Nova vozila v prodaji, konceptna vozila in vsa vozila, o katerih lahko (zaenkrat) le sanjamo...
 
Uporabniški avatar
drugmirko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2688
Pridružen: Ne apr 17, 2005 9:30 pm
Kraj: LJ

Citroenovo novo vzmetenje

Napisal/-a drugmirko Pe jun 03, 2016 8:31 pm

kot vemo so se nadpametne glave pri PSA odločile, da bodo v vidu stroškovne konsolidacije, manjšanja porabe in količine izpustov, ter tudi diversifikacije in v izogib kanibalizacije tržišča med modeli njihovih, zdaj treh, znamk -pri Citroenu opustili njihovo največjo posebnost imenovano hidraoaktivno podvozje :( !
škoda, ker je ta zadevščina bila izjemen "unikuum", katerega možnosti po moje niso bile niti približno izkoriščene in bi jo, z malo truda in/ali volje, lahko "sprogramirali" tako, da bi bilo v istem vozilu, inu po želji voznika, lahko ultra udobno ali pa ultra športno... pa še vse vmes! in bi ob tem bilo edino velikoserijko in ves čas "aktivno prilagodljivo" podvozje!! žal je niso in so se ves čas fokusirali predvsem na udobnost, ki pa je pod prevlado nemške "dinamične športnosti" začelo dobivat prizvok "slabosti".
hja, kaj čmo... butasti kupci so se hidravlike zmeraj nekako bali (čeprav ob normalni uporabi, še posebej pa v svoji zadnji Hydractive III verziji ni bilo niti najmanj problematično), za na povrh pa pumpica za olje rabi energijo, to pa žre gorivo in dodaja gramčke v izpuste.... pa še kao dodaja kile na avto (kar tudi veča šprabo in izpuste) in je baje komplicirano in drago za proizvodnjo. pa še na vsako podvozje se ne da namontirat.... ergo, Citrenova hidravlika odhaja v zgodovino!

ampak.... "puške" pa očigledno še niso "vrgli v koruzo" :mrgreen: in v bližnji prihodnosti nam Citroen pripravlja nov tip podvozja, ki naj bi, ob veliko konvencionalnejši, cenejši in lažji zasnovi, nudil podoben nivo udobja kot hidravlika! skupaj z novo tehnologijo sedežev in kombinacijo varjenja in lepljenja karoserije pa naj bi skupaj z izboljšanimi voznimi lastnostmi, znižanjem vibracij in hrupa, povečani togosti vozila in zamanjšanju mase, ponudilo popolnoma novo "like a cocoon" uporabniško izkušnjo.... in kar je najboljše, nataknejo ga lahko na katerikoli model se jim "sp"dne"! no, tako vsaj pravi Citroenov PR =P :mrgreen: :

- Filter all requests, to feel in a Citroen like a cocoon, presenting solutions, suspensions, seats, acoustics;
- Make life on board, with generous space and practical, clever storage space, accessible controls;
- Streamline the use through intuitive technology, helps to useful everyday driving, a continuity between the customer's digital world and his car;
- Lighten the mental load, to accommodate passengers and offer more serenity, displaying only the really useful information, working on the brightness and materials ...

program se uradno imenuje "Citroen Advanced Comfort" in prve praktične press predstavitve prototipa so bile nedavno.... zato si poleg "besede" lahko ogledamo tudi kakšno sliko, saj so za njegovo prezentacijo z njim opremli enega Cactusa... in zato spodaj v nov post, da bomo fotke lahko gledali v normalni velikosti :)! za tiste, ki pa razumete francosko, so pa tu še linki na članke o vsemu skupaj... ali pa si tako kot jaz in če se vam ljubi, pomagate z google translatorjem:

http://automobile.challenges.fr/dossier ... etour.html
http://news.autojournal.fr/news/1505253 ... -prototype
http://www.automobile-magazine.fr/actua ... ed_comfort
Zadnjič spremenil drugmirko, dne Pe jun 03, 2016 8:38 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
živeo drugmirkooooo!!!!
 
