evo.... nezakonita je dobila A4 za testirat za čez vikend

. sicer je offspring dobil vročino tak, da so planirana pohajkovanja z njim neslavno propadla ampak, danes mi je vseeno ratalo naredit ene 120 km z njim.
dobila je vranje črleni 2.0 TDI, do padavice krcat z opremo.... popolnoma elektrificirani, usnjeni šporcki zici, biksenon..... vglavnem vse.... od tempomata do navigacije in Bang&Olufsna!
malce neroden avto za ocenjevat glede na ultimativno opremljenost, pa vseeno....
če začnem pri zunanjosti, vtis na cesti je marginalno boljši kot pa ga človek dobi če ga gleda parkiranega v salonu (še posebej, če je v salonu parkiran zraven A5 :P ). sicer mu biserno črna barva in krom res lepo pašejo in tudi zarad nje avto od spredaj in spredaj bočno deluje nizko, agresivno a še zmerej zelo elegantno. enako je tudi zadaj. bočno pa vsaj meni ni nek pretiran lepotec. in od tam ga mimogrede zamenjaš za starejšo štirico. vseeno je glede na vtis, ki sem ga o zunanjosti dobil v salonu, avto pridobil ene 5 točk

.
kabina je marginalno prostornejša in kljub temu, da ni kilometre placa okrog tebe se povečanje opazi v dolžino. predvsem pa nikamor več nisem žulil s koleni ali čim drugim..... notranjost sama je že v salonu bla čist druga pesem. v praksi je pa razlika, glede na predzadnjo štirico moje nezakonite taka, kot bi (če spet uporabim citroen prispodobo :P ) se iz Ax-a presedli v C2! preskok je kvantni! v kvaliteto, v obliko, v ergonomijo ,v estetiko.... vse skupej pride do pravega izraza šele, ko se avto znajde stran od umetne razsvetljave, zunaj, na soncu in s prižganim motorjem. sicer je bil avto tako poln opreme, da je količina knofov po centralni konzoli in okrog menjalnika ne sam strašljiva, ampak med vožnjo že kar nevarna! tudi če -oziroma ko- se naučiš kter knof je za kaj in jih znaš uporabljat na slepo, je med vožnjo štefnat po menijih nastavljanja svega i svačega nevarna zadevščina!
in to kljub res preprostem in intuitivnem MMI vmesniku! pot do posamezne nastavitve je zmeraj dolga par korakov, ki četudi ne zahteva iskanja tapravega knofa s pogledom okrog šalthebla, vsekakor zahteva branje ukazov na barvnem lcd ekranu. in dokler priklikaš recimo iz navigacije do nastavljanja basov sound sistema si zunaj naselja, pri dovoljeni hitrosti 90 na uro, prevozu že kar lep kos poti! ni pametno predolgo buljit v velebno&fensi igračo.... zadevščine je treba nastavit takorekoč enkrat za vselej! ali pa vsaj vsakič preden se avto premakne!
pa tudi drugače je informacij po armaturi ko dreka. bodisi zaslonu MMIja, bodisi na zaslončku board kompjuterja kjer lahko istočasno gledaš uro, kilometre total, kilometre trenutno prevožene razdalje, cifro brzine v kateri se trenutno voziš, porabo in še ene par stvari.... v dveurni vožnji mi jih praktično ni uspelo razvozlat, oziroma jih nisem preveč niti gledal. med postankom pa sem se raje špilal z MMIjem.... z navigacijo in nastavitvami ozvočenja (za katerega sem med vožnjo pogruntal, da takrat ni najbolj pametno haklat po njem). drugam pa nisem niti gledal, ker je bil vmesnik v sovražnem jeziku :P .
v celoti avto med vožnjo deuje za razred boljše kot stara štirica! občutek je, da je mehkejši in da čez neravnine ne skače več kot napaljen kozel! v bistvu ne gre za občutek! avto dejansko ne skače! zarad daljše medosne razdalje in boljšega podvozja je lega itak občutno boljša, veliko boljše pa duši in požira neravnine! še zmeraj je trd. mogoče tudi bolj kot tastari ampak, ker neravnine požira brez odskakovanja maš občutek da je mehkejši kot pa tastari, pri katerem se ti je zdelo, da te nekdo ves cajt tepe :P . smerna stabilnost je fantastična! recimo na avtocesti je občutek, ki ga imaš v stari štirici pri približno 140 na uro enak kot tu pri 170! in tudi če ga nažgeš prek 230


