Nova vozila v prodaji, konceptna vozila in vsa vozila, o katerih lahko (zaenkrat) le sanjamo...
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a cruiser1 Sr sep 10, 2008 5:06 pm

Imam vprašanje. Kako pa je s sevanjem zaradi baterij in elektromotorja v avtu? In kako bo to vplivalo na ljudi v avtu? Sicer o teh stvareh ne vem nič in morda je to trapasto vprašanje vendar električni aparati naj bi slabo vplivali na človeka.
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! To sep 16, 2008 8:49 pm

Ta avto bo pisal zgodovino. Ne samo da je tehnično inovativen, tudi po obliki je bomba!

Uradna predstavitev 99% serijskega avtomobila:

Slika
Slika
Slika

Celotna galerija:
http://jalopnik.com/5050235/chevy-volt- ... -unplugged

40 milj gre samo na elektriko in ob tem razvije 150 konj. Povprečen Slovenec gre 2x na leto na Jadran in mogoče naredi še nekaj tur na leto, daljših od 100 km. Torej bi bila dva bencinska tanka več kot dovolj za celo leto. Mislim, da je v tem kar prihodnost, vprašanje je le, kakšna bo cena, in od kje nam bo elektrika za vsa prihajajoča električna vozila.
 
Dr.M3
Uporabnik
 
Prispevkov: 1409
Pridružen: Sr dec 19, 2007 12:28 pm

Napisal/-a Dr.M3 To sep 16, 2008 8:53 pm

vprašanje je le, kakšna bo cena, in od kje nam bo elektrika za vsa prihajajoča električna vozila.

Jaz se bi še nekaj drugega vprašal. Koliko bi znašala kilovatna ura elektrike, če bi sedaj vsi prešli na elektriko. ;)

Vivre: ogromno Slovencev prevozi na dan čez 100km. ;) Sem pričakoval malce večjo avtonomijo kot pa samo 40milj na elektriko. Zame tak avto žal odpade Poleg nadležnega polnenja elektrike (je le lažje se zapeljati na bencinsko in napolniti poln tank). Preveč minusov zaenkrat.


Koliko naj bi stal ta avto?
 
Uporabniški avatar
drugmirko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2688
Pridružen: Ne apr 17, 2005 9:30 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a drugmirko To sep 16, 2008 9:24 pm

Dr.M3 je napisal/-a:
vprašanje je le, kakšna bo cena, in od kje nam bo elektrika za vsa prihajajoča električna vozila.

Jaz se bi še nekaj drugega vprašal. Koliko bi znašala kilovatna ura elektrike, če bi sedaj vsi prešli na elektriko. ;)

Vivre: ogromno Slovencev prevozi na dan čez 100km. ;) Sem pričakoval malce večjo avtonomijo kot pa samo 40milj na elektriko. Zame tak avto žal odpade Poleg nadležnega polnenja elektrike (je le lažje se zapeljati na bencinsko in napolniti poln tank). Preveč minusov zaenkrat.


Koliko naj bi stal ta avto?


e, dej no dottore.... kej si slabo čital? sej ga ni treba vštekat v zid za tri ure na vsakih 60km, sej ma bencinski motorček! in to še takega, ki dela na kakršno koli mešanco bencina in šnopsa (etanola :P ), pa najbrž rekuperira energijo zaviranja in vse ostale "okoljvarstvene fore", ki naj bi nas rešle... torej je avtonomija večja od teh 40 milj. ko baterija pojamra, se pač vklopi bencinski mlinček ki začne generirat potrebno elektriko... in ti se veselo pelješ naprej... dokler ne zamnjka župe ali dokler za kake tri ure ne parkiraš ob kaki vtičnici.

evo iznutrice:

Slika
živeo drugmirkooooo!!!!
 
Dr.M3
Uporabnik
 
Prispevkov: 1409
Pridružen: Sr dec 19, 2007 12:28 pm

Napisal/-a Dr.M3 To sep 16, 2008 9:31 pm

But where does the plug go? :P
 
Uporabniški avatar
dobek
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4310
Pridružen: So mar 02, 2002 5:12 pm
Kraj: MarburgAnDerDrau

Napisal/-a dobek To sep 16, 2008 10:44 pm

Dr.M3 je napisal/-a:But where does the plug go? :P



Slika

:EE
SlikaSlika
Ce v svojih postih slucajno koga uzalim - prisezem, da je bilo nalasc!
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Sr sep 17, 2008 7:28 am

sebaveh je napisal/-a:To mi je malo čudno - namreč če bencinski motor poganja generator, in šele ta potem baterije, in le-te elektromotor; potem imamo samo še dodatne izgube s pretvarjanjem oblike energije "mehansko -> električno -> v baterije + elektromotor -> in spet mehansko na kolesa". Bolje bi bilo kar direktno iz bencinskega motorja na kolesa, kadar elektropogon ni v uporabi. :?
Zgornji način pretvarjanja energije je racionalen le pri največjih strojih in prevoznih sredstvih (lokomotiva, Terex Titan prekucnik, in podobno...)
Bi rekel, da se sistem v tem primeru malo spremeni, in gre el. energija direktno iz generatorja na elektromotor, le presežki v baterije, tako da imamo v tem primeru samo izgube generatorja+elektromotorja = cca. 20% izgub. Če gre pa vse skupaj še čez baterije s polnenjem in praznenjem, je pa izkoristek porazen. Dobro, če dela ICE vedno pri max. navoru (=cca. 3000rpm) ima že sam bencinar odličen izkoristek, ampak baterije zahtevajo svoje.
Poleg tega še en vidik, če bi večina začela vozit take avte, rabimo samo v SLO vsaj še 1 nuklearko+ojačitve omrežja. Poleg tega pričakujem v tem primeru trošarine na elektriko (za avte) in morebiti zapečatene el. priključke samo za ta namen.
Sicer pa super, da se serijski hibrid takole razvija. Cena bo pa verjetno zelo neugodna.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
phoebus
Uporabnik
 
Prispevkov: 1496
Pridružen: Ne jan 26, 2003 12:59 am

Napisal/-a phoebus Sr sep 17, 2008 8:10 am

Glede dodatnih izbug je stvar relativno enostavna:
- motor ko teče, teče na optimalnih vrtljajih ( in ne kot pri klasiki kjer že samo z razponom veliiiiko izgubiš na efektivnosti)
- motor ne teče nonstop ko se voziš:
----> najprej ga lahko nafilaš doma (ali se splača je odvisno od cene elektrike, priročnosti [v bloku težko], upoštevati je treba nekaj ur polnjenja!) in se benz vklopi le za podaljševanje.
----> napolnjen ali ne, mašina le polni akumulator (odvisno od tipa, če bo LiIon bo najbrž tudi zagotavljala konice toka ob gasu do podna), kar pomeni da ji ni treba laufat ko stojiš ali polžje lezeš v kolonah
----> sistem se lahko skombinira z rekuperacijo (regenerativno zaviranje), tako da spet po klancu navzdol energijo pridobivaš (filaš akku) in ne laufa motor

...in na koncu, ko si na avtovleki ga lahko zajebeš in brezaš da se filaš :twisted:
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Sr sep 17, 2008 8:50 am

phoebus je napisal/-a:...in na koncu, ko si na avtovleki ga lahko zajebeš in brezaš da se filaš :twisted:
To je pa ideja leta! :rofl :bow
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Sr sep 17, 2008 9:09 am

Elektriko bomo že dobilči nekje, predvidevam, da bodo čez 20, 30 let vetrnice in kolektorji v vsaki slovenski vasi.
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a cruiser1 Sr sep 17, 2008 10:22 am

Joie de vivre! je napisal/-a: vetrnice in kolektorji v vsaki slovenski vasi.


To se pa ne sliši dobro. Se bojim, da el. avtomobili nimajo najbolše prihodnosti, če si res želimo bolj ekološka prevozna sredstva. Razen če se bo tehnologija tako izpopolnila, da bo potrebno zelo malo energije za delovanje.
 
ghandaed
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 765
Pridružen: To okt 17, 2006 9:14 pm

Napisal/-a ghandaed Sr sep 17, 2008 11:49 am

Joie de vivre! je napisal/-a:Elektriko bomo že dobilči nekje, predvidevam, da bodo čez 20, 30 let vetrnice in kolektorji v vsaki slovenski vasi.


:tomidelej:
sem prepričan da če bi samo strehe vseh hiš prekrili s fotovoltatičnimi celicami bi bili takorekoč samozadostni kar se tiče oskrbe z energijo.

