božična jelka?

Zanimiva optična prevara - ali pa je morda panoramska slika?

še iz drugega kota

db je napisal/-a:Tiste tri zgornje slike (od esema) notranjosti so bolj tak, kajti če pogledate sredinski naslon za roko, je pri 1. in 3. sliki izrez na eni strani pri drugi sliki pa je kontra:D . Lepo se vidi da je predalček za menjalno ročičo kontra obrnjen.
Opel predstavlja još jednu svoju ekskluzivu: kameru koja na dva načina pomaže vozačima. Opcija prepoznavanja prometnih znakova čita znakove ograničenja brzine i zabrane prometovanja te ih prikazuje na ploči s instrumentima. Dodatno, upozorenje pri napuštanju trake obavještava kada vozač slučajno iziđe iz svoje trake. Ova dva sustava zajedno poboljšavaju sigurnost vožnje, smanjuju stres, a mogu spriječiti i plaćanje skupih kazni za prebrzu vožnju.
Poznata kao Opel Eye, širokokutna kamera visoke razlučivosti i procesori razvijeni su zajednički od strane GM-ovih/Opelovih inženjera u Rüsselsheimu i stručnjaka Opelovog partnera, tvrtke Hella. Kamera je smještena između vjetrobranskog stakla i retrovizora te detektira prometne znakove i crte koje označavaju prometnu traku. Iako nije veća od mobilnog telefona, može napraviti 30 snimaka u sekundi. Dva procesora uz pomoć GM-ovog softvera filtriraju i očitavaju snimke.
Prepoznavanje prometnih znakova može očitavati ograničenja brzine i zabrane prometovanja, pa čak i obavijestiti vozača kad ograničenje brzine prestaje važiti. U ovisnosti o uvjetima osvijetljenosti, sustav počinje prepoznavati i očitava znakove na udaljenosti 100 metara. Počinje fokusirajući se na kružne uzorke, a zatim prepoznaje brojeve unutar kruga preko usporedbe obrisa. Ako slika koju prima odgovara slici prometnog znaka pohranjenoj u automobilskom softveru, znak se prikazuje na ploči s instrumentima.
Sustav uvijek prikazuje najrelevantnije informacije za sigurnu vožnju, a filtrira ostale znakove koji mogu preopteretiti vozačevu pažnju. Ako prepozna dva znaka u malom vremenskom razmaku, tada će posebni znakovi upozorenja, kao što je 'promet zatvoren', imati prednost pred znakom ograničenja brzine. Upozorenja se prikazuju na nekoliko sekundi kao simbol u središtu ploče s instrumentima, između glavnih instrumenata. Vozač može maknuti taj simbol u bilo kojem trenutku pritiskom na gumb na upravljaču automobila. Prepoznavanje prometnih znakova aktivira se preko posebne podstranice u izborniku putnog računala.
Opel Eye pruža točnije informacije od prijenosnog sustava za navigaciju s pohranjenim ograničenjima brzine jer kamera radi u stvarnom vremenu. Ako se ograničenje brzine promijeni, primjerice zbog radova na cesti, Opel Eye to zabilježi i dojavi. Procesori mogu prepoznati prometne znakove jer su svi jedinstveno oblikovani, kako je propisano Bečkom konvencijom o prometnim znakovima i signalima. Utemeljena 1968., ova konvencija standardizira prometne znakove u više od 80 država. Kamera Opel Eye također provjerava da li vozači ostaju u svojoj traci na autocesti. Ovo pomaže da se spriječe opasne situacije, primjerice kada vozač zaspi. Upozorenje pri napuštanju trake može se isključiti pritiskom na gumb, a kada je aktivno, upozorava vozača zvukom gonga i bljeskanjem na ploči s instrumentima.
Upozorenje pri napuštanju trake koristi drugi signalni procesor i softver za filtriranje traka i longitudinalnih uzoraka pri brzinama višima od 50 km/h, što omogućuje sustavu da prepoznaje prometne trake. Koristeći posebne algoritme kojima se definiraju uvjeti pod kojima se izdaju upozorenja, kao i prateći kretanje upravljača i ručica za aktivaciju pokazivača smjera - njima se signalizira namjerno mijenjanje trake, sustav reagira samo kada je to potrebno i u pravom trenutku. Vozači mogu unaprijed biti obaviješteni ako se drugi automobil kreće u njihovom slijepom kutu, zaustavio se na mjestu koje je teško ili nemoguće vidjeti ili namjerava ući na isto raskrižje. Trenutno se u njemačkoj saveznoj državi Hessen provodi pilot-projekt u suradnji sa saveznom vladom.
Opel Eye sa svojim opcijama prepoznavanja prometnih znakova i upozorenja pri napuštanju trake bit će dostupan s novim Opelovim modelom Insignia. Drugi će modeli, u skladu s Opelovom filozofijom širenja novih tehnologija, nuditi ove sustave u bliskoj budućnosti. Godine 2003. Opel je bio prvi proizvođač automobila koji je predstavio inovativan sustav prilagodljivih prednjih svjetala s dinamičnim svjetlima u zavojima te 90-stupanjska kutna svjetla u klasi srednje velikih automobila. Te je iste godine Opel ponudio sustav kontinuiranog nadzora ovjesa svim vozačima Astre, dok se prije toga ova značajka mogla naći samo u klasi luksuznih vozila i kod ekskluzivnih sportskih automobila.
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov