firebird je napisal/-a:Se morda kdo spomni kaj se je zgodilo, ko je KIA kupila Lotusa?
Se ne kaj? Nič.
Se tudi ne more nihče spomnit, saj KIA nikoli ni kupila Lotusa
Lotus je kupil malezijski Proton, zato je Lotus preživel, njegovo znanje in tehnologijo pa so uporabili pri nekih protonovih modelih, ki so bili precej pohvaljeni.
Tudi če je bil samo rebadge - važno, da Lotus še živi!
In ima kar nekaj dela, saj marsikje (ne samo pri Protonu) pomaga pri razvoju - predvsem el. avtov.
--------------------------------------------
Kitajski nakupi tehnologije pa se ne dogajajo samo zato, da bi nadoknadili manko le-te, saj bi tudi sami hitro prišli do istih dosežkov, to navsezadnje zadnja leta stalno dokazujejo, tudi z dizajnom npr.
Cilj teh transferjev tehnologije je tudi v poskusih, da bi "preskočili" čas, ki je za tak razvoj potreben in to predvsem zato, ker je KItajski trg zelo hitro rastoč in enostavno ni časa razvijat modele po več let. Treba je čim hitreje zapolnit njihov trg, ki kljub krizi zelo hitro raste (cca 70 % glede na lani), možnosti pa se zdijo neomejene. Hitreje ko pride avto ven, po možnosti z dodelano, preverjeno tehniko, več profita je, lažje je uvajanje avta na trg, boljša je pozicija znamke na trgu, večja je njena moč itd itd. Ta prisotnost in hitra rast brez izgube časa za razvoj je trenutno najpomembnejše na kitajskem avt. trgu.
Na nek način je to celo varianta raznih piramid, a tu še nekaj časa ni nevarnosti sesutja, razni dobički pa ogromni glede na tveganje - ki je ravno pri takih transferjih najmanjše.