lada man je napisal/-a:Joie de vivre! je napisal/-a:Kitajci že pospešeno prodirajo v Evropo, najprej na nezahtevne trge.
V Rusiji so lani prodali 12.000 kitajskih vozil, kar je skoraj 1% tržnega deleža... To je ogromen skok v zelo kratkem času. Za Ruse so Kitajski avtomobili zelo privlačni napram Ladam ob praktično enako ugodnih cenah. Ta "pilotski" trg zna biti zanimiv za nas, saj lahko preučujemo ruske izkušnje s kitajskimi avtomobili.
Največ so prodali Cheryjev, Great Wallovih terencev ter tovornjačkov JMC. Nekatere znamke, kot npr. Great Wall, se izvaža že v 50 držav, predvsem Azije, J. Amerike in V. Evrope.
Ampak to ni še nič: Kitajci že gradijo dve tovarni na ruskem ozemlju: Great Wall gradi tovarno v Irkutsku, Chery si ogleduje lokacije v Kaliningradu... Situacija spominja na srednja 90. leta, ko je so po V Evropi rasle Daewoojeve tovarne kot gobe po dežju... Skratka, Kitajci so trenutno v silnem zagonu.
Kitajci so precej resno vstopili tudi na Balkan. V Bosni se prodajajo Great Walli, na nekih slikah s salona v Mostarju sem opazil tovornjak Kaito (za katerega ne vem, od kod prihaja, na internetu ni možno dobiti prav nič...).
Tudi v Sloveniji se pričenja napad: kitajske skuterje je mogoče dobiti malodane že v vsaki trafiki...
Glede ostale Evrope pa kljub podanim dejstvom ostajam skeptičen, tu Kitajci najbrž še dolgo časa ne bodo uspevali.
LP,
Joie

Že res da so lani v Rusiji prodali okoli 12.000 kitajskih vozil, a to znaša le 0,085% ruskega tržnega deleža z novimi avtomobili. Lani so v Rusiji prodali okoli 1.420.000 novih avtomobilov . Lani je Lada obvladala nekaj več kot 49% tržišča. Letos naj bi v Rusiji prodali več kot 1.600.000 novih avtomobilov. Lada (sodeč po prvih 6. mesecih) še vedno obvladuje okoli 48 - 49 % tržišča. Kitajska prodaja (procentualno) pa ni dosegla omembe vrednega prirastka. Kitajci za enkrat ostajajo v senci ruskih in ostalih svetovnih proizvajalcev avtomobilov. Sodeč na ponudbo Lad (in prihajajočih novih modelov) in ostalih proizvajalcev, si Kitajci v Rusiji ne bodo uspeli zagotoviti velikega tržnega deleža.
Lep pozdrav!
Zelo spoštujem tvoj entuziazem in tudi tvoja znamka mi je pri srcu, vendar...
AvtoVAZ je v precejšnji meri ujetnik prejšnjega sistema, sindikatov, delavcev, vodstva, korupcije, skratka tam še vedno vlada močna tranzicija, tržne logike pa je bore malo. Dokler ne bodo Rusi razčistili v svojih gnilih postkomunističnih ritih in začeli garati za zasluženi denar, bo Lada zgolj stagnirala.
Ker vse kar naredijo, še vedno spominja ja zgodnja 90. leta...
Bolj kot bo ruski trg odprt, bolj kot bodo agresivni tujci, tudi Kitajci, v težjem položaju bo Lada. Zakaj? Domači delež jim bo padal, da bi padec kompenzirali z izvozom pa enostavno niso pripravljeni.
In 1% kitajskih vozil je OGROMNO.
LP,
Joie