jorgeus je napisal/-a:Da je avto proporcijsko čist zasran. Kot da je seštukan iz različnih elementov, ki jih je vsak dizajner delal po svoje, potem so jih dal pa skup in je nastal kar je nastal. Moje mnenje je, da mora avto delovati kot celota (zato so recimo Alfre vedno primer dobrega oblikovanja, ker je avto kompakten, ne glede na to, za ker model gre). Pri tem avtu pa vidiš, kako je sredni del avta drugačen od sprednjega in kako je ta drugačen od zadnjega. Kakšen ogromen korak nazaj od peugeota 406coupe, ki je prav tako odličen primer celovite in harmonične kompozicije, kar pomeni, da vse perfektno paše in da ni potrebe, da bi karkoli na karoseriji menjal, ker je popoln tak kot je. Seveda je oblikovanje stvar okusa in niso vsi tako občutljivi na zgrešene proporcije, zato tudi matrix najde svoj delež na trgu avtomobilov.
Renault ima tudi svoje cvetke in ena izmed večjih je Thalia...pa tudi Clio (z izjemo enke), medtem ko sta Laguna (primer klasičnega oblikovanja) in Megan (eksotika) dobro oblikovana, kar se skladnosti in proporcij tiče. Res pa je za slednjega potreben kar velik miselni preskok, saj je navada železna srajca in ljudje se ponavadi eksotike otepajo, ker jim je tuja.
Končno nekdo, ki se strinja z mano, da sta druga in tretja generacija cliotov velik kiks (luči obeh grozne - druga s slonjimi jajci namesto luči, tretja z neskladnimi in prevelikimi trikotniki - in s svojo nabuhlostjo predominantne, zadnji del) glede na prvo (čeprav ta zadnja je spet dosti boljša - samo nekaj detajlov fali).
Glede Matrixa pa motijo predvsem prelomi bočne linije, kao so hoteli avtu dati nek prepoznaven detajl, ki bi ga ločil od vseh ostalih, vendar je že ideja napačna, slabo izvedena in grda. Če pa bi bila linija ravna, bi bila neskladnost avta šele zares opazna. Sam lok - havba, šipa, streha - sicer ni slabo zamišljen.
Megane je pa faljen, zanimivi koncipiran, ampak prehod in zadnji stebriček je kot ideja pogumen poskus , a zelo slabo izpeljan in grdo faljen pri obeh modelih (3 in 5 vrat). Poglejte C4, ki podobno idejo izpelje v velikem slogu - dobesedno v užitek očesu. Tudi zato je megane karavan zelo priljubljen, tam se vidi koliko zadnji stebriček pogrša navadnega.
Renault ima stalno take kikse v oblikovanju, spomnimo se tovornjakarskega Vel satisa, ko bi moral bit vse drugo, samo tovornjakarski ne. Avantime bi pa z manjšimi facelifti lahko bil zunaj še desetletja (vsekakor dalj kot Espace), a je bil žal predrag.