Glede Mita drži, a po besedah vodilnih se prodaja kot so imeli v planu (če jim kdo to verjame
).
Če Giulietto ne gledamo iz alfističnih oči, je daleč od tega da ne bi bila dovolj dovršena da konkurira ostalim v klasi (ima seveda področja kjer je slabša in spet kjer je boljša - kot vsak avto na tem svetu). Ima sodobne dizelske agregate, ki imajo že lep čas vedno vkomponiran zadnji krik dizelske tehnologije, ima tudi TCT (menjalnik z dvema sklopkama), tudi oprema (serijska in dodatna) sta na nivoju (sicer ne vem zakaj v ponudbi ni el. krmiljenega podvozja kot pri Mitu... verjetno zaradi nezanimanja trga ali pa slabega reklamiranja te opcije). Tudi bencinski motorji so v koraku s časom, sicer niso tako pri vrhu kot dizelski, ampak še vedno daleč od nenaprednih. 1.4 motor zanekrat še nima direktnega vbrizga, twin-scroll turbine (tule BMW še vedno diktira tempo) in aluminijastega-bloka. Tudi 1.75 še nima alu-bloka in twin-scroll turbine, ima sicer direktni vbrizg. Tako, da ji pri bencinarjih nekaj manjka da bi bila v špici. Ima sicer Multiar, ki pa se pričakuje da bo v kratkem tudi nadgrajen (torej bo deloval tudi namesto odmične pri izpušnih ventilih). Pravtako je podvozje nastavljeno precej bolje kot pri starejših Alfah, kjer si se pozibaval v ovinkih a čutil vsako luknjo. Kot celota je Giulietta torej zelo kompetenten avto s privlačna in realno psotavljeno ceno, ki ne škripa na nobenem področju (razen čez luknje v kabini
), sicer manj unikaten kot predhodnica, tudi manj zanimiv in igriv.
Vse to se potrjuje tudi v praksi:
EU trg za 2011:
- Znamka AR ima 1% tržni delež, lani je bil 0,8%
- Od vseh hatchbackov v EU predstavlja Giulietta samo 2,8%
- Skupaj je bilo prodanih v 2011 preko 80.000 Giuliett, 35.000 v Ita, Fra 9200, UK 7000, Nemčija 6300
Vsega skupaj prodanih Giuliett je zdaj 140.000 enot, od katerih predstavljata opremi Distinctive in Exclusive kar 90% prodanih Giuliett.
Najbolj popularen je 105 hp 1.6 MultiJet motor, ki poganja kar 35% Giuliett, 170 hp 1.4 MultiAir pa 15%.
Najbolj popularna barva je bela - več kot 30%, rdeča samo 6%. Okoli 50% kupcev se je odločilo za Sport Pack dodatek.
Giulietta je model z najmanj servisni intervali do 3. let ali 90.000 km v primerjavi s konkurenco (posledica česar je odločitev veliko podjetij, da jo kupijo za svoj službeni avto, v IT je celo na prvem mestu te kategorije).. Prav tako najbolje drži vrednost (po Eurotaxu) - po enem letu je vrednost avta Italija (68.5%), UK (77.5%) in Španija (66.9%)
Kupci Giuliette so nadpovprečno zadovoljni z izdelkom: 98% zadovoljnih in 90% lastnikov nakup Giuliette priporočajo.
TCT menjalnik zahteva 15% novih kupcev, kar je nadpovprečno za trg.
Z alfističnih oči ji pa seveda manjka marsikaj. Začenši z dizajnom, ki ni požel takega VAU efekta kot npr. 147, 156, 159,... potem je tu še električni servo volan, za katere je značilno da so nekomunikativni in sterilni (sicer to dandanes postaja stalnica novih avtov, saj je precej cenejši za vzdrževanje, je lažji in omogoča nižjo porabo (kar je verjetno glavni razlog proizvajalcev, da jih uporabljajo)), ki zmoti predvsem voznike starejših Alf, ki so bili navajeni precej nadpovprečne odzivnosti in komunikativnosti. Tudi prednje vpetje je korak nazaj napram 147-ici, saj gre za klasično McPherson roko, medtem ko so Alfe od leta 97 imele vse double-wishbone, kar jim je omogoča boljšo lego na cesti, predvsem pa je v tej klasi še dandanes tak način vpetja redkost, saj za sabo potegne večjo kompleksnost, maso in dražje vzdrževanje. Tretja stvar je podobnost interierja s Fiatom oz. to da so nekatere tipke enake, enaka je tudi razporeditev/ergonomija in še kakšne stvari - tega lep čas nazaj marsikdo ni bil vajen. Za konec pa seveda manjka še ena glavna stvar - športna različica aka GTA - na tem področju pa silovito zaostaja za konkurenco, čeprav bi glede na svojo zgodovino na tem področju mogli biti najbolj aktivni. Zakaj tega ne naredijo ve samo veleum Sergej nezmotljivi mutibarič, ki ima za vsak neuspeh pripravljen izgovor.
To je nekako moja analiza oz. ocena Giuliette. Sam niti 1x še nisem pomislil na to da bi jo imel, niti po testni vožnji. Je pa fajn avto, avto, ki ni slabši od konkurence niti boljši in mislim, da ta stavek pove vse. Povprečen avto, ki sicer še vedno izstopa z obliko, a žal samo obliko.