Nova vozila v prodaji, konceptna vozila in vsa vozila, o katerih lahko (zaenkrat) le sanjamo...
 
Uporabniški avatar
Byrkus
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 70
Pridružen: Ne mar 23, 2003 10:45 pm
Kraj: MB - okolica

Sanjsko vozilo moje malenkosti - Byrkus MonoMille

Napisal/-a Byrkus Ne mar 23, 2003 11:00 pm

Najprej bi rad dejal, da sem na tem forumu popolni novinec, in kolikor sem opazil, se v glavnem vse vrti okrog bolj ali manj dodelanih avtomobilov. No, jaz sam osebno nimam s tem nobenih izkušenj, in odkrito rečeno, so mi najbolj všeč �e vedno najbolj običajni avtomobili, takšni, kot jih na cesto postavi tovarna. :P Brez nekih spojlerjev, razširitev, spuščanj, širokih gum, itd.

No, zdaj pa lahko začnemo. Zdaj, ko sem vas z zgornjim odstavkom verjetno kar nemalo razburil :P , bom pa predstavil idejo, ki mi ne da spati zadnji dve leti. Govorim seveda o vozilu lastne proizvodnje, ki bi vseboval vse to, kar po mojem mnenju sanjski avto enostavno mora imeti. Imenoval se bo:

Byrkus MonoMille

Byrkus - to je moj osebni nadimek. ;)
Mono - pomeni nekaj enojnega, posameznega. To je zato, ker ima vozilo en sam sedež.
Mille - Italijanska beseda za 1000. Prva ideja je namreč bila, da bi to vozilo imelo 1000 kubični motor.

No, ideja je sčasoma seveda napredovala. Prvotna je bila videti tako:

Slika

Tukaj se verjetno vidi, da sem se zgledoval po starih dirkalnikih iz začetka 1960-tih. Po nekaj truda v AutoCAD je nastala tale verzija:

Slika

Kot prvo pade v oči, da vozilo nima vrat. Vanj se vstopa enako kot v formulo ali letalo, torej - od zgoraj. Na drugi skici zanalašč nisem dodal strehe, kajti nisem še pogrunatl načina, kako bi v ACAD naredil prozorno površino - celotna kupola je kajpak prozorna. Odpre se kot pri letalu - celotna kupola se potisne naprej, da ima voznik relativno dober dostop do sedeža.

Po dolgem premisleku sem prišel do zaključka, da kupola ne bi bila steklena (bila bi pretežka, in bi verjetno slabo vplivala na težišče vozila), temveč iz dovolj trdne plastike, na zunanjo in notranjo stran pa bi dodal plast materiala, iz katerega delajo dirkaške vizirje - pozabil sem sicer, kako se imenuje, vendar je sposoben zadržati kamen pri hitrosti 400 km na uro!! :shock: S tem bi verjetno bilo za varnost voznika pred kakimi padavinami ali čim podobnim dokaj dobro poskrbljeno.

Sama šasija bi bila oblikovana kot nosilec v obliki črke X, in na vsakem koncu pride pritrjeno kolo. Kot strojni tehnik sem namreč ugotovil, da ima ta zasnova glede na svojo velikost oz. prerez neverjetno dobro odpornost proti vzvoju. Na primer: če primerjamo ta nosilec, in podobno velik in težek cevni okvir, je vzvojna trdnost ok. 40× boljša z X nosilcem. Kdo bi si mislil. :) Seveda bi bila dodana sprednji in zadnji pomožni okvir za vzmetenje, in oba zaščitna loka (nad volanskim obročem in nad glavo).

Motor: Srce vsakega avtomobila. Kot že rečeno, sprva sem razmišljal o kakem 1000 kubičnem agregatu cestnega motocikla - najbolj sem se nagibal k BMW R100 ali čemu podobnemu. Na koncu sem prišel do zaključka, da bi v šasijo najverjetneje prišel 1300 kubični motor Suzuki Hayabusa s 175 KM :shock: 8) Zdaj, kaj ta moč pomeni ob predvideni teži 450 do 500 kg, si lahko mislite. :D

Menjalnik bi pa bil prava tehnična poslastica. Gre za CVT ali variabilni menjalnik z nekaj programskimi funkcijami. Obstajala bi možnost 6 fiksnih prestavnih razmerij - ampak to zgolj za zabavo. Obstajale bi tudi naslednje variante:
1) max. pospešek - menjalnik je v 'najkrajšem' razmerju do polnih obratov motorja (ca. 11 do 12000 /min), nato se obrati motorja tam ustalijo, in menjalnik sam prilagaja razmerje do največje hitrosti. Prednost tega je vseskozi optimalna moč pri pospeševanju, in ni nepotrebnih pavz zaradi prestavljanja.
2) ekonomični - voznik lahko med vo�njo kadarkoli zmanjša št. obratov, ne da bi se to kaj poznalo na hitrosti vozila - seveda v mejah normale. Ne morem namreč pričakovat, da se bom vozil 200 pri 3000 /min. ;) Lahko pa se npr. peljem 160 pri 6000 - kar je pri agregatu, ki prenese 13 000, pravi mačji kašelj.
3) variabilni, v pravem pomenu besede. Načeloma je to kombinacija obeh omenjenih programov. Večino časa deluje pod ekonomičnim načinom, ko pa voznik prehiteva oz. v podobnih primerih, ko hitro potrebuje moč, znova v istem razmerju pusti motor do obratov največje moči, in nato prilagaja razmerje, kot pri načinu za pospeševanje.

Vzmetenje: Najboljše je še vedno aktivno. Ker ga sam zaenkrat še ne znam naredit :P bi vzel Citroënovega, Activa II ali III.

Volan: nova tehnična poslastica, namreč princip bi bil povzet preko tehnologije 'force feedback'. Kaj to pomeni, mi najbrž ni treba posebej razlagati. ;) Prednost bi bila večja variabilnost samega cockpita, kajti vse od samega začetka sem imel v mislih idejo o drugem, pomožnem sede�u. Sam voznikov sedež bi bil namreč na istem nosilcu kot pedali in 'konzola' z volanom - sede�a ni potrebno nastavljat, ker bi itak bil narejen po meri voznika. ;) Če bi vse skupaj potisnil ca. 30 cm bolj naprej, bi zadaj ostalo dovolj prostora za drug sede�, in zadnji potnik bi tam sedel podobno kot v dvosede�ni formuli McLaren: z dokaj �iroko postavljenimi nogami, in dobesedno med njegovimi koleni bi sedel voznik. Več prostora ne morem pridobiti, kot samo tako. Seveda bi se sporazumevala preko 'interkoma', vozniški sedež pa bi na zadnji strani imel ekran, povezan s kamero na strehi, da bi zadnji potnik sploh videl, kam se vozimo, da ne bi bil zapostavljen kot vreča krompirja. :P

Vozilo ima kajpak samo zadnji pogon.

Na skicah vozila se da opazit, da nima nikakršnega spojlerja. To ima seveda svoj razlog. Kot prvo, meni spojler kot sam optično sploh ni všeč, in bi to linijo vozila le kvaril. Pravim, po mojem. Zato bi pa dno vozila napravil v t.i. 'Venturijev kanal', ki ob večji hitrosti vozila zaradi tlačne razlike pod oz. ob avtu vozilo pritisne bolj ob tla. Ker ima avto aktivno vzmetenje, bi morala zadeva delovati kar dobro. Vsaj teoretično, no. ;) Ob manjših hitrostih pride v poštev varianta 'ventilator', vzeta od Brabham f1 iz leta 1978 - v zadnjem delu je ventilator, ki izpod vozila sesa zrak, in tako š�e bolj pritiska vozilo ob tla. Da pa ventilator v morebitne zadaj vozeče ne bi metal peska ali kamnov, bi bila zadaj ovira - ali žičnata ali neprepustna, tega se še nisem odločil.

