"Regie sportfit"
Z malce pretiravanja tvegam trditi: športnost je Renaultu v krvi že iz predzadnjega stoletja, tako kot ime. Potem pa F1, Le Mans, Paris-Dakar - vse do (cestno) dirkaških Cliov, Twingov in - verjetno zdaleč ne nazadnje - najmlajšega, lansko jesen predstavljenega, kupeja Megane R.S. Butičnost iz konfekcije, podpisana z Renault Sport Technologies!
Debelo leto star, a še vedno zelo svež Megane Coupe je že v svoji "civilni" podobi zanimiv in vznemerljiv avtomobil: nizke strehe, bohotnih bokov, razkrečenih koles in z ravno prav vdolbin, vdrtin in obrob, da pločevina ni dolgočasna. Enako kupejevski Megane R.S. pa pomeni - v primerjavi z njim - podobno spremembo, kot če Tina Maze večerno krilce zamenja za smučarski dres.Športnost Meganovih potez je zdaj še opaznejša, nos, odet v črno plastiko, bolj dirkaški; prednji zračni požiralnik prostranejši; luči ob njegovih robovih niso okrogle meglenke ampak dnevne LED; pragova starazkošno obrobljena, nizko obuta kolesa so večja in črna, zavorne čeljusti (Brembo) ob njih ferrarijevsko rdeče, trapezna in kot pritajena trobenta glasna izpušna cev pa štrli iz črnega difuzorja pod zadkom.
Tako kot že pri Renault Cliu Sport (AFM 237) tudi podvozju tokratnega testnega avta pripada oznaka Cup (namesto nežnejše in za odtenek cenejše možnosti Sport), kar pomeni predvsem trše vzmeti (ob zgolj 12 centimetrih višine karoserijskega trebuha nad tlemi), temeljitejša stabilizatorja, zavorne kolute z utori in delno (35 %) mehansko zaporo diferenciala (pri čemer znaša razmerje med kolesom z največjim ter kolesom z najmanjšim oprijemom 2,3:1).
Premer prednjih zavornih kolutov meri 340, zadnjih pa 290 mm, zadnja prema je poltoga (v obliki črke H), elektronika zanjo dopolnjena z nadzorom spodnašanja zadka, volan pa elektrificirano servoojčan, zmerno neposreden, s tovornjaškim rajdnim krogom, darežljiv s povratnimi informacijami, rahlo pretrd, če so spremembe smeri zelo hitre, in nemiren, kadar je cesta ravna, hitrost vozila pa daleč nad dovoljeno.
Tudi notranjostje darežljiva: v celem črna, z belo obšitim sedežnim usnjem, z ročno prilagodlljivima Recarovima "školjkama" (namenjena tudi možni uporabi naramničnih varnostnih pasov) spredaj, z rumeno obšitim (vključno s sredinsko oznako na obobdu) in štirismerno pomičnim volanskih volanskim obročem, ki je enakovredno namenjan damskim ("deset do dveh") in moškim ("tričetrt na tri") položajem rok na njem, z zelo urno in spretno odmerjeno četrto prestavno ročico ter z golim in gumbasto gumiranim aluminijem nožne opore in pedalov. A je zavorni, navkljub svoji izrazitejši površinski velikosti še vedno predaleč od pedala plina; vsaj za tiste, ki znamo uporablljati oba hkrati.
Nespretno nameščena je tudi armaturna plošča: njen nagib proti stropu je tolikšen, da bi jo bilo najlažje "brati" skozi strešno okno, če bi ga avto imel. Povrh tega je vrtljajski števec barvito "neresen", številsko pa premalo natančen, da bi bil "dirkačem" všeč. Pa tudi nekatera stikalana sredinski konzoli ter označbe na njih so premajhne za avto, v katerem ponavadi ni časa za odmikanje pogleda s ceste.
Ampak sedi se ugodno pri tleh, sedežni objem telesa je zelo športen, vidljivost naprej (tudi ponoči, na račun zelo učinkovitih biksenonskih žarometov) dobra (seveda, pod pogojem, da "čutite" do kam seže nos avta, ne da bi ga videli), koga vse ste prehiteli, pa je skozi majhno in položno zadnjo šipo težko videti; sta pa zunanji ogledali (zložljivi in greti) dovolj po volji zadenjskim pogledom in tudi parkirna tipala so na tesnem parkirišču dobrodošla pomoč.
In ravno ta tipala so na mojem spisku prvi dokaz, da zna biti Megan R.S. tudi povsem vsakdanje uporaben avto. Zraven pa štejem še: "pametno" kartico za vrata in motorni zagon (z gumbom), sprejemljivo velik in povečljiv prtljažnik, priponke Isofix na prednjem desnem in zadnjih stranskih sedežih, šest zračnih vreč, dvopodročno samodejno klimatizacijo, zvočno udobno kombinacijo radio - CD - MP3, Bluetoth, zatemnjena zadnja stekla in tako dalje.
Pa tudi motor; ta je na novo obdelani turbobencinec, z vbrizgavanjem goriva v sesalno cev, z ojačanimi bati in dvojnim vrtinčenjem zmesi nad njimi ter s temeljitejšim hlajenjem zrak/zrak, voda/olje in ventilov. Turbinski polnilnik z največjim tlakom 1,25 bara je (družinsko) prijazen že v spodnjem vrtljajskem območju ročične gredi. Kar pomeni štiri petine navora pri 1900/min, njegovo polno mero pa le dober vrtljajski tisočak više. Potem se krivulja moči, tudi s pomočjo kratko izračunanega šeststopenjskega menjalnika, povzpne tako naglo (do največ 6500 dovoljenih vrtljajev v minuti), da se je dostikrat težko ogniti opozorilnima pisku in svetlobni puščici, ki se sprožita drobec sekunde preden elektronika ukroti nogo na plinu.
Ampak, ko otroci niso več v avtu, temveč v vrtcu, ali pa ste srečni ob sopotnici z jeklenimi živci, velja poskusiti: prva prestava, naglo popuščena sklopka, poln plin. "Power start", ki je zares uspešen le na suhih tleh. Potem pa bliskovito menjavanje prestav, malce boja z volanskih obročem, zvočni duet stroja in izpušne cevi ter - čisto uživanje. G - sila na ovinkih je dokazljivo velika, a povečini zlahka premagana, lega zna biti (skoraj) nevtralna, dokler ne počnete neumnosti z zaviranji ali prenaglimi odvzemi plina v ovinkih; in dokler zimski gumi pod nosom tudi na ostrih ovinkih ubogata volan. Pa tudi na valovitem asfaltu ter pri hitrostih nad 200 kilometrov na uro velja ohraniti mirno kri; vzdolžnica avta bo sicer trepetala kot igla na kompasu, ampak testni Megane smo vseeno vrnili brez praske.
Pretirana obtežba zadnje klopi (pa, saj na njej - spodobnemu dostopu navkljub - itak ni prostora za več kot ne prevelik par) in prtljažnika pri takšnih avtih ni v čislih, zavore so seveda prepričljive, cena prijazna, poraba goriva pa - kaj mislite, kolikšna?
Pa, saj gre vendar za "regie sportif"! Podobno kot pri Focusu RS, Mazdi 3 MPS, Leonu Cupri R, Sciroccu R,... Za varčevanje z gorivom in s hitrostnimi kaznimi pa so na svetu drugačni avtomobili. In to verjetno veste.
odprti clio je napisal/-a:Govoril se je, da bo meu 270KM... Možno, da bodo šli na 300KM, sam ne vrjamem...
CITROENAR ŠT 1 je napisal/-a:odprti clio je napisal/-a:Govoril se je, da bo meu 270KM... Možno, da bodo šli na 300KM, sam ne vrjamem...
Ne bi bilo nič narobe da bi šli tudi čez 300KM.![]()
Lp
modri D. je napisal/-a:Gordini?
Renault Megane and Wind Gordini 2011
July 23, 2010 at 1:26 am
It's the other news of the moment after the announcement of a possible Megane RS 300 horsepower , there will not Twingo and Clio which will have their declination Gordini but RS and Mégane Wind 1.6L 133 hp will have their declination sportivo - chic in the course of the year 2011 .
Hard to say whether the versions Gordini Coupe and Roadster Renault will be entitled to mechanical changes . They should at least offer a level of equipment equivalent to what we know about the two " small " RS and of course they will resume the blue paint decorated two white stripes that are the visual signature of Gord . "
It remains to wait for confirmation Renault to learn a bit more but it seems that we should perhaps see one of two cars at the Paris . Hope that this is the famous Megane supercharged 300-hp strong that takes the name Gordini and whether it is presented to us in less than three months which would be a nice and sporty way to celebrate the 60th anniversary of the first commitment Gordini World Championship Formula 1 was in 1950. More news to follow .
Via ForumRenault , Zercustoms , Climax .
Northary je napisal/-a:Še dolgo pričakovani test top gear-a koliko razberem brez cup podvozja
http://www.topgear.com/uk/renault/megan ... tsport-250
...The Focus RS remains our hardcore hot hatch of choice, but the NonCup Renault Megane might just be the ultimate all-rounder.
Sam Philip
Ma vse so totalen šit, če mene vprašaš. Itak je že sedanja oblika megana čisto brezvezna. Veliko bolje bi bilo, če bi obdržali koncept prejšnje generacije 'z veliok ritjo', kaj jim je bilo treba to spreminjati in iti v čisto novo obliko.Renault VG je napisal/-a:Druga in tretja slika sta še prva je pa katastrofa![]()
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov