Polo78 je napisal/-a:Še vedno trdim, da so ti gumbi stvar navade. Morda se jih komu zdi že 8 ali 10 preveč, drugim pa nam je prav, če jih je tudi po 16 ali več.
missing my point...

. ne vidim problema v tem, da gumbi SO na volanu... ravno nasprotno, pozdravljam jih!
seveda ne zato, ker je bil dragi mi Citroen eden prvih (če že ne prvi), ki je tam nekje konc 80-tih v XM-u in začetku 90-tih s Xantio, serijsko začel montirat kontrolne gumbe na volanski obroč! pozdravljam jih zato, ker je vsaka kontrola/gumb, ki NE ZAHTEVA dvigovanja rok z volana, boljša od tiste, ki to zahteva! še posebej, če se jo lahko uporablja popolnoma intuitivno in brez gledanja oziroma umikanja pogleda s ceste! ...torej, kontrolni gumbi na volanu = DOBRO! trdim le, da je BOLJŠE, če so ti gumbi nepremični! še posebej, če se jih namnoži v take, že rahlo absurdne, količine!
Polo78 je napisal/-a:Če pogledamo sodobno F1, koliko je šele tam gumbov na volanu in to tudi takih kjer z enim samim lahko nastavljaš tudi po 10 in več parametrov, potem so gumbi na zgornjih slikah v osebnih avtih še prava mala malica. S tem da je potrebno pri F1 tiste gumbe znati uporabiti ob pravem času v delčku sekunde in to pri hitrostih krepko čez 200 km/h ter pri vseh ostalih silah in stresih, ki neugodno vplivajo na dirkača. Pri avtomobilih pa seveda take nuje ni.
slight fail...

. med osebnim avtom in F1 obstaja ena majčkena a bistvena razlika... pri F1 vozniki volana NE VRTIJO ampak ga samo obračajo! v vsaj 85% samo za nekaj 10 stopinj....
zato so volani v F1 kvadratni, v avtomobilih pa okrogli! na kvadratnih volanih so roke vedno v isti poziciji in zato je uporaba gomile gumbov toliko lažja... skoraj vse kontrole so uporabne brez premikanja roke in spuščanja volana, takorekoč vedno na dosegu palca! tiste (pretikala in gumbi na spodnjem delu volana), ki pa niso, pa najbrž res uporabljajo na ravninah (ki jih na F1 progah niti ni tak malo) ali celo ob postankih v boksih!
Polo78 je napisal/-a:Tudi če je cesta zavita, se komot počaka do prve ravnine, ki na vsaki še tako zaviti cesti slej ko prej pride in se tam upravlja z gumbi, jaz tu ne vidim problema. Enako ne vidim problema z varnostjo, da bi npr. med sukanjem volana po nesreči pritisnil kak gumb (npr. za tempomat). To so neupravičeni strahovi in to lahko po toliko prevoženih km ter času s takimi avti suvereno trdim.
sem vedel, da bo slej ko prej prišel tudi argument... "počakaš na ravno cesto"... kaj želiš reč, da če po kakšni gorski cesti, vozim čez več serij s ovinkov ali če se vozim po kaki zaviti lokalni cesti, kjer so "ravnine" lahko dolge tudi samo 30-50 metrov, naj ne uporabljam teh kontrol?!? ja zakaj jih pa pol mam? v čem so mi olajšale vožnjo, če jih ne morem uporabljat med zahtevnejšo vožnjo? ...na ravnih avtocestah bi bolj kot knofe na volanu rabu avtopilota zato da, bi jaz lahko bral cajtenge...

in kaj naj to pomeni... če se bo kdaj našla kakšna brihta, ki bo "ukinla" obvolanske ročke in preselila tudi komande za dolge/kratke luči na volanski obroč... da jih nebomo ugašali, če bo kdo sred ovinka pripeljal nasproti? zato, ker je bla "prva ravnina" na voljo šele za ovinkom

!?!
sej vem... sliši se absurdno... pa ni! poglej si tisti del Top Geeara, kjer Clarkson testira, mislim da Ferrarija 458! ... no, katerikoli Ferrari že, v njemu so bli tako brihtni, da so na volanski obroč preselili tudi kontrole za žmigavce in luči... Clarkson med vožnjo zelo hitro in zelo direktno pove kaj si misli o količini knofov, zmedi in uporabnosti, ki med vožnjo nastane...

!
in da... med smukanjem volana sem že nehote pritisnil kak gumb... bolje rečeno napačnega. tistega, ki ga nisem hotel pritisniti!
Polo78 je napisal/-a:Dostikrat pa opažam, da imate te strahove z varnostjo ravno tisti, ki nimate toliko izkušenj s takimi volani in gumbi na njih.
nja... glede na to, da naslavljaš v "prvi" osebi, te moram razočarat... s kontrolnimi knofi na volanu sem se prvič srečal pred približno 17 leti v tastovi Xantiji (s katero niti nisem naredu tako malo kilometrov). v "ožji familiji" jih mamo pa zadnjih 7-8 let, odkar ima gospa A4-ke... fiksno verzijo pa sem nekajkrat sprobal na daljših vožnjah v tastovem C4 (tisto uro in pol-dve, kolikor sem vozil novi C5 zanemarimo)...
torej... em sem fan zadevščine, em mam kar nekaj izkušenj z njo! in to v obeh verzijah! odgovorno trdim, da je "fiksna" verzija pač boljša! ko se enkrat naučiš kje je kateri knof in čemu je namenjen je tako enostavna za uporabo, kot katerakoli obvolanska ročica! za "premično" verzijo pa lahko še enkrat povem. da -razen na avtoceti- raje sežem z roko do fiksnih knofov na centralni konzoli...
