jest sem absolutno za RWD.
ogromno avtov mi je všeč (alfe, avdiji, nekatere honde, focus ST,...), ampak me tako moti tisti klinčev FWD, da se zna zgodit, da za zmeraj ostanem na bemflih.
to, da je zadnji pogon problematičen na snegu je zgodovina!
sedaj ima večina (pazi-ne vsi) uravnoteženo razporeditev, podvozje prilagojeno podkrmarjenju in če nisi res nesposobna budala, ne boš imel problemov.
jst nimam nobenih elektronskih pomagal (izjema je ABS), pa nisem imel nobenih problemov pozimi, še moja lepša polovica ga je vozila na dnevni bazi, pa je nikoli ni obrnal, se ni nikoli zakopala (tudi v novo zapadlem snegu...20cm+ ne), imel sem dobre a 2 leti stare gume 185/65/15 in ni bilo nobenih problemov
v hrib npr. na celjsko kočko po čistem snegu sem vse tako nascal (ravnine, speljevanje v klancih, ovinki...), da so samo gledal...takrat pa je šlo počez, zato pa sem lahko tako hitro peljal (da ni kljun ven rinil), pa zato, ker pač uživam v driftanju.

ops:
manj koplje na križiščih, ko speljuješ (suho, mokro, sneg) kot FWD, zaradi prenosa teže nazaj med pospeševanjem
če se v ovinke pelješ z uravnoteženim gasom ali brez oz. bremzaš...bo vedno najprej izgubil stik s podlago sprednji par koles, šele v primeru, da ga pohodiš, ga zanese!
mimogrede, zato lahko po snegu bistveno hitreje pripelješ v ovinke, križišča...
jst sem se zaljubu v RWD še predno sem ga imel, sedaj pa mi sploh sprednji pogon ne paše več...je pa recimo bolj trotlziher:
pri pretiravanju je reakcija, ki poskrbi da vozilo ostane na cesti popolnoma nasprotna tisti, ki jo potrebuješ, da spraviš rit nazaj na svoje tirnice.
torej zmanjševanje plina in dodajanje volana pri FWD oz. pri understeer-u in
pritisk sklopke ali pa enakomeren plin ter kontra lock (kontra motanje)...le to zahteva malce več znanja, izkušenj pri RWD oz. pri oversteer-u...
po drugi strani pa pri FWD (večini) lahko rit zelo na hitro odnese, če sredi ovinka močno pohodimo bremzo (zaradi izdatno lahke riti in prenosa teže v tem primeru)
prednosti zadnjega pogona pred sprednjim:
_ni torksteera (ne trga ti volana iz rok in ne vleče kljun iz ovinka...)
_volan ni obremenjen še z pogonom in je zato lažji, omogoča natančnejše usmerjanje vozila
_lažje prenaša velike motorne moči in jih je sposoben spravit na cesto
_bolj enakomerna razporeditev teže-boljša lega
_manj podkrmarjenja
_ni nadležnega občutka, da sprednja kolesa vlečejo avto za sabo (ampak da ga od zadaj potiskajo)
_manj kopanja pri speljevanjih
_udobnejša vožnja, predvsem za voznika (razbremenjen volan...)
_FUN; FUN, FUN...DRIFTANJE...za užitek v vožnji nima primerjave!
slabosti zadnjega pogona v primerjavi s sprednjim:
_slabša predvidljivost za neveščega voznika
_ob morebitni napačni reakciji v ovinku lahko odnese zadek, kar zna koga presenetiti (pa ne pri normalni ali hitri vožnji, ampak divjanju, trdih, sunkovitih reakcijah...)
_ker je pogon speljan k zadnjemu paru koles, se čuti malce zamika pri dodajanju gasa (res malce)
_večja teža
_manj prostora v notranjosti (diff)
_če se uspeš zakopati na snegu (predvidevam), da se težje izkoplješ ven, ker pogonskih koles ne moreš obračati levo in desno in iskati boljšega oprijema in zato, ker je pri sprednjem pogonu velika večina teže nad sprednjim parom pogonskih koles in je zato oprijem v snegu malce boljši
no ja, toliko od mene...predvsem pa:
za športno in zabavno vožnjo je RWD ZAKON...za vožnjo otrok do vrtca in do trgovine, pa je itak vsak vredu
je pa kr nekaj ljudi, ki se enostavno ne morejo znebiti strahu pre RWD, kljub temu, da nimajo slabih izkušenj (ata so govorili, da je to smrt, bla bla)
lp
ps: glede 4 pogona pa je zelo odvisno od zasnove, nastavitev...načeloma pa ima daleč najboljšo trakcijo, nagnjenost k podkrmarjenju in občasno presenečenje v obliki prekrmarjenja...ampak 100 različnih sistemov-100 načinov reagiranja...
bi mel kakšno imrezo, evota al pa audija :P
za eskime je pa itak samo džip pa 4 pogon, al pa še boljš goseničar
