Danes sem peljal dve Astri.
Prvo, 1.6 CDTI 136 Innovation z 18" iz Kranja preko Ljubelja do avstrijske meje, drugo, 1.4T 125 Innovation s 17" (niso dobili 150, kot obljubljeno), pa iz Škofje Loke do Železnikov.
Pri prvem sem rabil precej časa da sem našel kje se resetira BC, potem sem po par minutnem listanju manuala le našel, ravno na začetku ljubeljskega klanca.
In sicer če bo še kdo vozil, na volanu tam kjer so smerne puščice, se pomakneš s puščico gor ali dol do povprečne porabe, resetiraš pa z desno puščico in potrdiš z gumbom na sredini puščic.
Enjoy pa ima na koncu leve obvolanske ročice. Na ročicah sem sprva tudi iskal, čeprav sem gledal tudi po volanu, ampak mi ni prišlo na pamet, da bi se lahko resetiralo z puščicami.
SET/CLR pri Enjoy je pač nedvoumno in vsakemu takoj jasno da clear pomeni resetiranje BC-ja.
Za tempomat in ostale elektronske asistence je bilo v eni uri tudi premalo časa, s klikanjem po volanu sem dvakrat ponesreči nastavil omejitev. Prvič mi je še uspelo nastavit nazaj, drugič pa ne, ampak sem kar pustil, ker me ni oviralo pri vožnji, pa itak greš tudi v tem primeru lahko več.
Lane assista mi ni uspelo probat, enkrat sem probal zavit na sredino ceste kjer je bila črtkana črta, pa ni nič delovalo.
Zaznavanja mrtvega kota v ogledalih tudi ne. Mi je pa enkrat izrisalo sliko crasha na ekranu, čeprav je bil tovornjak spredaj še daleč.
Ne vem, zame je teh asistenc preveč, najraje bi vzel kar Enjoy. Edino za Sport tipko moram še ugotovit kaj točno naredi, ker to je zame največja prednost opreme Dynamic, 17" platišča se itak da doplačat za 400€.
Upam pa da tipka otrdi volan in poveča odzivnost gasa, kot je to pri Alfi v Dynamic načinu.
Dizelski motor je razred zase, nimam nobenih pripomb, res je tih in ima miren tek. Recimo nazajgrede sem se ustavil pri Avto Mobil in se usedel v 320Cd 2010 s 180k km in je bil kot traktor, treslo se je vse, prestavna ročica in tudi na sedežu sem čutil vibracije.
Bencinar je imel pa premalo moči da bi lahko sploh kaj dosti komentiral, v glavnem, z mojim Mitom 135KM se nikakor ne more primerjat, sploh ko ga dam v Dynamic način.
Prav močan ni bil noben, če si sam na cesti še gre, ampak vedno dobiš pred sabo nekoga, ki mu vožnja ne predstavlja užitka in ga je treba prehitet.
Za to je pa veliko bolje če imaš vsaj 150KM, sam bi sicer najraje imel 1.6T 170KM, tako pa se moram še odločit med 1.4T 150 in 1.6T 200.
Po AC je bil pa dizel več kot dovolj močan, do 170 sem bil mimogrede, tako da če bi se vozil vsak dan po AC vsaj 25km v eno smer, bi sigurno vzel tega dizla.
Poraba dizla je bila po 42km 5,5l, povprečna hitrost 59,1km/h. Pri bencinarju pa 8,1l po 37km, povprečna 55,7km/h.
S tem da moram povedat da je pri dizlu na vrhu Ljubelja kazalo 10l, res pa da če greš enkrat gor, moraš tudi dol, tako da je 5,5 povsem merodajna poraba.
Pri obeh se je kar precej izživljalo v drugi prestavi (drugače pri nobenem nima smisla iti čez 4 oz. pri bencinarju 5k), tako da je to kar blizu max porabi. Edino pri bencinarju je bila precej ravna trasa, tako da vsaj v eno smer v klanec gor pomoje ni problema prit čez 10l. Drugače pa niti nima tolk moči, da bi moral pit dosti več kot 8l.
Z mojim Mitom pa sem z današnjo vožnjo od enega do drugega prišel na 8,4l.
Menjalnik je odličen, prestavljanje povsem gladko. Največja razlika proti mojem avtomatiku je pa pri speljevanju iz mesta, res hitreje lahko spelješ, ker lahko dvigneš obrate. Tista vmesna stiskanja sklopke pri vsakem prestavljanju pa niti ne pogrešam, res pa da je vožnja malo bolj zanimiva, ker da povsem gladko prestavi tudi ni nujno najbolje (razen za sovoznika). Tako da naslednji avto bo vsekakor manual.
Tadva sta imela povsem drugačna prestavna razmerja kot moj, tako da od pete in šeste ni veliko za pričakovat v smislu poskočnosti.
Podvozje je odlično, lepo blaži po razritih cestah in se ne nagiba. To je glavni razlog, da bi sploh zamenjal mojega Mita za Astro, ker je res preveč trd, sploh čez Naklo te ornk preruka.
Drugi je pa razdalja do tal, ker z 8cm so pri Alfi res preveč pretiravali, Astra ima na oko vsaj 20cm, pa tudi višje postavljen odbijač. Med vožnjo pa tudi ni bilo opazit, da bi moral zaradi višje oddaljenosti od tal kaj počasneje vozit.
Zunaj so nalogo opravili odlično, spredaj mi je všečen, nekateri bi sicer rekli da dolgočasen, mogoče je malenkost podoben Astri H, vsekakor pa ne grd kot je recimo Corsa E.
Zadek je pa za moje pojme za desetko, deluje zelo športno, res vse pohvale tistemu ki je to zrisal. Tudi nekaj povsem samosvojega, in sam ne poznam drugega podobnega avtomobila. Mi je bil pa tako všeč, da imam še največ posnetih slik ravno od zadka.
Stara, sploh facelift, je spredaj še aktualna, zadaj pa deluje že nekako zastarelo proti novi.
Nastavke izpuha so očitno izpustili pri slabših motorjih, samo 1.6T 200 bo imel dva.
Obe sta bili črne barve, ampak sam bi veliko raje vzel srebrno, siva tudi ni bila slaba, ampak čez srebrno je ni.
V notranjosti je več mehkejše plastike, prej je bila trda na zadnjem delu armature in nad števci, tisti del nad števci je tudi malo škripal, če si ga pritiskal z roko.
Prav tako je sredinska konzola pri straneh oblazinjena z usnjem.
Innovation oprema ima preveč piano look plastike kjer se pozna vsak prstni odtis, pa tudi od vode je bilo videti obrise, ker je očitno eden samo z mokro krpo šel čez in nič s kakšno suho mikrokrpo.
Tako da mogoče še en razlog, da bi vzel Enjoy opremo.
Sedeži so za par cm ožji napram Astri J, sam sem bolj suh pa bi vseeno raje videl če bi bili vsaj kak cm širši, tako sedalni kot hrbtni del. Tako da si ne predstavljam kako se bodo peljali malo močnejši in kdo pri Oplu je sploh testiral te sedeže.
Ima pa delno usnje, tako kot prejšnja Cosmo.
Enjoy je boljša vsaj glede hrbtega dela, ker ima pač veliko manj izrazit bočni oprijem.
Pri Astri H Enjoy sem imel pa res preveč široke, tako da sem se moral naslonit na desno stran, da sem imel vsaj na eni strani oprijem.
Tako da so mi še najbolj všeč tisti iz prejšnje generacije, tudi danes sem se uspel usest vanjo, da sem to potrdil.
Tukaj pa, če bi vzel Dynamic, bi doplačal za voznikov ergonomski športni sedež, 213€, in imaš tudi nastavljanje dolžine sedalnega dela.
Volan je pri avtih do 30k itak navaden skaj, ampak tukaj se mi zdi material še kak razred slabši kot naprimer pri Alfi ali BMW-ju. Insignia ni pri tem nič boljša.
Kar so še izboljšali, prostor med počivalom za levo nogo in stopalko za sklopko. Prej si moral nogo praktično vdet noter, ker je bilo samo za 2cm prostora, zdaj pa ga je tako kot pri večini ostalih avtomobilov, na pogled okol 6cm.
Kljukice na vratih sam sploh ne bi opazil, če ne bi že prej tukaj od treh prebral. Astra H tega ni imela, ampak je imela gumb za zaklep vrat na sredini poleg gumba za varnostne utripalke. Mito ima sedaj enako. Pri Astri J so šli pa spet nazaj na kljukice.
Nekih napak pri izdelavi ni bilo opazit, edino gumb sovoznikovega predala se (opazil sem samo pri drugem) je zatikal in si mu moral sam pomagat v prvotni položaj.
V glavnem, sam sploh ne vem za kakšno alternativo za normalno ceno, pa da ima dovolj poskočen motor, 1.2 in 3-valjni pač ne pridejo v poštev, zame je minimum 1.4 in 4 valji.
Recimo vpišeš na Avto.net nov avto, 150KM+, do 25k, in dobiš samo Corso E 1.4T 150, potem 5k€ višje je Astra K 1.4T 150, Astra J 1.6T 170KM, potem Golf in Leon sta pa že nad 20k. Peugeot je pa tudi ukinil 1.6 THP motorje, razen 205 konjskega GT.
Slike:
http://www.mojalbum.com/reaper85/astra-k-14-11-2015