Pitoreskno mjestašce Bad Gandersheim poznato je po svojim terapeutskim ljeèilištima i vrelima. Cjelodnevnu tišinu remeti jedino zvuk zvona koje poziva vjernike na misu. No ovo mjestašce na autokarti svijeta nalazi se iz sasvim drugih, nimalo pitomih, razloga
Ono je, naime, rodno mjesto Weineck Cobre 780 CUI, jednog od najsnažnijih cestovnih automobila svih vremena.
Kako drukèije opisati posljednji projekt ovog njemaèkog tunera nego rijeèima – s one strane razuma. Deèki iz Weinecka su, naime, u dobro nam poznatu preradu AC Cobre smjestili, pazite sad ovo, 12,9 litara zapremine motora V8. Da, dobro ste proèitali. U Weinecku se s pravom hvale kako im je namjera pokazati vlasnicima superautomobila kao što su Lamborghini, Ferrari ili Koenigsegg što zapravo propuštaju.
Èitava šasija izvedena je od aluminija i titana kako bi se osigurala adekvatna sigurnost i torzijska èvrstoæa, uz minimalni udjel u masi vozila. Automobil ima svega 990 kilograma, što obzirom na snagu koja iznosi 1.100 KS daje specifièni omjer od 0,9 kg/KS. Primjera radi najjaèi motocikli imaju omjer od jednok kilograma po konjskoj snazi. Samo okretanje kljuèa i paljenje ovog monstruma povuæi æe pola litre goriva u ultrasofisticirani karburator.
Dok se neki proizvoðaèi superautomobila hvale kako su njihovi automobili postigli iznimno visoku razinu sofisticiranosti i praktiènosti te uporabljivost u svakodnevnim uvjetima, u Weineru se ne ustruèavaju priznati kako paljenje motora ujedno oznaèava završetak bilo kakve konverzacije.
Motor je toliko zaglušujuæe glasan, da je nemoguæe razgovarati, a taman i da možete, to ne bi bila najpametnija ideja jer ova prokletinja do stotke stiže u manje od dvije (!) sekunde, pa vam je potrebna sva koncentracija. S mjesta do 200 km/h Cobra æe stiæi za 4,9 sekundi, do 300 km/h za deset, a maksimalna brzina nije poznata obzirom da spomenuto testiranje nije provedeno.
Kao u svakom pravom sportskom automobilu, snaga se prenosi na stražnje kotaèe, a za kvalitetnu trakciju i osiguravanje što boljeg prijenosa u Weinecku su se odluèili za diferencijal sa 75-postotnim ogranièenim proklizavanjem. Najkompleksnija zadaæa bila je osigurati adekvatnu mjenjaèku kutiju koja bi bila sposobna svakodnevno se obraèunavati s nevjerojatnim kolièinama snage i okretnog momenta. Weineck naime razvija 1.760 Nm okretnog momenta veæ od 1.500 o/min.
Ovako visoke razine momenta imaju samo bolidi Formule 1, a njihovi mjenjaèi koriste se samo za jednu utrku, dok je Weineck zamišljen kao više-manje konvencionalan automobil. Mjenjaè je stoga èetverostupanjski, navodno sposoban podnijeti do 2.000 Nm momenta. Crvena zona sumraka na obrtomjeru je gravirana i limitatorom ogranièena na 8.000 okretaja. Ipak vozaè brzine mora mijenjati veæ na 7.000 (gdje je i maksimalna snaga) jer se motor vrti brže nego što obrtomjer može pratiti, pa je stotinka sekunde kasnije dovoljna za blokadu.
Weineck æe proizvesti ogranièenu seriju ovog kolekcionarskog modela. Svega petnaest sretnika æe dobiti priliku izabrati boju eksterijera i unutrašnjosti te dobiti legalne papire u skladu s europskim prometnim propisima. Shelby Cobra kraljica je prerada, no Weineck je konaèno predstavio ultimativnu preradu koju æe biti teško skinuti s trona.
Slikceeee

http://www.exoticcarsite.com/pages/tune ... n-2005.htm