Nova vozila v prodaji, konceptna vozila in vsa vozila, o katerih lahko (zaenkrat) le sanjamo...
 
Uporabniški avatar
drugmirko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2688
Pridružen: Ne apr 17, 2005 9:30 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a drugmirko Če sep 20, 2007 10:56 pm

Energetik81 je napisal/-a:Evo, najdu link: http://prius.ecrostech.com/original/Understanding/WhatsGoingOnAsIDrive.htm
Je kr dobr opis Priusovega pogona z animacijami. ;)



uuu jebenti kolko je tega.... kdo bo to čital .... dej povzetek :mrgreen:
živeo drugmirkooooo!!!!
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Če sep 20, 2007 11:03 pm

drugmirko je napisal/-a:@joy
hja... bi blo sicer logično, če bi deloval tako, ker v tem primeru bi lahko bencinski mlinček konstantno deloval v svojem optimalnem področju, z največjim iskoristkom in gnal generator, ki bi napajal elektromotorje. energija ki bi se proizvedla bi se ali porabla v motorjih za pogon vozila ali shranila v akumulatorju, če je v tistem konkretnem momentu nebi rabli.... (blago utopično, vem :P )
sam... v tem primeru bi najbrž, tako kot v lokomotivi, v avtu moral bit poleg motorjev tudi generator... sicer pa itak spet govorim na pamet in brez posebnega razmišljanja :mrgreen: :mrgreen:


Saj ravno to so hoteli, da motor konstantno deluje v optimalnem območju. S tem so izgube energije manjše.

Primerjava z lokomotivo najbrž ni pravilna, do neke mere pa princip najbrž ustreza.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Če sep 20, 2007 11:05 pm

Joie, Prius deluje predvsem preko klasičnega (tu sicer Atkinsonovega in ne Ottovega) benc. motorja, pri tem mu za pospeške kdaj pomaga el. motor, samo el. motor lahko deluje, vendar zelo malo km. Torej je pogon večinoma klasičen (mehanski in ne preko elektromotorjev) in sicer preko CVT menjalnika (zato obrati neodvisno od hitrosti).

še en link http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Pe sep 21, 2007 4:48 am

esem je napisal/-a:Joie, Prius deluje predvsem preko klasičnega (tu sicer Atkinsonovega in ne Ottovega) benc. motorja, pri tem mu za pospeške kdaj pomaga el. motor, samo el. motor lahko deluje, vendar zelo malo km. Torej je pogon večinoma klasičen (mehanski in ne preko elektromotorjev) in sicer preko CVT menjalnika (zato obrati neodvisno od hitrosti).

še en link http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius


Prius nima CVT menjalnika in prenos moči vedno gre preko elektromotorjev, tudi ko je bencinski v najvišjih obratih, za prenos na kolesa še vedno skrbijo elektromotorji.
 
Uporabniški avatar
cliort
Novinec
 
Prispevkov: 338
Pridružen: To dec 05, 2006 8:08 pm

Napisal/-a cliort Pe sep 21, 2007 6:42 am

bass je napisal/-a:
cliort je napisal/-a:
drugmirko je napisal/-a: bencinski motor s 40Kw ima kolko mavora... 120Nm? električni motor take moči ima tam ene 10x več navora! ...bo Energetičar lako kej bolj konkretnega povedal, je še frišno s faksa :P ..... ampak faktor je kar opazen!


Ja bo kr držalo...
Najboljše pri elektromotorju pa je, da je navor skozi celotno vrtilno polje enak, če ga seveda krmilimo s frekvenco. :D
Še boljše pa je to, da je motor lahko nameščen na vsakem kolesu posebe( velikost elektromotorja je približno enaka, velikosti bobna), kar pomeni da imamo zelo velik navor in to na vsakem kolesu posebej, bencinar oz. dizel tukaj nimata nobenih možnosti. :P

V praksi bi to pomenilo, da je navor enak ko spelješ, al pa ko ga zahodiš pri 80km/h.


Kar zame v praksi pomeni, da mi ni več užitek vozit. Da ne omenjam, da je tišina, ko zahodiš. :(


Ne, ne, to v praksi pomeni da je pospešek tak kot da bi vzletel z avijonom... :D
Takrat bi ti že od pospeška tolk dogajal, da je joj....Vrjemi da bi bil to užitek.
Govorim za tak sistem kot sem ga opisal zgoraj.
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky Pe sep 21, 2007 8:47 am

Glede priusa se mi zdi tale link bol nazoren za laike in tiste nevešče angleškega jezika
http://www.wind.sannet.ne.jp/m_matsu/pr ... Country=US
LP Rok
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Pe sep 21, 2007 10:06 am

Gen|uS je napisal/-a:Glede priusa se mi zdi tale link bol nazoren za laike in tiste nevešče angleškega jezika
http://www.wind.sannet.ne.jp/m_matsu/pr ... Country=US

No, to je pa res supr nazorno. ICE je dejansko mehansko vezan na kolesa - poganja pa tisti obroč z manjšimi zobniki, sredinski zobnik je generator, zunanji obroč pa el.motor in hkrati kolesa.

EDIT: s tem prikazom se je pa kr luštno igrat, me je kr zamikal da bi imel ta pravega Priusa :vrum
Vrni se na Vozila prihodnosti

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov