Če imamo temo o kitajskih vozilih, odpiram še podobno o Japoncih. Tukaj objavljajmo zanimive avtomobile iz dežele vzahajočega sonca, ki ne bodo nikoli ugledali naših logov, pa tudi druge avtomobilistične novice iz te države.
Kot prvo bom predstavil zanimiv mestni avtomobilček, Toyoto Porte. Vozilo je bilo razvito iz prototipa NLSV, predstavljenega 2003:
in uradno predstavljeno julija 2004. Njegova posebnost so daljinsko upravljana električno pomična drsna vrata na sovoznikovi strani. Da, kot pri Peugeotu 1007, ki je na trg prišel dva meseca prej. Ni uradno porjeno, da so Japonci kopirali levčka, vendar je bil Peugeotov koncept (Sesame) predstavljen že 2002, so pa imeli Francozi velike težave pri doseganju varnostnih standardov, zato je serijska proizvodnja obeh stekla skoraj istočasno.
No, med avtomobiloma je ena razlika. Zaradi čim nižjih proizvodnih stroškov ima Porte električna vrata samo na sovoznikovi strani, voznikova so klasična:
Sicer avto temelji na platformi Yarisa, obstaja v 4 in 5-sedežni varianti. Namenjen je za enostavna parkiranja v natrpanih japonskih velemestih in enostaven izhod iz avta. Pri tem so mislili tudi na sopotnike: sovoznikov sedež je na tračnicah, zato se enostavno premika naprej in nazaj, da gredo lahko zadnji potniki lažje ven, in popolnoma ravna tla, da gre tudi voznik v sili ven skozi ta vrata (če svojih ne more odpreti). Avto je zelo visok (višji od Merive) in širok in ima veliko medosno razdaljo. Motorja sta 1,3 in 1,5 litrska bencinarja, obakrat kombinirana z avtomatskim menjalnikom.
Glavni pomankljivosti sta majhen prtljažnik in mehko, udobju naravnano podvozje, ki ni ustrezno za športno vožnjo.
In še to: Porte v francoščini pomeni vrata.