preden se čist do konca pobijete zarad take trivialnosti, kot je poraba, ki je itak odvisna predvsem od posameznega šoferja, načina vožnje in "teže noge" (jaz recimo v istem avtu porabim kak liter manj goriva od moje gospe, pa sem kljub temu v vsakem primeru hitrejši od nje), bi vas spomnu, da avta ne premaknejo konji ampak navor! dizli so šparovnejši predvsem zaradi gromozanskega navora, ki ga imajo! bencinci manjko svojega navora kompenzirajo z vrtenjem v -dizlu nedosegljive- višave, kjer se "razživijo" njegovi konji in da, živahni konji so pač žejne žverce

...
dotični Focus ma skoraj dizelski navor! 240-270Nm!!!
nauk zgodbe je, da se mora beforejev Foki veliko manj mantrat, da z 270Nm premakne/pospeši svojih 1300 kil, kot pa Fiestica od sašotove setre, ki mora isto delo, na svojih 1100 kilah, opravit s pišivimi 130Nm

. ...čitaj, Focusa ni treba niti približno tako močno priganjat in tiščat po gasu... zato, ker ma dovolj navora, da brez priganjanja opravi delo, ki se ga od njega pričakuje. posledica manjšega napora pa je, manj žeje!
da boste razumeli kaj govorim, si enkrat med pospeševanjem, na board kompjuterju poglejte trenutno porabo.... cifre kot so 27l/100km (in več) so popolnoma normalne. vendar, če avta (zaradi velike zaloge navora) za doseganje željene hitrosti ni treba ne dolgo, ne močno tiščat, bo pač požrl manj goriva... iz enakega razloga tudi zgleda, da dizli, s svojim huronskim navorom, hriba sploh ne občutijo, bencincem pa zmanjka sape na polovici klanca... dizel se bo čez klanec pripeljal brez priganjanja in z relativno nizkimi obrati, bencinca bo treba pa tiščat z "gasom do daske" in še prešaltat v nižjo prestavo, če s "tiščanjem" ne bo zneslo... in zakaj že mamo menjalnik? glej ga zlomka... zato, da obrate motorja čimbolj prilagodimo območju ...heh... največjega navora

!
torej.... za nizko porabo, nizki obrati+veliko navora=dobro! medtem, ko veliko konjev+visoki obrati=ne tako dobro!