Uporabniški avatar
drugmirko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2688
Pridružen: Ne apr 17, 2005 9:30 pm
Kraj: LJ

Re: Citroenovo novo vzmetenje

Napisal/-a drugmirko Pe jun 03, 2016 8:32 pm

evo, zdej pa k fotkam..... Cactus z rumeno črtico je opremljen s tem Citroen Advanced Comfprt sistemom:

Slika
Slika


cel sistem naj bi torej vseboval novo podvozje, ob varjeni še lepljeno karoserijo in nov tip sedežev:

Slika


glavna značilnost sistema naj bi predstavljal nov tip amortizerjev:

Slika

Slika
Slika
Slika

gre pa nekako tako.... namesto mehanične omejitve hoda armotizerja so uporabili hidravlično. posledično je hod amortizerjevega bata mehkejši, še posebej v bližini obeh skrajnih pozicij, ker se "limiterji" napolnijo z oljem in otrdijo vzmetenje brez da bi bat trdo "butnil" v svojo končno pozicijo (recimo vsem znani udarec ob prehodu udarne jame ali "ležečega policaja"). posledica je "magic carpet ride" v običajnih voznih razmerah in "kontrolirano trdenje" podvozja ob povečanih obremenitvah.... :)


nova zasnova je doletela tudi sedeže.... te naj bi bili sestavljeni iz več pen različnih trdot... nekako tako kot jogiji =P in naj bi nudili zelo mehko in udobno sedenje ob povečanem bočnem oprijemu, saj pene različne gostote spremenijo vibracijske lastnosti sedeža in nudijo čvrstot v željeni smeri:

Slika
Slika
Slika

meni osebno je izgled zicev na fotkah bolj tako.... je pa treba vedet, da jim ni bil cilj spreminjat dizajna Cactusovih zicev ampak tega iz česa so narejeni ;).
Zadnjič spremenil drugmirko, dne Pe jun 03, 2016 8:41 pm, skupaj popravljeno 2 krat.
živeo drugmirkooooo!!!!
 
Uporabniški avatar
drugmirko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2688
Pridružen: Ne apr 17, 2005 9:30 pm
Kraj: LJ

Re: Citroenovo novo vzmetenje

Napisal/-a drugmirko Pe jun 03, 2016 8:32 pm

patentirali so tudi lepljenje&varjenje karoserije. kar sicer ni neka novost, je pa njihova verzija malo drugačna. na primer, pet točkovnih varov so zamenjali s tremi vari in dvema linijama lepila... na ta način so povečali vzvojno trdnost in togost karoserije, saj se sile prenašajo na večjo površino, pa še "tanjši pleh" lahko uporabljajo brez, da bi oslabili konstrukcijo. za razliko od ostalih pa se pri njihovem sistemu ne vari preko lepljenih področij ampak le med točkovnimi vari, zaradi česar se lepilo na mestu varjenja ne poškoduje in ni sproščanja strupenih plinov sežganega adheziva... v primerjavi s klasičnim Cactusom so dosegli 20% višjo togost brez da bi vanj vgrajevali dodatne ojačitve.... 8)

za tiste, ki se jim ne da štefnat po člankih francoskih revij, kratki "google translate izvlečki vtisov":

sedeži:
- "Before starting the engine, the effect is immediate: the seat is in fact more welcoming, more enveloping without being overly soft and without degrading the maintenance. But the gain of new foams is obvious."
- "Again, the first impression is positive, with a soft genuine, but a lateral support that seems higher than what most offer brand models."
- "The effect is striking; we're back to the softest touch that car seats of yesteryear, but his life is in line with today's requirements."

vožnja:
-"The obstacle is always noticeable, but the fund is no longer of sudden vertical acceleration, it is digested very gently, as if the car was immense floor flat tires. Befitting a car of the highest standard. Really amazing. At higher speeds, the vibrations are a little less present, but the progress is not obvious. However, on bumpy road or pavement deteriorated hat to engineers: the demonstrator holds its course and seems flown over the hollows and bumps that seem to disappear like magic."
- "On the C4 Cactus serves demonstrator, filtering both small and large inequalities thus appeared better than us on the production model tried in parallel, far from being a dunce in this area."
- "Compared to a standard model, already known for its comfort, the gain is immediately palpable. Percussion and vibrations are completely annihilated, because of a very flexible voluntarily adjusting the main damper. The stops come in very gradually over the humps, providing insulation well above the average in this segment, or even greater than most controlled damping systems optional."


če vprašate mene in kolikor se da razumet "google-translatorsko latovščino" =P , se vse skupaj sliši JAKO obetavno.... še sploh, če se bo "trdoto" amortizerjev dalo tudi nastavljat. v kar pa malo dvomim... najvrjetneje bo to stvar "tovarniške" nastavitve. bo pa vrjetno vsak model mel "svojo"....

v glavnem, zgleda, da orenk delajo, čeprav se glede na njihovo trenutno paleto zdi, da temu ni tako... žal je sistem še v prototipni fazi in ga ne bo v prihajajoči zamenjavi za C3. pravijo, da bo na serijsko proizvodnjo pripravljen enkrat leta 2017, najbrž z modelom, ki trenutno nosi kodno ime F3 (trenutno se špekulira, da gre za močno restajlan Cactus (E3), s katerim na bi začasno nadomestili sedanji C4 (ki naj bi pravo zamenjavo dobil šele 2020)...). vsekakor pa kaže, da ga -za razliko do z zrakom gnanega HybridAira- čaka "svetla bodočnost" :)
živeo drugmirkooooo!!!!
 
