Napisal/-a ice To mar 08, 2005 11:31 am
NISSAN MURANO V SLOVENIJI
Te dni se v Sloveniji pričenja prodaja izjemnega večnamenskega vozila Nissan Murano. Namenjen hitro rastočemu tržnemu segmentu večnamenskih vozil, je na našem trgu na voljo za dobrih 11 milijonov tolarjev. Cena vključuje popolno serijsko opremo.
• Izrazit oblikovni slog
•Močan 3,5-litrski V6 motor s 172kW (234KM)
• Sodoben CVT menjalnik
• Sistem 4x4 ALL MODE
• Popolna serijska oprema: električno vodeni usnjeni sedeži s pomnilnikom namestitev, avtomatska klimatska naprava, biksenonski žarometi, barvna vzvratna kamera, navigacijski sistem, vrhunski audio sistem BOSE
Že ob svoji prvi predstavitvi v Evropi na salonu v Ženevi 2004 je javnost presenetil in navdušil Nissanov pristop, ki ukinja ločnico med običajnimi terenci in družinskimi vozili. Nudi prostornost, udobje in vozno dinamiko limuzine visokega razreda, hkrati pa zmogljivosti, živahnost ter prestiž športnega vozila.
Zelo individualen
Nissan obrača uveljavljena pravila v tem segmentu na glavo. Murano je edinstven športni terenec z lastnim značajem in slogom.
Oblikovan v kalifornijskem Nissan Design America (v tej državi je bilo v dveh letih prodanih že več kot 100.000 primerkov), ima Murano izrazito plastično obliko, ki združuje značilno držo štirikolesnika z obrisom, ki poudarja dinamiko in športno živahnost. Nissanova nova platforma FF-L (motor spredaj, pogon spredaj, velike mere) ima izrazito dolgo medosno razdaljo ki zagotavlja prostorno kabino. Velika 18-palčna lita platišča so potisnjena v vogale, kar daje Muranu videz "vkopanosti", ki ga še poudarjata kratka previsa spredaj in zadaj.
Ena izvedenka
Tako kot povsod v Evropi je tudi v Sloveniji v prodaji ena sama, popolno opremljena izvedenka Murana. Kupec lahko izbira med različnimi klasično elegantnimi ali izrazitejšimi barvami.
Vsak Murano je mehansko gledano enak. Poganja ga kompaktni 3,5-litrski V6 agregat, znan že iz 350Z in roadsterja. V celoti iz aluminija izdelani agregat s 24 ventili in dvema odmičnima gredema razvije v Muranu moč 172kW (234KM) in navor 318Nm. Najvišja hitrost znaša 200km/h.
Zvezno spremenljivo prestavno razmerje
Namesto konvencionalnega ročnega ali avtomatskega menjalnika ima Murano računalniško krmiljeni CVT menjalnik s praktično neskončnim številom prestavnih razmerij.
Menjalnik CVT uporablja jermen in dve jermenici spremenljivih premerov. Brez klasičnih stopenj med prestavami ves čas zagotavlja delovanje motorja v optimalnem območju vrtljajev. Rezultat so gladko pospeševanje, gospodarno delovanje in nizke emisije izpušnih plinov.
Vrtljaji motorja so ves čas konstantni, saj se menjalnik zvezno prilagaja vožnji in zagotavlja zadosten navor ne glede na naklon ceste.
Ročno pretikanje s šestimi prestavami
Nissan je sistem CVT nadgradil še z možnostjo športnega sekvenčnega pretikanja. S kratkimi potiski osrednje menjalne ročice naprej ali nazaj lahko voznik izbira med šestimi programiranimi prestavnimi razmerji.
Pogon ALL-MODE 4x4
K Muranovim edinstvenim zmogljivostim prispeva velik delež pri Nissanu razviti sodobni in za uporabo enostavni elektronsko krmiljeni ALL-MODE 4x4 sistem pogona. Najprej vgrajen v zelo uspešni X-TRAIL in dodatno izpopolnjen za Murano, zagotavlja ALL MODE varno in sproščeno vožnjo v vseh pogojih, tako na cesti kot po terenu. Elektronika skrbi za učinkovit prenos pogonske sile na podlago. Ob tem, da je zmogljivejši od konkurenčnih sistemov 4x4, je kompaktni ALL-MODE tudi znatno lažji od njih.
V običajnih razmerah poganjata Murano prednji kolesi, kar zmanjšuje izgube energije in varčuje gorivo. Takoj, ko sistem zazna zdrsavanje koles, pa avtomatsko aktivira osrednjo sklopko v zadnjem diferencialu in pogon se ustrezno porazdeli med prednjo in zadnjo os.
Dinamika kot pri osebnem avtomobilu
Popolnoma neodvisne večtočkovne obese in natančno krmiljenje preko zobate letve zagotavlja Muranu vozno dinamiko in raven udobja značilni za cestne avtomobile, medtem ko štirikolesni pogon izboljšuje oprijem v slabem vremenu in zunaj ceste. S to rafinirano kombinacijo živahnosti in moči je Murano avto izrazitih voznih užitkov. Vozni užitki so eno od osrednjih izhodišč Nissanove filozofije izdelkov - od Micre preko 350Z do Murana.
Kabina nudi obilo prostora petim potnikom in njihovi prtljagi. Zadnja klop je zložljiva v razmerju 60/40. Mehanizem za zlaganje je enostaven: s potegom enega vzvoda v prtljažnem prostoru se zadnja klop zloži plosko v pod in poveča prtljažni prostor na 877 litrov.
Izvirne rešitve za odlaganje drobnarij
Odlagalne površine so izvirne in razkošne. Dvojni predal s ključavnico na osrednji konzoli je dovolj globok za prenosni računalnik, dopolnjujejo pa ga izvlečni predalčki v vratih ter odlagalne površine za kovance, mobilne telefone, sončna očala, kozarce in steklenice. Pokrit predal v tleh prtljažnika omogoča skriti vrednejše predmete pred nepovabljenimi očmi.
Murano je izjemno bogato opremljen; njegova serijska oprema je na ravni vrhunskih vozil v razredu SUV. Poleg stabilne šasije in avtomatskega menjalnika nudi popoln spisek serijske opreme, vključno z usnjenimi sedeži, električno pomičnima prednjima sedežema z desetimi smermi nastavljanja in pomnilnikom nastavitev pri voznikovem sedežu, nastavljivimi pedali, avtomatsko klimatsko napravo, 225-vatnim hi-fi sistemom Bose z avtomatskim izmenjevalcem CD-jev v armaturni plošči, električno pomičnim strešnim oknom, zatemnjenim zadnjim steklom, 18-palčnimi litimi platišči, biksenonskimi žarometi, tempomatom ter edinstvenim Nissanovim navigacijskim sistemom s tridimenzionalnim Birdview prikazom zemljevida iz ptičje perspektive.
Vzvratna kamera
Tako kot Primera ima tudi Murano majhno širokokotno barvno vzvratno kamero, vgrajeno ob registrski tablici. Ob vklopu vzvratne prestave se na zaslonu prikaže jasna slika dogajanja za vozilom, širinske in globinske pomožne črte na zaslonu pa vozniku pomagajo k natančnejšemu vzvratnemu manevriranju.
Murano prihaja v času, ko se trg vrhunskih SUV in večnamenskih vozil v Evropi hitro širi. Leta 2003 je prodaja na tem segmentu dosegla 180.000 vozil, v primerjavi s 85.000 vozili leta 2000, kar pomeni povečanje za več kot 100%. Čeprav je ta trg trenutno bolj naklonjen modelom z dizelskimi motorji (leta 2003 je bilo razmerje približno 70/30 v korist dizelskim motorjev), pa imajo velik potencial tudi modeli z bencinskimi motorji, kakršen je Murano s svojim uveljavljenim motorjem V6.
Cena
Murano je že na voljo pri Nissanovih pooblaščenih prodajalcih z enotno in zelo konkurenčno ceno 11.346.112 tolarjev. Glede na to, da je na voljo le v eni različici, se kupec lahko odloča le med različnimi barvami notranjosti in zunanjosti. Doplačilo za kovinsko barvo znaša 145.200 tolarjev.
IceBreakr
Ustanovitelj portala/foruma Avtomobilizem.com