ki proizvaja lastno elektriko kot Honda FX Clarity(če sm si prav zapomnil ime) in je dejansko lahko uporabna...
a4 je napisal/-a:še malo...
investicijski denar se bo našel če bo projekt dober
ALIEn3001 je napisal/-a:ki proizvaja lastno elektriko kot Honda FX Clarity(če sm si prav zapomnil ime) in je dejansko lahko uporabna...
Honda FCX Clarity deluje na vodik, zakaj bi porabil ogromno elektrike za "praskanje" vodika, če pa lahko direktno to energijo daš kar v baterije same? Samo preslabe baterije so problem.
Vodik ni VIR energije, je samo prenašalec energije.
juhica je napisal/-a:lepo da tudi pri nas delamo na takih stvareh, ampak dokler se bo pa elektrika pridobivala iz TE6 je pa vse skupaj en prdec. imho
StaleY je napisal/-a:juhica je napisal/-a:lepo da tudi pri nas delamo na takih stvareh, ampak dokler se bo pa elektrika pridobivala iz TE6 je pa vse skupaj en prdec. imho
No, načeloma je to res, toda stvar je malo bolj kompleksna kot se zdi na prvi pogled.
Primer 1: ne gremo na obnovljijve vire, štrom pride iz TEŠ (NEK je OK, ker nima izpustov, problem, toda ne nerešljiv kot nekoč, so le odpadki).
Onesnaževanje se iz razpršenega (izpuhi avtomobilov) prelevi v točkovnega (dimniki TE). Današnje TE imajo MNOGO bolj učinkovite filtre za škodljive pline in trdne delce kot katerikoli vozeči avtomobil. Niti nimajo hladnega zagona (kot avtomobili prvih nekaj minut) ko se proizvede največ škodljivih plinov, oziroma ga imajo le po hujših okvarah in remontih ...
Dejstvo je tudi, da so električni avtomobili mnogo manj požrešni, za elektriko vrednosti cca. 1€ se lahko prevoziš 100km. Če bi za proizvodnjo te elektrike uporabil taisti bencin, bi ga porabil precej manj, kot pa ga skuri avto za isto prevoženo kilometrino.
Primer 2: Elektroenergetsko omrežje ne "zdrži" prevelikega števila obnovljivih virov energije. Zakaj? Ker so nezanesljivi v oskrbi (veter piha, veter ne piha, sonce sije, sonce ne sije) poraba po drugi strani pa se na to ne ozira (podnevi špice, ponoči nizka poraba) elektrike pa žal v večjih količinah ne moremo shranjevati (delno to vlogo opravljajo črpalne elektrarne - ponoči ko je poceni tok črpajo vodo v višje ležeče jezero, podnevi ko je tok drag, jezero praznijo in elektriko prodajajo z dobičkom - fizikalno glednao gre sicer za izgubo energije, ekonomsko pa ne. V Sloveniji imamo eno takšno elektrarno).
Za povečanje % obnovljivih virov energije rabimo torej načine za shranjevanje velikih količin te energije. In tukaj nastopijo električni avtomobili, ki bi se lahko ponoči filali, podnevi pa del te elektrike (pogoj so seveda pametna omrežja, ki to omogočajo) pretočijo nazaj v sistem, ob špicah, ko je ta elektrika dražja. Uporabniki avtomobilov s tem celo služijo (a.k.a se vozijo ceneje), država oziroma elektro podjetje pa prišpara, ker mu ni treba ali graditi elektrarne za pokrivanje špic ali pa uvažati drage elektrike iz tujine.
In to niso nerealne stvari, s temi stvarmi se strokovnjaki resno ukvarjajo (pametna omrežja).
Pod črto -> Obnovljivi viri energije in električni avtomobili gredo torej z roko v roki in ne ločeno ....
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov