Ministar ekonomije Mlađan Dinkić i potpredsednik FIAT-a Afredo Altavila potpisali su danas u Beogradu Memorandum o razumevanju, strateškoj saradnji i zajedničkom ulaganju koji predviđa formiranje zajedničke kompanije u kojoj bi torinska fabrika imala 70 odsto, a država Srbija 30 odsto vlasništva.
Fiat, prema potpisanom Memorandumu, namerava da u Kragujevcu do kraja 2009. godine otpočne proizvodnju potpuno novog modela automobila A klase, a planiran obim proizvodnje je 200.000 automobila godišnje.
U drugoj fazi, do kraja 2010. godine Fiat bi trebalo da počne proizvodnju još jednog modela B klase, čime bi ukupna proizvodnja u "Zastavi" porasla na 300.000 vozila godišnje.
Aranžman sa "Fijatom" je model zajedničkog ulaganja u "Zastavu", tako što bi država Srbija bila manjinski, a italijanska kompanija većinski vlasnik u toj kragujevačkoj fabrici.
"Fijat" će se tim sporazumom obavezati da podigne proizvodnju sa sadašnjih 12.350 automobila u 2007. godini, na oko 50.000 komada u prvih devet meseci od potpisivanja ugovora.
Fiat has revealed that it will use the Zastava plant to produce the upcoming Topolino microcar. The vehicle will be based on the same platform as the 500 and Panda, but even smaller and positioned below either model, and share the same name as the concept car that previewed the new 500 and originally used on the 1936 runabout pictured above. According to reports, the new Topolino will be a compact two-seater measuring just 3150mm (124 inches) in length, slightly longer than the Smart ForTwo at 2692mm (106 inches). A four-seater version is expected to follow, in addition to an upscale version for the Lancia division.
Joie de vivre! je napisal/-a:Znamka Zastava/Yugo bo ostala?
Prva srpska vozila na električni pogon koje proizvodi kompanija "Globus auto" iz Pančeva, biće predstavljena na Sajmu automobila u Novom Sadu (od 21. do 26. oktobra). Reč je o dva dva tipa vozila, od kojih se jedan automobil bazira na modelu Yugo, dok drugi, prototip taxi vozila, nastaje u razvojnom centru "Globus auta" u Debeljači.
Oba modela imaju prednju vuču i maksimalnu brzinu od 45 kilometara na sat. Radijus kretanja iznosi oko 130 kilometara, snaga motora je 4,5 kilovata, a vreme potrebno za punjenje baterija iznosi od četiri do šest sati, istakao je direktor pančevačkog "Globus auta" Stanko Kovačević.
- Mi smo sa fabrikom "Zastava" napravili ugovor o proizvodnji redizajniranog modela "jugo koral" i pretvorili ga u vozilo za grad na elektropogon, rekao je Kovačević.
Na promociji u Hali 1 Novosadskog sajma najavljeno je da bi proizvodnja oba modela u pogonu kompanije u Debeljači trebala da počne do kraja ove ili početkom naredne godine, a predviđeno je da u probnim serijama bude proizvedeno po 100 elektromobila oba modela.
Tokom Sajma automobila u Novom Sadu redizajnirani "jugo koral" može se kupiti po pretplatnoj ceni od 10.000 evra, a vreme isporuke je mart naredne godine. Prototip taksi vozila na elektropogon u pretprodaji košta 15.000 evra.
martin_krpan je napisal/-a:Podjetje Globus auto bo predstavilo električni Yugo.
http://auto.blog.co.yu/blog/auto/novite ... novom-saduPrva srpska vozila na električni pogon koje proizvodi kompanija "Globus auto" iz Pančeva, biće predstavljena na Sajmu automobila u Novom Sadu (od 21. do 26. oktobra). Reč je o dva dva tipa vozila, od kojih se jedan automobil bazira na modelu Yugo, dok drugi, prototip taxi vozila, nastaje u razvojnom centru "Globus auta" u Debeljači.
Oba modela imaju prednju vuču i maksimalnu brzinu od 45 kilometara na sat. Radijus kretanja iznosi oko 130 kilometara, snaga motora je 4,5 kilovata, a vreme potrebno za punjenje baterija iznosi od četiri do šest sati, istakao je direktor pančevačkog "Globus auta" Stanko Kovačević.
- Mi smo sa fabrikom "Zastava" napravili ugovor o proizvodnji redizajniranog modela "jugo koral" i pretvorili ga u vozilo za grad na elektropogon, rekao je Kovačević.
Na promociji u Hali 1 Novosadskog sajma najavljeno je da bi proizvodnja oba modela u pogonu kompanije u Debeljači trebala da počne do kraja ove ili početkom naredne godine, a predviđeno je da u probnim serijama bude proizvedeno po 100 elektromobila oba modela.
Tokom Sajma automobila u Novom Sadu redizajnirani "jugo koral" može se kupiti po pretplatnoj ceni od 10.000 evra, a vreme isporuke je mart naredne godine. Prototip taksi vozila na elektropogon u pretprodaji košta 15.000 evra.
moj-avto je napisal/-a:Tvoja informacija je en lari fari in ne drži nič.
Lignage je napisal/-a:moj-avto je napisal/-a:Tvoja informacija je en lari fari in ne drži nič.
Bi bilo fino če bi ti najprej stvar sploh prebral in pogledal za kaj se gre in šele nato skakalKako se ti zdi ta moj predlog
![]()
Saj jasno piše, da ga bo proizvajal Globus auto iz Pančeva in ne Zastava. Če Yugotov ne bodo več proizvajali v Zastavi to še ne pomeni, da Globus Auto ne more proizvajati še naprej električnega Yuga
Drugače pa je tudi Zastava že sama naredila v začetku devetdesetih električnega yugota, imenoval se je YUGO Electro, koncept pa je bil prikazan na avtomobilskem salonu v Beogradu leta 1991.
Lignage je napisal/-a:Vic ravno ni, je pa res, da bo proizvodnja takšnega Yuga tako majhna, da je komaj omembe vredna.
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov