Tako! Nekaj kilometrov je prevoženih, mislim da dovolj, da lahko podam nekav vtisov o vožnji z novim Focusom in primerjavo z mojim predhodnim Focusom. V izogib kakršnim koli nesporazumom in za lažjo razumevanje napisanega, moram povedati, da sem čisto povprečen voznik in mi avtomobil ne predstavlja nekakšnega hobija, ampak mi služi le kot prevozno sredstvo, zadnja leta pa tudi predmet občudovanja z gledišča estetike, oblikovanja.
Torej, ta Focus je v primerjavi z (še enkrat poudarjam, mojim!) prejšnjim prava RAKETA!

Seveda, saj če primerjam tehnične podatke obeh, je to povsem razumljivo. Motor teče brez naprezanja, gladko, tiho, še kako se občuti navor turbo bencinskega motorja (240nM že pri 1600 vrtljajih na minuto, max. 270nM). Kabina je zvočno odlično izolirana od hrupa zunanjosti in motorja. A najlepše je, ko poženeš motor v višje obrate, ko kljub vsej izoliranosti zaslišiš rjovenje motorja. Pravi užitek je potegniti od avtocestne "cestninske postaje" od 40 km/h v nekaj sekundah na običajno avtocestno hitrost. Če se vrnem na razdrapane, profesionalno poflikane mestne ceste: vzmetenje novega Focusa je občutno trše od prejšnjega, tako da so mi nekatere ceste po katerih vsakodnevno vozim, bolj neprijetne, kot so mi bile med vožnjo z predhodnikom. Kakšno doživetje mora biti vožnja z novim Focusom z opremo Sport, ki ima še dodatno trše vzmetenje, si lahko samo predstavljam. Ampak nekaterim je to všeč. Pred nakupom sem se precej obremenjeval z tem kako deluje ta "stop & start" tehnologija. Nič bat! Sploh ni treba razmišljati o tem: enostavno ko menjalnik postavimo v nevtralni položaj motor ugasne in ko vnovič pritisnemo na sklopko se motor v trenutku spet zažene. Ta zadeva začne delovati, ko je motor ogret. Delovanje sistema nam pokaže tonamenska lučka/ikona na armaturki, pa tudi merilnik vrtljajev ki kaže "0". Se pa da ta sistem zaobiti z enostavnim pritiskom na gumb, če seveda to želimo. Ista stvar je z pomočjo pri speljevanju v klanec - ko pritisneš na sklopko avtomobil enostavno obstoji, kot bi potegnil ročno zavoro in ob speljevanju, ko sklopka "zagrabi" spelje, brez da bi se za centimeter spustil nazaj.

Ker sem starega Focusa prodal bratu imam možnost in priložnost občasno ponovno sesti za njegov volan. Občutek imam, kot da ga ne znam več peljati. Pa je minilo le tri tedne od takrat, ko sem ga še vozil. Nazaj k novemu Focusu - občutek kontrole nad vozilom ni prav nič slabši, kot pri prejšnji generaciji! Nekateri so (bili) skeptični glede električnega servo volana, tako da moram pomiriti običajne uporabnike Focusov: omembe vredne razlike ni! Posebno poglavje pa je uporaba glasovnega upravljanja z audio napravo, mobilnim telefonom in klimatsko napravo. V teh trenutkih se počutim kot "nightrider"

. Pravi užitek je tudi prehitevanje. Pa ne brezglavo, ampak tisto nujno, ko je treba prehiteti vozilo, katerega voznik je sedel za volan preden se je sploh prebudil, ali se pelje kot na paradi ali se celo namesto z vožnjo ukvarja z svojim mobilnim telefonom!
Mislim, da sem kar obširno opisal svoje vtise prvih 1000 km druženja z novim Ford Focusom 1,6 Ecoboost 134kW/182kM Titanium. Če pa koga zanima še kakšna podrobnost, ki je nisem omenil, pa naj kar vpraša. Z veseljem odgovorim.