Dejch je napisal/-a:Eh dejte ga srat s to obliko. ....
Načeloma se zdi tvoj razmislek točen, a mislim, da stvari verjetno

stojijo drugače.
V ZDA se po moje dogaja (zelo zapoznelo, a trenutno verjetno bolj intenzivno kot drugje po svetu) globalno prespraševanje o tem, kaj je (dober) avto. Seveda so za to različni razlogi, od propadanja am. avt. koncernov, energetskih dilem (vključno političnih - ir. vojna, odvisnost, večanje ekološke osveščenosti, cene goriv itd) .... do vsesplošne globalizacije, ko imajo trendsetterji vedno večji pomen in vpliv. Kot gre Američanom na kurec, da ves svet pljuva po njih (zaradi Busha), jim gre na kurec tudi to, da ves svet pljuva po njihovih avtih. Ker vejo, da je res - vsaj vplivni del trendsetterjev (avtomobilski novinarji - za Busha je dovolj že kmečka pamet) večinoma tako piše - in zato hočejo "radikalne" spremembe, ne le manjših izboljšav. To se po moje začenja čutit tudi spodaj, hočejo osvežitev. In kaj jim lahko ponudijo GM & co - neke medle amerikanizirane variante toyot ali hond? Zakaj bi kupovali talo robo, ki je kot sam praviš zastarela oz vsaj manj napredna od konkurence, ima manj opreme, gadgetov, varnosti, je bolj požrešna itd.
Potreben je prelom, prelom v ponudbi, ki bi zintrigiral povprečnega Američana (ki o sami tehniki ne vem koliko pojma niti nima). In najlažje/najhitreje/najmočneje se tak prelom doseže z dizajnom! Ali naj bi prelom dosegli z malenkost olepšanimi, a pod kožo močno izboljšanimi avti? Kdo bi tu videl neko razliko, nek bistven presežek glede na prejšnjo ponudbo in glede na konkurenco? Seveda bi tudi tako šlo, a v stilu "zdravljenje uspešno dokončano, pacient je že iz postelje - v trugi"! Enostavno ni časa in resursov.
Primer - če bi Američan nekje prebral/slišal, da se za Ameriko očitno atraktivni novi (kao že ameriški) Mondeo pelje skoraj enako ali bolje in za nižjo ceno kot BMW 3, bi rekel UAU - to bom vzel. Če bi isto slišal za par bodoči Taurus/Toyota X, bi si rekel - Zakaj bi nek nov, nepreizkušen "bivši šrot" kupoval, če pa so kvalitete Toyote preizkušene in verjetno cenejše. Primerjaj S-Maxa z npr. Avensis Versom - čeprav je zadnji v primerjavi z am. vani verjetno dosti boljši, se pred S-Maxom skrije - pa ne toliko zaradi tehnike.
Am. avti z večino sedanjih mitov vred so popušili in jim pač ne verjamejo več. Poglejmo, kakšne koncepte delajo danes - hvaljeni (zelo) so večinoma samo še zelo radikalni (glede na ponudbo), poleg nekaj retro nostalgičnih. To zadnje je že samo po sebi dokaz - Za željo po začetni/nekdanji slavi/resnici (in mitih iz nekih drugih časov) se skriva vedenje (ne nujno eksplicitno) o pomanjkljivosti, lažnivosti sedanje (ne)resnice, sedanjih mitov. (OT - BTW - Analogna temu je jugonostalgija, ki jo nekateri omejenci javno enačijo z "komunajzarskimi" željami po prejšnjih privilegijih in to celo pri mladini, ki se takrat še ni rodila - WTF?) Tako vedenje je travmatično in tega še tako dobre "tehnične" tablete ne morejo spremeniti (saj izvira iz realnosti, ki ostaja enaka).
Tudi dosti boljša tehnika ni dovolj velik prelom in se hkrati še vedno povezuje s starimi resnicami, s katerimi so jih futrali desetletja ter so očitno preobjedeni le-teh (pri veliki prelomih celo ne glede na resničnost). Izgubljeno zaupanje je težko povrniti. Nočejo samo nekaj boljšega, hočejo tudi nekaj drugačnega. Drugačnega od večine ponudbe, torej tudi od Toyot. Poleg tega - Samo s tako drugačnostjo lahko tudi pridobivajo nazaj tržni delež. S trenutno ponudbo (tudi dizajnom) ga pač izgubljajo in v najboljšem primeru bi ga z močno izboljšano tehniko samo uspeli obdržati. Kar pa je že zaradi dolgov dosti premalo!
Design (dizajs?)
matters! (poleg same tehnike)