Glede ostalih FWD avtih z V8 ste že povedali.
@King1:
Tale Thema 8.32 by Ferrari iz linka je ena tistih katera žal ni vredna kaj dosti. Kdorkoli je klical podajalca pravi, da ima lastnik zelo aroganten odnos, čeprav niti točno ne ve kaj prodaja. Avto je kot so že omenili na avto.net-u pomojem ene 5 let, če ne celo več. Pravtako bi naj bil v dokaj slabem stanju.
Sama Lancia Thema 8.32 je bil dokaj zanimiv projekt v svojem času. Thema je eden od trojčkov, ki so bili zgrajeni na enaki paltformi, podobnosti so tako vidne tudi v dizajnu, predvsem bok vseh treh je povsem enak. Šlo je še za Saaba 9000 in Fiat Cromo, kasneje pa se jim je prdružila tudi Alfa 164, ki pa se je vseeno od prvotne trojice najbolj razlikovala.
To so bili še časi, ko v tem razredu niso kraljevali samo BMW, Audi in MB, in sama Thema se je tudi precej dobro prodajala. Bila je nekako najbolj prestižna od teh treh, predvsem najdražja različica, torej 8.32.
Oznaka pomeni število valjev in ventilov, torej 8 valjev in 32 ventilov. Da so tale projekt pri Lancii speljali je omogočila dokaj dobra prodaja Fiat Una, ki je motivirala vodilne, da na tak nivo spravijo še Lancio. Po razgovorih s Ferrarijem so le prišli do dogovora, da jim slednji priskrbi motor. Šlo je za 3.0 V8 iz Ferrarija 308 Quattrovalvole, kateremu so spremenili nekaj pomembnih komponent.
Glavna razlika je bila v glavni gredi. V orginalu je motor imel flat-plane glavno gred, se pravi da oriše samo eno ravnino -
slika. Prednost tega je lažje vrtenje v visoke obrate, a za Themo so prešli na cross-plane glavno gred -
slika, ki oriše dve pravokotni ravnini. Posledica tega je da je motor dobil bolj limuzinski oz. manj športen značaj. Ob tem se spremeni tudi zaporedje vžiga, najbolj opazna razlika pa je pri zvoku, saj V8 motorji z različnima tipoma glavne gredi zvenijo drugače. Enako spremembo je Ferrari izvedel tudi ko je iz svojega V8 motorja nardil V8 za Maseratija, razlika pri zvoku se namreč takoj opazi.
Motor v Themi je tako v Seriji 1 pridelal 25 konjih moči manj napram Ferrariju 308, torej 215 pri 6750 in 285 Nm pri 4500 obratih. Po prenovi Theme so dodali tudi katalizator, zato je Serija 2 imale samo 205 konjev. Serija 1 je tako do 100-ke pospešila v 6,8 sekunde, Serija 2 pa 0,4 počasnej.
Velja omenit, da je sam motor zelo vzdržljiv in zanesljiv, a z eno napako. Servisni interval je sprva znašal 60.000 km, a so kaj hitro ugotovili, da to ne bo šlo, saj je trgalo jermene. Tako so bili primorani skrajšati interval na samo 20.000 km. In ker je motor Ferrarijev, ga drugje kot pri Ferrariju ne moreš servisirat, pravtako se ne dobi neorginal garniture za veliki servis. Kar seveda pomeni, da je vzdrževanje velik finančni zalogaj. Čeprav se verjetno z nekaj iznajdljivosti najde jermene, ki imajo enake mere, a to samo domnevam!
Thema 8.32 je v tistem času predstavljaja nekaj v smeri BMW-ja M5 E28, čeprav je slednji bil močenjši. V tistem času je več kot 200 konjev v kombinaciji s sprednjim pogon bilo nekaj nemogočega oz. nesmiselnega, kar se je izkazalo tudi pri razvoju te Theme, saj so se soočali s precejšnjim spodrsavanjem prednjih koles pri polnem pospeševanju. Da bi to odpravili so želeli vgraditi pogon na vse štiri, a še dandanes se ne ve zakaj tega niso storili.
