danes sem si do obisti ogledal obe verziji nove C5ke in za eno uro tudi dobil limuzino na testno vožnjo..... kaj naj rečem.... v slikici bi to zgledalo takole:


:P
z besedami pa... prelepo! mogoče celo preveč! avto je zelo urban, vendar s sprednje strani, tako kot C4 Picasso na meji kiča! vendar hvala bogu ni šlo čez... ne vem če razumete kaj probam reč... to o čemer govorim bo mogoče vidno čez 7-10 let. danes je avto eleganten, ekstravaganten in samozavestno dinamičnega videza! celo za Citroene visok in strmo odrezan nos me sploh ni motu! prijetno so me presenetile dve stvari. prva je ta, da v srebrni barvi niti ne zgleda slabo in za povrh celo zgleda manjši, kot v črni!
druga pa.... kako naj to povem... Citroeni so vedno bli petvratni dvovolumenski avtomobili, ki so s kratkimi "repki" od prtljažnikov glumli štirivratne limuzine. taki so bli Xsara, Xantija, prejšnja generacija C5ke... pri temu je pa ravno obratno! tale je čistokrvna tivolumenska, štirivratna limuzina, katere rita (gledano z boka rahlo nazaj) je tako slatko zaobljena in kratka, da avto zgleda ko en sexy hot hatch! mislim, da ga nebi blo junaka, ki bi reku, da je zadnji konc dolgočasen in audijevski, če bi to, kako se zlivajo linije boka in zadnjega strešnega nosilca blo še čisto malo bolj povdarjeno! zunanjost čista desetka!.... ok... devet pa pol. ker tudi če svoje dimenzije zelo dobro skriva in recimo, proti glomaznemu Mondeu zgleda ko ena seksy manekenka, je še zmeraj ogromen avto!
notranjost.... težko opisat razliko... svetlobna leta naprej od zadnje verzije C5 in čisti TRANS WARP proti prvi generaciji C5ke! tudi prostoren je (bolj kot A4, vsaj po občutku... moja je včerej dobila novi A4 karavan ampak o tem v drugi temi :P ), vendar glede na dimenzije niti ne pretirano... ko sem se z njim odpeljal k sodelavcu (1,87cm

) si je ta najprej orenk nazaj naštelal sprednji zic, pol smo šli pa sedet na zadnjo klop in je mel še kak cm pred nogami... ampak, rečt, da je zadaj utesnjeno je pa notorna glupost!
no... gledal (in vozil) sem 2.0HDI exclusive, z "dinamičnimi" sedeži vendar brez nobel televizije in navigacije na armaturi !!!! baje zato, ker se je citroen slovenija odločil, da bo za nas brez, ker kao v navigatorju slovenija ni podprta in bodo raje Garmine zraven talali

!!! centralna konzola je bila zato brez tako kritizirane gužve premajhnih knofov :P in je delovala povsem pregledno in urejeno....
je blo pa zato vse ostalo... od usnje/tekstil sedežev z masažo, spomini, gretjem, pregibljivim zgornjim delom naslonjala, nastavljivim ledvenim delom, popolnoma eletrificiranih v vse smeri in naklone, dvojne zasteklitve, dvoconske klime, mp3 radio CD, gomile zvočnikov, gomile airbagov, gomile senzorjev, tempomati, limiterji hitrosti, board kompjuterji, samozatemnilni, samopreklopni retrovizoji, električne ročne.... ju nejm it!

v glavnem.... očesu, riti in v vožnji tudi ušesu jako ugodno!
vendar so tudi tu kakšne stvari na meji kiča... recimo šargopirgasta grafika armature... vendar mi za prvič bolj zanimiva za gledat, kot pa da bi se vsajal nad okusi :P . še posebej me je razveselil digitalni prikaz hitrosti na displeju znotraj brzinomera, ker je tisti -sicer carski in fensi-šmensi- cager analognega števca ki leta okrog po obodu bolj slabo berljiv. ozroma.... prej vidiš cifro na dipleju in cagerja sploh ne gledaš. seveda, če te ne znimajo drugi podatki board kompjuterja in maš pač nastavljen prikaz hitrosti.... tisto, kar me je bol zmotlo kot omenjeni "lunapark", je racionalizacija, ki se kaže v tem, da je radio identičen mojemu v C2 (minus mp3 funkcija

), da so obvolanske ročke tudi enake, ključ tudi.... če so lahko naredili nove kljuke za vrata, a je blo tak teško nardit tudi nove obvolanske ročke?
tretja zmera pa leti na vožnjo... bemti, avto je težek ko slon! res se pozna vsaka kila ki jo ma na sebi.... sej ne, da bi 2.0HDI ne bil zadosti.... sam tiste brce navora v rit ni glih čutit! pa tudi malček len je pri hitrih spremembah smeri.... ampak....
kako se v tem avtu peljeeeeee milina! kot na putru.... prav nič ni zibanja, čvrsto in stabilno drži smer, ne nagiba se v ovinkih in niti najmanjšega sledu ni po kakem "morska bolezen" pozibavanju! pa vendar mu rata fenomenalno požirat vse neravnine in lukne na cesti. vožnja je preprosto nevrjetno ležerna in udobna!
menjalnik (6st. manualec) je korektno neprecizen in mehek, vendar nikakor problematičen ali iritanten za uporabo, volanski električni? servo je malček lahek in prilično nekomunikativen, bremze so pa silovite... ustavi na mestu, čim pipneš :P .
tudi električna ročna je s svojim hill holderjem prijetno presenečenje, kot tudi "dinamični" zici. končno se Citroena ne da več rugat, da ma neuporabne zice z ogavnimi prevlekami :P . najbolj mi je bil pa zabaven feature, da se zic v momentu ko odpreš vrata odpelje nazaj tako, da voznik lažje zleze izza volana. in se tudi vrne v prvotno lego, ko se vsedeš v avto in zapreš vrata

! simpatično... in vsaj na začetku zabavno... :P .
v glavnem... avto je čista nirvana! ko se enkrat vsedeš in znjim narediš par kilometrov te naravnost boli falus, da je malček pretežek! in ista dotična stvar te boli tudi za to, da čez ovinke ne leti kot M5.... ta avto relaksira.... ne serem! ko sem se vračal v salon sem vozil po avtocesti (razcep AC proti Jaršam in Bežigradu iz domžalske smeri, omejitev 100), kjer se z Audijem v životu nisem peljal manj kot 130-140 ! danes sem z blaženim nasmeškom na ksihtu peljal C5, sedež je masiral hrbet, ko nenadoma pogruntam, da bo treba desno... pogledam števec... 104 km/h!!! z nezmanjšanim nasmeškom sem dal desni žmigavec in elegantno zapeljal desno čez razcep... in sam rahlo dodal gas pri vključevanju na obvoznico

. milina!
če ga primerjam z novim Audijem... mirno lahko rečem, da je A4 boljši avto! sicer je A4 vsaj 30% dražji pa ne gre sam za to.... A4 ma boljše materjale, boljša je končna izdelava, dinamičnejši in odzivnejši je, njegov 2.0"TDI" boljše vleče, notanjost je čistejše oblikovana in bolj ekstravagantna.... razlika sicer ni več tako drastična, pa vseeno.... ampak, ko se enkrat zapelješ s C5 ti je čisto vseeno za to!
če bi moral zbirat med A4 in C5 -še posebej v karavanski verziji- bi brez razmišljanja vzel C5!
kaj češ.... sem pač čudak!
