don CONSIGLIO je napisal/-a:De_Tomaso je napisal/-a:Žal bo samo 4X4, no ampak vedno bo šlo na zadnji kolesi med 58 in 80% moči.

Uau
Tega nisem vedel. A mogoče lahko napišeš kakšno je to razmerje pri Audi Quattro, BMW X ali Mercedes 4 Matic? Tolko za primerjavo
LP,
don CONSIGLIO
Audi Quatro ima na sredi običajen Torsen diferencial, konstrukcija A ali B, odvisno od letnika pač. Navor razporeja ob normalnih pogojih 50/50, v vseh ostalih situacijah pa dodeljuje več navora osi, ki ga lahko več prenese na cesto. Navor razporeja po razmerju BIAS, ki je odvisno od njegove zgradbe (od razmerja med polži). Razliko navorov na obeh oseh, pomnoženo z BIAS prenese na os z več oprijema. (problem se pojavi, ko je na eni osi navor 0, takrat Torsen ne deluje tako kot ostali samozaporni diferenciali). Je pa sistem s sredinskim Torsnom A ali B dvorezen meč. Sistem je zelo dober na spolzkih podlagah, a slabši na asfaltu. Na asfaltu se zgodi, da ena os popolnoma izgubi oprijem, nato pa je na njej nič navora in takrat Torsen dodeli tej osi preveč navora, kar zadevo še poslabša. Tipičen primer je podkrmarjenje pri vseh Audijih na asfaltu. So pa zato dobri v snegu.
Vsak Torsen diferencial pa razporeja navro že pred zdrsom in tako preventivno preprečuje le tega.
BMW X je podoben sistem kot sistemi z viskozno sklopko. Navor se primarno prenaša na zadnjo os, del moči pa se lahko s pomočjo verige in variabilnih jermenic prenaša na prednjo os. Sistem z verigo (v vlogi jermena) in jermenicami je podoben kot v brezstopenjskem menjalniku v Audijih (mislim, da multitronik). Količino navora, ki se prenaša na prednjo os določa elektronika. Mislim, da normalno gre na prednjo os 20% v kriznih situaciah pa 50%. Nisem pa popolnoma prepričan, tako da lahko da so razmerja drugačna.
4matic, pa se doslej nisem še poglabljal.
Torsen C pa omogoča favoriziranje določene osi in tako odpravlja hibo dosedanjih Torsnov, predvsem v trenutkih popolnoga zdrsa posamezne osi. Predvidevam, pa da je v blatu in snegu malo slabši kot Torsna A ali B. Pa saj alfe (ki jih uporabljajo), niso nikoli bile namenjene drugim podlagam kot asfaltu.
Kar se pa tiče porabe mislim, da je BMW X najboljši, s tem, da ponuja malce slabše obnašanje na asfaltu. Mislim, da se elektronika ne more tako hitro prilagajati spremembam na kolesih kot mehanski samozaporni diferenciali. Sicer pa bodo najboljši BMWji še dolgo le RWD, Ferrariji in Maseratiji pa tudi.

Vprašanje podnebnih sprememb zaradi naše potrošnje ni vprašanje stroškov, ampak vprašanje naše morale.