Napisal/-a xandrej Po sep 22, 2003 11:26 am
Evo od transporterja....
Vozili smo: VW multivan 2,5 TDI comfortline
Nad velikoprostorcem
Zmogljiv novi turbodizel omogoča dinamično vožnjo, pa tudi zmerno porabo goriva - Multivan je v Sloveniji homologiran kot osebno vozilo
Kljub nekaterim, za nove volkswagnove modele značilnim potezam, je multivan prepoznaven naslednik transporterja
Morda resda nekoliko visokoleteče ime multivan je rezervirano za potniško različico pete generacije Volkswagnovega transporterja, ki je bila prej znana pod imenom caravelle. Kot tak precej spominja na prejšnjo generacijo z izbočenimi boki, ki naredijo obliko manj škatlasto. Kljub temu pa so ji oblikovalci nadeli veliko značilnosti novih Volkswagnovih vozil, kot so velike luči in maska s prav tako poudarjeno veliko tovarniško značko med zajetnim prednjim odbijačem in pokrovom motorja.
Sicer pa je s svojo velikostjo običajnega dostavnika namenjen večjim družinam, saj jih udobneje popelje na izlete, raznim podjetjem pa omogoča udobnejši prevoz ljudi do letališč in podobno. Slednjim je multivan namenjen predvsem zaradi udobne in dobro opremljene notranjosti. Potnike in voznika že ob vstopu v vozilo pričaka diskretna osvetlitev pragov, ki na zgornjem delu nosi modro osvetljen napis z imenom vozila. V enaki barvi je osvetljena tudi sredinska konzola z merilniki, kar je že vse od zadnje generacije golfa nekak Volkswagnov zaščitni znak. Potnikom namenjen prostor je opremljen z zložljivo in pogrezljivo sredinsko mizico, ki premore štiri držala za pijačo in pepelnike, v njenem podnožju pa se skriva precej odlagalnih kotičkov. Ta v opremi Comfortline, ki ima serijsko dvoje drsnih vrat, nadomešča ob levo steno zložljivo mizo v osnovni opremi. Zadaj potniki sedijo na trisedežni klopi, ki jo je mogoče spremeniti v ležišče, in na dveh vrtljivih posamičnih sedežih, opremljenih s po dvema naslonoma za roke. Tako postane zadnji del multivana nekakšna mobilna konferenčna pisarna. Nad glavami zadaj sedečih potnikov sta dve letvi z lučmi, režami za zrak in manjšimi bralnimi lučkami, na prednji pa so še stikala zmogljive klimatske naprave. Prav vsak sedež zadaj je opremljen tudi z večjim predalom, vpeti pa so na vzdolžna vodila in jih je možno prestavljati. Tako se lahko poveča tudi prtljažni prostor, katerega navzgor odpirajoča se vrata se zapirajo precej nezanesljivo.
Potniški prostor ponuja poleg dobre opreme tudi precej možnosti prilagoditve
Voznikov položaj je precej bližje osebnemu vozilu kot kombiju z ergonomsko postavljenimi vsemi potrebnimi stikali. Sedeži in usnjen volanski obroč so izdatno nastavljivi, le zaradi precej visokega sedenja ostaja kombijevski občutek pri vožnji. Nasploh je ves delovni prostor obdan s plastiko, ki je sicer trda, a odeta v mehko matirano površino in občutljiva na ostre predmete. Prestavna ročica je na sredinski konzoli, katere izboklina, kamor voznik lahko nasloni koleno, je pozorno odeta v mehko plastiko. Veliko je tudi odlagalnih površin, saj so prednja vrata opremljena s po dvema velikima predaloma z gumiranim dnom, predal pred sovoznikom je srednje velik in po želji tudi hlajen. Na vrhu armaturne plošče je zaprt predal, nižje je manjši za dokumente, pod ročico menjalnika pa se odpre predal za veliko plastenko.
Tehnično je multivan sodobno vozilo - vsa kolesa so vpeta posamično, spredaj preko McPhersonovih obes, zadaj pa s poševno uležajenima nihajočima vodiloma. Tako prednja kot zadnja prema sta opremljeni s prečnim stabilizatorjem, kar se med vožnjo izkaže z malo nagibanja v ovinkih. Nasploh je podvozje nastavljeno nekoliko trše, zato se zdi multivan primernejši za hitrejšo vožnjo po avtocestah kot po luknjastih mestnih ulicah. Lega na cesti je dobra tudi pri hitrostih, ki jim tovrsten avtomobil ni več namenjen, saj je moč precej hitro peljati tudi po bolj zaviti cesti, kjer sicer pride do izraza visoko težišče in velika teža. Blaženje je sicer učinkovito, le večje luknje nekoliko bolj zadonijo v notranjosti vozila. Zavore opravljajo svoje delo brez težav, na vseh kolesih so namreč nameščeni prisilno hlajeni koluti. Hitrejšo vožnjo omogoča tudi nov petvaljni turbodizelski motor s tehnologijo črpalka - šoba, ki je v šibkejši različici s 96 kW (130 KM) poganjal testnega multivana. Njegov tek je zelo miren, ne najtišji v konkurenci, vendar pa omogoča dovolj navora za dinamično vožnjo, kljub temu da ima multivan praktično vse lastnosti kombija. Z nekoliko bolj previdno vožnjo je mogoče zadržati porabo goriva tudi na ravni bistveno manjših osebnih vozil, predvsem po zaslugi novega šeststopenjskega ročnega menjalnika. Njegova ročica se med prestavljanjem oglaša z mehanskimi zvoki, kar je bilo doslej rezervirano za športna vozila, kljub temu pa prestavljanje poteka natančno, saj voznik zelo nazorno občuti, kdaj ročica zdrsne v prestavo.
V Sloveniji je multivan homologiran kot osebno vozilo, kar pomeni manj zapletov za običajnega kupca pri registraciji in zavarovanju, zato pa bo verjetno na cestninski postaji potreben krajši pogovor z uslužbencem, ki mu je treba pojasniti, v kateri razred sodi multivan.
Tehnični podatki
Mere: d/š/v: 489, 190, 194 cm, teža: 2200 kg, prtljažnik: 1210 l, posoda za gorivo: 80 l.
Motor: vrstni petvaljnik, postavljen prečno, prostornina: 2460 ccm, največja moč: 96 kW (130 KM) pri vrt./min, največji navor: 340 Nm pri vrt./min, prenos moči: prek petstopenjskega ročnega menjalnika poganja prednji kolesi.
Zmogljivosti: največja hitrost: 168 km/h, pospešek: 15,3 s do 100 km/h, poraba goriva (EU): 6,6, 10,5 l na 100 km, poraba na testu: 7,7 l na 100 km.
Zastopa in prodaja: Porsche Slovenija, Ljubljana; cena: 8,365.696 tolarjev.
Stroški zavarovanja pri Zavarovalnici Maribor: osnovno zavarovanje: 144.603,00 tolarjev, modri kasko: 347.257,00 tolarjev.
Matjaž Fleisinger