Ravno glede elektrike je toliko energijskih virov da mene glede tega nič ne skrbi.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Če sep 18, 2008 1:05 pm

A ima kdo kak link, kjer bi bile opisane lastnosti Volta, kapacitete baterij, moč, navor motorja, režimi obratovanja, prenos moči, rekuperacija zavorne energije itd?
Na uradni strani je bore malo, same slike.
Sicer pa sem vedno bolj navdušen. Če bi bila cena do 20k€, poraba na relaciji (ko že deluje becinar) pod 4L, sem potencialen kupec..
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
Mick Jerry
Uporabnik
 
Prispevkov: 1259
Pridružen: So jan 08, 2005 8:41 pm
Kraj: okolica Lj.

Napisal/-a Mick Jerry Če sep 18, 2008 1:09 pm

Kakšnih večjih tehničnih podatkov še ni na voljo, ker je avto še globoko v razvojni fazi, nekaj je tukajle, spodaj v press releasu:
http://www.autoblog.com/2008/09/16/offi ... hevy-volt/

Pri nas žal Volta ne bo, morda v obliki kakšnega Opla.
Cena ne bo preveč prijazna, v USA okoli 40k$, kar se meni zdi kar precej.
Slika
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Če sep 18, 2008 1:46 pm

Hmm, a je to zihr da ga pri nas ne bo? Sicer pa verjetno kmalu sledi kakšen serijski plug-in hibrid z Vzhoda (konkurenca itd)
no, našel sem podatek, da bo imel baterije za 16kWh energije, napolnil se bo v 3h urah. Če sm prav izračunal, bo te 3 ure taka poraba, kot bi prižgal 4 plate na steklokeramičnem štedilniku. Cena pa pride pri današnjih cenah elektrike cca. 2,5€/100km. Ugodno, ni kaj.
Pri rangu 64km večini folka sploh ne bo treba kaj dosti tankati benza. Sicer pa ima el. generator dobrih 55kW ---> če gre to direktno v EM, bo to recimo 50kW na kolesih, to je dovolj za dobrih 160km/h. Kar v redu.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Če sep 18, 2008 2:12 pm

Mick Jerry je napisal/-a:Kakšnih večjih tehničnih podatkov še ni na voljo, ker je avto še globoko v razvojni fazi, nekaj je tukajle, spodaj v press releasu:
http://www.autoblog.com/2008/09/16/offi ... hevy-volt/

Pri nas žal Volta ne bo, morda v obliki kakšnega Opla.
Cena ne bo preveč prijazna, v USA okoli 40k$, kar se meni zdi kar precej.


Zaenkrat kaže, da bosta pri nas tako Chevrolet Volt kot Opel Flextreme, ki bo čisto svoj model.
 
Uporabniški avatar
SamoK
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 792
Pridružen: Po feb 05, 2007 6:36 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a SamoK So sep 20, 2008 2:27 pm

Če koga zanima, sicer za večino že znani podatki, pa vseeno..

http://www.zurnal24.si/chevrolet-volt-elektrika/avto/tehnika/68269
 
Uporabniški avatar
Mick Jerry
Uporabnik
 
Prispevkov: 1259
Pridružen: So jan 08, 2005 8:41 pm
Kraj: okolica Lj.

Napisal/-a Mick Jerry So sep 20, 2008 3:32 pm

Joie, da bo tudi pri nas? Nisem vedel, oziroma nikjer ni bilo izrecno povedano.

Mam občutek, da bo pri nas pa kakih 40k €, kar je preveč za avto, s katerim naj bi se varčevalo.
Slika
 
Uporabniški avatar
SamoK
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 792
Pridružen: Po feb 05, 2007 6:36 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a SamoK So sep 20, 2008 3:35 pm

Mick Jerry je napisal/-a:Joie, da bo tudi pri nas? Nisem vedel, oziroma nikjer ni bilo izrecno povedano.

Mam občutek, da bo pri nas pa kakih 40k €, kar je preveč za avto, s katerim naj bi se varčevalo.


Še ni podatka, zaenkrat samo USA, konec leta 2010..
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! To jan 27, 2009 9:44 am

Opel Ampera:

Slika
Vrni se na Vozila prihodnosti

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 17 gostov