se obnaša zelo mirno in stabilno.
na običajni cesti ga je še toliko bolj zabavno vozit. čez ovinke gre kot gokart! recimo nekatere kr orenk ovinke tisth kačjih rid za Planino na stari cesti za Postojno sem prez problema ali kakih bočnih vratolomij prevozil tudi z 80 na uro. seveda v hrib in na (nasrečo) prazni cesti! se je pa avto obnašal tako nevtralno in stabilno, da ga ni bilo noben problem spravit nazaj na svoj pas in varno odpeljat po svoji strani!
za vsak slučaj sem kljub prazni cesti probal tudi to, da vidim kakšen odziv me čaka, če mi slučajno kdo pripelje nasproti. seveda pa si sposojenega avta, katerega nisem vajen, čez ovinke nisem niti upal pritisnit do konca! še posebej ne na cesti kjer ti lahko vsak moment kdo pripelje nasproti! to bi bilo pač neumno! sem ga pa vseeno tolko, da mirne duše lahko rečem "svaka čast, odlično se pelje"! kar se lege na cesti, kvalitete in bivalne kulture tiče je napredek več kot očiten!
istotak lahko to rečem tudi za motor.... pumpe-duse traktorček so zamenjali za commonrail turbaka in akustično je proti prejšnjem tih ko miška in zelo uglajenega teka. navora ma za popizdit in še v peti pospešuje skorej ko s ketne utrgan :P ! istočasno pa se lahko v peti voziš 40 na uro s 1000 in še malo obrati

. torej lahko mirno penzioniraš, če se ti pa prtiska pa lahko tudi skoči kot bi ga osa pičla

!
šeststopenjski menjalnik je trd ko satan, s kratkimi in preciznimi, vendar rahlo zatikajočimi hodi, ki jih pospremi glasen "klak" ko ročica pade v pozicijo.... morš kr delat, je pa občutek šaltanja zato bolj "športen" :P . volan je lepo odmerjen in kljub servu prenaša obilo informacij s ceste, položaj za volanom pa tudi zelo v redu! sedi se nemško trdo a z blagim francoskim štimungom in ergonomijo (nizka armatura, širok pogled v svet in ne preveč pokončno sedenje...). si pa brez poblema naštimaš kar ti paše, ker se vse vozi v vse mogoče smeri.
avto je res dober, z opremo, ki je bla v njem, je najbrž blizu 50k evrov ampak ti zarad dobre lege na cesti tudi taplešasta verzija nariše nasmešek na usta. od vseh igrač, ki so ble v njem, se mi je še najbolj dopadla rikverc kamera, ki ti na zaslonu MMI-ja prikazuje sliko neposredno za vozilom, kompjuterček ti pa glede na položaj prednjih koles sproti riše črte "ovinka" kamor ti bo zapeljal avto če se zapelješ nazaj

. nobel!
tak... generalno mnenje se je, kot ste opazli, rahlo poravlo.... ampak osnovne zamere še zmerej ostajajo. sam kislost, ki jo puščajo se je zmanjšala. in tudi kak nasmešek se je pojavil! žal nisem probal v praksi stvari, ki sem jo najbolj skurcal! to so bli standardni zici.... mnenja o njih pa še zmeraj nisem popravil. v bistvu še hujše... če avto gre čet ovinke tako kot gre, so tiste prekratke klopce brez bočne opore še toliko bolj žalostna stvar! no... tako je vsaj moje mnejne!
živili! next Tiguan.... sam mislim, da bo primerjava blago neumestna....
