Nova vozila v prodaji, konceptna vozila in vsa vozila, o katerih lahko (zaenkrat) le sanjamo...
 
Uporabniški avatar
MBtouran
Uporabnik
 
Prispevkov: 1010
Pridružen: So jul 17, 2010 10:25 pm

Re: 2012 Seat Leon III.

Napisal/-a MBtouran Če jul 25, 2013 7:42 pm

Tudi zame elektro rocna ni slabost, saj ni to rally avto
 
Uporabniški avatar
For
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1524
Pridružen: Po sep 13, 2004 10:31 pm

Re: 2012 Seat Leon III.

Napisal/-a For Po nov 25, 2013 1:53 am

El. ročna, prilagodljivi žarometi, vstop in zagon brez ključa, xenon ..... najbrž je še kaj kar (manjka) je drugače kot pri Golfu?

Marek_ je napisal/-a:Na doplacilo, namesto xenonov...

http://www.youtube.com/watch?v=VemBrS9hVy0#t=111

Ne razumem ...kaj je zdaj fora teh LED luči? oops

Vidim da dobro svetijo...vseeno bi pa rad vedel v čem je razlika med xenonom in LED?

Čisto laično če lahko .... ;)
 
Uporabniški avatar
chan
Moderator | Naj pisec
 
Prispevkov: 1612
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Re: 2012 Seat Leon III.

Napisal/-a chan Po nov 25, 2013 8:28 am

For je napisal/-a:
Ne razumem ...kaj je zdaj fora teh LED luči? oops

Vidim da dobro svetijo...vseeno bi pa rad vedel v čem je razlika med xenonom in LED?

Čisto laično če lahko .... ;)


Malce si sposojam iz AMZS Motorevije (http://www.motorevija.si/si/345/1528/Te ... zreda.aspx):

"LED tehnologija je namreč še učinkovitejša od ksenonske; LED luči svetijo močneje (LED luči dosegajo barvno temperaturo 5500 kelvinov, kar je že zelo blizu temperaturi dnevne svetlobe, sedanje ksenonske luči pa dosegajo barvno temperaturo 4000 kelvinov), imajo zelo dolgo življenjsko dobo (do 10.000 ur), porabijo do 80 odstotkov manj energije kot ksenonske luči, zelo redko se okvarijo, zelo hitro se prižgejo, žarnice pa so precej manjših dimenzij od ksenonskih. LED tehnologija omogoča tudi lažje pametno krmiljenje svetlobe – brez težav jo namreč lahko aktivno usmerjamo tja, kjer jo potrebujemo. Če je bil v časih avtomobilskih žarnic za vsako od zahtevanih osvetlitev – parkirno, zasenčeno, dolgo – potreben drug vir svetlobe (in s tem druga žarnica), LED luči omogočajo različne osvetlitve iz enega vira svetlobe."

Pri tem dodajam le še to, da imajo LED svetila približno 3x daljšo pričakovano življenjsko dobo (ksenon cca. 3.200 ur).
"Quidquid latine dictum sit, altum viditur."
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: 2012 Seat Leon III.

Napisal/-a pskoda Po nov 25, 2013 8:33 am

For je napisal/-a:El. ročna, prilagodljivi žarometi, vstop in zagon brez ključa, xenon ..... najbrž je še kaj kar (manjka) je drugače kot pri Golfu?

Marek_ je napisal/-a:Na doplacilo, namesto xenonov...

http://www.youtube.com/watch?v=VemBrS9hVy0#t=111

Ne razumem ...kaj je zdaj fora teh LED luči? oops

Vidim da dobro svetijo...vseeno bi pa rad vedel v čem je razlika med xenonom in LED?

Čisto laično če lahko .... ;)



Led imajo manjšo porabo energije, manj se grejejo, so bolj odporne na tresljaje, so bolj odzivne, bolje svetijo (po podatkih prodajalca), imajo lepšo svetlobo (po podatkih prodajalca), ni menjav dragih žarnic, ni menjav blasterjev, ni polomjenih sedišč žarnice, teoretično dobesedno ni čisto nobenega vzdrževanja.
Lp
 
evilfury
Uporabnik
 
Prispevkov: 870
Pridružen: Pe jul 10, 2009 9:04 am

Re: 2012 Seat Leon III.

