Dr.M3 je napisal/-a:22.5mio subvencij za 270 zaposlenih. Dobro to. Tko bi tut jaz lahko zaposloval.

ja... ampak kot vedno, so tudi tu stvari "relativne"...
lahko jih gledaš tako ozk... mah, kaj ozko, tako "slovensko", kot si napisal, lahko pa v "širšem kontekstu"... al pa v bolj "črnem", če želiš... najbolj "črn" kontekst bi recimo bil, da bi Renault ob ukinitvi proizvodnje sedanjega Twinga Revoz preprosto zaprl, proizvodnjo pa preselil drugam... recimo v Romunijo (kjer so, glede na uspehe Dacije, delavci očitno tudi pridni, stanejo pa ziher manj, kot pri nas). al pa v Francijo, ker ma fabriko za Smarte Mercedes (ki vrjetno tudi ni bil kej posebej navdušen, da bi Smartovega dvojčka proizvajali v tam eni čudni in neresni "banana državi").
posledica tega bi bla odpustitev vsaj 4/5 od približno 2000-ih sedanjih Revozovih delavcev (recimo, da bi jih nekaj ostalo v prodajno/servisni mreži renaultovih proizvodov). njim bi jim morali prištet še velik del zunanjih podizvajalcev in dobaviteljev (pribl. 30% delov za novega Twinga se naredi v Sloveniji), pa "vračunat" tudi to, da se ravnokar odprta proizvodnja tudi ni vspostavila "čez noč" in ima zaradi nje, že kakšno leto ali dve, delo kar nekaj Revozovih delavcev in zunanjih podizvajalcev...
v "širšem" kontekstu pa je teh 22.5 miljonov evrov "subvencije" treba vrednotit preko tega, koliko se bo "državi" v VSEH letih njegove proizvodnje, v proračun "nateklo" NAJMANJ preko davkov na dobiček ter davkov in prispevkov od plač vseh vključenih v njegovo proizvodnjo! torej... Revozovih delavcev, kot tudi zunanjih sodelavcev, ki imajo "delo" zaradi proizvodnje Twinga v Novem Mestu.
in če sedaj ta "širši" kontekst pogledamo "najožje", ter pozabimo, da vsi ti zaposleni in ostali vključeni v proizvodnjo Twinga, svoje plače "trošijo" v trgovinah, gostilnah, pri frizerju, plačujejo dohodnine.... in rečemo, da bodo Twinga izdelovali kakšnih 7-8 let! in da ima teh 2000 Revozovih delavcev v povprečju 1000 evrov BRUTO plače (pa je povprečje ziher višje)... zdej si pa odtipkej "računovodja.com", vnesi "1000 eur bruto", poglej kolko od teh "bruto" morata delodajalec in delavec s prispevki dat "državi" ("strošek delodajalca" minus "neto plača zaposlenega") in izračunaj, v kolikšnem času Twingove proizvodnje, bo država teh 22.5 miljonov dobila nazaj, skozi prispevke zaposlenih samo v Revozu... brez zaposlenih pri ostalih zunanjih dobaviteljev in podizvajalcev...
ali se je "državi splačalo" ta denar "šenkat" Renaultu pa bo jasno šele po koncu proizvodnje Twinga, ko se bo od vsega denarja, ki bo zaradi njegove proizvodnje na ta ali drug način "kapnil" v državno blagajno... če bo račun X-dnarja - 22.5mio(+obresti za "8let") pozitiven, se je splačalo... če ne so naredili še eno "slovensko naložbo"!
lahko pa vse skupej pogledaš "z druge strani" in odgovoriš na sledeče vprašanje...:
kaj misliš, za koliko časa bi teh 22.5 miljonov evrov zadostovalo za socialne podpore vsem, ki bi izgubili delo, če bi se Renault odločil Revoz zapret, proizvodnjo Twinga pa preselit drugam?!?
...za več ali manj časa, kot bo trajala proizvodnja Twinga, zaradi katere bo teh "270 novih" in preostalih nekaj tisoč delavcev, vključenih v proizvodnjo novega Twinga, imelo "kruh"...
