Glede na temo facelifta omenjenega modela nekaj zaznamk ob nedavni vožnji kozmetično prenovljenega Cee'da SW 1.6 CRDi (115km).
Zunanjost: Ker imajo vsake oči svojega malarja, je težko ocenjevati subjektivnost posamičnih okusov. Osebno mnenje je še vedno, da je bil prejšnji model oblikovno unikatnejši ter prepoznavnejši (kar dokazuje tudi oblikovno ohranjanje Pro Cee'da). Kia je bila sicer "primorana" v poenotenje oblik vseh modelov ter s tem v večjo prepoznavnost znamke (tzv. tigrova maska).
Nepotreben dodatek so tudi smerniki v zunanjih ogledalih, še vedno pa sem mnenja, da postane model zanimiv šele v višjih opremskih stopnjah (Sports Pack - 17" platišča, ipd,...).
Notranjost: Plastičnost je še vedno prisotna, posebej nekonkurenčna je plastika nad merilniki (predvideval sem, da bo zamenjana z mehkejšo). Vendar sem še vedno mnenja, da plastike pač ne tipamo, vendar nam ravno otip daje nekakšen (včasih tudi popačen) občutek vsesplošne kakovosti. Zopet je notranja arhitektura v premem sorazmerju z debelino denarnice ter bogastvom opremskih paketov.
Pohvalim lahko še večje bogastvo opreme (bluetooth, dvoconska klimatska naprava, TPMS, hill holder,...), še vedno pa pogrešam v naših paketih opreme senzor za dež, ogrevanje sedežev).
Z ergonomskega stališča ne vidim napredka v zamenjavi volanskega obroča ter menjavi tipk na njem. Povsem zgrešena pa je namestitev tipke za potovalni računalnik (spodaj) - sicer je na "primernejšem" mestu, kot prej (na vrhu armaturne plošče), vendar je še vedno preveč odročna. Ugaja namestitev računalnika med merilniki, moti še vedno enosmernost.
Zamenjava barve merilnikov z oranžne na rdečo pomeni večje naprezanje za oči (že preklinjal v Seatih ter Audijih), znaki so postali manjši (!?!). Sedeži ostajajo dovolj udobni, kot prej, moti še vedno zelo poceni rešitev - spodnja prečka za namestitev naprej-nazaj.
Motor in vozne lastnosti: Čeravno isti 1.6CRDi motor, kot prej daje občutek večje živahnosti, kar prej pripisujem po novem 6. stopenjskem menjalniku (končno!), kot menda manjši modifikaciji motorja. Predvsem je napredek zaznaven v prvih 3 prestavah (krajša prestavna razmerja?). Še vedno pa ugaja dokajšnja natančnost (ne hitrost) menjalnika.
Vozne lastnosti so sicer izboljšane, vendar ne toliko, da bi opazil povprečni uporabnik. Podvozje morda za malenkost bolje požira neravnine, o pretirani športnosti pa seveda ni mogoče govoriti (npr. Ford Focus). Volanski mehanizem je za spoznanje natančnejši, še vedno pa ne dosega npr. kakšnega VW, presega pa tudi novodobne Renaulte (razen kakšnega Clia RS

).
Cena in garancije: Cene so nerazumljivo zrasle (malce presenetljivo pred koncem leta ter bitki za tržni delež), konkurenca ga dohaja tudi cenovno (nova Astra). Najbrž se bodo pojavile kmalu nove akcije.
Garancija je še vedno nepremagljiva ter konkurenci očitno nedosegljiva (povprečen uporabnik ga bo pač imel 5 let ter prevozil 150.000km).
Je vreden nakupa? Še vedno! Zanimiv je še vedno ali najosnovnejši (nepremagljive cene) - tudi SW, zaradi obilice prostora v prtljažniku, ali pa najdražji modeli s konca seznama - opremsko zelo bogati ter zaradi opreme zelo konkurenčni. Npr. motorno in opremsko primerljiv VW Golf Variant ali Octavia Combi sežeta s ceno par tisoč € dlje, kar je lahko dober argument pri nakupu - z razliko avtomobil servisiraš na servisu celotno garancijsko dobo, ostane ti še za nekaj 1000km goriva ter eventuelne zimske pnevmatike. Z eno besedo: nakup za racionalnega voznika.