Napisal/-a evilfury Po nov 25, 2013 8:36 am

Me zanima kaj narediti če crkne izven garancije. Potem moraš vrjetno novo luč kupit...
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: 2012 Seat Leon III.

Napisal/-a pskoda Po nov 25, 2013 8:40 am

Če se slučajo pokvari se luč razdre in zamenja uničen del
Lp
 
Uporabniški avatar
Doc_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1783
Pridružen: Po maj 31, 2004 12:46 pm
Kraj: Nekje na Primorskem

Re: 2012 Seat Leon III.

Napisal/-a Doc_ Po nov 25, 2013 8:51 am

pskoda je napisal/-a:Če se slučajo pokvari se luč razdre in zamenja uničen del


imaš zavarovana svetlobna telesa, in ti kamen prileti notr :-P
Slika
 
Uporabniški avatar
.com
Uporabnik
 
Prispevkov: 993
Pridružen: Če avg 18, 2011 4:09 pm
Kraj: Ljubljana

Re: 2012 Seat Leon III.

Napisal/-a .com Po nov 25, 2013 8:58 am

lahko pa dopolnim, da imajo LED žarometi svoje hlajenje; svoja hladilna rebra (tako ima narejeno luč od A8 ...)
če crkne, je cena ene luči 5000eur :D
| GOLF 6 in 7 | TSI power |
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: 2012 Seat Leon III.

Napisal/-a pskoda Po nov 25, 2013 9:13 am

Vsaka nova originalna stvar je draga zato pa obstajajo popravila
Lp
 
Uporabniški avatar
drugmirko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2688
Pridružen: Ne apr 17, 2005 9:30 pm
Kraj: LJ

Re: 2012 Seat Leon III.

Napisal/-a drugmirko Po nov 25, 2013 6:12 pm

For je napisal/-a:El. ročna, prilagodljivi žarometi, vstop in zagon brez ključa, xenon ..... najbrž je še kaj kar (manjka) je drugače kot pri Golfu?

Marek_ je napisal/-a:Na doplacilo, namesto xenonov...

http://www.youtube.com/watch?v=VemBrS9hVy0#t=111

Ne razumem ...kaj je zdaj fora teh LED luči? oops

Vidim da dobro svetijo...vseeno bi pa rad vedel v čem je razlika med xenonom in LED?

Čisto laično če lahko .... ;)


heh... kako naj ti človek laično razloži, če je pa "problem" tehničen :mrgreen: .... pa dejmo tako... LED pride od angleškega naziva "light emitting diode"... torej, v bistvu niti ne gre za "žarnico" ampak za "polprevodniški element" (diodo), ki zaradi zaradi vrste polprevodnikov iz katerih je narejena pač tudi sveti. vse ostalo pa je kot pri navadni diodi... ko med katodo in anodo dobi prebojno napetost, spusti tok v določeno smer... in če je "light emitting" (narejena iz primernih polprevodniških snovi), tudi zasveti.
tudi "ksenonske žarnice" v bistvu niso "žarnice" (tudi pri njih ni žarilne nitke) temveč so "obločna svetila"... svetijo z električnim oblokom, ki se ustvari, ko plin (ksenon), ki je zaprt v stekleni bučki, zaradi visoke napetosti ionizira in prek njega, med obema kovinskima kontaktoma, steče električni tok v obliki "iskre" oziroma "mini strele".... ker je vseskupaj zaprto v steklen "mehurček" in ker je dovod napetosti konstanten, bo tako kot pri električnem aparatu za varjenje tok tekel (in oblok bil stabilen) dokler ne zmanjka napetosti ali elektrod med katerima "preskakuje" oblok.... delovanje ksenonske žarnice si v bistvu še najlažje predstavljaš kot "švasaparat v flaši" =P. zato je tudi barva svetlobe podobna, kot svetloba pri električnem varjenju. nekaj malega se na to da vplivat z izbiro plina ampak kakor koli obrneš, vse obločne žarnice imajo barvne temperature nad 4000K...
tako, to so tehnične značilnosti njihovega delovanja, zdej pa k tistim bolj bistvenim in za njihovo osnovno funkcijo svetila v avtomobilskem žarometu bolj pomembnim.... najbolj bistveno je to, da imata obe vrsti "sijalk" par velikanskih prednosti pred klasično žarnico z žarilno nitko... in to sta - jakost svetlobnega toka (koliko lumnov da od sebe) in še posebej svetlobni izkoristek (koliko lumnov na wat sproducira). tukaj obe gladko posekata navadno žarnico. potem to, da imata obe spekter oddane svetlobe po barvni temperaturi bližje dnevni svetlobi (klasična žarnica okrog 2400 K (rumenkasto), LED&ksenon nad 4000K (belo))
in zato so obločna svetila (popularno imenovani ksenoni)tudi prišla za "glavno svetilo" v avtomobile... in to kljub svojim pomanjkljivostim in tehničnim zahtevam... npr., da za "vžig" rabijo visoko napetost (par kilovoltov) in je vsaka žarnica potrebovala "ignitorski balast" (drago), drugi problem je bil ta, da se, ko so enkrat bile vroče, niso najbolj rade prižgale nazaj, če so slučajno ugasnile (oba problema dandanes že zadovoljivo odpravljena), tretji pa je ta, da električni oblok "odnaša" (uplinja) kovino kontaktov in počasi metalizira steklo... zaradi česar obločna svetila s časom vse manj svetijo (in na koncu tudi crknejo, saj zmanjka kontaktov). je tudi veliko bolj vroča od navadne žarnice in zaradi tega tudi bolj občutljiva na mehanske vplive...
LED svetila ne potrebujejo "visokonapetostnih balastov", njihovi sestavni deli se ne "uplinjajo" in ne "odlagajo na steklenem ohišju", čeprav niso popolnoma hladni je njihova temperatura BISTVENO nižja, imajo še višji svetlobni izkoristek, ker je "leča" že sestavni del svetila so žarometi lahko manjši in enostavnejši in za "aktivno delovanje luči" v bistvu ne potrebujejo gibljivih delov ampak se jih (kot smo videli pri najnovejših Audijevih žarometih) preprosto zlaga, kot lego kocke in "prižiga po potrebi". in kar je najpomembnejše, njihova življenska doba je teoretično "neskončna".... praktično pa to pomeni tam nekje do 60.000 in več ur delovanja! pri avtomobilih pa 10.000 ur... malo zaradi tega ker je tehnologija še relativno mlada, malo zato, ker čez njih tečejo veliki tokovi (zato se tudi grejejo in rabijo hladilnike), malo pa zato, ker se avto med vožnjo ves čas trese, ruka in ziblje....

evo... ni glih na kratko 8) ....ampak upam, da je vseeno pomagalo :mrgreen:
živeo drugmirkooooo!!!!
 
Uporabniški avatar
E=mc^2
Novinec
 
Prispevkov: 278
Pridružen: To maj 17, 2005 6:52 pm

Re: 2012 Seat Leon III.

Napisal/-a E=mc^2 Po nov 25, 2013 7:23 pm

drugmirko je napisal/-a:
For je napisal/-a:El. ročna, prilagodljivi žarometi, vstop in zagon brez ključa, xenon ..... najbrž je še kaj kar (manjka) je drugače kot pri Golfu?

Marek_ je napisal/-a:Na doplacilo, namesto xenonov...

http://www.youtube.com/watch?v=VemBrS9hVy0#t=111

Ne razumem ...kaj je zdaj fora teh LED luči? oops

Vidim da dobro svetijo...vseeno bi pa rad vedel v čem je razlika med xenonom in LED?

Čisto laično če lahko .... ;)


heh... kako naj ti človek laično razloži, če je pa "problem" tehničen :mrgreen: .... pa dejmo tako... LED pride od angleškega naziva "light emitting diode"... torej, v bistvu niti ne gre za "žarnico" ampak za "polprevodniški element" (diodo), ki zaradi zaradi vrste polprevodnikov iz katerih je narejena pač tudi sveti. vse ostalo pa je kot pri navadni diodi... ko med katodo in anodo dobi prebojno napetost, spusti tok v določeno smer... in če je "light emitting" (narejena iz primernih polprevodniških snovi), tudi zasveti.
tudi "ksenonske žarnice" v bistvu niso "žarnice" (tudi pri njih ni žarilne nitke) temveč so "obločna svetila"... svetijo z električnim oblokom, ki se ustvari, ko plin (ksenon), ki je zaprt v stekleni bučki, zaradi visoke napetosti ionizira in prek njega, med obema kovinskima kontaktoma, steče električni tok v obliki "iskre" oziroma "mini strele".... ker je vseskupaj zaprto v steklen "mehurček" in ker je dovod napetosti konstanten, bo tako kot pri električnem aparatu za varjenje tok tekel (in oblok bil stabilen) dokler ne zmanjka napetosti ali elektrod med katerima "preskakuje" oblok.... delovanje ksenonske žarnice si v bistvu še najlažje predstavljaš kot "švasaparat v flaši" =P. zato je tudi barva svetlobe podobna, kot svetloba pri električnem varjenju. nekaj malega se na to da vplivat z izbiro plina ampak kakor koli obrneš, vse obločne žarnice imajo barvne temperature nad 4000K...
tako, to so tehnične značilnosti njihovega delovanja, zdej pa k tistim bolj bistvenim in za njihovo osnovno funkcijo svetila v avtomobilskem žarometu bolj pomembnim.... najbolj bistveno je to, da imata obe vrsti "sijalk" par velikanskih prednosti pred klasično žarnico z žarilno nitko... in to sta - jakost svetlobnega toka (koliko lumnov da od sebe) in še posebej svetlobni izkoristek (koliko lumnov na wat sproducira). tukaj obe gladko posekata navadno žarnico. potem to, da imata obe spekter oddane svetlobe po barvni temperaturi bližje dnevni svetlobi (klasična žarnica okrog 2400 K (rumenkasto), LED&ksenon nad 4000K (belo))
in zato so obločna svetila (popularno imenovani ksenoni)tudi prišla za "glavno svetilo" v avtomobile... in to kljub svojim pomanjkljivostim in tehničnim zahtevam... npr., da za "vžig" rabijo visoko napetost (par kilovoltov) in je vsaka žarnica potrebovala "ignitorski balast" (drago), drugi problem je bil ta, da se, ko so enkrat bile vroče, niso najbolj rade prižgale nazaj, če so slučajno ugasnile (oba problema dandanes že zadovoljivo odpravljena), tretji pa je ta, da električni oblok "odnaša" (uplinja) kovino kontaktov in počasi metalizira steklo... zaradi česar obločna svetila s časom vse manj svetijo (in na koncu tudi crknejo, saj zmanjka kontaktov). je tudi veliko bolj vroča od navadne žarnice in zaradi tega tudi bolj občutljiva na mehanske vplive...
LED svetila ne potrebujejo "visokonapetostnih balastov", njihovi sestavni deli se ne "uplinjajo" in ne "odlagajo na steklenem ohišju", čeprav niso popolnoma hladni je njihova temperatura BISTVENO nižja, imajo še višji svetlobni izkoristek, ker je "leča" že sestavni del svetila so žarometi lahko manjši in enostavnejši in za "aktivno delovanje luči" v bistvu ne potrebujejo gibljivih delov ampak se jih (kot smo videli pri najnovejših Audijevih žarometih) preprosto zlaga, kot lego kocke in "prižiga po potrebi". in kar je najpomembnejše, njihova življenska doba je teoretično "neskončna".... praktično pa to pomeni tam nekje do 60.000 in več ur delovanja! pri avtomobilih pa 10.000 ur... malo zaradi tega ker je tehnologija še relativno mlada, malo zato, ker čez njih tečejo veliki tokovi (zato se tudi grejejo in rabijo hladilnike), malo pa zato, ker se avto med vožnjo ves čas trese, ruka in ziblje....

evo... ni glih na kratko 8) ....ampak upam, da je vseeno pomagalo :mrgreen:


lepo napisano in pojasneno, a vseeno se mi zdi, da trenutno LED tehnologija ne prinaša prav nobene prednosti napram ksenonu. Znano je, da se diode zelo segrevajo in da luči za žaromete za žaromete zato rabijo veliko aluminjastih hladilnikov, da vse skupaj hladijo. Segrevanje pa lahko znižaš z manjšim svetlobnik tokom in posledično po kakovosti svetlobe padeš pod ksenon ''žarnico'', ki ima standarden svetlobni tok. Druga pesem je pomoje tudi servisiranje takih luči, saj diod ne moreš kupiti na bencinski :)
[povezava odstranjena]
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: 2012 Seat Leon III.

Napisal/-a peroRS Po nov 25, 2013 7:48 pm

Eni pišete, kot da te LED luči crkujejo na vsake 3 mesece kot navadne žarnice. Sami poznavalci :roll:
 
Uporabniški avatar
E=mc^2
Novinec
 
Prispevkov: 278
Pridružen: To maj 17, 2005 6:52 pm

Re: 2012 Seat Leon III.

Napisal/-a E=mc^2 Po nov 25, 2013 8:24 pm

peroRS je napisal/-a:Eni pišete, kot da te LED luči crkujejo na vsake 3 mesece kot navadne žarnice. Sami poznavalci :roll:

ne vem, ne poznam (sicer nove tehnologije), pravzaprav sta med ''ljudskimi'' avti trenutno edina s tako tehnologijo seat leon in peugeto 308...a spomin me vedno zapelje kakih par let nazaj, ko sem v LJ srečal kar nekaj novih jaguarjev XF s škrbasto zadnjo lučjo (3-4 okvarjene diode), vsake toliko me na AC prehiti Audi A3 z okvarjenim enim svetlobnim paskom (oz kakorkoli se reče tistim cevkam)...kot strojnik se pa tudi vprašam kako zaboga nacentrirajo ene 5 diod za kratek pramen lepo na tiste male reflektorčke, da vse lepo enakomerno sveti na cesto, brez lis, temnih predelov...in da bo to tako delovalo tudi čez 5 let, ko bo vse malo zluftano...vseeno bom še naprej zagovarjal xenon za cca 60€ žarnico ter navadne žarnice za katere pa v bistu sploh ne vem koliko stanejo, ker do danes na 5 let starem avtu nisem zadaj zamenjal niti ene. No, pa več kot 5 € ne more stat nobena...zagotovo. Ubistvu se vprašam, kaj sem sploh pridobil z uporabo diode napram žarnici, ki je res poceni rešitev. Mislim, da gre bolj za stilske izpade in za podobno zgodbo kot z varčnimi sijalkami. Dokler niso prepovedali 100W žarnic, ni nihče kupil sijalke za 20€, ko pa žarnica stane 2€. Da ne govorimo o tem, da je izdelava sijalke energetsko bolj potratna kot navadne žarnice...ampak to je že neka druga tema :)
[povezava odstranjena]
 
gasolinedream
Uporabnik
 
Prispevkov: 1039
Pridružen: Po nov 29, 2010 10:07 pm

Re: 2012 Seat Leon III.

Napisal/-a gasolinedream Po nov 25, 2013 8:56 pm

Pri diodah ni problem sama žarnica/dioda. Ta je relativno preprosta in robustna. Problem je krmilna elektronika ki pa je pod stalnim stresom in relativno komplicirana. Pa tudi greje se rada. Recimo, pri hišnih led žarnicah (tega se relativno veliko proda) praktično nikoli ne crknejo diode, ampak elektronika.

Xenon žarnica pa ima pravtako svoje probleme.

Idealna bi bila halogenka z npr 100% večjo močjo (npr. 100W) ter primernim steklom ki bi pobil rumeno svetlobo. Kot npr. Osram Night Breaker in podobno. Takšna žarnica bi zdržala relativno dolgo in bila cenovno ugodna.

Ali pa metal-halogen (takšne halogenke kot npr. nakupovalnih centrih), samo kolikor sem zasledil to nikoli ni bilo uporabljeno v avtomobilih.

Svetlobnih teles je mnogo (natrijeva žarnica, živosrebrna, fluorescenta, halogen.. ter hibridi). Imajo pa vse svoje slabosti. Najlažje je pač štancat ledice z vso svinjarijo ki jo proizvodnja in razgradnja potegne za sabo, v nekem levem koncu sveta.

Zaenkrat sem z halogenkami popolnoma zadovoljen.
 
Uporabniški avatar
drugmirko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2688
Pridružen: Ne apr 17, 2005 9:30 pm
Kraj: LJ

Re: 2012 Seat Leon III.

Napisal/-a drugmirko Po nov 25, 2013 11:02 pm

tristo vragov....

tole zdej bo orenk off topic in tudi sicer bo že debela dva desetletja odkar sem hodil na faks in na koncu koncev mel resnejši "stik s stroko in fohom" in res je šla tehnologija debelo naprej ampak... v osnovi se pa ni spremenilo nič kaj dosti! LED dioda je še zmeraj predvsem in nič drugega kot - dioda! to ni nobena "žarnica" in dejstvo, da sveti, je pač "stranski produkt" fizike njenega delovanja! in za svoje delovanje ne rabi prav nobene "krmilne elektronike", rabi predvsem in samo prebojno napetost! in prav vseeno ji je ali je njena polariteta izmenična ali ne tisto kar jo "zanima" je izključno ali je "obrnjena v pravo smer"!
"krmilna elektronika hišnih led žarnic", ki naj bi se tako rada kvarla pa je najbrž samo vezje za nižanje napetost iz 240V na potreben nivo (če se prav spomnem je prebojna napetost silicijeve diode 0.7V. LED diode pa imajo podobno, vendar v odvosnosti od materialov iz katerih so narejene ne nujno isto).
če vam razložim "po kmečko"... če bi bila prebojna napetost LED diode (napetost, pri kateri začne prevajat el.tok in zasveti) 1V, bi jih za to, da bi jih v stanovanju na el.napeljavo lahko priklopili direktno, brez bojazni da jih uničimo, morali zaporedno, "v vrsto", eno za drugo zvezat 240! v "led žarnicah" jih seveda ni toliko, zato jim je "hišno napetost" pač treba znižat....

sama LED dioda pa je narejena bolj ali manj enako, ne glede na namen ali vrsto... seveda se izvedbe med sabo fizično razlikujejo v odvisnosti od tokov, temperatur in svetilnosti oz. usmerjenosti svetlobnega snopa, vendar v principu gre zmeraj za isto... ima dva kontakta (katodo in anodo) polprevodniški PN spoj v "zrcalu" (ki običajno čepi na katodi), vseskupej pa je "zalito" v kakšno od umetnih smol, ki je istočasno oblikovana tudi v lečo....evo, v grobem takole:

Slika

... sveti tista mala "p*zdarija" znotraj rumenega krogca na katodi... ta smola, ki oblikuje lečo pa ima bolj primaren namen, zaradi katerega so LED diode tudi toliko bolj robustne od ostalih svetil.... preprečuje kakršnokoli premikanje vanjo zalitih elementov. prav zaradi tega ledica RES zelo redko crkne! princip prikazan na sliki je isti pri vseh ledicah. razlikuje se (fizično) le izvedba!

in res so občutljive na temperaturo.... izkoristek jim z višanjem temperature pada (spet odvisno od polp. materialov) in najbolje dela pri približno -30 stopinjah celzija... grejejo se pa zaradi tokov, in ohmskih upornostimaterialov čez katere tečejo, kot tudi zaradi fotonov, katerim ne uspe "zapustit" kristala... svetilnost pa -poleg različnih materialov- "ustvarjajo" tudi z združevanjem diod v "clusterje"... in več ko je diod "na kupu" in bolj ko svetijo, bolj bo vroče... vendar niti približno ne tako vroče kot kakšna obločna sijalka! v bistvu se jih hladi zaradi zagotavljanja konstantnega nivoja svetlobnega toka in ohranjanja življenske dobe. in največkrat zadostuje pasivno hlajenje... v službi imamo recimo novo svetilo s 36-timi clusterji 3 watnih RGBW ledic.... zadevščina sveti primerljivo svetilu s 600W metal halidno obločno žarnico (v avtomob. žargonu -ksenonko =P ), pa se ne segreje na več kot 80 stopinj in ventilator vključi samo, če so vsi clusterji z vsemi ledicami dalj časa prižgani na ful... ;). bi se pa res grelo bolj, če bi (tako, kot je pri avtomobilskem LED svetlu), clusterji bili nabiti še bolj skupaj! tile so razporejeni po disku premera kakšnih 20cm in se ne dotikajo drug drugega)

kar se pa "strupenosti" in "razgrajevanja v levem koncu sveta" tiče.... hjah... ne rečem, da je njihova proizvodnja kaken eksemplaren primer "čistosti"... pri njihovi proizvodnji se vendarle uporabljajo redki (in tudi strupeni) materiali kot so Iridij, Galij, Fosfor, Svinec, Arzen in kopica njihovih oksidov.... pa sem kljub temu mnenja, da je veliko (veliko!) bolj nevarno razbit eno fluorescentno cev ali eno varčno sijalko, kot pa zmlet "ajmer" ledic.... ker sam PN spoj, ki proizvaja svetlobo (in vsebuje vse te grozne materiale in njihove okside), je že na tako majhni ledici zelo majhen... le par kvadratnih milimetrov ali manj. debeline pa se najbrž merijo največ v mikronih!
živeo drugmirkooooo!!!!
 
gasolinedream
Uporabnik
 
Prispevkov: 1039
Pridružen: Po nov 29, 2010 10:07 pm

Re: 2012 Seat Leon III.

Napisal/-a gasolinedream Po nov 25, 2013 11:25 pm

Lepo za prebrat :bow

Potrebujejo pa LED diode tudi omejevanje toka če se ne motim. Sam sicer največji problem vidim v tem, da vsa ta vezja pač ne prenašajo dobro temperaturnih stresov (npr.. pozimi -10, ko pa se avto ogreje je pod motornim prostorom relativno visoka temperatura). Vse to na vezja ne vpliva ravno pozitivno.

Tudi hišne ledice zdržijo dlje časa v odprtih reflektorjih, kot zakopane pod knauf..

Okej, dovolj offtopica.
 
Uporabniški avatar
MyWay!
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 687
Pridružen: Sr okt 29, 2008 10:30 pm
Kraj: Novo mesto

Re: 2012 Seat Leon III.

Napisal/-a MyWay! To nov 26, 2013 12:10 am

Vsaj imenujte jih pravilno, če se že greste vseznalce. :mrgreen: Light Emitting Diode - torej so L.E. diode oz. svetilne diode oz. samo LED oz. ledice oz. une lučke k mal klurjo pa skus svetjo ... kakor koli, samo ne "led diode". Hvala. Tolk za intermezzo. =P
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: 2012 Seat Leon III.

Napisal/-a esem To nov 26, 2013 12:43 am

Svetleče diode (in ne svetilne) je že nekako uveljavljeno, vsaj tu (kar je očitno pisal poznavalec) jim tako pravijo.

Sicer pa tudi LED diode niso tako zelo napak - LED je že standardizirano poimenovanje ene vrste diod in ker so to kratice tujih besed (kratic ne delimo/krajšamo), je tudi tako poimenovanje za silo (in bo vedno bolj?).

Po domače -> če bi kdo vprašal: "Katere diode so to?" "LED diode" (torej LED kot standardizirano ime za eno vrsto diod oz konkretno kot poimenska alternativa "svetlečim"). Lahko tudi samo LED, seveda. A LE diode bi bil očitno slabši odgovor, tudi rahlo v nasprotju s pravili (krajšanje kratice). Če pa ni tujke (in je itak ne moremo/smemo krajšati), pa itak "svetleče diode".

O tem bi se dalo bolj poglobljeno razpravljat (najt še kak argument (tudi podoben primer npr) za "LED diode"), a se mi zdi, da nima pravega smisla. Čas bo itak povedal svoje.
 
Uporabniški avatar
For
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1524
Pridružen: Po sep 13, 2004 10:31 pm

Re: 2012 Seat Leon III.

Napisal/-a For To nov 26, 2013 12:53 am

Laično? :huh: :DDD cela znanost :mrgreen:

Ma super ... lepo da sem prižgal debato. ;) Hvala vsem! :)

Mogoče bi od mojega vprašanja naprej lahko naredili novo temo ...če se tole lahko prenese ...? Res je šlo v off :?
 
Uporabniški avatar
For
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1524
Pridružen: Po sep 13, 2004 10:31 pm

Re: 2012 Seat Leon III.

Napisal/-a For To nov 26, 2013 1:42 pm

For je napisal/-a:El. ročna, prilagodljivi žarometi, vstop in zagon brez ključa, xenon ..... najbrž je še kaj kar (manjka) je drugače kot pri Golfu?


....tudi DSG-ja ni z 1.4 motorjem :shock: :(
Vrni se na Vozila prihodnosti

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov