don CONSIGLIO je napisal/-a:Simultanost pa taka!!! Drugič, ko boš pisal, mi pošlji PM, da slučajno ne pišem že jaz :P
Tvoje informacije so zelo natančne, le podatek o kraju proizvodnje je definitivno napačen. 100% jih bodo delali v Kolinu na Češkem. Res so malo dragi, čeprav bomo morali počakati na prve teste, vožnje,...
LP,
don CONSIGLIO
Mini avto iz Kolina
Predsednika avtomobilskih družb PSA (Peugeot in Citroën) in Toyota, Jean Martin Folz in Fudžio Čo, sta ob navzočnosti češkega premiera Miloša Zemana v četrtek simbolično zasadila lopati v zemljo na obrobju mesta Kolin v bližini Prage, kjer bo zrasla njuna skupna super sodobna avtomobilska tovarna. V njej bodo začeli leta 2005 skupaj izdelovati mini avtomobil, ki bo manjši od najmanjših modelov, ki jih imata obe znamki trenutno v svoji evropski ponudbi.
re za skupno naložbo v vrednosti 1,5 milijarde evrov, katerim je bilo dodanih še približno 58 milijonov dolarjev spodbud češke države. Kot rečeno, bodo v povsem novi tovarni (mešana družba se imenuje Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech TPCA) – neposredno bo zaposlovala 3000 ljudi, posrednih delovnih mest pa bo približno 10 tisoč – leta 2005 začeli izdelovati mini avtomobile, ki bodo nosili znamko Toyota (100.000 na leto) ter Peugeot in Citroën (skupaj 200.000). O zunanji podobi in o tem, koliko bo razlik pri posamezni znamki, odločitev za zdaj še ni sprejeta, je pa jasno, da bo vozilce s štirimi sedeži, ki bo dolgo nekaj malega več kot tri metre, poganjal bodisi litrski trivaljni bencinski motor (izdelovali ga bodo v Toyotinem novem obratu za proizvodnjo agregatov na Poljskem) bodisi 1,4-litrski turbodizelski motor HDi (neposredno vbrizgavanje po sistemu skupnega voda), ki bo prihajal iz ene od francoskih tovarn PSA. Avtomobil bo tako manjši od citroëna saxo, peugeota 106 in toyote yaris, ki so trenutno najmanjši modeli obeh proizvajalcev v Evropi. Toyota naj bi skrbela predvsem za postavitev in delovanje samega obrata, PSA pa za nabavo sestavnih delov. Podjetji sta o skupni tovarni začeli razmišljati leta 2000, odločitev pa je padla predvsem po opravljeni analizi, po kateri naj bi imel segment t. i. mini avtomobilov (kot npr. fiat seicento) leta 2005 v 22 evropskih državah skupni letni trg 1,2 milijona vozil. Razlogi za takšno rast naj bi bili v vedno večjem številu prebivalcev v mestih in v dejstvu, da so mnogi dosedanji majhni avtomobili v novih različicah (npr. volkswagen polo, ford fiesta) precej zrasli in te vloge pravzaprav nimajo več.
Začetek gradnje nove avtomobilske tovarne v Kolinu ima več pomenov. Po eni strani potrjuje dejstvo, da Češka ostaja eno najpomembnejših središč avtomobilske industrije v srednji Evropi. Potem ko je Volkswagen dejansko prevzel Škodo, si je prav območje Kolina močno prizadevalo, da bi dobilo tudi novo tovarno bavarskega BMW-ja za bodočo serijo 1, ki pa jo bodo zaradi domnevnih političnih interesov zgradili v Leipzigu v Nemčiji. S prihodom Francozov in Japoncev je Češka dobila sveže potrdilo o svoji naložbni privlačnosti, je pa znano, da si tamkajšnje oblati zelo želijo tudi bodočo tovarno korejskega Hyundaia, ki resno razmišlja o tovrstni naložbi v Evropi.
Vsaj delno simbolni pomen ima tudi sodelovanje francoske in japonske družbe. Gre za podjetji, ki sta v nasprotju z nekaterimi evropskimi in japonskimi tekmeci v zadnjih letih tržno in poslovno izjemno uspešni. PSA dosega v Evropi izjemno rast, to velja za Peugeot in Citroën. Toyoti, ki je prav tako zelo dobičkonosna, gre sicer tržno najbolje na Japonskem in v ZDA, a se kot edina japonska družba v zadnjih letih resneje ukvarja z evropskim avtomobilskim okusom (yaris, corolla, sodobni dizelski motorji). PSA proda nekako štiri milijone in Toyota šest milijonov vozil na leto, različni finančni analitiki pa so ju v nedavnem valu globalizacije, združevanja in prevzemov svarili, da bosta na dolgi rok težko ostali popolnoma neodvisni. To se je še posebej nanašalo na francosko podjetje, a je njegov predsednik Folz večkrat dejal, da v avtomobilski industriji za uspeh niso vedno potrebne poroke in kapitalske združitve, temveč so lahko zelo koristna omejena tehnična sodelovanja. Podobnega prepričanja je bil prvi mož Toyote Čo in zdaj sta oba prav na ta način stopila skupaj.
Gašper Boncelj
drugmirko je napisal/-a: ... v kakem Berlinu, Londonu al pa Parizu, pa ma taka škatlica že več smisla...
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov