CITROENAR ŠT 1 je napisal/-a:Dr.M3 je napisal/-a:Ne vem kaj se šopirite. Pri Audiju pač plačate za krogce (pa malce bolj prestižne materiale v notranjosti in bolj zaokroženo obliko - ostali glavni deli so itak ISTI).

Če bi dali Superbu krogce spredaj bi bil takoj od 30k eur za osnovno opremo. Tako pa ga dobite za 20.

OK, saj ne rečem, da je Audi slabši, niti slučajno in seveda je višja cena upravičena, več tehnologije ima, najnovejše tehnologije v primerjavi s ostalim koncernom, boljši materiali, več opreme,..... to je vse res, vendar pa si zgrešil bistvo, pravim, da je višja cena upravičena, vendar pa je pretirano višja - plačaš tudi znamko - pragmatizem odleti skozi okno - ni racionalno, da plača človek še znamko (ugled,...) gre se za elitizem, ki ni upravičem, in to isto velja tudi za mnoge druge znamke.
Lp
Se tukaj popolnoma strinjam, ampak tukaj se dela napaka, da se pogosto za to nesorazmernost med "uporabno vrednostjo" in ceno obtožuje samo premijske znamke. Ampak to lahko opazimo tudi znotraj posameznih znamk. Npr. če primerjamo karavana ali pa še bolje enoprostorca iz C segmenta in limuzino iz D segmenta za skorajda poljubno znamko, opazimo, da avtomobila nudita podobno veliko prostora za potnike in prtljago. Vendar pa ob podobni opremi stanejo limuzine D segmenta približno 1,5-krat toliko kot enoprostorci iz C. Od kje razlika? Nekaj jo je na račun kvalitete: enoprostorci so prvotno namenjeni racionalnim kupcem (seveda to ni nujno, vendar v tem primeru cena tako ali tako naraste do cene limuzine), ki jim več kot trdota plastike in skladnost oblike pomenijo večja odprtina za prtljažnik in boljša preglednost. Nekaj pa jo je potem tu še zato, ker za kupce limuzin (pri kupejih in terencih je to še bolj opazno) v grobem velja, da so ljudje, ki si avtomobil kupujejo tudi kot statusni simbol in so zato pripravljeni seči v žep tudi malo globje, tudi za stvari, ki jih nujno ne potrebujejo. Ker znamke to vedo, si privoščijo, da že v osnovnem modelu uporabijo boljše materiale, ceno pa zvišajo za razliko v ceni pri uporabljenih materialih in še nekoliko več, ker vejo, da bodo kupci to razliko pripravljeni plačati. Če bi kupci postajali bolj in bolj racionalni, bi se s tem začele nižati tudi cene limuzin, saj bi znamke hotele kupce spet privabiti h kupovanju večjih avtomobilov.
Podobno velja tudi v tem primeru. Če bodo ljudje namesto audijev kupovali škode, bodo začele audijem cene padati in spet bodo pridobili kupce nazaj. Bodo pa verjetno v tem primeru audiji postajali čedalje manj prestižni, saj si more audi zagotoviti, da bo razlika med stroški za proizvidnjo in prodajno ceno ostala podobna kot je sedaj.