Uporabniški avatar
drugmirko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2688
Pridružen: Ne apr 17, 2005 9:30 pm
Kraj: LJ

Re: Citroenovo novo vzmetenje

Napisal/-a drugmirko So jun 04, 2016 5:27 pm

evo, našel se je tudi en angleški zapis o predstavitveni prototipni vožnji:

http://www.autocar.co.uk/car-news/new-c ... 99-comfort


za "lene klikanja" pa so tu bistveni izvlečki:

o novem tipu amortizerjev:

- "It replaces classic bump-stops in a conventional coil-over suspension unit with compact, carefully calibrated secondary dampers that Citroën engineers call progressive hydraulic cushions. These offer much better control towards the extremities of suspension bump and droop, permitting the suspension rates in the centre of travel, where the car spends most of its time, to be notably more relaxed and deliver what Citroën’s suspension experts call “a magic carpet ride”.

Slika


o varjenju in lepljenju:

- "The company is also working to filter out external noise and vibration, principally by improving the rigidity of its cars’ bodies by bonding them with adhesive between the usual spot-welds. Citroën claims that this construction method results in a 20% improvement in rigidity in the case of the C4 Cactus."

nanos lepila:
Slika

primerjava točkovnega varjenja z lepljenjem in varjenjem:
Slika


opis občutkov s testne vožnje:

- " On the day we tried Citroën’s new ‘hydraulic cushion’ suspension in its C4 Cactus prototype, the company insisted we take a standard car along for the ride – and drive it first.
On a short but challenging route of narrow country roads, jittery surfaces, cobbles, tight turns and speed bumps outside schools, the standard Cactus was poised, flat riding and easy to drive. How realistic is it to expect a better performance than this, I wondered. This car already beats most of its price peers for ride and refinement.

The difference was enormous. Anyone would have noticed it. The seats felt quite different on first contact with my backside: initially soft like an old DS’s, but on second thoughts still with the under-thigh and side support a modern car needs. As soon as we started moving, it was also clear the car’s surface sensitivity had been reduced by a large margin. It simply glided along with amazingly little noise or vibration. In addition, the jittery surfaces of the route – Citroën’s word was ‘jumpy’ – were all but refined away.
That primary ride put me in mind of the hydropneumatic Citroën C5 I’d just been driving

Slika

v glavnem, v vseh testih pravijo, da je bilo podvozje nastavljeno na ZELO mehko, kar je ob naglih ustavitvah povzročalo "guganje" avtomobila, kakršnega smo poznali pri "pred-aktivnih hidravličarjih" is sredine sedemdesetih... v enem od člankov pa je tudi omenjeno, da so inženirji povedali, da je ta nastavitev bila "demonstracijsko" namerna zato, da bi z njo pokazali kako daleč se s temi amortizerji v "specifiko udobja"! in da bo produkcijska nastavitev manj ekstremna. nekaj so tudi govorili o frekvencah in hertzih nihanja....
kakorkoli obrneš, moram reč, da se kljub žalosti nad upokojitvijo hidravlike že kar veselim praktičnega preizkusa serijske verzije, ko ta pride v štacuno... :)
živeo drugmirkooooo!!!!
 
ggorenc
Novinec
 
Prispevkov: 429
Pridružen: So apr 23, 2005 7:41 pm

Re: Citroenovo novo vzmetenje

Napisal/-a ggorenc Ne jun 05, 2016 1:20 pm

Slisi se obetavno ampak mislim, da bo na koncu vedno krajso potegnil uporabnik. Verjetno bo vse delovalo ok, na par deset kkm se bo pa zadeva malo zluftala in potem pokvarilo tako ali drugace. Amortizer oz sistem bo pa 3x danasnja cena navadnega.

Podobno smo poslusali pred leti o fedrih s progresivnim posedanjem, danes se pa vsak zlomi, ce imas sreco na 100.000km, ponavadi dosti prej. Ker je bilo dosti afer okoli tega. Govorim o fedrih, ki jih ima danes vecina avtomobilov, ki so ozji na enem delu.
Na hidravliki xantije sem imel pa 250.000km cisti mir. Pa se potem je bilo vse skupaj ceneje vzdrzevati kot podvozje ultra kul golfa 1.4 s tem, da sem se vozil na uskovnico, planino blato, seh planina... neposredno po koncu zime, ko sem cez hudournike vozil na najvisji stopnji, +20cm oddaljen od tal. In z istim avtom zvecer udobno cruizal po avtocesti s 180kmh in neznim plavanjem.
Vrni se na Vozila prihodnosti

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 15 gostov