Nova vozila v prodaji, konceptna vozila in vsa vozila, o katerih lahko (zaenkrat) le sanjamo...
 
Uporabniški avatar
ALIEn3001
Novinec
 
Prispevkov: 272
Pridružen: To feb 03, 2009 3:40 am

Napisal/-a ALIEn3001 Sr feb 17, 2010 3:30 pm

Sicer pa, če bi bilo avtomobilskim in naftnim mogotcem vsaj približno v interesu naredit uporaben okolju prijazen avto, bi se to že zdavnaj zgodilo! Do zdaj je vse to preseravanje s hibridi ipd. le zelo lepo mazanje oči naivnemu ljudstvu. Problem je tudi v tem, da gospodarstvo nebi preneslo takšnega šoka v hitrem obdobju, enostavno je preveč zaposlenih neposredno in posredno odvisnih od avtomobilske industrije kot jo poznamo danes. Nafta(vse od črpanja do distribucije), maziva, vsi podizvajalci za razne dele, avtomehaniki(večino bi morali nadomestiti električarji), itd. Vse to in še kup stvari je odvisnih od naših ljubih zastarelih avtomobilov. Zaradi večje enostavnosti samega pogonskega sklopa in tudi vzdržljivosti elektromotorjev, bi tudi vzdrževanje prinašalo dosti manj dobičkov. Vse to pomeni takšen izpad prihodka in posledično delovnih mest, da ni izvedljivo še dolgo časa.

Denarja za razvoj je seveda dovolj, ampak se ga (še) ne splača množično vlagat v kaj takega... nažalost.

V mestih bi to torej lahko že z današnjo tehnologijo funkcioniralo. Kot sem pa sam napisal, je problem pri prehodu na kaj takega zelo ukoreninjena naftaška in klasična avtomobilska industrija. Kapitalizem pač... Ta prehod bo pomoje trajal še zelo dolgo, predolgo...


Čakaj, že leta in leta se daje milijarde € subvencij za "elektro to" in "eko ono", pa še vedno se zgovarjate na naftne mogotce? Hudiča, General Motors ni šel v stečaj samo zato, ker je dobil ogromne subvencije za električni pogon (ki bo v Voltu), torej celo podjetje je preživelo zaradi ene subvencije. Nafto in bencin za pogon se noro obdavčuje (več kot POLOVICA cene so davki), same avtomobile se noro obdavčuje, za elektro avtomobile so velike subvencije pri nakupu (recimo v UK in USA), pa še vedno imajo marginalni del trga. Pa kakšne izgovore boste še našli? Težava je pač v tehnologiji in izvedbi. Delajo pa nekatera podjetja na tem že tudi 40let.

Če sem prav razumel,bi takšna proizvodnja lahko imela smisel, če bi se dovolj razširila. Vglevnem nekaj v tej smeri se mi zdi dosti bolj uporabno, ker enostavno ni in ni primernih baterij, čeprav jih obljubljajo in napovedujejo že dolgo!

Kot sem rekel, vodik ni VIR energije, je samo prenašalec energije. Da ga "pridobivaš" porabiš nekaj energije, potem pa na koncu v motorju dobiš ven nek del vložene energije. Torej manjše izgube so pri baterijah. Je pa fino, ker se vodik uporablja podobno, kot bencin (natankaš in pelješ), baterije pa se dolgo polnijo. Modularne baterije so sicer neka rešitev, ampak zaenkrat je to še oddaljeno dokler tehnologija še nekaj ne napreduje. Sploh kapaciteta na kilogram pri baterijah mora iti dol. Vsekakor pa so današnji "hibridi" z nikljevo baterijo (recimo Toyota Prius) zelo škodljivi za okolje in takšnih neumnosti se ne smemo iti več.
James May: I preffer this (AR 159) to the BMW 3-series :)
 
StaleY
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 8
Pridružen: To feb 16, 2010 7:50 pm

Napisal/-a StaleY Če feb 18, 2010 11:02 am

ALIEn3001

Priporočam ti ogled filma "Who killed the electric car".

Ni vse tako enostavno in ni vsega kriva morebitna nedoraslost tehnologije (ki je zrela za široko uporabo že najmanj 10, če ne več let). Naftni lobiji in konzervativnost avtomobilske industrije je večja kot si misliš in pravi pogoji za preboj tehnologije so se šele nedavno ustvarili (visoka cena nafte, globalna gonja proti CO2,...).

Subvencije pa so instrument držav (ne korporacij!) s popolnoma jasnim ciljem spodbujanja povpraševanja in s tem množičnosti, ki potem sama po sebi zniža ceno. Državam, v nasprotju z giganti avtomobilske industrije (ki bi lahko enostavno nadaljevali z razvojem bencinarjev in dizlašev) in naftnim mogotcem, električna mobilnost JE v interesu (energetska neodvisnost, preboj virov obnovljive energije,...).

Zdaj ko so pogoji pravi, so pa seveda tudi nekatera večja podjetja zaslutila priložnost in so skočila na "band wagon" električnih vozil.
 
tilen2ki
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 46
Pridružen: Sr sep 12, 2007 11:04 am

Napisal/-a tilen2ki Če feb 18, 2010 11:57 am

Priporočam ti ogled filma "Who killed the electric car".

tudi jaz priporočam ogled tega filma vsem ki jih zanima kaj o tem, je res, da je malo pristranski pa vendar ti da malo za mislit.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Če feb 18, 2010 1:10 pm

Kot običajno se stalno na novo odpira oz pogreva stvari, ki že imajo svojo temo. Tudi Pečjak je bi že večkrat omenjen, njegova petka ima svojo temo, iz katere je ta citat:

esem je napisal/-a:O tem (o EV1) smo govorili že večkrat - npr tudi tu http://www.avtomobilizem.com/forum/view ... p?p=783939 , kjer je tudi več o el. avtih.

Predlagam, da v tej temi govorimo samo o slovenskih električnih avtih, splošno debato o el. avtih pa nadaljujemo v temi z linka. Bo bolj pregledno in informativno.


Žal se bo čez par mesecev spet odprla kakšna podobna tema, pa spet in spet.

Ne bi bilo bolje (in tudi po pravilniku!), če bi avtorji tem prej malo preiskali forum in poskušali v eni temi nadaljevat, namesto da odpirajo novo temo?
Na enem mestu zbrane informacije o el. avtih bodo bolj pregledne ter informativne, predvsem pa se ne bomo stalno ponavljali (ali desetič brali za nekatere nova "razkritja" o EV1 itd).
 
StaleY
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 8
Pridružen: To feb 16, 2010 7:50 pm

Napisal/-a StaleY Če feb 18, 2010 2:39 pm

No, ker sem tudi sam administrator na enem forumu, vem, da obstaja funkcija imenovana "Združi teme", ki se jo lahko ob takšnih prilikah, ob primerni presoji seveda, uporabi. ;)

Vsekakor pa se opravičujem, uporaba iskalnega orodja na tem forumu mi ni vrnila nobenih podobnih rezultatov, takisto pregled prve strani v tej izbi, ki se mi je zdela najbolj primerna. Nove teme nisem šel odpirat zaradi lenobe, ampak ker nisem našel druge primerne, žal pa ne spremljam foruma dovolj dolgo, da bi imel v spominu kakšne s starejšim datumom.

Sicer otvoritveni post govori o povsem novem vozilu, plodu slovenskega razvoja, ne pa obče o električnih vozilih, k čemur pa je seveda debata neizbežno prešla. Tako da hudovanja niti ne razumem popolnoma, v tej izbi imajo vsak svojo temo ravno posamezni modeli ;)

Znajo pa taki posegi moderatorjev seveda velikokrat povsem ustaviti debato. V premislek.

lp
 
Uporabniški avatar
dobek
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4310
Pridružen: So mar 02, 2002 5:12 pm
Kraj: MarburgAnDerDrau

Napisal/-a dobek Če feb 18, 2010 2:50 pm

bolj tole berem/gledam, bolj se sprasujem, cemu tu govorimo o slo el. avtu, ce se govori samo o teoriji, kaj in kako imajo tile to idejo realizirati :?
SlikaSlika
Ce v svojih postih slucajno koga uzalim - prisezem, da je bilo nalasc!
 
StaleY
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 8
Pridružen: To feb 16, 2010 7:50 pm

Napisal/-a StaleY Če feb 18, 2010 3:22 pm

Ne razumem? Te skrbi, da je stvar le na papirju al kako?

Kolesni motor je že razvit in izdelan, elektronika je v izdelavi, končne mere in lastnosti avtomobila so že znane, financiranje razvoja prototipa je pokrito, meseca maja naj bi na predelanem avtomobilu podobne velikosti testirali pogon in elektroniko ...
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Če feb 18, 2010 3:22 pm

~toMmy~ je napisal/-a:Hvala za super razlago! Presežkov električne energije ponoči sem se zavedal, nisem pa avtov z baterijami povezal v to zgodbo...

Presežkov električne energije ponoči NI, sicer bi sistem razpadel. Proizvodnja je točno enaka porabi+izgubam.
Je le razpoložljiva energija, ki pa se jo elektrarnam ne splača prodajat, ker so cene ponoči prenizke in bi šli v minus (gorivo stane!).
In predpostavka, da bi bila cena na km tako poceni, tudi ne zdrži. Ko bi se pojavila večja količina EV, bi se elektrika tudi ponoči podražila. Da ne omenjam trošarin na to elektriko, kajti država se ne bo kar tako odrekla deležu pri prometu...

Sicer pa tukaj ne gre toliko za sam razvoj elektro motorjev in elektronike, kajti to je že vse razvito in dostopno. Gre bolj za projekt, kako vse te komponente (predvsem pa akumulatorje) združiti v neko uporabno zadevo, ki bo dostopna širšemu krogu uporabnikov. Kajti cena 30k€ in več bo iz tega projekta naredila samo igračko za bogataše.
Sicer pa podpiram take domače projekte, kajti tako se odpirajo delovna mesta za visoko izobražene tehnične kadre.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
ALIEn3001
Novinec
 
Prispevkov: 272
Pridružen: To feb 03, 2009 3:40 am

Napisal/-a ALIEn3001 Če feb 18, 2010 3:36 pm

Priporočam ti ogled filma "Who killed the electric car".

Pa še Zeitgeist zraven ane?
Subvencije pa so instrument držav (ne korporacij!) s popolnoma jasnim ciljem spodbujanja povpraševanja in s tem množičnosti, ki potem sama po sebi zniža ceno. Državam, v nasprotju z giganti avtomobilske industrije (ki bi lahko enostavno nadaljevali z razvojem bencinarjev in dizlašev) in naftnim mogotcem, električna mobilnost JE v interesu (energetska neodvisnost, preboj virov obnovljive energije,...).

Kot prvo - a ni tako, da "giganti industrije" in "naftni lobiji" v rokah držijo cel svet, kako potem lahko dovolijo državam, da jih tako direktno podjebavajo?
Pa drugo - obnovljivi viri so zelo slabi viri in se jih moramo izogibati - razen če pod obnovljivi viri misliš hidro-elektrarne, jedrske elektrarne in pa fuzijo ter termo-elektrarne, te pa so dobrodošle![/url]
James May: I preffer this (AR 159) to the BMW 3-series :)
 
StaleY
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 8
Pridružen: To feb 16, 2010 7:50 pm

Napisal/-a StaleY Pe feb 19, 2010 3:51 pm

Energetik81 je napisal/-a:
~toMmy~ je napisal/-a:Hvala za super razlago! Presežkov električne energije ponoči sem se zavedal, nisem pa avtov z baterijami povezal v to zgodbo...

Presežkov električne energije ponoči NI, sicer bi sistem razpadel. Proizvodnja je točno enaka porabi+izgubam.
Je le razpoložljiva energija, ki pa se jo elektrarnam ne splača prodajat, ker so cene ponoči prenizke in bi šli v minus (gorivo stane!).
In predpostavka, da bi bila cena na km tako poceni, tudi ne zdrži. Ko bi se pojavila večja količina EV, bi se elektrika tudi ponoči podražila. Da ne omenjam trošarin na to elektriko, kajti država se ne bo kar tako odrekla deležu pri prometu...

Sicer pa tukaj ne gre toliko za sam razvoj elektro motorjev in elektronike, kajti to je že vse razvito in dostopno. Gre bolj za projekt, kako vse te komponente (predvsem pa akumulatorje) združiti v neko uporabno zadevo, ki bo dostopna širšemu krogu uporabnikov. Kajti cena 30k€ in več bo iz tega projekta naredila samo igračko za bogataše.
Sicer pa podpiram take domače projekte, kajti tako se odpirajo delovna mesta za visoko izobražene tehnične kadre.


Popolnoma jasno je, da presežki energije niso mišljeni v smislu proizvedene energije ampak kapacitet. In kapacitete, izrabljene ali ne, stanejo (z neobratovanjem prišparaš na gorivu, ne pa na začetni investiciji in vzdrževanju). Več rabiš podnevi, več ti ponoči stoji. In nekatere elektrarne, kot najbrž veš (sklepajoč po vzdevku) se niso zmožne pretirano prilagajati porabi (v Sloveniji kanalski hidroelektrarni na Dravi, NEK in delno TEŠ in TET, ki obratujeta trapezno).

Kljub nižji nočni ceni toka (ki je seveda nižja, ker je povsod na razpolago dovolj kapacitet) pa, to je treba poudariti, proizvajalci še vseeno poslujejo z dobičkom, če le imajo odjemalce.

Ravno tu pa vskočijo razne črpalne elektrarne (že zgrajena Avče, v bodoče še Kozjak) in morebitna uvedba električnih avtomobilov, oz. proizvajanje vodika/silicija/aluminija, kot večji nočni odjemaleci, ki bi hkrati posredno v Sloveniji omogočili še gradnjo npr. NEK2.

Nikjer se ni govorilo o predpostavljeni ceni elektrike ampak o trenutni ceni vožnje z elektriko, ki bi se v primeru prehoda na električno mobilnost vsekakor zvišala. A ne drastično! Če bi recimo vsi avtomobili v Nemčiji šli na elektriko bi to pomenilo 10% višjo porabo, ki pa itak konstantno narašača (trenutno sicer ne zaradi recesije), prehod pa itak ne bo trenuten. Hkrati bi s pametnimi omrežji bile odveč investicije v drage elektrarne za vršne potrebe in bi se s tem nekaj prišparalo. Poleg tega elektriko uporabljamo povsod in si nekih groznih višanj cene niti ne bi mogli privoščiti.

Glede cene avtomobila pa ... Takšna je realnost, maloserijski avtomobili so že zdaj dražji. Edino subvencije (primer Japonska) ali davki na bencinska vozila (primer Danska) pa jih lahko naredijo konkurenčne, bolj prodajane in s tem cenejše. ;)

ALIEn3001 je napisal/-a:
Priporočam ti ogled filma "Who killed the electric car".

Pa še Zeitgeist zraven ane?
Subvencije pa so instrument držav (ne korporacij!) s popolnoma jasnim ciljem spodbujanja povpraševanja in s tem množičnosti, ki potem sama po sebi zniža ceno. Državam, v nasprotju z giganti avtomobilske industrije (ki bi lahko enostavno nadaljevali z razvojem bencinarjev in dizlašev) in naftnim mogotcem, električna mobilnost JE v interesu (energetska neodvisnost, preboj virov obnovljive energije,...).

Kot prvo - a ni tako, da "giganti industrije" in "naftni lobiji" v rokah držijo cel svet, kako potem lahko dovolijo državam, da jih tako direktno podjebavajo?
Pa drugo - obnovljivi viri so zelo slabi viri in se jih moramo izogibati - razen če pod obnovljivi viri misliš hidro-elektrarne, jedrske elektrarne in pa fuzijo ter termo-elektrarne, te pa so dobrodošle![/url]


E, ti si pa ravno druga skrajnost. So eni, ki slepo verjamejo v vsako teorijo zarote, ki jim je Zeitgeist biblija in drugi, ki vse apriori zavračajo in verjamejo v prosti trg, ki zrihta vse, kjer je vse lepo, se majo vsi radi in ni nobenih anomalij.

Resnica je nekje vmes in če misliš, da je edina stopnica pri prodoru električnih avtomobilov njihova tehnološka (ne)doraslost (kar celo upam trditi, da niti ne drži več) potem menim, da se hudo motiš.

Sicer pa si le oglej film, ni kakšnih hudij teorij zarote, kot enega izmed razlogov za propad avtomobila EV-1 navaja tudi nepripravljenost kupcev na takšne novotarije, ki bi jim navidez otežile življenje.

Za obnovljive vire sem pa sam, če prebereš to ali prejšnjo stran, zapisal njihove slabosti, ki se jih zavedam - hkrati pa tudi prednosti (ki obstajajo!) in kako jih lažje izrabiti (ravno z električnimi avtomobili).

lp
 
emobil
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 1
Pridružen: Če apr 21, 2011 6:46 pm

Re: Električno vozilo, made in Slovenia

Napisal/-a emobil Če apr 21, 2011 6:51 pm

Pozdravljeni

Na forumu sem nov in forum sem po naklučju našel ko sem iskal podatke o električnih vozilih.
Zanima me če se kdo poleg mene še ukvarja s to tematiko in če ima kdo podrobno znanje o CAN protokolu in programiranju računalnikov (kontrolerjev) ?
Vrni se na Vozila prihodnosti

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 13 gostov