Ne glede na to je Thema 8.32 v svojem času bila eden najbolj temperametnih avtomobilov na trgu. Bila je prvi avto, kateremu so notranjost oblekli v prestižno usnje Poltrona Frau, ki ga dandanes uporabljajo pri Maseratiju, Ferrariju, opcijsko pri BMW-ju 7 tudi pri Alfi (no glede na to da ta znamka več nima nobene resne palete, to več ne bo držalo). Na voljo je bil odtakrat v dražjih Lanciah, a zdaj ko so znamko razvrednotili temu več ni tako.
Kakorkoli že, celotno notranjost so naredili in sešili ročno, v Poltrona Frau usnje so bili oblečeni vsi sedeži, celoten volan, vrata in armaturka, strop ter stebrički pa so bili oblečeni v alkantaro (ki jo je med drugim v svet avtomobilizma uvedla prav Lancia). Sedeži so po želji lahko bili oblečeni tudi v alkantaro, električno nastavljivi so bili tako spredaj kot zadaj. Oprema je vključevla še avto telefon, avtomatsko digitalno klimo, lesene dodatke, in rumeno obarvane števčke, kjer je obratomer meril do 9000 vrtljajev števec za hitrost pa do 280. Meni osebno je to še vedno ena najlepših notranjosti vseh časov.
Serijsko je bilo tudi aktivno podvozje, ki je omogočalo preklop med comfort in sport načinom blaženja. Thema je bila tudi prvi avto z el. zadnjim spojlerjem, ki se je dvignil iz zadka pri hitrosti 120 km/h. Z navadnimi Themami se je razlikovala po dodatkih na zunanjosti, drugačnih platiščih s širšimi gumami in predvsem s ceno, ki je takrat bila okrog 45.000 €. Tako je bilo Them 8.32 izdelanih zelo malo, serije 1 2370 in serije 2 1601. A zato se cene dobro ohranjenih rabljenih dvignejo tudi do 30.000 €.
Sam sem takole Themo podrobno videl in slišal samo 1x in sicer v Sloveniji. Ni šlo sicer za najbolje ohranjem primerek, a je vseeno bila fantastična (sploh za svoja leta, in tudi delovalo je prav vse) in potrebna velikega servisa, tako da visokih obratov kaj dosti nismo slišali. Na avto.net-u se je nekaj mescev nazaj prodajala ena izredno ohranjena 8.32-ka, a je po nekaj dneh bila ali prodana ali pa vzeta iz prodaje. Bila je res fenomenalen primerek z malo kilometri. Potem je pa tu še ta tretja o kateri sem pisal na začetku posta. Kakorkoli že, zvok je že na mestu sijajen in precej drugačen od alfinega 3.0 V6, ki je bil zraven, tako da se je lepo slišalo razliko med dvema motorjema z enako prostornino in različnim številom valjev. Themo je zamenjala precej manj uspešna kappa, slednjo pa še manj uspešna, a tudi dražja, opazno boljša in večja Lancia Thesis. Vseeno pa vse to glede na trenutno situacijo pišem z dokaj težkim srcem.
Da ne bo samo dolgočasnega pisarjenja, prilagam še videje in nekaj slikic:
Uraden video:
http://www.youtube.com/watch?v=7QH_3ftHmbk vsakič ko si ogledam ta video grem še na mobile.de pogledat kakšni primerki se prodajajo, ko sem ga videl prvič pa so se mi napolnile tudi oči

Malce zvoka:
http://www.youtube.com/watch?v=CGUi8KIU6iYhttp://www.youtube.com/watch?v=1GDFo1mgNw8http://www.youtube.com/watch?v=n5xBr2sB ... re=related







Zgornja slika v večji resoluciji -
http://simonscarspots.com/wp-content/up ... 165506.jpg