati, da dizelski motor močno obremenjuje okolje z dušikovimi oksidi (NOx) in sajami.
Največje avtomobilsko združenje v Evropi, nemško avtomobilsko združenje ADAC, je v svojem ekološkem testu Toyoto Prius razglasilo za najčistejše vozilo. Prius je osvojil 89 od 90 možnih točk. Čistost vozila so dokazali z različnimi testi, s katerimi so preverjali količino emisij v izpuhu. Tudi po kriteriju količine izpusta ogljikovega dioksida v ozračje je Prius prejel največje število točk, več kot precej manjši avtomobili A in B segmenta s prostorninsko majhnimi, med 1.3 in 1,6 litrskimi dieselskimi motorji.
Delo: »Občutno cenejši ponujajo več prostora, več uporabnosti, natančnejšo lego na cestišču in z njo povezano večjo stopnjo varnosti in podobno.«
Toyota Adria: Medosna razdalja Priusa - kar je pomemben kriterij pri definiranju notranje prostornosti vozila - je enaka kot pri Toyoti Avensis in znaša 2700 mm (obe vozili sodita v D segment). Podobno medosno razdaljo imajo tudi drugi avtomobili D segmenta, kot informacijo navajam nekaj primerov: Opel Vectra - 2700 mm, VW Passat - 2703 mm, Renault Laguna 2740 mm. Cenovno se Prius uvršča med navedene avtomobile s primerljivo opremo.
Hibridno vozilo Toyota Prius je kompromis vrhunske tehnologije ter ekološke naravnanosti. Je vozilo, ki voznikom zagotavlja varnost petih zvezdic, letno prihrani okolju tono škodljivega CO2 (primerjava s 3 tone CO2, proizvedenih pri povprečnem družinskem avtu, pri prevoženih 20.000 km letno) in obenem potnike ne prikrajša za udobno vožnjo.
Toyota Prius je izjemen tehnološki dosežek, kar nedvomno dokazujejo številne nagrade, ki jih je prejel tako prius prve generacije kot zdajšnji, druge generacije.
Samo leta 2004 je Prius po vsem svetu prejel 22 nagrad: postal je Evropski avto leta 2005, Severnoameriški Avto leta, osvojil Pet zvezdic na EuroNCAP testu ter dosegel največ točk na testu zaščite otrok. Dosegel je tudi več lokalnih nagrad: med drugimi Mednarodni Motor leta 2004 (Velika Britanija), Najboljši novi motor (Velika Britanija), Najboljši avto ter Najboljši družinski avto (oboje Nemčija), Najbolj okolju prijazno vozilo (Italija).
Že samo navedena priznanja dokazujejo, da ste s člankom zgrešili bistvo in koncept vozila. Ker ne želimo, da bi bili bralci zavoljo površnega članka prikrajšani za zgoraj našteta dejstva ali si ustvarili napačen vtis o vozilu, Vas prosim, da pismo objavite v celoti.
Z lepimi pozdravi,
Vesna Slapernik
Odnosi z javnostmi
Toyota Adria d.o.o
.


pa še to:

Pr VW 1l je še značka nalepka da je lažji
večkrat se zamislim, ko se v avtu vozim sam, da v bistvu za premikanje svojih malo več kot osemdeset kil, premikam še dodatno tono in pol :!: :?: - kar je eklatanten primer nesmotrnega tratenja energije

lp
pilgrim


Popolnoma se strinjam s tabo.

Kar se tiče tistega članka v Delu bi rad samo izrazil ogorčenje nad tako zelo neprofesionalnim pisanjem Delovih novinarjev. Če je to eden glavnih avtomobilističnih medijev pri nas... Eno je pravica do kritičnega ocenjevanja, drugo pa strokovna podkovanost... Mislim, da je to pod vsako kritiko.

Podatke, ki sem jiih omenil v mojem prejšnjem postu glede Parmalata, jih je posredoval Beppe Grillo.

LP,
don CONSIGLIO
Slika
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon Po mar 28, 2005 2:39 pm

Tako pa je ko se gredo novinarji brez pojma o osnovah motoroznanstva igrat avtomobilistične novinarje. Res pod kritiko da so tak test podali.
Slika
Vrni se na Vozila prihodnosti

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov