Marek_ je napisal/-a:Na doplacilo, namesto xenonov...
For je napisal/-a:
Ne razumem ...kaj je zdaj fora teh LED luči?![]()
Vidim da dobro svetijo...vseeno bi pa rad vedel v čem je razlika med xenonom in LED?
Čisto laično če lahko ....
For je napisal/-a:El. ročna, prilagodljivi žarometi, vstop in zagon brez ključa, xenon ..... najbrž je še kaj kar (manjka) je drugače kot pri Golfu?Marek_ je napisal/-a:Na doplacilo, namesto xenonov...
http://www.youtube.com/watch?v=VemBrS9hVy0#t=111
Ne razumem ...kaj je zdaj fora teh LED luči?![]()
Vidim da dobro svetijo...vseeno bi pa rad vedel v čem je razlika med xenonom in LED?
Čisto laično če lahko ....
pskoda je napisal/-a:Če se slučajo pokvari se luč razdre in zamenja uničen del
For je napisal/-a:El. ročna, prilagodljivi žarometi, vstop in zagon brez ključa, xenon ..... najbrž je še kaj kar (manjka) je drugače kot pri Golfu?Marek_ je napisal/-a:Na doplacilo, namesto xenonov...
http://www.youtube.com/watch?v=VemBrS9hVy0#t=111
Ne razumem ...kaj je zdaj fora teh LED luči?![]()
Vidim da dobro svetijo...vseeno bi pa rad vedel v čem je razlika med xenonom in LED?
Čisto laično če lahko ....
drugmirko je napisal/-a:For je napisal/-a:El. ročna, prilagodljivi žarometi, vstop in zagon brez ključa, xenon ..... najbrž je še kaj kar (manjka) je drugače kot pri Golfu?Marek_ je napisal/-a:Na doplacilo, namesto xenonov...
http://www.youtube.com/watch?v=VemBrS9hVy0#t=111
Ne razumem ...kaj je zdaj fora teh LED luči?![]()
Vidim da dobro svetijo...vseeno bi pa rad vedel v čem je razlika med xenonom in LED?
Čisto laično če lahko ....
heh... kako naj ti človek laično razloži, če je pa "problem" tehničen.... pa dejmo tako... LED pride od angleškega naziva "light emitting diode"... torej, v bistvu niti ne gre za "žarnico" ampak za "polprevodniški element" (diodo), ki zaradi zaradi vrste polprevodnikov iz katerih je narejena pač tudi sveti. vse ostalo pa je kot pri navadni diodi... ko med katodo in anodo dobi prebojno napetost, spusti tok v določeno smer... in če je "light emitting" (narejena iz primernih polprevodniških snovi), tudi zasveti.
tudi "ksenonske žarnice" v bistvu niso "žarnice" (tudi pri njih ni žarilne nitke) temveč so "obločna svetila"... svetijo z električnim oblokom, ki se ustvari, ko plin (ksenon), ki je zaprt v stekleni bučki, zaradi visoke napetosti ionizira in prek njega, med obema kovinskima kontaktoma, steče električni tok v obliki "iskre" oziroma "mini strele".... ker je vseskupaj zaprto v steklen "mehurček" in ker je dovod napetosti konstanten, bo tako kot pri električnem aparatu za varjenje tok tekel (in oblok bil stabilen) dokler ne zmanjka napetosti ali elektrod med katerima "preskakuje" oblok.... delovanje ksenonske žarnice si v bistvu še najlažje predstavljaš kot "švasaparat v flaši". zato je tudi barva svetlobe podobna, kot svetloba pri električnem varjenju. nekaj malega se na to da vplivat z izbiro plina ampak kakor koli obrneš, vse obločne žarnice imajo barvne temperature nad 4000K...
tako, to so tehnične značilnosti njihovega delovanja, zdej pa k tistim bolj bistvenim in za njihovo osnovno funkcijo svetila v avtomobilskem žarometu bolj pomembnim.... najbolj bistveno je to, da imata obe vrsti "sijalk" par velikanskih prednosti pred klasično žarnico z žarilno nitko... in to sta - jakost svetlobnega toka (koliko lumnov da od sebe) in še posebej svetlobni izkoristek (koliko lumnov na wat sproducira). tukaj obe gladko posekata navadno žarnico. potem to, da imata obe spekter oddane svetlobe po barvni temperaturi bližje dnevni svetlobi (klasična žarnica okrog 2400 K (rumenkasto), LED&ksenon nad 4000K (belo))
in zato so obločna svetila (popularno imenovani ksenoni)tudi prišla za "glavno svetilo" v avtomobile... in to kljub svojim pomanjkljivostim in tehničnim zahtevam... npr., da za "vžig" rabijo visoko napetost (par kilovoltov) in je vsaka žarnica potrebovala "ignitorski balast" (drago), drugi problem je bil ta, da se, ko so enkrat bile vroče, niso najbolj rade prižgale nazaj, če so slučajno ugasnile (oba problema dandanes že zadovoljivo odpravljena), tretji pa je ta, da električni oblok "odnaša" (uplinja) kovino kontaktov in počasi metalizira steklo... zaradi česar obločna svetila s časom vse manj svetijo (in na koncu tudi crknejo, saj zmanjka kontaktov). je tudi veliko bolj vroča od navadne žarnice in zaradi tega tudi bolj občutljiva na mehanske vplive...
LED svetila ne potrebujejo "visokonapetostnih balastov", njihovi sestavni deli se ne "uplinjajo" in ne "odlagajo na steklenem ohišju", čeprav niso popolnoma hladni je njihova temperatura BISTVENO nižja, imajo še višji svetlobni izkoristek, ker je "leča" že sestavni del svetila so žarometi lahko manjši in enostavnejši in za "aktivno delovanje luči" v bistvu ne potrebujejo gibljivih delov ampak se jih (kot smo videli pri najnovejših Audijevih žarometih) preprosto zlaga, kot lego kocke in "prižiga po potrebi". in kar je najpomembnejše, njihova življenska doba je teoretično "neskončna".... praktično pa to pomeni tam nekje do 60.000 in več ur delovanja! pri avtomobilih pa 10.000 ur... malo zaradi tega ker je tehnologija še relativno mlada, malo zato, ker čez njih tečejo veliki tokovi (zato se tudi grejejo in rabijo hladilnike), malo pa zato, ker se avto med vožnjo ves čas trese, ruka in ziblje....
evo... ni glih na kratko....ampak upam, da je vseeno pomagalo
peroRS je napisal/-a:Eni pišete, kot da te LED luči crkujejo na vsake 3 mesece kot navadne žarnice. Sami poznavalci
For je napisal/-a:El. ročna, prilagodljivi žarometi, vstop in zagon brez ključa, xenon ..... najbrž je še kaj kar (manjka) je drugače kot pri Golfu?
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov