Še ena zadevica, ki bo adut C5-ke v primerjavi s tekmeci, to je bilo v konceptu C5- Airscape predstavljeno in ko je serijski C5 prišel ven brez tega sem bemtil da joj (OK sej ni bilo panike) govorim namreč o
sistemu Snow Motion:
več o tem

:
http://www.avtomanija.com/default.asp?rb=7&id=87
Citroen C5 s sistemom Snow Motion
Alternativa
Družba Bosch je za koncern PSA razvila povsem nov sistem, ki omogoča varnejšo vožnjo po snegu in ledu, po zagotovilih tovarne pa je učinkovit tudi na mokrih in suhih podlagah.
Besedilo: Peter Pirkovič
Zaenkrat bodo sistem uporabljali le pri Citroenu in sicer za model C5, katerega s to nadgradnjo opremljajo že od oktobra lani, čez nekaj mesecev pa bodo začeli opremljati še C4 Picassa. Vse kaže na to, da bodo na vrsto prišli še nekateri drugi modeli, a so z informacijami Francozi zelo skopi. Znano je tudi to, da sta se obe družbi, tako PSA kot Bosch, dogovorili o ekskluzivni pravici trženja tega dodatka vse do sredine leta 2011.
Da bi se prepričali o pomembnosti te novosti, smo Citroen C5 preskušali v pravih zimskih razmerah. Ledena in zasnežena jezera na severu Evrope so več kot odličen kraj za natančen preskus delovanja sistema Snow Motion. Priznati velja, da jim je Bosch pripravil odličen sistem, ki bo v prihodnje veljal kot odlična alternativa štirikolesnemu pogonu. Snow Motion je z drugimi besedami le nadgraditev sistema ASR (Anti Skid Regulation), ki spreminja način delovanja glede na podlago in način vožnje. A še preden pride do realizacije, mora računalnik v nekaj trenutkih skozi tri pomembne faze, po katerih kasneje določi kako bo upravljal levo in desno pogonsko kolo. V prvi fazi zazna voznikove želje (dodajanje plina, kot zasuka koles) in analizira zunanje razmere (pobočje, oprijem, debelina snega), v drugi fazi upošteva voznikove želje in jih primerja z dejanskim stanjem tal ter izračuna referenčno vrednost, ki se nato posredujejo računalniku za kontrolo motorja in zavornemu sistemu, v tretji fazi pa kontrolira in preverja odstopanja med referenčnimi vrednostmi in odzivanjem vozila za izvedbo popravkov, ki želijo voznikovo željo približati dejanski situaciji. Različni preskusi so pokazali, da se C5 s Snow Motionom dobro izkaže tako pri speljevanju iz snega, še boljši občutki pa so bili med samo vožnjo pri nekoliko višjih hitrostih (do 60 km/h). Pri speljevanju v snegu ali iz njega Snow Motion pomaga tako, da dopušča večje zdrsavanje pogonskih koles in različno krmiljenje med levim in desnim kolesom, obenem pa ne odvzema moči motorja kot to počne običajen sistem ASR. Ta faza je aktivna do približno 4 km/h in se vključi po potrebi glede na zaznano višino snega, stopnjo oprijema in pospešek vozila. Takoj zatem se vključi program speljevanja, kjer računalnik poišče optimalno točko delovanja pnevmatike glede na voznikovo željo in stopnjo oprijema. Da je razlika med eno in drugo verzijo res opazna je potrebno tudi malenkost drugačno upravljanje s plinom in volanom. Nad vsem skupaj vsak trenutek vožnje bdi tudi sistem ESP, ki avtomobil ob morebitnem prekrmarjenju ponovno postavi na linijo vožnje. Elektronski stabilizacijski program je možno izključiti vse do 50 km/h, nad to hitrostjo se vključi samodejno in ga ni več moč izključiti. Ko oba sistema delujeta brezhibno, se C5 tako rekoč ne premakne iz začrtane linije. Tako vsi sistemi ima tudi ta svojo mejo in ko so zmožnosti precenjene, je velika verjetnost zdrsa s poti. To so na svoji koži občutili tudi ruski kolegi, ki snega očitno niso več tako vajeni kot nekdaj in so avto kar dvakrat popolnoma zarinili v sneg. Sicer pa se po zagotovilih tovarne Snow Motion dobro obnese tudi na mokri ali suhi podlagi, kjer lahko prihaja do različne porazdelitve navora med obe pogonski kolesi.
Snow Motion sistem serijsko vgrajujejo v vse različice modela C5, z izjemo osnovne izvedbe, po zagotovilih slovenskega zastopnika pa se cena zaradi nove pridobitve ni zvišala.
dejan pa še dodaja:
Družba Bosch je za koncern PSA razvila povsem nov sistem, ki omogoča varnejšo vožnjo po snegu in ledu, po zagotovilih tovarne pa je učinkovit tudi na mokrih in suhih podlagah.
Zaenkrat bodo sistem uporabljali le pri Citroenu in sicer za model C5, katerega s to nadgradnjo opremljajo že od oktobra lani, čez nekaj mesecev pa bodo začeli opremljati še C4 Picassa. Vse kaže na to, da bodo na vrsto prišli še nekateri drugi modeli, a so z informacijami Francozi zelo skopi. Znano je tudi to, da sta se obe družbi, tako PSA kot Bosch, dogovorili o ekskluzivni pravici trženja tega dodatka vse do sredine leta 2011.
Vir:
http://www.citroen-pla.net/portal/modules.php?op=modload&name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=4399&POSTNUKESID=45d03941251a2d63bf5ee9a8a2136830
Menim, da to sploh ne bo slabo če me razumete
Mnenja?
Lp
Sir Issac Newton: "To, kar vemo je le kaplja v morje."
Blaise Pascal: "Človekova veličina je v misli."
James Dean: "Dream as if you`ll live forever and live as if you`ll die today."
Spock: "Live long and prosper."