Pomoč pri parkiranju: to idejo sem dobil iz dirkačne serije CART, kjer se v boksih avto sam postavi na dva nosilca, da lahko mehaniki zamenjajo kolesa. Tukaj bi postavil en sam, centralni nosilec, nekje blizu težišča vozila (najverjetneje tik pred motorjem), ki bi omogočal 90° zasuke tako v levo kot v desno stran. Dovolj za tesna parkiranja v najmanjše luknje. ;)

Hvala vsem, ki ste morebiti prebrali te moje blodnje. ;) Morda bo ta zadeva pa res morda kdaj ugledala luč sveta - nič se ne ve. ;) Vsekakor pa je lepo sanjat. :D
Žeja me je napadla - Pil sem v samoobrambi!
 
Uporabniški avatar
Byrkus
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 70
Pridružen: Ne mar 23, 2003 10:45 pm
Kraj: MB - okolica

Napisal/-a Byrkus Ne mar 23, 2003 11:07 pm

In če svoje 'blodnje' še nadaljujem... Tukaj je predlog prednjega vzmetenja, 3D model sem 'naročil' pri strokovnjaku za tovrstno delo. Človek se je specializiral na modele dirkalnih modelov, človek ne more verjet... ;)

Slika

Nekakšno trojno prečno vozilo, ideja pobrana iz F1 izpred kakih 25 let.

Razen tega še sledi nekaj mojih lastnoročnih skic tega vozila (brez koles, da bo kaj razvidno ;))

Slika
Slika
Slika

No, in od istega 3D strokovnjaka še zelo na hitro narejen model same karoserije:

Slika

Njegov izdelek je malo bolj zaobljen od moje ideje, pa nima veze. ;) In ja, vem, da izgleda podobno kot mali avion... :)

Prihodnjič sledi še kaka blodnja. :)
Žeja me je napadla - Pil sem v samoobrambi!
 
Uporabniški avatar
*bojci*
Novinec
 
Prispevkov: 494
Pridružen: Če feb 27, 2003 4:18 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a *bojci* Po mar 24, 2003 9:35 am

UUUUAAAUUU!!!!!!!!!!! :o :shock:

Moram ti reč, da si ZELO ambiciozen, kar je tudi prav! Se ti vidi, da si strojni tehnik! :lol: POHVALNO!!!

Ja, to se želi na forumu videt! :roll:

Upam, da si boš sanje lahko uresničil, kar pa mislim, da ti bo enkrat tudi uspelo, če bo imel material in dobra volja!
Enkrat nam ga boš potem tudi verjetno predstavil v živo in bomo potem :pivo :lol:
Slika
Renault Avtomobilistični klub Slovenija
http://www.rk.avtomobilizem.com
 
Uporabniški avatar
Kiri
Novinec
 
Prispevkov: 185
Pridružen: Pe mar 15, 2002 9:43 pm
Kraj: Trbovlje

Napisal/-a Kiri Po mar 24, 2003 9:56 am

Ej Byrkus svaka čast....i'm ipressed!!!
Kr tko naprej pa upam da se ti bojo sanje kdaj(čim prej) uresničle...
LP Kiri
 
Uporabniški avatar
RegY
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6720
Pridružen: Pe okt 25, 2002 1:18 am
Kraj: MariboR

Napisal/-a RegY Po mar 24, 2003 3:02 pm

murkić


saj midva se poznava že od prej :D

care si glede tega kar imaš tukaj predstavljeno... dobro si si preštudiral zadevo... sedaj pa kr pridno plane risat, da boš potem lahko zadevo homologiral :D

glede registracije takega vozila pa ne vem kako bi to kaj izgledalo... hmnj... me prav zanima, če boš kdaj kaj takega naredil :D

LP!
Slika
 
Uporabniški avatar
Byrkus
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 70
Pridružen: Ne mar 23, 2003 10:45 pm
Kraj: MB - okolica

Napisal/-a Byrkus To mar 25, 2003 10:11 pm

No, kot vse kaže, je vse skupaj še korak bližje uresničitvi! :D No, vsaj teoretično. ;) Namreč, ugotovil sem, da na daljnem vzhodu (Japonska, Malezija & podobno) vozijo s takimi vozili - Formula Suzuki Hayabusa. :D Glede na to, da je eden od tekmovalcev v tej konkurenci (mimogrede, v to nedeljo je bil na 'support race' v Sepangu uvrščen na končno tretje mesto!!) dejaven na istem forumu kot tudi jaz sam (atlasf1.com), sem o tem samem tekmovanju izvedel kar veliko. Med drugim piše, da je strošek moštva, ki z dvema voziloma nastopa na 7 do 8 dirkalnih koncih tedna (s po dvema dirkama na vikend) okrog 400 tisoč USD - kar je, če porazdelimo z dirkami, ca. 25 tisoč na dirko. Tu zraven je všteta šasija, gorivo, gume, in vse, kar sodi zraven. Če to drži, potem je ta dirkalnik cenovno relativno blizu motociklu Hayabusa!!! :shock:

V podatkih piše, da ima zadeva 'Suzuki Sport steel space frame', oz. prostorski okvir - to dejansko pomeni, da na tem dirkalniku spremenim edinole karoserijo (nimam nekega namena voziti po cesti s formulo... :P), vse ostalo lahko ostane isto kot na tem dirkalniku... Razen tega ima zadeva sekvenčni menjalnik, šeststopenjski!!! Pa kaj bi si človek še želel lepšega... :)

Potrebujem le še 25 tisoč USD za nakup dirkalnika... in neznano cifro za carino (ali pa tudi ne, glede na to, da je na voljo tudi v Veliki Britaniji, ki je del EU!!), in strokovnjaka za izdelavo karoserij iz umetnih mas... ter seveda kakih pet let tekanja po takih in drugačnih uradih, da se vsa zadeva lahko legalno postavi na cesto... :P Ampak - po mojem mnenju bi se to več kot splačalo!! :D

Huh ja... kakšen sponzor, mogoče??! ;) :lol:
Žeja me je napadla - Pil sem v samoobrambi!
 
Uporabniški avatar
+Gambit+
Novinec
 
Prispevkov: 474
Pridružen: Ne mar 16, 2003 2:20 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a +Gambit+ So mar 29, 2003 10:08 am

Byrkus : Vem, da si tole zadevo delu bol za lasten uzitek kot za zasluzek, ampak ce bi avto zgledal kokr tok hudo, bi se zihr nasl ksni zbiralci, k bi ga kupl... :wink:

P.S. Kako je namescen motor?Sredinsko?
Slika
02' TOUGE GHOST
 
Uporabniški avatar
Byrkus
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 70
Pridružen: Ne mar 23, 2003 10:45 pm
Kraj: MB - okolica

Napisal/-a Byrkus So mar 29, 2003 6:36 pm

Ja, sredinsko in vzdolžno, menjalnik za motorjem.

Slika

Načeloma nekaj podobnega, seveda brez zadnjega spojlerja. ;) Aja, in tisti dirkač mi je potrdil, da se cene teh dirkalnikov dejansko gibljejo v okviru 25 do 30 tisoč $. 8)

RegY, mene tudi zanima, če bom to kdaj naredil... ampak, si predstavljaš, da bi??! :twisted:
Žeja me je napadla - Pil sem v samoobrambi!
 
Uporabniški avatar
kdk
Uporabnik
 
Prispevkov: 920
Pridružen: So avg 10, 2002 2:55 pm

Napisal/-a kdk So mar 29, 2003 7:57 pm

Lepo. Saj veš kako je - brez idej ni izdelkov.
 
Uporabniški avatar
Zok
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če feb 20, 2003 12:34 pm
Kraj: Ponikva

Napisal/-a Zok So mar 29, 2003 8:43 pm

WAAAA, BYRKUS, TI SI CAR!!!!!!!!

pi es: sn dobu pogum d se js kak svoj projekt objavim... :D mogoc pa le... ...sam d js sn mel v mislih 2 masine od R6 - to je 1200 ccm skupi, pa 246 konjev... 8) :P :twisted: :D
 
Uporabniški avatar
Byrkus
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 70
Pridružen: Ne mar 23, 2003 10:45 pm
Kraj: MB - okolica

Napisal/-a Byrkus So mar 29, 2003 9:05 pm

U, dva motorja skupaj... to bi šele bil sunek! :) Ampak, tukaj bi se znal pojavit problem vezave motorjev - vsaka os svoj motor, ali oba motorja vezana zaporedno, vzporedno...? Ali iz dveh linijskih štiric narediti V8 (kot je nastal legendarni Ford Cosworth DFV)? :twisted: V vsakem primeru zelo zanimiva ideja. :)
Žeja me je napadla - Pil sem v samoobrambi!
 
Uporabniški avatar
Zok
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če feb 20, 2003 12:34 pm
Kraj: Ponikva

Napisal/-a Zok So mar 29, 2003 9:07 pm

hehe, guess what - stirikolesni pogon, spredaj ena masina, pa zadaj ena... :D :D :D
 
Uporabniški avatar
Zok
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če feb 20, 2003 12:34 pm
Kraj: Ponikva

Napisal/-a Zok So mar 29, 2003 9:22 pm

aja, se neki - narejen naj bi bil cimbolj na simpl, da bi ga lahko sam naredil. tukaj velja omeniti se Formulo Student, v tej kategoriji tekmujejo studentje mariborske fakultete za strojnistvo - agregat od CBR 600 R, edina omejitev je vstopnik zraka, ki ne sme biti vecji od 24 mm v premeru. zanimivo tekmovanje, ni kaj!!
 
Uporabniški avatar
Mr-B
Novinec
 
Prispevkov: 147
Pridružen: So nov 30, 2002 7:34 pm

Napisal/-a Mr-B So mar 29, 2003 9:40 pm

A s to raketo te bomo pol po slovenskih cestan srečaval? :D :D :D
 
Uporabniški avatar
Byrkus
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 70
Pridružen: Ne mar 23, 2003 10:45 pm
Kraj: MB - okolica

Napisal/-a Byrkus So mar 29, 2003 10:25 pm

Hmm.. A nima 'formula student' 1000-kubičnega motorja BMW? Ali sem se spet kje zmotil? ;)

Če me boste s to raketo srečevali po cesti... hja no, ne še tako hitro. :lol: Če pa že kdaj, boste vsaj vedeli, kdo je tisti knedl za volanom. :P (itak da ga ne bi nobenemu drugemu dal za vozit, hehe :twisted: )
Žeja me je napadla - Pil sem v samoobrambi!
 
Uporabniški avatar
Zok
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če feb 20, 2003 12:34 pm
Kraj: Ponikva

Napisal/-a Zok Ne mar 30, 2003 6:23 am

Byrkus je napisal/-a: :P (itak da ga ne bi nobenemu drugemu dal za vozit, hehe :twisted: )


hehe, cist te razumem :D :twisted: :D pravjo d se motorjev pa zensk ne posoja - tud takale zadeva (s tako mashino) zna bit v napacnih rokah nevarna, hehe... :twisted:

glede FS - na UNI-MB vem, da imajo 600 cc agregat in na univerzi razvit sistem vbrizga, moc pa je zaradi majhnega vstopnika za zrak baje zmanjsana za polovico, naj bi imel okrog 60 konjev (po besedah nekega profesorja). videl sem pa vec primerkov, na enem je pisalo "powered by honda", na enem pise celo "aprilia" (ki sploh ne dela lastnih agregatov razen DiTech 50cc za skuterje), itd.
 
mark-shark
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 35
Pridružen: Sr nov 27, 2002 2:04 pm

Napisal/-a mark-shark Ne mar 30, 2003 10:24 am

 
Uporabniški avatar
Zok
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če feb 20, 2003 12:34 pm
Kraj: Ponikva

Napisal/-a Zok Ne mar 30, 2003 10:57 am

Gokart temelji na motorju kosilnice, moč in kubikaža neznana. :D :D :D :P :P :twisted: :D :D :D
 
Uporabniški avatar
Zok
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če feb 20, 2003 12:34 pm
Kraj: Ponikva

Napisal/-a Zok Ne mar 30, 2003 11:00 am

hmmmm

Slika

tole me hudooo na en avto spominja, pa se ne morm spomnt na kirga... ...vsekakor je pa cute as hell :D :D :D
 
Uporabniški avatar
+Gambit+
Novinec
 
Prispevkov: 474
Pridružen: Ne mar 16, 2003 2:20 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a +Gambit+ Ne mar 30, 2003 2:07 pm

Mazda6 roadster? 8)
Slika
02' TOUGE GHOST
Vrni se na Vozila prihodnosti

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 124 gostov