To je tak počasni padec Alfe Romeo - nekoč je stala kot RR, potem je stala samo še več kot Mercedes, potem samo še več kot BMW, nato samo še več kot VW, zdaj pa stane kot VW, če ne celo že manj. Saj veste - v 70-ih so BMW-jevi inženirji po telefonu klicarili alfine in jih spraševali za nasvete pri izdelavi motorja, dandanes...
Italjani so slabi pri prodaji premium avtov. Dobro od rok jim grejo majhni cenejši avti (Fiat Panda) in na obdobja tudi butični (Ferrari, Lambo, Maserati, nekoč Alfa in Lancia, pa tudi že skoraj pozabljen de Tomaso, ki se bojda vrača).
Sicer pa ni niti presenečenje, da tudi Fiat beleži izreden padec v prodaji, saj ne delajo novih avtov. V tolko klasah jim manjka predstavnik da je o tem sploh brezpredmetno razpravljat. Sergej pa samo sanjari o poplnoma nerealnih prodajnih številkah in vedno išče vzroke za slabo prodajo zunaj fabrike - najprej je bila kriva kriza, potem je bila kriva država ker ni dala subvencij, potem je bila spet kriva država ker je subvencije ukinila, skratka samovšečen direktor ki misli, da je požrl pamet celotnega sveta in nikoli ničesar ni kriv. Dokler je bil pri Alfi na vrhu Luca de Meo je bilo kolko tolko ok, izpeljal je celo Alfo 8C, delali so nov lasten V6 motor, itd... zdaj ko vse niti drži Sergej pa je to katastrofa. Človek vse gleda zgolj skozi čim večji profit oz. če se splača ali ne, kar pa pri Alfi in Lancii ne bo nikoli delovalo, saj gre za znamki ki sta ob materialnem nudili še marsikaj neopisljivega. Razmišljanje v stilu - ah ta model oz. načrt/koncept ni deloval gremo naredit nekaj povsem drugačnega oz. sploh ukinit znamkino prisotnost v tej klasi - se dogaja neprestano. Italjani se od nemcev še vedno niso naučili ene poglavite stvari -
konsistence.
Alfa je v zadnjih 20-ih letih imela 3x-4x razglašeno revolucijo; češ zdaj gremo na novo, tokrat bo uspelo, to je reset in novi zagon... kaj pa če bi enkrat za spremembo imeli konsistentno ponudbo, jasno načrtovano pozicijo na trgu in se z vztrajnostjo in dobrimi avti zasidrali na svojem mestu?
Audi in BMW tudi nista v petih letih prišla kje sta zdaj, ampak sta vztrajala in delala na tem da se zasidrata pri kupcih, vztrajno širila ponudbo, a hkrati ohranjala stare kupce s konstano osnovno prodajno paleto. Herbert Quandt je leta 1959 rešil BMW s tem ko je kupil 50% firme, se odločil da bojo delali avte in postavil cilj, da BMW dela avte zmogljive kot Alfa Romeo in kvalitetne kot Mercedes Benz.
In poglejte koliko let je trajalo da jim je uspelo. Tudi Audi brez enormnih vlaganj in dobrega načrta ne bi iz avta, ki je bil še ne dolgo nazaj v cenovenm rangu VW-ja prišel na pozicijo kjer je dandanes.
In vse to je BMW-ju ter Audiju uspelo brez kakršnekoli hvalevredne zgodovine. Nobena znamka namreč v zgodovini ni naredila avta ali izuma, ki bi imel neko resnejšo vrednost. Mogoče Audi Quattro in BMW M1.
A Italjanom pa vse to ni jasno, in jim verjetno še dolgo ne bo. Na vsake tolko časa doživijo preblisk, ki jih reši bankrota potem pa spet tonejo, pa spet preblisk, pa spet tonejo,..
Trenutno je to eno najbolj črnih obdobij za Alfo (v proizvodnji sta samo 2 avta) in Lancio (vsak komentar je nepotreben). Pravi lanciisti so že dolgo obupali, alfisti pa še celo lahko na kaj upajo, predvsem tisti ki vozijo dizelske alfe. Ljubitelji RWD Alf in alfinega šestvaljnika so pa itak že zdavnaj zamahnili z roko. Vejrmate ali ne, Sergej je celo hotel prodati alfin muzej Japoncem, a mu je italjansko ministrstvo za kulturo kaj takega prepovedalo. V alfinem muzejo namreč najdemo avte, ki imajo vrednost večjo kot vsi avti ki sta jih naredila Audi in BMW, skupaj. Zgodovina Alfe in predvsem tudi Lancie, skupaj z Mercedesom in Citroenom predstavlja verjetno najboljše izume v avtomobilizmu.
Alfa Romeo Tipo 33 Stradale, 2.0 V8 230 konjev, 700 kg, visoka zgolj 991 mm, maksimalni obrati 10.000, transaxle menjalnik s 6-imi prestavami, 4 tuljave in 16 svečk, 4 odmične gredi, vbrizg goriva SPICA, "dry sump", 18 narejenih, najdražji avto leta 1968 in prvi avto na svetu z "metuljastimi vrati", cena 17.000 dolarjev. Ja nekoč so pri Alfi delali izredne avte.
Avtomobilska perfekcija in meni osebno najlepše oblikovan avto vseh časov:
http://www.youtube.com/watch?v=VkYvy0ocMts









